Mindenki mindenbe AI-t szeretne építeni (és ezen sokat nyerni), a törvényhozók pedig igyekeznek mindent szabályozni. A trend viszont egyértelmű, az AI-t pedig sok cég arra is felhasználja, hogy még célzottabbá tegye a hirdetéseket.
Az Amazon csodafegyvere is az AI lehet az idei ünnepek során: AI segítségével elemzik ki a több mint 160 millió Prime-előfizetőjük adatait, hogy még célzottabb hirdetésekkel bombázhassák az embereket, továbbá a kereskedők gyorsabb akciókat hirdethessenek.
Természetesen a szokásos kedvezmények, a Black Friday, a Cyber Monday és az aznapi kiszállítással kapcsolatos ígéreteket is bevetik, de a több vásárlót és reklámot most az AI-tól és a célzottabb hirdetésektől várják.
Andy Jassy vezérigazgató kijelentette az elemzőknek, hogy a gépi tanulás segít releváns reklámokat szállítani a vásárlóknak.
Az Amazon egyébként AI-t használ a jobb termékképek készítéséhez a hirdetők számára. Az AI-alapú reklámok elindításában persze nem az Amazon az első, de méretéből adódóan trendteremtő lesz. A tippek szerint az AI segítségével egy reklám tucatnyi, sőt, ezernyi testreszabott változatát lehet megjeleníteni. Ez drága és időigényes folyamatoktól menti meg a hirdetőket.
Más cégek már ismert személyiségek képeit is keverik a termékfotókkal AI segítségével, van olyan kampány, amihez Elvis Presley fotóit használják, ő tartja a termékeket. Ez persze a közösségi médiában sok megosztást hoz, és több eladást is eredményez.
Az elemzők szerint a bizonytalan vásárlók könnyebben vesznek meg valamit, ha a célzott reklám pontosabb – ráadásul ez gyakoribb vásárlásokhoz is vezethet. Azt is mondják, hogy az ilyen AI-eszközök nagy fenyegetést jelentenek a kisebb hirdetőcégek és grafikusok számára. Persze más negatív oldala is van a trendnek: ha széles körben elterjed, és hasonló mintára építik különböző termékek reklámjait, akkor nehezebb lesz kitűnni a többiek közül – mondják a szakemberek.