Új hozzászólás Aktív témák
-
mcfly72
tag
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14466 üzenetére
Ebben szerintem biztos lehetsz! Nem bíztad a véletlenre, ugyanakkor nem rossz, kicsit gánynak tűnik , de tudjuk , hogy itt másról van szó, és a cél a lényeg!! Gratula!!
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14473 üzenetére
Igen,értem mire gondolsz.De én tegnap este úgy próbáltam rá a dologra,hogy 3nap állás után indítóztam (utóbbi időszakban már sosem indult egyből,mint régen),de a motort,miután beindult,azonnal leállítottam.Tehát maradt olyan hideg,mint a beindulás elött.Majd jó 3óra múlva újból indítottam és akkor már egyből elkapta.Igy,jéghidegen is.Emiatt gondoltam,hogy a pár napi állás alatt az ac. és a karbi közötti gumicső leűrül az ac. irányába,mert a nyomómembránnál beszökik az olajtérbe ez a benzinmennyiség és ezt kell pótolni,mire megfelelő lesz a szint az úszóházban.
Ebböl csak azt akarom kihozni,hogy nem azért indúl be egyből másodszorra,mert meleg már a motor... -10 ben is egyből indúl a jéghideg motor,de csak akkor,ha pár órával elötte ezt a fél perces köszörülést végigcsinálom.
Ez az,amit igazából nem értek,hova tünik a benzin,mondjuk 2nap állás után.
Talán most így érthetőbben leírtam,kicsit bővebben fogalmazva előjön a lényeg...
Köszönöm a válaszod.
Kívánok mindenkinek sikeres 2017-es évet ! -
vil59
tag
válasz bringasisti #14475 üzenetére
Igen ez így van.
Mondjuk én nem arra gondoltam,hogy a karbiból folyik vissza a benzin az ac.felé.Hanem mikor az ac.teljesen felpumpálja a szert és az úszó zárja a tűszelepet,utána ha így leállítom, akkor csak abból a benzincső szakaszból folyik le az ac.-ba,onnan meg,ha szakadt a membrán,befolyik az olajtérbe.Így aztán ebböl a csöszakaszban,kb.40cm.hosszan nincs benzin és talán ezért tart ilyen sokáig,mire az ac.ezt az üres csőhosszt feltőlti anyaggal az úszóház irányába.Ráadásúl,ha meg a pumpa nyomó vagy szívó lökete már minimális kilengésü a rugó kilágyulása miatt,akkor meg lehet,hogy nem szállít elegendő mennyiséget és talán e miatt is önindítózok ilyen sokáig,mire beröffen. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14478 üzenetére
Köszönöm a válaszodat.
Tehát az ac. nyomószelepe nem valószínű,hogy visszaengedné a benzint a membránhoz.
Akkor még az is lehet,hogy nem ad benzint a gyorsító szelep a torokba,mikor indítás elött gázpedálozok.
Amint lesz alkalmam,ezt is megnézem. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #14490 üzenetére
Szerintem neki felicia van. Azon csak egy bepattintós búra, ami össze van ragasztva a foglalattal.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #14492 üzenetére
Sziasztok, igen - bocsánat - ezt valamiért mindig elfelejtem, hogy feliciám van. Mármint, közölni.
:-) -
atr
újonc
válasz bringasisti #14495 üzenetére
Köszönöm!
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14502 üzenetére
A vízpumpa alsó részén van egy furat,ami megakadályozza a hűtővíz bejutását a csapágyhoz,ha a szilent átereszt.
Onnan vetted észre,hogy ott csöpögött ? -
vil59
tag
válasz bringasisti #14502 üzenetére
Mennyivel egyszerübb lenne a vízpumpa kivétele,ha csak levennénk azt a 3 anyát és kiemelhető lenne a pumpa.Megoldhatták volna rövidebb tőcsavarral a felfogatást és több helyet hagyni a szíjtárcsa és a doblemez között.
-
pentoda1
csendes újonc
válasz bringasisti #14502 üzenetére
Tipp: Én az új vízpumpát utólag telenyomtam mindkét oldalon szélvédőragasztóval. Az viszonyleg keményebb lesz miután "megköt". Előtte állandóan felkoppant a kasznihoz. Azóta baró.
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14508 üzenetére
Pfú! Apám, részvétem! Miért ne most? Nekem meg 37 cm hó bassza az életem keresztbe! Az utcánk 76 m, ezt ki kell ásnom! Holle anyó te riherongy!!!!!
a csoda csak a skoda
-
pentoda1
csendes újonc
válasz bringasisti #14512 üzenetére
Lehet, hogy tartósabb lesz, mint az utángyártott hulladék szilent...
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #14515 üzenetére
Gyerekek, ez a vízpumpa dolog tényleg egy achilles ína a skodri-motornak, mármint, ahogy az elhelyezését tervezték.
Részvétem hozzája. -
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14528 üzenetére
Értelek, de a Felicia ami igen hasonló konstrukció, nálam már többször ment 180-t. Előzéseknél teltházzal 5000-5200-t forog, természetesen üzemmelegen. És azontúl hogy nem lehet kapni hozzá normális minőségű vezérműláncot, tényleg semmi baja. Öcsém szintén Felicia tulaj lett, egyelőre kopp-kopp ott is minden rendben. Én a Favoritot jelenleg -15 fokban indítom, 10 percig pucolom, addig alapjáraton jár, utána 20 perc alatt megteszek 15,3 km-t, majd leállítom, 8 óra múlva irány haza, ugyanekkora táv, ugyanezek a körülmények. Bírja. Most ez a 7100-7200 nagyon nem jött jól, de tényleg az a benyomásom van, hogy kellően gondos karbantartás mellett ezek sokat bírnak. És természetesen én alapból "vigyázok" rá nem taposom neki, ezelőtt 4000-t forgott nálam max. De ez így alakult, egyelőre vígan megy tovább, kicsi vezérműlánc csörgése lett. Majd persze jövök az éppen aktuális kisebb-nagyobb problémákkal, de eddig nagyon megkedveltem a Favoritot, nem hittem volna, hogy egy 70000-ért vett autó, 30000 Ft ráköltés után ilyen tipp-topp tud lenni, hogy 1000km-kre is szépen szolgál. Mióta nálam van (november), már 7600 km ment bele.
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14530 üzenetére
Én sem megyek a formannal 3000 motorford. fölé semmiképp sem.
100 km/h alatt maradok mindig,mert autópályán nem megyek.
Elvileg a gyújtáselosztóra 3000 ford/perc a max.eng.fordulatszám.
De ugye ez már 100%.
Ilyenkor a motor 6000-ret pörög.
Mivel nem megyek csak 3000-ig,ez azt jelenti,hogy az elosztó ilyenkor csak 1500-at forog,tehát csak 50%-os a kihasználtsága.
Ki kell húznia még 15-20 évet... -
vil59
tag
válasz bringasisti #14532 üzenetére
Elképedve olvasom...
A modernkori rablás tipikus esete.
Kérvényezni fogom,a favorit gyártásának az újraindítását... -
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14538 üzenetére
A bowden rozsdás, a pedál kicsit akad, de a gumi szőnyeg volt most a fő bűnös. Köszönöm a részletes leírást, de az a pillangó szelep nekem összetett. Tengelyt akkor cserélek, köszönöm!
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #14526 üzenetére
Humor:
nálunk anno a csonka szakiskolában tanította ( és halálosan komolyan gondolta a fickó ) a szerkezettan tanárunk, hogy a dízel autók zöldkártyáját úgy csinálják, hogy 10 percig 5000-es (!) fordulaton kell pörgetni.( kíváncsi vagyok, a régi csörgőkígyókból hánynak repült volna le a hengerfej! )
:-D
Szegénynek volt még pár ilyen fixa-ideája. :-)
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #14547 üzenetére
Köszi, a kereső alapján találtam Favorit leírást, gondolom a Felicia is hasonló, megköszönném ha leírjátok
Csak helyet kell még találnom, meg szerszámokat. Lakótelepi parkolóban nem szívesek állnék neki hengerfejezni -
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14554 üzenetére
Köszönöm, fel fogom hívni őket.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14556 üzenetére
Megnéztem az oldalukat, 20000 Ft-ért van megfelelő. Még nem döntöttem el hogy megrendelem-e, vagy veszek 40-ért egy komplett autót. De még1x köszönöm az oldalt, én Pécsen nem találtam.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14560 üzenetére
Köszönöm, mondjuk ezt majd inkább a végén fogom kipróbálni, ha már a többit kilőttem!
(#14563) FeniX, az önindító szépen forog, de nem indul be. Pl. mintha nem lenne szikra. Sajnos nem volt múltkor időm szétszedni, hogy van-e szikra, vagy sem, 2 hét múlva megyek majd vissza elhozni, addigra ki kell művelnem magam mit, hogyan kell szerelnem ezen az 1.6-os VW motoron. Gyertya, rotor, gyújtáselosztó, kábelek, nem tudom még mihez lesz affinitásom, lehetőségem, esetleg immobilizer kikötése. Be szeretném hogy induljon, akkor nem kéne 308 km-t vontatnom a Favorittal. Am, a Favorit ezt bírná? Vonóhorog van. Köszönöm a válaszokat!
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14565 üzenetére
Fék van, csak rásegítés nincs. Erős láb kell. Egy működésképtelen motort nem használnék ilyenre. Köszönöm az információt!
-
anthonyminer
csendes tag
válasz bringasisti #14562 üzenetére
A mestert úgy értettem, hogy a saját gép kiismerésére több a lehetőség, az autószerelőnek csak egy a sok közül.
Próbálkoztam egy képpel, de itt már kihült a motor, meg nem is olyan egyszerű itt fotózni. Ha jól emlékszem, a szaggatott piros vonalnál van a két csőszerű találkozása, meleg motornál oda eresztett egy kicsit, de az elég gyorsan elpárolgott. A szivárgás helye talán csak kiszedett motornál fotózható.[ Szerkesztve ]
-
anthonyminer
csendes tag
válasz bringasisti #14569 üzenetére
Köszönöm.
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14569 üzenetére
A szívócsonk alján mintha lenne egy fagydugó.Esetleg ereszthet ott is,ha a nagy mínuszokban elvált a karimája a furatban.Ha jól tudom,a hengerfejben is van 2-3 helyen ilyen dugó.Szeret rozsdásodni a felülete.Én jó vastagon,újjal kikentem zsírral.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14567 üzenetére
Vészfékezés miatt elfogadom, köszönöm!
(#14572) Mágus, köszönöm a választ, tudom hogy így nagyon nehéz semmi infóval, hogy vajon miért nem indul, remélem azért meg tudom majd segítségetekkel oldani. Milyen alkatrészekkel lenne ésszerű odamennem? 310 km-re van tőlem most az autó, olcsóbb több felesleges alkatrésszel menni, mint 2x fordulni.
-
anthonyminer
csendes tag
válasz bringasisti #14569 üzenetére
12554-es hozzászólásodban emlitetted, hogy a szívócsonk fagydugóját esetleg ragasztással lehet gyógyítani. Ehhez milyen ragasztó lenne a jó?
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14579 üzenetére
Szerintem a szívócsonk alsó felületén,a kipuff.kivezetés felett,középen lehet kitapogatni ezt a fagydugót.
12553.hsz.-ban 'gs 20' is említette.Igaz, matatni kell ott,mert eldugott helyen van a csibész... -
vil59
tag
válasz bringasisti #14583 üzenetére
Hidd el,hogy van ott is dugó.Még a kezdeteknél le kellett vennem mindkét leömlőt,mert kifújtak a hengerfej síkjánál.Ugyanis mindkettőnek hullámos volt a talpa.Főleg a kipuffogó két szélső íve volt behajólva.Emlékszem,25 centis reszelővel,másfél napig szenvedtem,mire síkba hoztam.Akkor láttam a szívón a fagydugót.Rozsdafoltos volt.Fémtisztára le,azóta minden nagyobb motortértisztításnál új zsírréteget kapnak.
Azóta nem ütötte fel a fejét itt korrodálási nyom.
Üdv. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14587 üzenetére
Megelőztél egy orrhosszal a gondolatoddal.Akartam is felvetni,hogy szerintem nem szükséges a dugó ragasztáshoz levenni a csonkokat,mert ügyesen oda alá benyúlva,megfelelően összetekert ,finomabb csisz.vászonnal fémtisztára lehet dolgozni a helyet és már mehet is a műgyanta.
Sajnos hiába van teljesen leengedve a hűtővíz,a szívócsonkban akkor is marad vagy fél liter.Vékony szilikoncsővel a nagyját ki lehet szívni,de ha a dugó nem ereszt nagy mértékben,akkor ennek nincs értelme,mert ha nincs nyomás alatt,nem fogja a ragasztás folyamatát zavarni.Ebben a hidegben nehéz megoldani,de én,mivel van rá lehetőségem,vittem oda áramot és hajszárítóval vagy 20 percig nyomottam neki a forró levegőt.Én két évvel ezelött,ősszel csináltam ilyen módszerrel a pillangószelep csapágy rögzítését.Olyan kemény lett az Epokitt,mint a kő.Persze jobb lett volna nyáron nekilátni,de akkor is kell a hajszárító,mert nem vagyok hajlandó 2 napig várni,mire talán teljesen átköt.
Üdv. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14591 üzenetére
Hát ez tetszik...
Igazából telibe is lehetne nyomni műgyantával,mert ha a hűtővízre oda van figyelve,akkor igazából a fagydugó csak dísznek van ott... -
vil59
tag
válasz bringasisti #14593 üzenetére
Láttam a képen,neked a szívócsonk oldala eresztette a vizet.Valószínü,hogy öntési hiba lehetett és ott zárványos volt a fala.Majd bizonyos idő után kitalált a nyomás alatti víz.
-
mcfly72
tag
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14609 üzenetére
Ezt nagyon köszi! Tutira legyártom! Nagyon jó cucc!
(3 fénykép👍😄)
Akkor gázos lesz!a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14611 üzenetére
12- godoltam én is, a többit mértem volna , de így jobb , köszi, - a hosszú anya tűnik kicsit nehezebb falatnak, de biztos lehet kapni csav.boltban.
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14614 üzenetére
Ok! Kösz az infót, kicsit legyen jobb idő, nem akarok jéghidegbe dolgozni. Majd jelzem mire jutottam.
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14616 üzenetére
Ez a része ok. Már régen másik autónál csináltam, gyári rúgóösszehúzóval. De azért köszi!
a csoda csak a skoda
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #14624 üzenetére
Csak az a kérdés, hogy olyan "lyukat" vagy járatot is eltömít-e, amit nem kéne neki és árt az egészségnek
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14627 üzenetére
Nos amennyire láttuk a csöpögés intenzitását, nem hinném, h hűtőt kellene cserélnie!
a csoda csak a skoda
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14627 üzenetére
Most már csak az a kérdésem van ,hogy a termosztát tányérjának fixre lezáródását nem akadályozza-e ez a lerakódott tömítő anyag ?
Vagy esetleg a kiegyenlítő sapka túlnyomás és vákumszelep működését nem zavarja-e meg.
Ez a hűtőtömítő nem egyfajta ragacsot képez a belső falon és így szünik meg a szivárgás?
Az viszont szerintem sem a legjobb megoldás,hogy minden belső felületet lekonzervál,holott lehet,csak egy négyzetcentimétert kéne betömnie... -
vil59
tag
válasz bringasisti #14631 üzenetére
"A fűtés intenzitása csökken."
Esetleg arra gondoltál,hogy a tömítő anyag lerakódása miatt rosszabb lesz a fűtőradiátor hőleadó képessége és ezért kevésbé lesz hatékony az utastér felfűtése ? Mint amikor már erősebben vízköves a nagy hűtő csőrendszere és nem képes leadni a hőt a menetszélnek. -
mcfly72
tag
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14647 üzenetére
Lehet kapni nyestriasztót,de nem tudom,hogy fejti ki a hatását.Ha már mindenféleképp a kíméletesség felé hajlunk.Nálam a környéken van pár macska,megmásszák a kocsit,lecsúsznak,leesnek a tetőröl és a motorházon,ajtón hagyják a karmaik nyomát,ahogy kapaszkodnak.Elképesztő károkat és bosszúságot okozva ezzel.
Ja,hát akinek nincs zárt garázsa... -
SkodaLaci
újonc
válasz bringasisti #14654 üzenetére
Nagyon köszi a választ sokat segítettél
-
SkodaLaci
újonc
válasz bringasisti #14656 üzenetére
Köszi a képeket is szerintem megtudom fúrni
-
bringasisti
Topikgazda
válasz bringasisti #14662 üzenetére
Ha lehúzod a műszerfalhoz menő kábelt ráadod a gyújtást van benne áram?
BENEFON DELTA--------N8
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14669 üzenetére
Szervizben nem, vételárban igen. Mármint alkatrész jóval drágább hozzájuk, de pl. egy Toyota Yarison nem gyakran lesz nem várt meghibásodás. A listába én beletenném a Honda Jazz-t, Civic-et a Mazda2-t, Mazda3-t, nagyon jók a Hyundaiok, és a Kiák is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen