Az Android lenyomta a Symbiant

Évtizedes sikertörténet ért véget az elmúlt év utolsó negyedévében, amikor a sokáig piacvezető, ám a Nokia mostani mostoha sorsában osztozó mobilos operációs rendszer, a Symbian hátrányba került a már indulásakor is nagy reményekkel kecsegtető, a Google gépezete által erősen megtámogatott feltörekvő platformmal, az Androiddal szemben.

A Symbian sorsa még mindig kérdéses, mivel innovációban és marketingtevékenységben mind az Apple, mind a Google termékei jelentősen elhagyták az okostelefonok szegmensében. A Canalys piackutató adatai szerint 2010 utolsó üzleti negyedévében a gyártók összesen 33,3 millió (32,9 százalék) androidos készüléket adtak el globálisan, és ez több mint hatszor annyi, mint az előző év hasonló időszakában, ugyanakkor e három hónap alatt a Symbiannal szállított eszközök száma „csak” 31 millió volt (30,6 százalék).

Az eladási adatok egyébként mindenképp a Google elképesztő terjeszkedését jelzik, hiszen a döbbenetes sikerű Apple iPhone sem tudott ekkora növekedést felmutatni: e készülék forgalma a 2009-es 8,7 millióról 16,2 millióra nőtt, ami mind arányaiban, mind számában elmarad az ingyenes Android sikerétől – igaz, itt egyetlen cégről van szó, nem pedig egy operációs rendszerről, melyet sok gyártó kínál. A kitörés oka nyilvánvalóan az, hogy a Google minőségi terméket kínál a gyártóknak térítésmentesen – az Androidnak e körülmények között minden esélye megvan arra, hogy kvázi szabványmegoldásként erősödjön meg.

Az nagy kérdés, hogy a saját megoldásokkal előálló konkurensek, mint az Apple, a RIM, a Nokia mit lépnek erre a nyomásra. Arról már szállingóznak híresztelések, hogy Stephen Elop, a Microsofttól a Nokiához igazolt vezető február elején valami nagyon újjal, egy radikálisan átszabott Nokia-stratégiával kíván előállni (ebbe akár még az is beleférhet, hogy feladva a saját platformot, a cég érdekében valamiféle együttműködés jöhet létre a Google-lal).

Azóta történt

Előzmények