Új hozzászólás Aktív témák
-
kasyka
csendes tag
válasz Marczi80 #4925 üzenetére
Na hát én ugyanígy vagyok! A szűrőcsere miatt kell leengednem néha a teljes olajmennyiséget. De azt már akármilyen tiszta is nem rakom vissza, mert kell a kapálógépbe a fűnyíróba meg jó láncot kenni a láncfűrészbe. meg a váltóba szoktam még önteni,mert nálam az is mindíg csöpög és így fogy is.
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Marczi80 #4954 üzenetére
Úgy emlékszem, hogy a kézikönyvben az van, hogy 1000 km/1l olajfogyasztás nem kirívó. Továbbmegyek, az Octaviam (2007) kézikönyvében IS ez van. Sőt láttam már olyan Astra G kézikönyvet amiben szintén ez volt.
A kollégámnak autópályázva a O II 1.6 8V motor esetén 1000 km alatt kb 4-6 dl olajat utántölt. Bár azt is mondja, hogy elég hektikus a fogyás, mert van amikor majdnem egy liter, van amikor 3dl is alig megy bele.
Retro
-
kasyka
csendes tag
válasz Marczi80 #5056 üzenetére
Természetesen a vizsgáig még be fogom hegeszteni a dobot,addig meg még van egy évem. Az autót nem fogom tönkrevágni,ahogy eddig sem tettem. Ha megkapon a Fábiat,akkor ennek már meglessz a gazdája aki hajlandó lesz rá költeni és felújítani. De én bizti nem fogom szétbontani.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #5161 üzenetére
A ventillátor kapcsolója a nem is testelhet, mivel műanyagba van tekerve, az csak egy sima kapcsoló, ami a + t kapcsol ha a bimetál összeér benne. Azért a venit úgy szokták tesztelni, h erről a kapcsolóról leveszik a két vezetéket és összedugják.
A hőmérőben meg a hőmérséglet hatására nő az ellenállás. Amúgy mindkettőt szoktam hőgombának nevezni(mások is) az alakjuk miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #5170 üzenetére
Mindig behullanak a levelek, meg mindenféle állatok. Létezik bele eredeti filter, de a favorit szellőzőrendszere amúgy sincs a helyzet magaslatán. Mindig be van kapcsolva legalább 1. fokozaton a ventillátor. Létezik műanyag légbeszívó a motorház tetőre, de én még nem jutottam hozzá. Próbáltam már olyan favit, amin volt, na ott nagyszerű a szellőzés.
-
rob210
nagyúr
válasz Marczi80 #5183 üzenetére
igen, rohadtul levegős a rendszered.
De hogy hogy nem forrt fel a vized az nekem rejtéj.
Én egy 22kilóméteres túra során felforraltam a vizet (illetve félreálltam mert láttam, hogy megy a pirosba a hőfok) amikor a motortérben felejtettem a sapkát mert ellenőriztem a vízszintet.
Nem csavartam vissza.Pihentettem feltettem a sapit és mentem tovább mázlim volt, hogy észrevettem és nem a gőzre figyeltem fel.
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #5183 üzenetére
Hogy felejthetted el visszatenni a sapkáját Nem hiányzik a vízből sem? Ha minden maradt a régi, akkor mindegy, h van e rajta sapka, akkora a tömítetlenség a rendszerben, h nem számít, mert úgy sem lesz nagyobb a rendszerben a nyomás.(persze ez a legrosszabb lehetőség) Lehet nincs ekkora baj és olyan jó a hűtőrendszered, h nem készül ki attól ha nincs nyomás alatt.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #5193 üzenetére
A vízpumát megtalálod(szemben állva a motoral balkezednél) az tartja az egész motort, egy nagy szilent van a tetején, a generátorral együtt az ékszíj hajtja, no a tárcsája közepén van a tengely, az a tengely ahol a motorhoz csatlakozik, ott szokott könnyezni. Bocsi a leírásért, másképp nem tudom elmagyarázni.[link] Képekben megtalálod a linken. Ha a tárcsa és a motor között megfogod az öntvényt és vizes, az nem jó jel.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #5202 üzenetére
A szerelődet ültesd be amikor -10 van és küld el hozzám Kassára. Rozsnyónál ki lesz cserélve mert idáig megfagy benne.
A jobb alsó kivezetésnél, vagy konkrétan lyukas a hűtő. A kivezetésnél egy bilincs csere megoldja a szivárgást, a csapot cserélni kell. Ha lyukas a hűtő, akkor az is cserés. Apumnak cseréltem a fent említett dolgokat a legnagyobb hidegben, mert 50km alatt sem fűtött. Azóta 5km után vetkőzés van pólóra(-15 ben is), mert el lehet benne olvadni. Lyukas volt a hűtő, törött a fűtéscsap. Addig középállásban soha nem volt a vízhőfok mutató. Most oda van szögezve.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz Marczi80 #5204 üzenetére
fűtés csapnál vigyázz mert két féle van a 93előtti és a 93 utáni.
A 93 előtti szériahibás és elreped eltörik ereszt ahogy a tiéd is.
A 93 utánit vedd, mert a hűtő szerencsére ugyan az, csak kicsit játékosabb a beszerelése.Amikor hűtőt cseréltél a régi csövet tetted vissza rá ha jól értem.
Egyetlen kérdésem van a cső belsejét finoman csiszolópapírral átdörzsölted?
Mert ha eresztett akkor ott bizony vízkő is keletkezett a cső belső illeszkedő felületén, amit utána hiába szorítasz meg akár milyen erősen az új hűtő tiszta felületén.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #5215 üzenetére
Meglehet,h csak a csöveknél ereszt, sajna ezek a régi bilincsek eszméletlenül tudnak szorulni, néha az ember azt hiszi, jobban már meg sem lehet húzni, és ha megmozgatom a csövet akkor forog az illesztési ponton. Ilyenkor szoktam új bilincset tenni, és meghúzni, amíg határozott ellenállást nem érzek(ameddig csak bírom húzni). Na ezekután meg sem moccan a cső, és nyomásálló is ezen a ponton, A nyomás fura dolog, ott fog elvérezni a rendszer, ahol a leggyengébb a csőbilincs, vagy van valami szivárgás. Az továbbra is gyanús nekem, h nem forrt fel a víz 70km alatt sapka nélkül.
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Marczi80 #5319 üzenetére
Az alapelv ugyanaz, mindegyiknel a 12V polaritasat valtogatja. Max annyival tobb, hogy egy vagy ket master motor van benne. De ha be van kotve, vagy nincs, az csak a kulcsos nyitast befolyasolja. Magyaran ket vezetekes motorokhoz is tudsz hasznalni 5 vezetekes vezerlot. Es vica versa tehat 5 vezetekes motor is mukodik 2 vezetekes vezerlovel.
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #5370 üzenetére
Szerintem most mutat jól, mert ha valahol szivárog és nyomás alatt van a rendszer, akkor lassacskán, de folyamatosan melegednie kell. A teli fehér tartomány alja 90 fok teteje 110fok. Bár neked azt hiszem az új fajta műszeregységed van, ott kb középállásnál van 90 fok, a piros alatt 110.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #5372 üzenetére
A kiegyenlítő tartályban nem forog a víz, így ott hidegebb lesz mint a motorban. Ha kétségeid vannak, akkor vegyél egy új hőgombát, de szerintem felesleges. Ha minden szivárgást megszüntetsz, a mutató oda lesz szögezve a középállásba. Addig fog mozogni amíg melegszik a motor. Az normális ha melegedés közben feljebb megy a felétől és utána vissza, mert ekkor nyit a temosztat. ezután viszont meg kell állapodnia. Városban lámpánál, megint csak feljebb mehet, mert nem hűti a menetszél.
-
Atuska75
tag
-
rob210
nagyúr
válasz Marczi80 #5519 üzenetére
Én ezt értem szerelő paszta alatt csak javasolni tudom.
Itthon a mosógép motorja kezdett el hangosodni levettem az oldallapot befújtam a motor tengelyét azóta szépen csendben hasítRenault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #5527 üzenetére
A nagy recsegés inkább féltengelycsukló. Itt csak szorul a gömbfej. Ha kitekerem a kormányt és meglógatom a kocsit, szépen hallani a hangot, ha megfogom a kormányösszekötőt érezni ahogy szorul a gömbfej. Holnap megrendelem. Kenni nem érdemes, mert át van szakadva a gumiharangja.
-
rob210
nagyúr
válasz Marczi80 #5693 üzenetére
A hátsó ablaktörlőt lehet kenni meg kell bontani a borítást a csomagtér fedélen és akár WD40-el is tudod kenni.
A vezetékelés nagyobb cumi én áthúztam egy kábelt, hogy ne kelljen keresgélni hol van elöregedve a kábel.
Bekötöttem a biztosíték táblára és onnan egy lengő aljzattal nem túl esztétikus de felettébb biztonságos módon elhúztam a kábelt a küszöb burkolata alatt.Egyébként a biztosítékát megnézted, hogy nem csak az van kimenve?
Renault power
-
Favókás
csendes tag
válasz Marczi80 #5894 üzenetére
Nincs hátsó ablaktörlőm.
(illetve még nincs beszerelve, a polcon meg nincsenek ilyen hangjai)
Én megnézném, működés közben, hátha "rángat-rezeg" akkor lehet a bordás tengely vége van megkopva és eszik egymást a lapát bordáival.
Akkor lehet olyan morgó hangja.
Illetve először próbáld ki lapát nélkül így rögtön kiderül, hogy hibás-e a motor. -
Retro DJ
aktív tag
válasz Marczi80 #5903 üzenetére
Tehát, induljunk onnan, hogy honnan kapja a villanyt az ablaktörlő motor. Két vezeték kell hozzá (illetve Sokdájéknál bizonyos esetben három, amint nem mindig értek...). Egyik vezetéken megkapja az állandó villanyt, a másik pedig a bajuszkapcsolóba van bekötve, ahol össze van kötve a gejzír ( ) tápvezetékével (ha megnyomod a hátsó ablaktörlő kapcsolóját, akkor más jön is a víz).
Az ablaktörlő úgy működik, hogy a bajuszkapcsolóval beindítod a motort, és addig megy, ameddig a benne lévő kapcsoló a fix tápra köti (a kapcsoló kikapcsolása után ne álljon le csak a művelet végén). Magyarán a kapcsoló ki és be kapcsolására is egy teljes törlés végezzen.
Itt az történt, hogy elmozdítottad a motort (a benne lévő kapcsolót), levetted a testet, és rákapcsoltad a kapcsolón keresztül a gejzír motorjára a +12V állandó feszültséget.
Normális jelenség... de azért, ha valaki nem érti az összefüggést, meglepő!
Retro
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen egeret válasszak?
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Micro Four Thirds
- Windows 11
- Hardcore café
- PlayStation 5
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest