Az Amazon megduplázta a profitját a járványidőszakban

A többi nagy internetes vállalat is nagyon jól jött ki a Covid-helyzetből, de az Amazon ver mindenkit.

Nagyon nem jött be Jeff Bezosnak, a vállalat vezetőjének az év elején kifejtett jóslata.

Hirdetés

Az alapító akkor arról beszélt, hogy a koronavírus-járvány miatt a cégnek milliárdos kiadásai lesznek, melyek nemcsak teljes egészében fel fogják emészteni a második üzleti negyedév profitját, hanem úgy számolnak, hogy mintegy másfél milliárd dolláros veszteséggel zárják majd ezt az időszakot.

Ezzel szemben az történt, hogy tegnap Jeff Bezos arról számolhatott be, hogy az Amazon 2020 második negyedévében az előző év hasonló időszakához képest megduplázta a profitját: a bevételük mintegy 40 százalékkal, 89 milliárd dollárra nőtt, nettó profit áprilistól júniusig 5,2 milliárd dollárra hízott (2019 Q2: 2,6 milliárd dollár). És mindezt úgy érték el, hogy az egészségügyi védekezésre is elköltötték a tervezett négymilliárd dollárt.

Bezos elmondta azt is, hogy „Március óta több mint 175 ezer új munkahelyet teremtettünk, s ezek közül 125 ezret most alakítunk át állandó munkahellyé.” Közölte azt is, hogy a cég szállítási kapacitásait 160 százalékkal növelte meg a járvány idején.A harmadik negyedévre Bezos 2-5 milliárd dolláros haszonnal számol.

Az MTI tudósítása kitér arra is, hogy csütörtökön hozta nyilvánosságra üzleti eredményeit a Facebook, a Google és az Apple is. Mindhárom cég a várakozásoknál jobb eredményekről számolt be. A Facebook 11 százalékos bevételnövekedés mellett szintén megduplázta a nyereségét, mintegy 5.2 milliárd dollárt könyvelhetett el, a Google-nak, amely az Alphabet leányvállalata, csökkentek ugyan a bevételei, de a vártnál jobban zárta a negyedévet. Nettó nyeresége 6,96 milliárd dollár lett.

Az Apple teljesítményét értékelve a The Wall Street Journal azt írta: a vállalat „makkegészséges”, a járvány gazdasági következményei láthatóan nem érintették, annak ellenére sem, hogy átmeneti időre több boltját be kellett zárnia szerte a világban. A vállalat a második negyedévben 11 százalékkal, 59,7 milliárd dollárra növelte bevételeit, a részvényei a csütörtöki tőzsdezáráskor 400 dollárt értek.

Hirdetés

Előzmények