A Google keres a legtöbbet

Az internetezők világszerte percenként átlagosan 1,4 millió keresést indítanak, ezek java részét a Google-ön – állítja a webes statisztikákat készítő comScore. Az efféle számokat fontos mutatónak tartják a szakértők, a mérés módszertanát viszont a hagyományos technikával dolgozó közvélemény-kutató cégek megkérdőjelezik.

A comScore adatai szerint augusztusban több mint 37 milliárd keresést indítottak a Google oldalán, amely az összes keresés körülbelül 60 százaléka. A második legnépszerűbb netes kereső 8,6 milliárd kereséssel a Yahoo, majd a rangsorban a kínai Baidu következik 3,3 milliárddal, utána a Microsoft 2,2 milliárddal, az ötödik helyre pedig a dél-koreai NHN futott be 2 milliárddal. A comScore szerint a Baidu példája jól mutatja, hogy egy hatalmas piac megszerzésével miként előzheti meg egy regionális szereplő globális versenytársait. A cég szerint a kínai oldal számai a helyi internethasználók gyors gyarapodásával párhuzamosan tovább fognak javulni.

A comScore 170 ország 2 millió internethasználójától származó adatokból kalkulálja a globális statisztikát. Az adatot szolgáltató felhasználókat általában ingyenes szoftverekkel vagy szolgáltatásokkal veszik rá a részvételre, ami egy naplózó program telepítésével jár. Sokan éppen az önkéntesség miatt tartják megbízhatatlannak a módszertant, amelyet szembeállítanak a reprezentatív mintákkal dolgozó – és általánosan elfogadott – telefonos közvélemény-kutatással. A comScore is dolgozik e hagyományos módszerrel, de – állítják – a megfelelő méretű mintához megkerülhetetlen az internetes adatgyűjtés.

A cég becslése szerint augusztusban világszerte körülbelül 750 millió ember használt internetes keresőt, egyenként átlagosan 80 alkalommal. Európában és Latin-Amerikában azonban az átlagnál többször gépelnek be keresőkifejezéseket a netezők.

Azóta történt

Előzmények