Rettenetesen pofára estünk a PISA-felmérésen

Azt nem lehet biztosan kijelenteni, hogy a magyar diákok katasztrofális teljesítménye valóban amiatt van, amire a PISA utal, de hogy nagy a baj, az kétségtelen.

A digitális szakadék

A fő megállapítások:

  • a legtöbb országban csökkentek az egyenlőtlenségek 2009 és 2012 között
  • azokban az országokban, ahol az internet-hozzáférés tekintetében nincs nagy szakadék az egyes társadalmi csoportok között, az internetezéssel töltött idő nagyjából ugyanakkora a csoportok tagjainál, viszont az, hogy mit csinálnak az interneten, már függ attól, hogy milyen társadalmi csoportba tartoznak bele a diákok
  • a matematikai feladványok számítógépes megoldásánál a társadalmi státuszból következő különbségek hasonló képet mutatnak, mint a papíralapú megoldásnál, az alapvető számítógépes képességek nagyjából hasonlóak, míg a digitálisszöveg-értés és a böngészés minősége szintén mutat különbségeket attól függően, milyen háttérrel rendelkeznek a gyerekek

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények