Új hozzászólás Aktív témák
-
hgghyxo
csendes tag
huh... most elképzeltem, hogy találkozol egy ilyen "platoon"-al az utokon... megelőzni azt a 20 egymást szorosan követő kamiont... sok sikert hozzá
-
Skynet258
veterán
Nagy cucc... a románoknál már régóta rendszeresítve vannak ilyen járművek, látszódik is a videjón.
BTW én mindig elképzelem ahogy gyermekem felnőve és autóban ülve mondjuk 20 év múlva tág szemekkel kérdezi: "és ti komolyan úgy vezettetek, hogy nem választott el semmi a szembejövőtől? Csak egy festett sáv? Folyamatos életveszély? Ti vezettetek, bármikor oldalra ránthattad volna a kormányt? Nem volt semmi egyéb biztonsági megoldás, ami helyetted vezetett volna sokkal biztonságosabban?"
Ez a jövő tisztán látszik, az intelligens autók egymással kommunikálva és önmagukat vezetve sokkal hatékonyabban és gyorsabban jutnak majd el A-ból B-be.
https://geekpulse.hu
-
Zotya84
őstag
A hatékonyságon szerintem már az nagyon sokat javítana, ha a járművek a helyzet és az úticél ismeretében kommunikálnának egymással, hogy mindenki a frogalomtól függően a lehető legoptimálisabb útvonal juthatna el a célig. Igaz, ehhez nagyon sok jelenlegi ismeretlent kéne ismert paraméterré változtatni:
- minden gépjármű navigációval felszerelve
- minden navigáció ismerje az aktuális célt
- minden jármű ismerje a pillanatnyilag érvényes forgalmi helyzetet,
- minden jármű ismerje a pillanatnyilag érvényes forgalmi változásokat, korlátozásokat
- és az összes jármű tudjon kommunikálni a másikkal, és közösen optimalizálni.És azért ez sokat javítana a hatékonyságon, de egyben a biztonságon is.
Mi ez a hülyeség? Nokiánál ütésállóságot nem fejszével kellene tesztelni, hanem elkezded ütni egy 3310-zel... - L3zl13
-
Louro
őstag
Útminőség, autó állapota (főként gumi), üzemanyag, baleset az úttesten, szabálytalanul közlekedő gyalogos/biciklis, .... tengernyi sok változó. A nagy távokat nem hinném, hogy egy tankkal letolják a kamionok.
Az irány jó és én is abban reménykedek, hogy a vezetés élményét feladva a látványnak vagy a pihenésnek átadhatod a helyet, de túl sok a guruló huszár, akik vérszemet kapnak egy-egy előzési lehetőségen. Na meg az ipar is még elég sokat profitál a nem üzemanyagbarát vezetésen, a baleseteken.
Mess with the best / Die like the rest
-
speed471
aktív tag
Szerintem már nem kamionokat kéne fejleszteni külúlönben is mire levezeti a 1m-t hogy engedélyt kapjon ki fogyunk a olajból... persze lesz alternatív megoldás ill már van.
De, inkább olyan fajta repülőket kéne fejleszteni ami alkalmas nagy teher szállítására.
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
#06658560
törölt tag
1m mérföld gyorsan megvan relatíve.
"ill már van."
Éspedig?
"De, inkább olyan fajta repülőket kéne fejleszteni ami alkalmas nagy teher szállítására."
Ez nem elég nagy? Megfizeted annak költségét, hogy mindent ilyennel szállítsanak? Megfizetsz annyi reptered, hogy mindenhova elérjen és ne legyen szükség kamionokra?
-
gekkoXT
senior tag
Volt egy olyan Simson Család epizód amiben Homer kamionosnak áll, és kiderül, hoyg már régóta magukat vezetik a kamionok. Persze Homer ezt olyan művészien kezdi el űzni, hogy lebuktatja a többi kamionost.
-
bteebi
veterán
Nekem ez még mindig durván sci-fi. Lehet, hogy az esetek 99-99,5%-ában jobban, megbízhatóbban vezet az automata sofőr, mint az ember, de egyszer kell a rendszert meghackelni, egyszer romoljon el valamilyen szenzora, fagyjon le, jöjjön elő valami bugja, és rongyoljon bele 50 mérföldes sebességgel (80 km/h) egy autópályán baleset miatt álló kocsisorba, és máris "visszatörleszti" a halálozási statisztikákban addig bekövetkezett javulás nem kis részét...
Meg ez a félautomata rész se világos. Ül a sofőr a volán mögött, a műszerfalra feltett lábakkal, zenét hallgat, keresztrejtvényt fejt, aztán amikor hirtelen helyzet van, és a gép hülyeséget csinál(na), akkor hirtelen 0,1 s alatt átveszi az irányítást? Oké, kicsit eltúlzott példa, de a lényeg szerintem átmegy.
#2: "Ez a jövő tisztán látszik, az intelligens autók egymással kommunikálva és önmagukat vezetve sokkal hatékonyabban és gyorsabban jutnak majd el A-ból B-be."
Az átlagsebességet lehet(ne) fokozni azáltal, hogy nem kellene annyit lassítani-gyorsítani, de a nagy(obb) (maximális) sebesség abszolút a hatékonyság ellen lenne, mivel ugye a légellenállás a sebességgel négyzetesen nő. Ezen mondjuk tudna javítani az a koncepció, hogy az automatikus irányítású járművek egymáshoz nagyon közel haladnának, és akkor némi túlzással annyi lenne a légellenállásuk, amennyi a sor elején lévő járműé - hasonlóan a vonatokhoz.
#8: Amire te gondoltál, az a Simpson család, a Simson az egy motormárka .
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
creation
senior tag
Annyira nem SCI-FI ez már. Amióta tempomat van és egyes autókban parkoló automatika, meg "majdnem auto pilot" rendszer lásd sávkövetés és társai...
Nem tart soká, hogy oda jussunk nem kell jogsi a autóhoz, csak beülsz és vezet a gép. A-ból --> B-be... Autópályán már most is tudja némely autó.
[ Szerkesztve ]
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
Tigerclaw
nagyúr
Ebben a platoon rendszerben csak annyi "szépséghiba" van, hogy kapunk egy megelőzhetetlen kamionsort. Sokkal nagyobb követési távolságot kellene tartaniuk.
A másik, amikor a videoban az ipse elővette a tabletet, azt hittem, hogy benyomja az Angry Birds-t, vagy a Plants vs Zombies-t. Nem biztos hogy ideális ha a sofőrnek hosszú ideig nem kell semmit se csinálnia, mert akkor csökken az ébersége, sőt esetleg el is alszik.
Ezek az önvezetős autók majd akkor lesznek jó, ha minden autó önvezetős lesz és mindegyik kommunikál a másikkal.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Apollyon
Korrektor
válasz Tigerclaw #11 üzenetére
Ez még csak teszt rendszer, meg félautomata... Nyilván tökéletesíteni fogják, meg finomhangolni. Csak nem engednek ki egy új szabványt úgy, hogy káosz lesz tőle az utakon.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
speed471
aktív tag
Minden nézőpont kérdése mi drága és minem. Kitermelni a gázolajat nem az? Mint írtam 1millió km levezetni és elhasználni a hozzávaló olajmenyiséget nem az?
azért mert nem nyitjuk ki a szemünket még van alternatív olcsó megoldás amin most lehet röhögni de 50 év és a nagy olajbárok ki fogják adni.
Ki akar repteret fizetni mikor már van magánkézbe repcsi az a nem mind1 mivel megy.
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
Zotya84
őstag
Hát igen, benne van az is. És akkor még nem a legrosszabbat írtad.
Louro: Én pl. szeretek vezetni. Viszont az se lenne rossz, amikor hosszú úton csak annyit mondok, hogy elfáradtam, innentől az autó vezet, míg alszom. Úgy kiegyeznék a dologgal.
Mi ez a hülyeség? Nokiánál ütésállóságot nem fejszével kellene tesztelni, hanem elkezded ütni egy 3310-zel... - L3zl13
-
#06658560
törölt tag
"Minden nézőpont kérdése mi drága és minem. Kitermelni a gázolajat nem az? Mint írtam 1millió km levezetni és elhasználni a hozzávaló olajmenyiséget nem az?"
Lényegesen olcsóbb, mint minden második bolt mellé repteret telepíteni.
"azért mert nem nyitjuk ki a szemünket még van alternatív olcsó megoldás amin most lehet röhögni de 50 év és a nagy olajbárok ki fogják adni."
Éspedig micsoda? Valamint az olajbárban lehet venni az olajmargaritát és olassexinthebeachet?
"Ki akar repteret fizetni mikor már van magánkézbe repcsi az a nem mind1 mivel megy"
Mondatod értelme nulla, szóval ha kiment a szer, akkor magyarul is írd le mit akarsz!
-
válasz Tigerclaw #11 üzenetére
"Ebben a platoon rendszerben csak annyi "szépséghiba" van, hogy kapunk egy megelőzhetetlen kamionsort. ": vannak csóringer országok, ahol több sávból áll az út
(#3) Zotya84: szerintem az a fő probléma az optimalizálással, hogy nincs mit és nincs hova optimalizálni. nincsenek alternatív útvonalak, nagyobb kapacitások.
(#7) Kopi31415: AN-124 elég nagy-e? nem
a cikkhez: a mezőgazdasági gépek már régen önjáróak. igaz, nem mennek gyorsan, de erősebbek, így azok is nagyot tudnak rombolni, ha arról van szó...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
"de egyszer kell a rendszert meghackelni, egyszer romoljon el valamilyen szenzora, fagyjon le, jöjjön elő valami bugja, és rongyoljon bele 50 mérföldes sebességgel (80 km/h) egy autópályán baleset miatt álló kocsisorba, és máris "visszatörleszti" a halálozási statisztikákban addig bekövetkezett javulás nem kis részét..."
Mivel jelenleg a kamionos balesetek durván 90%-a személyi hibából következik be, így valóban vissza törleszti. Ahogy hús vér ember nem képes belerongyolni az álló sorba, mint tette azt durván négy éve Leverkusennél egy delikvens, ami miatt lett halott, (nem rajta múlt, hogy csak egy) és egész napos teljes útzár, aminek következtében este kilenckor még a teljes Köln-Leverkusen körzet közlekedése merő dugó volt. Ahogy amikor felgyújtották a híd alatti műanyagot az A57-en Köln és Düsseldorf között, akkor sem a sofőrök egyéni cselekvései okozták a hét halottat, mert nem lassítottak le a nulla látótáv mellett sem.
-
speed471
aktív tag
válasz #06658560 #16 üzenetére
http://verde.444.hu/2015/05/01/a-tesla-vegre-megoldja-az-ejjeli-sotetseg-problemajat/
Tudod naívitás határtalan ha ismernéd a alternatív erőforrásokat és azok müködési elvét nem írnál butaságokat.
kár itt megemlíteni ezt vagy el ecsetelni hogy is működik mert kevesen értik meg és nehezen elfogadható a tény. Főleg számodra. Hogy már rég van jobb gyorsabb olcsóbb megoldás mint evvel foglalkozni.
De mint írtad mondatom értelme 0. Akar a bánat meggyőzni.
A alternatív energia forrás a 0 ponti energia. Kicsit tovább fejlesztve.
Amúgy ha nézelődsz a neten sokat olvashatsz tesláról ill már vannak cégek kik komolyan ruháznak is be.
25 misi a autó ami elektromos árammal megy. Nagy ható táv 3sec alatt 100 km. 500km megtétele egy töltésel a töltési idő most fejből paszolnám. a 0 ponti energia ennél komolyabb.ez egy példa a mondatom 0 ra, vannak még érdekes praktikus megoldások de hagy pörögjön a benzin meg a olaj. Az kell a népnek. Okos kamion helyett meg élni és élni hagyni. akkor vezesse egy robot a autómat ha én már nem élek. Talán elég pihi idő kéne meg szabadság a embereknek hogy ne legyenek ilyen rohadt stresszesek.
nem írok többet mert feleslegesnek gondolom.
[ Szerkesztve ]
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
bteebi
veterán
#10 és #12: Ezek mind szép és jó dolgok, de.
A sávelhagyás figyelése és a parkolóautomatika azért viszonylag gagyi a városi manőverezésben gazdag, vagy a nagy sebességű autópályás vezetéshez képest. A parkolóautomatika esetleges működési zavaránál jobb esetben csak kisebb anyagi kár keletkezik (parkolásnál elég lassan megy az autó - bár mondjuk egy figyelmetlen, kóválygó gyalogost egy figyelmetlen sofőr/robot simán el tudna ütni/nekitolni egy falnak, vagy egy másik autónak).
Az viszont, hogy egy autó elé ugró állat, gyerek, vagy a szélvédő előtt elrepülő madár, elrúgott labda, jégeső, vagy az előttünk leblokkoló kocsisor mit fog kiváltani egy automatából, az egyelőre szerintem erősen kérdéses. Nem véletlenül nem rohangálnak még a Google autói közúti forgalomban... Amúgy azt hiszem pont a Volvo égett be legutóbb egy bemutatón vagy a sávelhagyási, vagy a követési távolság tartási rendszerének meghibásodása miatt. Szóval csak óvatosan .
Szerintem elég messze vagyunk még attól (minimum 10 év), hogy egy autó önmagában el tudjon menni biztonságosan egy amúgy kanyargós, veszélyes, ismeretlen hegyi úton.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
dajkopali
addikt
"hogy egy autó elé ugró állat, gyerek, vagy a szélvédő előtt elrepülő madár, elrúgott labda, jégeső, vagy az előttünk leblokkoló kocsisor mit fog kiváltani egy automatából,"
hát, én csak egy laikus kívülálló meg néha vezető civil vagyok, de arra azért kíváncsi lennék, hogy ezekben az esetekben mennyivel reagál jobban, helyesebben egy ember, mint egy ezerszer gyorsabb gép?"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Snowcat
tag
azért ilyen zöldségeket ne beszéljünk már...
durva becsléses számítás, de egy ilyen kamion, főleg teszt alatt, nagyrészt üresen, vegyük azt elpöfög 100-on 30 litert
az 1m km-en 300e liter, azaz hordóra átszámolva 2516 hordó diesel
ez alapján egy hordó nyersolajból átlag 35% diesel lesz, tehát 7188 hordó olajat kell kibányászni a tesztüzemhez
a világ olajkitermelése 2014-ben 77,8 millió (!!!) hordó / nap volt átlag, jelenleg csak Szaúd-Arábia napi ketermelése 9,6m hordó/nap...
a teljes teszt üzem, hogy is mondjam, lepkefing[ Szerkesztve ]
-
speed471
aktív tag
Ezt nem vitattam!
De én jobban szeretem a alternatív kevésbé csesszük szét a légkört és a földünket megoldást!
Ezt a fejlesztést nem tartom jónak, minden tiszteletem a tiéd a szép leírás végettKét lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
Snowcat
tag
ezzel csak azt akartam kifejezni, hogy ennek a technológiának a fejlesztése csak egy nagyon apró porszem
viszont továbbgondolva, ha a kamionok automatikusan beállnak egymás mögé, vonatozni, pont az optimális távolságra egymástól, a szélárnyék miatt rögtön radikálisan lehet csökkenteni a fogyasztást
szerintem a közúti fuvarozást egyelőre max csak évtizedes távlatban lehet kiváltani mással, ha egyáltalán, ez a rendszer viszont pár éves távlatban a mindennapok része lehet, simán illeszkedik a jelenlegi infrastruktúrába és csak az én példámon át máris óriási megtakarítást eredményezhet, tovább is fejleszthető és rengeteg más lehetőség is benne van, amik mind-mind a gazdaságosabb (és nem mellesleg biztonságosabb) szállítmányozás fele vezetnek -
-
#06658560
törölt tag
-
PJohn
csendes tag
https://www.waze.com/
Ezt nem tudom ismered-e. Ha nem, akkor szerintem tetszeni fog -
Petyyyyy
addikt
Amennyire a videón látni kicsit még ideges a kormány mozgása - sok apró mozdulat - de így is nagyon jól hangzik a dolog.
Más kérdés, hogy mit tesz a rendszer akkor, ha pl. 2-3 kamion konvolyban halad és a leader előtt pl. keresztbe áll 3 autó? Ha ő nem tud megállni, akkor valószínű a mögötte lévő sem mert ~ mósómedve, akkor simán belecsattan hátulról? Vagy ilyenkor azért elhagyhatja a sávot és megáll a leader mellet, mert elegendő plusz helyet nyer a sáv elhagyásával?Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
#92253184
törölt tag
Vicces, hogy hány ember írta le "Mi van, ha". Ezek pedig mind olyan esetek voltak, amikben egy profi kamion sofőr se tud semmit reagálni.
Amúgy ez a technológia pénzt spórol a cégeknek, megéri bevezetni. Már az első komolyabb önvezérlő autónál lehetett tudni, hogy ez lesz az első, amit megcsinálnak. Ez nem a majd húsz év múlva kategória.Repülő? Ez az, válaszunk egy még több üzemanyagot égető megoldást.
Amúgy ha már, akkor inkább teher léghajók. Persze az is önvezérlő.[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz #92253184 #29 üzenetére
Ezek pedig mind olyan esetek voltak, amikben egy profi kamion sofőr se tud semmit reagálni. - Ezt azért vitatnám. Egy (számító)gépnek soha nem lesz olyan jó és gyors helyzetfelismerő képessége, mint egy embernek. Az emberi agy sokszor gyorsabban értelmezi a vizuális információt (pl. egy pillanatképet az adott helyzetről). Ennek értelmében az kamion sofőr lesz az aki vészhelyzetben tudni fogja mit tegyen, míg a gép csak gondolkozik, hogy akkor most mi is...?
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
dabadab
titán
"Egy (számító)gépnek soha nem lesz olyan jó és gyors helyzetfelismerő képessége, mint egy embernek."
Azokról az emberekről beszélünk, akiknek az is kihívás, hogy egyenesen menjenek az úton és ne hajtsanak be a buszmegállóban álló emberek közé?
Egyébként meg ne vicceljünk, hogy a csudába ne lenne, mondjuk kezdve onnan, hogy az emberi reakciósebességnek nagyon erős alsó korlátjai vannak, meg csak két szeme. Persze, az agy kognitív képességei nagyon kiválóak, de amikor arról van szó, hogy pontosan tudni kell, hogy mennyire tapadnak a kerekek, pontosan hány centire van a kikerülendő akadály meg hasonlók, akkor ez sokat nem számít."Ennek értelmében az kamion sofőr lesz az aki vészhelyzetben tudni fogja mit tegyen, míg a gép csak gondolkozik, hogy akkor most mi is...?"
Igen, ez így szokott működni, gondolom elég sok SIL 3-as meg 4-es vezérlőszoftvert láttál, azok ha baj vannak, akkor tényleg leállnak gondolkodni, meg malmozni - ja, várj, nem.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
az igaz, hogy a számítógépek még egy darabig lassúak lesznek az emberhez képest a kognitív képességek terén.
csakhogy ha balesetezik előttem egy autó, akkor nem lesz rajta capcha, hogy fejtsd meg, mielőtt satuznál.a kamionvonatnak meg az az értelme, hogy egy embernek soha nem fogod tudni 100% biztonsággal megmagyarázni, hogy ugyan tartson már megfelelő követési távolságot, egy gépnek meg igen.
(#32) dabadab: "Persze, az agy kognitív képességei nagyon kiválóak, de amikor arról van szó, hogy pontosan tudni kell, hogy mennyire tapadnak a kerekek, pontosan hány centire van a kikerülendő akadály meg hasonlók, akkor ez sokat nem számít.": azt, hogy mennyire tapadnak a kerekek, már régen nem kell tudnia a sofőrnek. a vészfék asszisztensek is úgy működnek, hogyha a vezérlés szerint vészfékezni kell, akkor a hidraulika behúzza a fékpedált a maximumra és rábízza a többit az abs-re meg az esp-re.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Petyyyyy
addikt
Azokról az emberekről beszélünk, akiknek az is kihívás, hogy egyenesen menjenek az úton és ne hajtsanak be a buszmegállóban álló emberek közé? - Nyilván nem, de valószínű nem is azok a cégek lesznek (sajnos) a fő résztvevők, akik ilyen kvalitású munkaerőt alkalmaznak.
A helyzetfelismerés meg elvitathatatlan. Egyetlen gép sem tudja olyan gyorsan feldolgozni a képen látható információt, mint az emberi agy, erről bárkit megkérdezhetsz.A mennyire tapadnak a kerekek című kérdést újfent nem biztos, hogy feszgetni kellene. Az rendben van, hogy egy ember nem tud olyan jó közelítéssel válaszolni erre mint egy gép, de a gép sem lesz egetrengetően pontos. Kivéve persze, ha van egy rakat olyan szenzora, amivel minden következő méterre előre meg tudja mondani, hogy ott milyen nedves/poros az út, van-e sérülés a kopórétegen vagy milyen meleg a felület. A keréknyomást már ma is meg tudják mondani, a menetkész tömeget meg indulásnál bepötyögöm pl.
Különben meg ahogy bambano is írta: ABS, ESP.Szóval valószínű van az a gép, amely jobb döntést tud hozni ugyanannyi információ alapján, mint egy halandó, csak előbbiek egyelőre nem tartanak ott sebességben ahol utóbbiak járnak - és ez most a képfeldolgozásra értem. Erre próbáltam rávilágítnai.
bambano - A sofőrnek is meg tudod magyarázni 100% biztonsággal, hogy milyen követési távolságot tartson. A 100% ott csorbul, hogy egyszerűen nem tartja be. (Kötöszködés vége) Ebben a vonatkozásban igen, only távolságtartó tempomat.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
"ha van egy rakat olyan szenzora, amivel minden következő méterre előre meg tudja mondani": egyrészt a mercinek már van ilyenje a személyautóihoz. másrészt a nagy kamion vonatokban pont ez a trükk, hogy az első kamion megmérni, a többi meg megkapja tőle és aszerint változtatja realtime a követési távolságát.
így az első kamion nagyjából ugyanazzal a biztonsági hatásfokkal fog közlekedni, mint az ember által vezetett, de a többi teljesen el tudja kerülni a ráfutásos baleseteket és nem lesz olyan, mint eddig minden télen, hogy 300 autó szállt össze az autópályán.
"Egyetlen gép sem tudja olyan gyorsan feldolgozni a képen látható információt": így van, ezért nem haladnak azok a projektek, amelyek úgy képzelik, hogy képi információt kell begyűjteni és képként elemezni. amelyik meg lézeres/lidaros távméréssel dolgozik, azok javulnak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Petyyyyy
addikt
A fent felsoroltat mind meg tudja mondani Merciék megoldása? Mert ha igen, akkor riszpekt.
A LIDAR-ról még nem hallottam, de ahogy olvasom ez tényleg jó lehet. Nagyon jó.
Egye kukac kap egy tetszett plecsnit a dolog, a többit meg majd meglátjuk.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Teréz Atya
senior tag
Mi a rák annyira innovatív egy falra akaszthatós Li-Ion akksiban?
Mi környezetkímélő egy Li-Ion akksiban?
Mi környezetkímélő egy napkollektorban? A félvezetős készítése során simán csak egy rahedli veszélyes hulladék keletkezik a sós-oldatosnál (ahol tükrök melegítenek egy gömböt) meg nyígnak az állatvédők h odakozmálja a madarakat.
Tudod mennyi energia "veszik el" (hővé alakul) miközben feltöltöd az akkumulátort és kisütöd?
Csak hozzávetőleges példaként SymbianOS megmért egy 5000 mAh-s powerbankot amiből reálisan kb 3300 mAh nyerhető ki:
http://logout.hu/cikk/xiaomi_5000mah_ultra-thin_9_9mm_power_bank/elozmenyek_es_miertek.html
Ha nem így lenne akkor a nagy tengeralattjárókat is jól megpakolnák akkuval és nem atom szolgáltatná a delejt.
(jó ez kicsit sántít mert a kicsi p*csköszörűket villannyal hajtják)
Amcsik próbálkoztak atomos repcsivel is, de elvetették mert mint kiderült nem túl szerencsés ha valakinek kertjébe zuhan egy sugárzó izé. Sőt az sem ha a szomszéd faluba.A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Deller2010
tag
Vasúton (mozdonyok, metró) és a légiforgalomban (repcsik) már rég bevált eszköz a robotpilóta.
Ezek után várható, hogy előbb-utóbb mindez átköltözik a közútakra (autók, buszok, kamionok). Nem értem ezt a sok szkeptikus, kétkedő (kötekedő) fórumozó mit keres egy IT portálon?! Mert az index.hu-n még elmenne...Higyjétek el, hogy hozzánk képest sokkal okosabb emberek százai dolgoznak a cikkben tárgyalt kérdés körön és mire piac érett lesz a technika, addigra jó lesz ez nekünk.
Az M5-ön is volt kamionos által elkövetett ráfutásos baleset, fényes nappal!
Vagy hány olyanról hallani, hogy ködben, hóesésben több 10 autó szalad egymásba, egymásnak... Automatikával mindkettő kivédhető lett volna.Ha sokat jársz autópályán, vagy pl. a 4-es úton, akkor láthatsz érdekes jeleneteket, s rájössz, hogy nem a kamionnal van a baj, hanem a benne ülő (elalvó, vagánykodó, agyatlanbaromállat, alul művel) sofőrrel.
| regular IT guy |
-
bteebi
veterán
válasz dajkopali #21 üzenetére
Itt nem a gyorsaság a kérdés (egy gép nyilván nagyságrendekkel gyorsabb, mint egy ember), hanem a hozott ítélet helyessége. Ha csak a gyorsaság lenne a kérdés, akkor semmi gond nem lenne.
Hogy hozzak egy tök hülye filmes példát a Robotzsaruból: az épp a díszbemutatóján lévő robot agyonlövi a szituációs játékban (tesztben) rá fegyvert fogó alkalmazottat, mert nem hallotta, hogy az eldobta a fegyvert (az már más kérdés, hogy "látnia" mindenképp kellett volna, de a magyar szinkron szerint "nem hallotta"). A robot fejlesztője valami olyasmit mondott erre, hogy ez csak egy apró baki volt - neki esetleg...
Az, hogy egy szabványos tesztben mit produkál egy gép, az egy dolog önmagában, a való élet meg egy másik. Egyelőre pedig a szabvány(osítani próbált) tesztekben se annyira remekelnek a robotautók, a való élet pedig nem kicsit komplexebb. Szerintem. Hozam/kockázat oldalról megközelítve a dolgot - az időnként előforduló bug miatti autós tömeggyilkosságok ellenére is jóval kevesebb ember hal meg közlekedési balesetekben, mint korábban "emberi sofőrök" mellett - amúgy idővel minden bizonnyal le fogják gyűrni a gépek az embert, de addig még kell aludni néhányat.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
dabadab
titán
"Egyetlen gép sem tudja olyan gyorsan feldolgozni a képen látható információt, mint az emberi agy, erről bárkit megkérdezhetsz."
Ez így nem igaz. Eleve ott kezdődik a dolog, hogy meg kell nézni, hogy mit értünk feldolgozás alatt.
Ha valami egyszerű elemzést, akkor azért nem igaz, mert ilyenkor a gépek simán lenyomják az agyat - egy sima optikai egér jóval sokkal többet tud, mint bárkinek az agya, mert a legalapabb darabok is másodpercenként 125-ször jelentik, hogy mennyit mozdult el az egér a legutóbbi jelentés óta. Ezt a tempót nem bírja se az emberi agy, se az emberi szem.
Ha viszont komplex kognitív feldolgozás kell (vagyis mondjuk egy fényképről el kell dönteni, hogy azon mi látható), akkor meg nem az a probléma, hogy a számítógép lassabb, hanem az, hogy nem nagyon tudja ezt megcsinálni.A kérdés ezek után az, hogy a vezetéshez szükséges elemzés melyik kategóriába esik - márpedig azok alapjába véve az elsőbe (főleg azzal a kiegészítéssel, hogy itt nem sima képeket kell feldolgozni, hanem van LIDAR, infra, miegyéb).
DRM is theft
-
"egy sima optikai egér jóval sokkal többet tud, mint bárkinek az agya": ok. beregisztrálom az egeremet ide, adjatok neki moderátori rangot.
(#39) bteebi: a robotzsaruban olyan problémák is voltak, hogy erkölcsöt kellett volna helyesen leprogramozni a robotba...
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Teréz Atya
senior tag
válasz Deller2010 #38 üzenetére
En azon csodalkozom h az egyik ismerosom nincs meg bent a hirekben. Vezetes kozben youtubeozik. Itt-ott 3g, de jellemzoen edge mohilnetrol.
Amikor vele utazom konkretan le kell orditani a hajat, h az utat figyelje es szarja le a tubeot.A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
speed471
aktív tag
válasz Teréz Atya #37 üzenetére
Nem beszéltem olyan jelegű technikáról amit te felsoroltál.
én 0 ponti energiáról beszéltem tesla 1kw energia bevitelel nyert 10kw amit még hozzácsapot egy eszközhöz amely hasonlóan müxik mint a rádió.De mind1... csak arra akartam rávilágítani hogy sokal komolyabb technika van már.
pl rc autókban ill repülőben ott a giroszkóp a autó esetében korigál mint egy valós autóban lévő abs.Én nem kamional szálítanék a többin ha akarsz gondolkodj, és voala kevesebb a baleset meg a dugó.
Inkább azt oldanák meg hogy a kamionokba ott legyen a nyamvat szükséges felszerelés a túlsúly helyett.
Itt ph-n is lehet olvasni kamionos beszámolót amiket leír a emberünk engem nem lep meg.
Sok baleset a emberek fáradságából adódik.Ezért nem sofőr a hibás hanem a nagy fuvar válalatok és azok elvárásai. tán a pénz szomj
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
-
speed471
aktív tag
-
bteebi
veterán
Nem kellett erkölcsöt leprogramozni, csak paragrafusokat, mert hát robot (vagyis kiborg). Épp amiatt lesz egyébként igazán drámai a film , hogy időnként biza' önálló döntéseket hoz (erkölcsileg helyesnek tűnőket, csak ugyebár ez fail, mert ő egy gép, és megszegi a programját). Az önálló döntéshozás, az utasítások megszegése nekem egy autóba egyáltalán nem hiányozna...
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
de kellett volna bele erkölcs, mert a legfontosabb, titkosan tárolt szabály az volt, hogy céges főnököt nem inzultál a robot. addig nem tudta letartóztatni a főszemetet, amíg a nagyfőnök ki nem rúgta. ez pedig erkölcsi kérdés, ehhez kellett volna erkölcs a programjába, de nem volt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Deller2010
tag
válasz Teréz Atya #42 üzenetére
Szerintem alaposan tesztelik a rendszert, mielött "szabadjára" engedik a kamionokat.
Sok-sok-sok apró kérdésre kell megoldást találniuk a mérnököknek, de szerintem meg fognak birkózni vele.Pl: egy egyszerű szitu: kereszteződésben zöldről sárgára váltó lámpa.
Kamionos mit tesz (az esetek 90%-ban)? Azonos tempóval halad tovább, vagy egy picit odalép, mert "ezen a sárgán még átmegyek". Akkor sem állna meg, ha biztonsággal megtehetné. A maradék 10 meg belerúg a fékbe, aztán vagy kiadja, vagy nem.
HPS-sel a fedélzeten pedig - ha nem is tudja előre az adott kereszteződés lámpaváltásainak ütemét - fel fogja ismerni a lámpa állását, és 1mp-en belül dönthet (mert tudja a pontos fékutat, a gumik tapadását, dkg-ra pontosan a teljes szerelvény súlyát, stb.),, hogy meg fog tudni állni biztonsággal, vagy jobb úgy lehet jobb, ha még átsiet a sárgán.Azt nem árt tudni, hogy a tengeren túlon az kézi váltós kamionok a trendi, nem úgy, mint Európában, ahol sokkal inkább az automata váltós.
| regular IT guy |
-
#92253184
törölt tag
Nem akarok bántó lenni, de ti mi a ... beszéltek? 😄
Ítélet hozatal, kép felismerés. Jó hogy nem kell már a kamionnak Nietzsche-ről értekeznie. 😄
Van egy jobbára két dimenziós felület, ezen vannak kicsi tégla lapok és körök. Sebesség, helyzet és két vonal, ami meghatározza az utat.
A kamion pedig nem a kamerával lát, az csak segít a radar és egyébb rendszerekhez.
Ha beugrik elém a gyerek semmit nem kell döntenem. Még az se számít, hogy gyerek-e. Objektum van az úton, megállok vagy kikerülöm. A kikerülésből lehet gond, de a gép szerintem sokkal simábban állítja meg, így nincs is rá szükség.
Hozzá téve, hogy ha nincs érzékeny áru és ember a fedélzeten sokkal durvábban lehet fékezni. -
Deller2010
tag
válasz #92253184 #49 üzenetére
+1
Tudomásom szerint a legtöbb jelenleg használatban lévő kereskedelmi forgalmat bonyolító repülőgép robotpilóta üzemmódban is le tud szállni, ha a megfelelő körülmények adottak. Sőt, a pilótáknak kötelezően meg kell tanulniuk, hogyan tudnak 0m-es látótávolság mellett, csak a műszerekre hagyatkozva leszállni.
Szóval gondolom, megoldható lesz valami hasonló megoldás jól (gazdaságosan, biztonságosan) használható módon történő implementálása földi járművek számára is.Azt is elképzelhetőnek tartom, hogy Európában (mondjuk 2020-tól), vagy mondjuk kizárólag csak nálunk, Magyarországon (kb. 2050-től!!) külön típusvizsgát kell majd letennie annak (jó drága díjért), aki ilyen járművet vezetni akar.
(sarkalatos példa: a VOLVO 7700 csuklósok üzembe állításakor az Ikarus 280-hoz szokott buszvezetőknek külön típusvizsgát kellett tenniük ahhoz, hogy vezethessék az Ik280-nál szélesebb, hosszabb, nyomatékosabb motorral szerelt új csuklósokat)[ Szerkesztve ]
| regular IT guy |
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Buds FE - rajongok és jajongok
- Xbox Series X|S
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Projektor topic
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Külpolitika
- Milyen légkondit a lakásba?
- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
- További aktív témák...
- iPad Air 1 alkatrésznek eladó
- A képen látható PC házak egyikét keresem
- BONTATLAN ÚJ iPad Pro 2021 2022 M1 M2 Chip 11 és 12,9 128-2000GB DEÁK TÉRNÉL AZONNAL ÁTVEHETŐ
- ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 36GB/512GB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel