Elbukta a 20 milliárd dolláros felvásárlását az Adobe

Túl nagyok a hatósági akadályok, ezért elkaszálta az Adobe a Figma 20 milliárd dolláros felvásárlását.

Az Adobe végig biztos volt benne, hogy simán átmegy a trösztellenes hatóságokon a tervezett, 20 milliárd dolláros üzlete, ami a Figma felhőalapú dizájnerplatform felvásárlásáról szól.

Most azonban azt közölte a cég, hogy nem látja az utat ahhoz, hogy az EU és a britek jóváhagyják az üzletet. Ezért lemondanak a felvásárlásról.

A big tech felvásárlásait az EU és az USA is igyekszik kordában tartani, mivel az amúgy is domináns cégek elnyomhatják a versenyt és tovább növelhetik fölényüket.

Az Adobe most belebukott ebbe az ellenszenvbe, és köteles 1 milliárd dolláros díjat fizetni a Figmának a meghiúsult üzlet miatt.

A Figma ügyfelei között ott van az Uber, a Coinbase, a Zoom is, az utóbbi évben már 1300 fősre bővült a csapatuk, az árbevételük 40 százalékkal, 600 millió dollár fölé emelkedhet.

A britek a múlt hónapban jelezték, az üzlet ártana az innovációnak, de az EU is versenyjogi aggályokat emlegetett.

Az Adobe szerint ők nem a Figma közvetlen versenytársai, az egyetlen releváns eszközük a három év alatt 25 millió dolláros veszteséget összehozó Adobe XD.

Az Adobe nem ért egyet a hatóságokkal, de a vezérigazgató szerint az a legjobb érdekük, ha külön mennek tovább.

Elemzők szerint ez a trend nem csak a big tech-re hat, a kicsi startupok is másképp kell gondolkodjanak, nem lehet majd arra játszani, hogy valaki jó drágán megveszi őket (a Figmát is az értéke duplájáért vitték volna).

  • Kapcsolódó cégek:
  • Adobe

Azóta történt

Előzmények