Új hozzászólás Aktív témák
-
Mákosmetélt
aktív tag
válasz rootkiller #191 üzenetére
Szia rootkiller,
jó lett a cikk, érdekes, és jó hogy nem száraz elméleti dolgokról szól, hanem pont arról, hogy mindenkinek más a "füle", az "ízlése", igénye. Valaki szerint ez szól jobban, valaki szerint az. Ez egy eléggé képlékeny dolog.
És lenne egy kérdésem is
Kinéztem 2 belépő szintű monitor hangszórót/hangfalat:
Behringer - MS 40
[link]
és
M-Audio - Studiophile AV40 V2
[link]A Behringerben van saját AD konverter, optikai bemenete is van, míg az Maudion csak analóg bemenet.
Mennyire befolyásolja a hangminőséget, ha analóg kötöm össze a hangkártyával (tehát a hangkártya AD konverterét használom - Focusrite Scarlet 2i4) vagy a hangfal beépített AD konverterét használom (ez esetben az alaplapi hangkártya digitális kimenetére kötöm, mert a focusrite kártyámon nincs digitális kimenet)?Ebben kíváncsi lennék a véleményedre.
Köszi!
Üdv.Éljenek a nyulak!
-
rootkiller
őstag
válasz Mákosmetélt #201 üzenetére
Nem merek komoly elemzésbe fogni, mert egyiket sem hallottam.
Az, hogy a Behringerben van D/A az azt jelenti hogy egységnyi árért több alkatrész van benne, ergo a logika azt mondaná hogy gyengébb hangszóró.
Másik dolog hogy ha ott a Focusrite interfész akkor elfelejteném a Behringer konvertereit.
Ami miatt mégis szimpatikusabb a Behringer hogy a mély tartománya jelentősen nagyobb illetve valamivel nagyobbak a mélyközép hangszórói.
A fentiek ellenére mégis játékszernek tartom mindkettőt, és igazából azt mondnám hogy gyűjts mellé és vegyél két komolyabb darabot, mert még akkor is jobban jársz mint ezzel a kettővel ha lomolsz két régi Videoton hangfalat meg valami hozzá való erősítőt, igaz nem leszel ennyire kompakt.
Artengo TR 990 Pro
-
#16939776
törölt tag
válasz Mákosmetélt #201 üzenetére
Bocs hogy belevau-zok!
Bőregeret ne vegyél, olyan gyenge minőségű nyák van benne, hogy javítani(alkatrész/csatlakozó csere) is kínszenvedés. Polikarbonát Tweeter...
KrK-k körül nézz szét 6-ost 8-ast hallottam, szedtem is szét. Minőségileg rendben van, nem fog cserben hagyni.
Mindenképpen hallgasd meg őket is valamelyik bemutatóteremben mielőtt választanál.Digital bemenet ebben az árkategóriában nem jelent jót.
-
válasz #27483136 #196 üzenetére
Csak, hogy beszóljak. Nem kell a monitornak lefednie a látható teljes színtartományt. Undorító élénken néz ki minden, már attól, ha AdobeRGB-re állítom a monitort általános használatnál (film, böngészés, stb). Ha valaki dolgozik, akkor kell AdobeRGB, vagy ha épp olyan médiát nézel, ami arra van beállítva. Monitornál jó ha van wide gamut, de inkább a pontosság a lényeg, hogy 100% sRGB-re legyen kalibrálva. A szem által látható teljes színtartomány pedig addig tökmindegy, ha egy vga és monitor már most jóval több színt képes egyszerre megjeleníteni, mint amit az agyad felfog. Elég csak arra gondolni, amikor egy OLED kijelzőt bámulsz. Szinte végtelen a kontraszt, de valahogy úgy érzed, hogy annyi azért nem kell, mert fárad a szemed.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz #16939776 #203 üzenetére
A nagyobbik ribbonos bőregerekkel találkoztál már? Nekem az van, számomra "etalon" (jobbat nem hallottam, mivel nem hallgatóztam vásárlás előtt ), de mindig kíváncsi vagyok arra, hogy tapasztaltabbak szerint a többihez képest milyen, pl a ribbon mennyit javít vagy inkább ront, illetve a 3.6kHz-es keresztváltó mennyire cseszi szét a hangképet.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Mákosmetélt
aktív tag
válasz #16939776 #203 üzenetére
Köszi mindkettőtöknek a választ!
Természetesen örömmel fogadom a véleményeket, tapasztalatokat, nem veszem belevauzásnak
Én is úgy gondoltam, hogy ennyi pénzért a beépített D/A az nem feltétlen a minőséget jelenti.
Bár eddig úgy tudtam, hogy a Behringer az azért nem egy rossz márka, de mondjuk olcsóbb kategóriákban biztosan mindenkinek vannak gyengébb termékei.Éljenek a nyulak!
-
#16939776
törölt tag
Őszintén nem volt vele dolgom, hogy ez jót vagy rosszat jelent nem tudom.
A ribbon(planár) magas nagyon tisztán, színezetlenül, és dinamikusan szól, tapasztalatom szerint nehéz kiszolgálni, valamint "hagyományos" dinamikus hangszóróval nehéz úgy összehozni hogy egy egységet alkosson mert a mély-közép szekció túl lomha hozzá.A váltás és a fázisok külön könyvet megérne.
Van ilyen rendszerű passzív monitorom, maga a koncepció szóló hangszer/ének csatorna hangszín beállításra/hiba keresésre kiváló, de zenehallgatáshoz nekem túl steril, és szűk a Sweet-spot.
"Bár eddig úgy tudtam, hogy a Behringer az azért nem egy rossz márka"
Nem akarom fenekestül felforgatni a világképed, a 90'-es években még hűen másolták nagy gyártók termékeit és tényleg jó és tartós termékek voltak nagyon jó áron. De mióta "profitmaximalizálás" van, nagyon leromlott a minőség, tartósság ezzel együtt az ár/érték arány.[ Szerkesztve ]
-
válasz #16939776 #207 üzenetére
Aktív negyedrendű váltó van benne, wiki szerint még ront is, mert ugyan fázishelyes, de a mély még jobban késik tőle. Amúgy ez a monitor (B3031) elvileg valaminek a klónja (Mackie, Adam), vagy klónjának "továbbfejlesztése", esetleg klónok összegyurmázása. Gyanítom a szép hang a ribbonnak köszönhető, alatta viszont nincs semmi. Bár azért egész gyors a cucc, nekem elég jónak tűnik a közép meg a mély is.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
#16939776
törölt tag
Ahhoz hogy kicsi legyen az intermoduláció a ribbonon, kell is az ilyen meredek váltás. Viszont így nagyon fontos -lenne- hogy a két sugárzó egy akusztikus síkba kerüljön. Amit a dizájn miatt nem szoktak bevállalni, itt sem történt meg.
Ha fázisban lenne a két sugárzó, akkor lehetne hallani hogy a ribbonak sokkal jobb az impulzusválasza.
Ettől még használható akár munkára is, nincs kétségem, csak meg kell szokni.Próbálták a piacon levő termékekből legjobb ötleteket/megoldásokat összegyúrni.
Befejeztem az OFFolást
[ Szerkesztve ]
-
jacint78
addikt
-
rootkiller
őstag
válasz Mákosmetélt #206 üzenetére
A Behringernek az első generációs koppintott vasai amik még németországban készültek valóban egész jók voltak. A Behringer tipikusan a Pro Audio "olcsójánosa". Aki falunapra jár hangosítani az vesz ilyesmit, mert neki is "kell" a 8 compressor, 4 gate, 2x31-es grafikus EQ masterre, 2x15-ös grafikus EQ-k monitorra, emellé jönnek a 40 ezres Alesis effektek. Jó nagy racket lehet összerakni belőle és nyilván lehet vele dolgozni egy bizonyos szinten, de egy jobbféle zenekarnak ez "nem riderképes" motyó.
Van egyébként most nekik az X32 keverő, dolgoztam rajta. Klub szinten nem szól szarul, az árát is bőven tudja, plusz sokszor többet ér hogy odaérsz egy kényesebb produkcióval és "be van állva" a pult. Hiába van felrakva egy Midas Heritage 3000 KT/BSS/XTA/Drawmer dinamikákkal, Lexicon PCM meg TC Mx000 effektekkel, ha nincs időd kényelmesen beállni akkor nem tudsz azzal se jobbat csinálni.
Artengo TR 990 Pro
-
válasz #27483136 #213 üzenetére
Jajó, akkor én már nem tudom miről volt szó. A hallás bizonyos szempontból bonyolultabb, pl hangtechnikailag alig vagyunk valahol, ebben egyetértek. De valamiért elődlegesen mégis a szemünket használjuk legtöbben.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Teasüti
nagyúr
+1
Arról is írhatna vki cikket, hogy a fenébe létezhet olyan, hogy a D/A jelátalakítás előtt, tehát digitális formában egyáltalán bárminek köze legyen a hangminőséghez? Nem tudunk bithelyesen jelet továbbítani? Én azt hinném a digitális jelfolyamot ha éri is akkora interferencia, hogy egy-egy bit hibás legyen, akkor azt a hibajavítás úgyis kiszűri. A jitter-t meg nem hallom.
-
jacint78
addikt
A bal oldalin bejelöltem a jittert. Minden ugyanaz, csak a bal oldali mérés PCM formátummal készült a DIR9001 és a DAC között, míg a jobb oldali i2S mellett.
THD 1KHz-en, nem jelöltem elég egyértelműen látszik.
Elég jól látszik, hogy a legmagasabb pontja a 3. felharmónikusnak -100dB-en van, aminek a közelében sincs az S/N aránya a bakelitnek, vagyis még így is akacsonyabb a torzítás. Lehet, hogy a félvezetők páros felharmónikust is eőrsítenek, de az nagyságrendekkel alacsonyabb (hallhatatlan), mint a legjobb esetben 0.1THD+N a csöveknél.
[ Szerkesztve ]
type your text here..
-
Kékes525
félisten
Egyetértek!
[ Szerkesztve ]
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
simongab
senior tag
válasz jacint78 #217 üzenetére
A DAC ok is finom cuccok. A TASCAM keverőmben lévő DAC CD ről sokkal gyengébb hangot produkál mint a 20 éves csúcs kategóriás Pioneer lejátszó. Ha ezt kimérném biztos látnám az okát...lehet hogy kár méregetni, el kell fogadni. Ettől is érdemes elvonatkoztatni! A minap egy hangmérnök tartott egy speciális területről előadást egy mesterképzésen...a lényeg az hogy az agy is kiemel elnyom részleteket az anyagban, a zörej ami egyik nap tudatosul(és hangosan kerül az agyunkba) a másik nap már nem hallható számunkra, és majd tiszta fejjel következő nap világosan látjuk a helyzetet az anyaggal kapcsolatban. Ez nagyon igaz.
-
jacint78
addikt
válasz simongab #221 üzenetére
20 éves csúcs kategóriás Pioneer lejátszó.
Mert gondolom az a lejátszó a mai napig versenyképes, nagyon jó hangjuk van a felsőkategóriás pájonír cuccoknak. Néhány éve pucoltam sógoromék pinoeer DVD lejátszóját, az is prémium cucc volt akkoriban és amikor próbáltam, beraktam egy filmet, az elején megszólalt a 20th century fox zenéje és mintha előttem ült volna a zenekar, nagyonjó hangja volt, utána a zenét hallgattam rajta.
type your text here..
-
#16939776
törölt tag
-
-
#27483136
törölt tag
válasz Kékes525 #220 üzenetére
Hogy én is felajánljak valamit:
A kétfülű közönség
Zene a fülek között 1
Zene a fülek között 2Ezek kifejezetten a zenehallgatás szemszögéből vizsgálják a hallás mechanizmusát.
-
Kékes525
félisten
válasz jacint78 #226 üzenetére
Azt mond el, hogy milyen környezet hangját verik vissza? A külsőt? Mert annál a visszavert hullám nem a fülre, hanem ellenkező irányba megy. A belsőt igen, az pedig az áramló vér hangja. Tehát te is ugyanazt mondod, csak nem érted saját magad.
Ráadásul, ha a külsőt verné vissza, akkor nagyon függne a környezeti zajoktól. Azonban szinte egyáltalán nem függ. Tegyél egy poharat a füledre és hallgasd különböző környezetben. Azonnal megfogod érteni.
[ Szerkesztve ]
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
No ha már ennyire témánál vagyunk, mit csinálnátok ebben a helyzetben:
PCM5102-es dac, a kimenete nem igényel csatoló kondenzátort. Erre van kötve egy E88CC-s OTL csöves erősítő, aminek a sávszélessége valahol 380kHz körül van (ahol még nem torzul láthatóan a négyszögjel formája, az amplitúdó csak feljebb kezd csökkenni).
Korábbi "nagy koponya" tanárom akit említettem már azt mondta erre, hogy le kellene korlátozni az erősítő sávszélességét 100kHz-re.Emlékeim szerint nem láttam kiugró tüskéket magasabb frekvenciákon a spektrum képen, de igyekszem elhozni melóból a műszert, aztán mérni megint. Egyébként erről van szó: [link]
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
jacint78
addikt
válasz #16939776 #227 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy szar a művelető erősítő.. feladom hagyjuk.. Én igyekszem úgy kialakítani a rendszerem, hogy minél rövidebb utat járjon be a jel a hangszórókig és ha hiszed, ha nem, ez rohadtul beválik, az aktív hangváltós cuccok általában sávszélességben korlátoltak, vagy zajosak, de ami biztos, hogy mire a lánc végére ér a jel, már nem az igazi, a passzív váltó valami jó kondenzátorral, sokkal jobb, mint az aktív, kivéve ha DSP-vel van digitálisan csinálva a váltás, mert ilyen is van, na az már más kérdés.
type your text here..
-
#27483136
törölt tag
válasz Kékes525 #232 üzenetére
Megnéztem a linkeket. Az a bajom, hogy sok nem derül ki belőlük, mert ezek valami vizsgára felkészítő összefoglalók címszavakban. Viszont szívesen meghallgatnám az illúziók 2 anyagát. (A pps még hátra van.)
A bögrés kísérletet nem értem miért lenne illúzió. Hiszen hallhatóvá válik valami egy eszköz segítségével. Olyan, mint az orvos sztetoszkópja. Nem is első sorban visszaverődés okozza, hanem egy üregrezonátor jön létre, az erősíti fel a hangot. -
Kékes525
félisten
válasz #27483136 #233 üzenetére
Hangillúziók - Széchenyi István Egyetem
Audio illusionsA interneten (YouTube-on is) a cikkekben talált illúziók neveire rákeresve számtalan lejátszható forrást kapsz és további leírásokat a konkrét hang illúzióról és általában a hang illúzióról. Millió+1 van. Néhány példa közölük:
Körzongora, zenei illúzió (vagy paradoxon?), Shepard-skála, Zenei áldozat
[ Szerkesztve ]
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
Pl egyik kedvenc előadóm 1-2 éve pont ATC-ket vett, a 40k USD-s párt. De biztos csak azért, mert szülőhazájukban legális a marihuána-fogyasztás.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
bkercso
nagyúr
válasz Blindmouse #15 üzenetére
"Mi baj van az emberekkel?"
Ez itt a jó kérdés! Ezen én is szoktam gondolkodni. Nem tudom, hogy sok emberen vett mintán nézve hogy volt régen és ma, mindenesetre én megszoktam, hogy egyszerre egy dolgot csinálok, és gyerekként is így voltam vele. Ha valamivel foglalkoztam, akkor azzal hetekig és mással alig. Mostanában is, amikor pl. hobbi szinten fraktáloztam, akkor hónapokig alig fejlesztettem hifit.
Viszont voltak barátaim, akik meg 2-3 ingerforrással vették körbe magukat: úgy játszanak számítógépen, hogy szól a TV, esetleg valakivel beszélgetnek is közben, de volt olyan gyerekkori barátom is, aki TV-nézés közben zenét is hallgatott, rendszeresen. Valahogy azt sejtem, hogy az arányok tolódhattak el, talán ma többen osztják meg a figyelmüket és több időn keresztül (pl. egész nap). Nincs idő belemélyedni a dolgokba és ráérezni EGY valaminek a lelkivilágára.
Ma pl. hány egyetemistát látsz este a szakmával foglalkozni? Állásinterjúztatásnál is 30% nem tudja 10E-7-nek a reciprokát, de mérnökként dolgozna. Az egyik legjobb magyar egyetemen 700 kezdő fizikus BSC-sből 20 kapott időben diplomát.
Mondják, hogy az embernek van egy adag igénye (ez nem csak egyénenként eltérő, hanem idővel is változik, és lehet, hogy ennek a mennyiségnek is van egy trendje...), és azt osztja meg. Akinek sokat számít a hangzás, az lehet, hogy olcsó kocsival jár vagy nem akkora ínyenc. Teljesen igaz. Szerintem ma a (tartalom)fogyasztásra van a legnagyobb igénye a legtöbbeknek, még a "szakemberek" közül is sokaknak, és talán ez a baj. Ezt hívjuk röviden agymosásnak.
Ehhez jön még, hogy ma sokkal szorosabb és gyorsabb a visszacsatolás a vevői igény(telenség) és a fejlesztők között, így jobban tudnak ehhez alkalmazkodni.Bocs a hosszú és közhelyes offért.
Hogy ON is legyek: nekem magamtól nem jött meg a hallásom, de 1 év hifitalálkozókra járás és egymásnál hallgatózás után elkezdtem beletanulni. Ma már az otthoni rendszeremen nem apróság, hogy milyen kábel van bekötve. Szóval társaságban tanul az ember és úgy nőnek az igények, és nem megy el egy deviáns irányba (ételeknél, médiatartalomnál ugyan úgy megvan az igénytelenedés, mint hifiben).
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Most találtam a fórumra és olvasom, hogy más is leírt már hasonlót pl a #18-ban:
"Különben a régi stílusú mikrofonok kapcsán meg csak annyit mondanék, hogy most hogy én is építek egy kis monstrum mikit jöttem rá csak hogy a régieknél mennyi részletre és finomságra figyeltek!"Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
jacint78
addikt
Nem feltétlenül, mert a játék más, de én sem tudok egyszerre több dologra figyelni, ezért nem szeretek vezetni, mert, ha valami eltereli a figyelmem, akkor nem megyek neki semminek ugyan, de nem emlékszem, hogy jutottam át egy szakaszon, mert nem oda figyeltem. Ha tervezek valamit, akkor is csendben, különben nem tudok odafigyelni. Szóval nagyon hasolóak vagyunk ebből a szempontból, ami a többi dolog kizárását illeti munka közben, csak a példa volt hibás, mert a szórakozs az más, arra még én is tudok figyelni.
[ Szerkesztve ]
type your text here..
-
bkercso
nagyúr
válasz jacint78 #242 üzenetére
Ja, értem. Nem is azzal van a baj, ogy koncentrálás közben nem tudnak másra figyelni, hanem hogy szerintem a koncentrálás nem megy sokaknak. Egy dolog mély megismerése, ami másnak jelentéktelen részlet csupán. Ha a "szakiknak" is jelentéktelen a részlet, na azzal van baj.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
#63439360
törölt tag
Egyes hozzászólásokat nagy-nagy élvezettel olvasok, mert megérdemlik (szakmaiság szaga...), kettes hozzászólások semmire sem jók (hablaty).
Az audio technika (a "HI-FI), a hanglejátszás (és a járulékos területek), teljes történelme során sikamlós, szubjektív terület volt.erősen, karakteresen, ÍZLÉS FÜGGŐ terület.
Egyén/fül/hardver/lehallgatási tér/zene anyag, stb.. függő terület.
Nehéz (de inkább lehetetlen) általános igazságokat írni, mert az én fülem - az én fülem. Nem másé...Kb. 30 évig építettem audio kütyüket, komplett rendszereket. Erre jutottam, summázva a történetet.
Motto: Az én fülem nem a te füled. Nem egyforma...
-
jacint78
addikt
válasz #63439360 #246 üzenetére
És komolyan őgy gondolod, hogy a fülben csörgedező vér hangját hallani belőle? Próbáld ki mikrofonnal, abban nem folyik vér.
Az audio technika (a "HI-FI), a hanglejátszás (és a járulékos területek), teljes történelme során sikamlós, szubjektív terület volt.erősen, karakteresen, ÍZLÉS FÜGGŐ terület.
A hifi mindíg is egy semmi volt, de a zene minél pontosabb visszaadása, az az, ami, aki nem erre törekszik, hifista marad,
[ Szerkesztve ]
type your text here..
-
gyulank
addikt
válasz #27483136 #198 üzenetére
Azért ezt máshogy is meg lehet közelíteni.
Szem: Nem tudom, hogy hány bites RGB tekinthető a színárnyalatok 100%-ának, de gondolom, a valóság szélesebb spektrumú. Azt sem tudom, hogy a szem, hány bites RGB színfelbontásra képes. Azt sem tudom, hogy melyik hány színárnyalatot jelent, bár gondolom a 24-bites 24^3, a 32-bites pedig 32^3, és a 24-32bit közt látható a különbség. DE sokat számít a megszokás is. Szóval, pl. nekem is volt CRT monitorom, és vibrált, és 100-120Hz-en néztem, és úgy már nem vibrált. És mindenhol megmagyarázta mindenki, hogy nem láthatom a különbséget. Pedig láttam, és zavart. Most FX2490HD monitorom van, ami utánhúzásos, és szintén mindenki megmagyarázza, hogy nem lehet az. De én látom, és zavar. Aztán jön a megszokás, és nem tűnik fel, hogy kb. olyan a szín, mint 24-32bit közt a CRT-hez, csak akkor, ha közvetlenül egymás után nézem, mert hozzászoktam ehhez. A másik, hogy már valahogy hozzászoktam az utánhúzáshoz is, és néha CRT-n is látom, régen meg sose láttam. Ezenkívül be lehet csapni a szemet a 3D-vel, de ott még nem tartunk, és lehet nem is fogunk soha, hogy úgy nézzük a kijelzőt, mint akármi mást. Szóval hogy mozogjon a szemünk, ráfókuszáljon valamire, ami közelebb, vagy távolabb van, pedig nem ártana. Meg ugye ott van, hogy csak azt nézheted, amire a kamera fókuszál, a többi homályos marad.
Fül: Itt se tudom, hogy a fül, mit érzékel, de azt tudom, hogy nagyobb felbontásúak a felvételek, mint elvileg a fül. Szóval, hangformátumnál is van a sokolrádió, a PCM 8-bit unsigned(ezt se tudom mi) mono 6-16kHz, és PCM 16, 24, 32 bit IEEE float signed 64-bit akár 352,8kHz-es formátumig. Már alapból a CD 16-bit 44,1kHz, mikor elvileg 16-22,05kHz is elég. Szóval vannak az elviek, minthogy nem lehet utánhúzás, ha 50ms a frissítés akkor se, meg van az, hogy de látom. Ugyanúgy biztos van valami oka a hangok nagyobb felbontásának is, csak én nem tudom, mi az. A hozzászólások közt azt olvastam, hogy a 16bites még határeset a bakelithoz képest, a 24bites már jobb, de arról nem volt szó, hogy a fül ebből a 24bitből mennyit érzékel, pedig, ha úgy véled, hogy nem kell nagy RGB színspektrum, mert a szem nem lát annyit, akkor azt is tudni kéne, hogy a fül hány százalékát érzékeli a 16-64bitnek. A hallásküszöb feletti frekvenciát nem értem. Szóval, ha feltételezem, hogy 22,05kHz a legmagasabb felvett hang, és a formátumban is annyi van, akkor 1Hz sávnak 1Hz jut, ha ugyanez a felvétel 44,1kHz-en van felvéve, akkor 1Hz sávnak 2Hz jut, és 352,8kHz-en 16Hz. Ez mire jó? És hogy lehet, hogy ezeket külön tudom állítani? Úgy értem, hogy ha egy WAV-file-ról van szó, ami elvileg veszteségmentes, akkor hogy lehet a legmagasabb frekvenciát beállítani 16-bitre is, és 64-bitre is? Valamelyiknek felesleges méretnövekedést kell létrehoznia, vagy hang veszteséget. Egyébként hangban is ugyanúgy dominál a megszokás, mint a szemnél. Megszokod az alapzajt, a torzítást, a frekvenciatartományt, és mindenki az alapján tud ítélni, amije van. Szóval, most egy átlag akárki, ha igényes is, nem csoda, ha nem tudná megkülönböztetni a minőségi hangzást, mint ahogy a minőségi képet sem, ha nem ahhoz szokott, hanem a kompromisszumokhoz, hogy mindenen máshogy szól minden, és rengeteg dolog miatt lehet, és még sosem láttam olyan grafikont amin olyan erősítő, vagy hangszóró adatai lennének, ami minden frekvenciát egyformán erősít/ad le, és ehhez még hozzájön a hangfal kialakítás, az erősítő típusa, és az, hogy sose lehet tudni, hogy milyen valami, hiába van specifikáció, és nagyrészt az sincs. Olcsóbb PC hangszórót kerestem ~20-20kHz-ig, és amiket találtam, arról se lehet tudni, hogy ez a hangszóróra is, és az erősítőjére, vagy csak az egyikre, vagy egyikre se, csak elírták, véletlenül, vagy direkt, hogy hány wattos igazából, hogy csak tápnak kell az USB, vagy egyben USB hangkártya is, hogy vannak-e rajta gombok, meg semmi, csak 1 kép, amin kb. semmi lényeges nem látszik, és mindenhol az található csak. Én is az igazi visszaadását szeretném. Valaki aki nagy kazettafan, írta jóelőbb, hogy azért hallgatnak FLAC file-okat, mert az a menő, meg lopják. Ez már azért érdekes hozzászólás, mert mindig másolták a zenéket, csak kazettán mégszarabb lett. És, amúgy itt pont tudok is egy ellenpéldát mondani neked arra, hogy a kép könnyebben átver. Szóval ugye van az a nagyon sok nagyon okos felhasználó, aki úgy másol, és konvertál, hogy fogalma sincs arról mit csinál, és hát ilyenkor születhetnek olyanok, mint a 360p 1080p-be konvertálva, 128kbps mp3-ból AudioCD, vagy FLAC, és hát, a képen észrevehetőbb. Persze biztos sokat számít itt is a kódolás, mert egy 1 GB-os filmnél mindegy, hogy 720p, vagy 1080p, legalábbis a sötétebb részek ugyanúgy kockázódnak. És ahogy filmnél is okozhat akadást, utánhúzást a lejátszó, és a kijelző is, ugyanúgy hiába van valakinek eredeti CD-je, ha a hangzás mindenen más. Nagy vita volt itt a bakelit és CD-ről, de nem láttam, hogy szó esett volna a mintavételi frekvenciáról. Szóval, míg ha kazettát akarnék felvenni, elvileg felesleges lenne 64biten 352,8kHz-en felvenni, mert a kazettának is megvan a maga mintavételi frekvenciája, így Hz-enként 16-szor több mintában tárolná ugyanazt. De mikrofonról, vagy gitárról felvéve sem tudom, lenne-e értelme. Ja, és nem is tudom, mivel lenne a legjobb felvenni egy kazettáról. Szóval, ha stúdió minőségben akarnám, akkor a lejátszók alapból torzíthatnak, és zajt adhatnak hozzá. Amúgy régen én is úgy vettem fel, hogy a leghangosabb volt a leghangosabb, de ezekhez képest tényleg minden CD sokkal hangosabb, így én is rontottam el CD-t, mert annyira olyasmit akartam, hogy túlerősítettem, meg akkor még nem volt netem, meg 1óráig tartott egy szerkesztés mentése, valaki azt mondta, hogy az mp3 úgy tömörít, hogy kivágja a zajt, így azzal is próbálkoztam, már meg sincs az eredeti, mert akkoriban helyem se volt. A másik kérdés, hogy mit befolyásol a hangkártya? Szóval ugye elméletileg semmit, mert ugyanazt a mintavételezési frekbenciát, és bitmélységet képes felvenni tán mind, csak némelyikhez gyári programok vannak, amikkel élőben lehet effektezni. Legalábbis a régi SB Live 5.1-em ilyen volt, az újra szintén ugyanez volt írva, de már csak 3 csatlakozóval volt, és semmi program hozzá. Most meg azt se tudom használni, mert nem működik a PCI slotom, és csak az integráltat tudom használni. Szóval van olyan hangkártya, amivel tisztábban, jobban, részletgazdagabban, jobb minőségben lehet felvenni, vagy teljesen mindegy? Tudom, kicsit elkalandoztam, de ha már minőségről, meg régiségekről, meg megszokásokról, és hibákról van szó, gondoltam jó lenne tisztábban látni, és hátha valaki megmondja, mi kell, miért kell, egy jó felvételhez. A cikkírónak pedig azt tudom mondani ismét, hogy mi alapján választana valaki mikrofont, ha PC hangszórót se tudok semmi alapján, az áron, és külsőn, esetleg márkán kívül? Ha kereshetnék az alapján, hogy milyen a dinamika tartománya, milyen az érzékenysége, , milyen a frekvenciatartománya, milyen a frekvenciagörbéje, besípol-e, serceg-e egy kis széltől, akkor már valamilyen elképzelésem lenne a minőségéről. De amúgy az van, hogy sok időt áldoz rá, és mindent egymásután próbálgat, és figyel minden apró különbségre, vagy elhiszi, hogy az jó, és nem vesz zsákbamacskát, amit nem is ismer, meg kevesebb dicséri. Gondolom én.ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64
-
#27483136
törölt tag
Szia.
Ez aztán terjedelmes. Hirtelen egy valamire felkaptam a fejem, ami rendszeresen előkerül. Most csak erre reagálnék:
"... Már alapból a CD 16-bit 44,1kHz, mikor elvileg 16-22,05kHz is elég.... A hallásküszöb feletti frekvenciát nem értem..."
(Bocs, hogy összeollóztam és maradjunk a 20k-ban.)
Mit értesz azon, hogy 16....22,05kHz?
Értheted azt, amit a szabvány meghatároz: ekkor azt jelenti, hogy 20Hz-en és 20kHz-en a hangnyomás már 30%-ot esett. Ugye, hogy már nem is tűnik olyan nagyon hifinek?
Vagy értheted azt, hogy ott még csak 1%-ot esett a hangnyomás, vagyis kb hibátlan a a frekvencia átvitel. Ezt viszont csak olyan elektronikákkal tudod megvalósítani, amik legalább 2Hz...200kHz tartományban lineárisan működnek.
EZ az értelme a hallás-határ feletti és alatti frekvenciák átvitelének, vagyis inkább a képességnek.A frekvencia átvitel csak 1db paraméter, ami korlátozásának számtalan egyéb súlyos következménye van. Vagy egy tucat.
Korábban írtam: a házimozi és a hifi között (szerintem) az a különbség, hogy míg a videó a mozizás élményét viszi haza, és nem az az elvárás, hogy ránézel a tévére és azt hidd, hogy a nyitott ablakon nézel ki, addig a hifivel kapcsolatban az az elvárás (legalábbis eredetileg), hogy behunyod a szemed és az élő koncert élményét adja vissza. Vagyis a nyitott ablakot.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen NAS-t vegyek?
- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- Építő/felújító topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Politika
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen