Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petyyyyy

    addikt

    Amennyire a videón látni kicsit még ideges a kormány mozgása - sok apró mozdulat - de így is nagyon jól hangzik a dolog.
    Más kérdés, hogy mit tesz a rendszer akkor, ha pl. 2-3 kamion konvolyban halad és a leader előtt pl. keresztbe áll 3 autó? Ha ő nem tud megállni, akkor valószínű a mögötte lévő sem mert ~ mósómedve, akkor simán belecsattan hátulról? Vagy ilyenkor azért elhagyhatja a sávot és megáll a leader mellet, mert elegendő plusz helyet nyer a sáv elhagyásával?

    Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

  • Petyyyyy

    addikt

    válasz #92253184 #29 üzenetére

    Ezek pedig mind olyan esetek voltak, amikben egy profi kamion sofőr se tud semmit reagálni. - Ezt azért vitatnám. Egy (számító)gépnek soha nem lesz olyan jó és gyors helyzetfelismerő képessége, mint egy embernek. Az emberi agy sokszor gyorsabban értelmezi a vizuális információt (pl. egy pillanatképet az adott helyzetről). Ennek értelmében az kamion sofőr lesz az aki vészhelyzetben tudni fogja mit tegyen, míg a gép csak gondolkozik, hogy akkor most mi is...?

    Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

  • Petyyyyy

    addikt

    válasz dabadab #32 üzenetére

    Azokról az emberekről beszélünk, akiknek az is kihívás, hogy egyenesen menjenek az úton és ne hajtsanak be a buszmegállóban álló emberek közé? - Nyilván nem, de valószínű nem is azok a cégek lesznek (sajnos) a fő résztvevők, akik ilyen kvalitású munkaerőt alkalmaznak.
    A helyzetfelismerés meg elvitathatatlan. Egyetlen gép sem tudja olyan gyorsan feldolgozni a képen látható információt, mint az emberi agy, erről bárkit megkérdezhetsz.

    A mennyire tapadnak a kerekek című kérdést újfent nem biztos, hogy feszgetni kellene. Az rendben van, hogy egy ember nem tud olyan jó közelítéssel válaszolni erre mint egy gép, de a gép sem lesz egetrengetően pontos. Kivéve persze, ha van egy rakat olyan szenzora, amivel minden következő méterre előre meg tudja mondani, hogy ott milyen nedves/poros az út, van-e sérülés a kopórétegen vagy milyen meleg a felület. A keréknyomást már ma is meg tudják mondani, a menetkész tömeget meg indulásnál bepötyögöm pl.
    Különben meg ahogy bambano is írta: ABS, ESP.

    Szóval valószínű van az a gép, amely jobb döntést tud hozni ugyanannyi információ alapján, mint egy halandó, csak előbbiek egyelőre nem tartanak ott sebességben ahol utóbbiak járnak - és ez most a képfeldolgozásra értem. Erre próbáltam rávilágítnai.

    bambano - A sofőrnek is meg tudod magyarázni 100% biztonsággal, hogy milyen követési távolságot tartson. A 100% ott csorbul, hogy egyszerűen nem tartja be. (Kötöszködés vége) Ebben a vonatkozásban igen, only távolságtartó tempomat.

    [ Szerkesztve ]

    Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

  • Petyyyyy

    addikt

    válasz bambano #35 üzenetére

    A fent felsoroltat mind meg tudja mondani Merciék megoldása? Mert ha igen, akkor riszpekt.
    A LIDAR-ról még nem hallottam, de ahogy olvasom ez tényleg jó lehet. Nagyon jó.
    Egye kukac kap egy tetszett plecsnit a dolog, a többit meg majd meglátjuk. :K

    Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

Új hozzászólás Aktív témák