Az Apple azt tervezi, hogy felhős szolgáltatásainak munkatársait egyetlen telephelyen egyesíti, hogy hatékonyabban fel tudja venni a versenyt a szegmenst meghatározó Google-lal és Amazonnal – tudta be belső forrásoktól a Bloomberg hírügynökség.
A Sirit, a Mapset, az iCloudot, az Apple Payt, az Apple Newst, valamint az iTunes és az Apple Music egy részét magában foglaló üzletágat Eddy Cue vezeti, és a források szerint az összes szolgáltatás a kaliforniai Cupertinóban található Infinite Loop kampuszra költözik – jelenleg a legtöbb ilyen szolgáltatását elkülönülten, szétszórtan fejlesztik Cupertinóban és a szintén kaliforniai Sunnyvale-ben. A hírügynökség ugyanakkor egy másik forrásból arról értesült, hogy Cue csapatát valójában legalább három különböző, szilícium-völgyi bázisra telepítik.
Az „összeköltözés” fő motivációja, hogy a jelenlegi struktúra túl lassú fejlesztéseket, illetve túl sok szoftverhibát eredményez – az egyik forrás szerint ez a szétszakítottság egyébként is eltér az Apple filozófiájától, hiszen a hagyomány az, hogy a fejlesztői csapatok egy helyen dolgoznak, együtt.
Mivel az iPhone piaca telítődni látszik, lassul a növekedés, ezért az Apple egyrészt egy új hardvert fejleszt, másrészt jelentősen megnőtt a súlya az online szolgáltatásoknak a portfólióban: ez az egy időben meglehetősen elhanyagolt és a felhasználók által sokat kritizált üzletág az idei harmadik üzleti negyedévben közel 20 százalékkal növekedett, az árbevétele hamarosan meghaladhatja a Mac és az iPad által termeltet.
Az Apple új, „csodaközpontját” Tim Cook bejelentése szerint jövőre foglalják el az alkalmazottak, a legtöbb részlegvezető oda szeretne költözni, ám a híradás szerint Cue célravezetőbbnek látná, ha a felhős fejlesztők a régi kampuszon dolgoznának tovább együtt. A vállalatnál egyébként egy külön bizottság dolgozza ki a részlegek migrációját az új központba, ahol eredetileg 13 ezer embert kívántak elhelyezni, ám valószínűleg átlépik ezt a számot, így az épületen szükségessé válhatnak kiigazítások, átépítések, bővítések.
Egy forrás szerint azt is tervbe vették (Pie kódnév alatt futó projektjükben), hogy több év alatt átszervezik a felhős szolgáltatások infrastruktúráját is, készítenek egy saját rendszert, platformot mely egyetlen központból menedzseli pl. a letöltéseket, hogy hatékonyabb legyen a hibakeresés, illetve rövidítsék a letöltési időket.