- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
Talán nem kellene észnélkül a teljesítményt hajszolni. De ha fékpadon képes egy dízel teljesíteni a normákat, akkor azok a normák igenis reálisak.
Az a törvényalkotót miért kellene, hogy érdekelje, hogy más üzemmódban üzemelnek a motorok a mindennapi életben? Üzemeljenek azokon az üzemmódokon, amelyeken a fékpadon.
-
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem ez egy egyszerű összefüggés a teljesítmény, nyomaték, fogyasztás, károsanyag kibocsájtás paraméterek között. Egyértelmű, hogy ha az egyiket növelni/csökkenteni akarják, akkor a másik is nő/csökken.
Az autógyártók feladata az volt, hogy X évtől kezdve csak olyan motorokat építhetnek be, amik teljesítik a kibocsájtási normákat. Ők ezt nem akarták meglépni, mert akkor a teljesítményből vagy dinamikából, nyomatékból is vissza kellett volna venni. Ehelyett a legolcsóbb trükkhöz folyamodtak. A bemérés során olyan motorbeállítás aktiválódik, amivel teljesül a kért kibocsájtás, de normál használatban viszont csak a teljesítményt nézik meg maximum a fogyasztást valamennyire...ami a másik paraméter, amivel trükköznek már évtizedek óta. Azért is kaphatnának már pár tízmilliárd dollár büntetés.Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Diopapa
addikt
Nem a limitációkkal van baj, hanem azzal, hogy 2 literes dízel motortól elvárod hogy mint vásárló hogy legyen 160+ LE és rózsaillatút pufogjon ki.. Az egyik nem fog menni. Innen meg a tróger gyártóknak kéne azt mondani, hogy bocs, de ez csak 100LE-vel megy. Csak akkor meg nem vennék meg a kacatjukat. A gyártók hegyezik a végletekig ezeket a motorokat a lóerő verseny miatt.
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
Diopapa
addikt
Akkor másik oldalról kell megfogni. Nem kell minden kacattal teleszórni az autókat, vagy lehet nagyobb szilárdságú, könnyebb (akár kompozit) anyagokat is használni. (bár az alumíniumról is meg van a saját véleményem.. ) Tudod mi nem volt kihegyezve? Amikor az 1.9-es szívó dízelek 65LE körül mozogtak. A mostani irány amit erőltetnek az autógyártók nagyon nem jó.
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
bambano
titán
"Az en elvarasom az, hogy az auto teljesitse a 10 kg/LE teljesitmenyaranyt.": erre mondták itt a topicban, hogy:
szekéééééra benzines egyértelműen zöldebb meghajtás. meg jobb is.
(#52) Porthoszx: "1, a konstrukció miatt szinte garantált hogy záros határidőn belül húzos javítási költségei lesznek.": na ez a mocsokság, merthogy nem azért lesz húzós javítási költsége a dízelnek, mert dízel, hanem azért, mert a gyárak mesterségesen magasan tartják a költségeket. kikalkulálták a sales emberek, hogy mennyivel lehet drágábban adni a dízel autót újonnan, mint a benzinest, ugyanígy a karbantartása, merthogy majd az üzemanyag költségen behozza.
(#57) Béééla: az autóipar számára teljesen egyértelmű, hogy a komplett európai szabályozást, ami a biztonság és a környezetvédelem környékén van, kukázni kellene, mert semmit nem ér. még az amcsi is jobb ilyen téren.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Diopapa
addikt
Nem a katalizátorra gondoltam mint kacat, hanem pl a fingelszívós masszírozós ülések, elektromos ablakok, Fabia méretű autóba tolatóradar etc..
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
Feketelaszlo
senior tag
Mi az aza "belsoegeso robbanomotor"? Termnius technicust csak helyesen.
Egyébként az a motor a zöldebb, amire több, bonyolultabb és drágább kipufogógáz utánkezelő berendezést pakolnak.
(#52) Porthoszx: Ezeket a statisztikákat általában a jelenlegi forgalmi adatokat figyelembe véve készítik - vagyis beletartozik a füstös-Ikarustól kezdve az IFA-ig sokminden (éppen csak az M62-es szovjet dieselmozdony nem). Egy modern, EURO6-os összehasonlításban is bizonyos szempontok szerint alul maradna a diesel, de igazából mindkét technológiának annyira elhanyagolható lett a kibocsátása, hogy felesleges ezen rugózni.
(#55) bambano:
S jó az, ha tömeg=biztonság képletre gyúrnak az autógyártók? Az elmúlt időszakban bekövetkezett súlynövekedés és hobbi-terepjáró elszaporodás a legolcsóbb megoldás volt, de nem feltétlen a legjobb (vagy inkább csak tolták maguk előtt a problémát a szabályzó szervek).
Monocoque karosszéria vagy bukóketrec - okos megoldás, mert kis mértékben nő a tömeg (vagy csökken), ellenben a biztonság drasztikusan. Tudom, hülye példa, mert egyik technológia sem 100% közút-konform és még csak nem is problémamentes, csak azért hoztam fel őket, hogy érzékeltessem, nem kell feltétlen a feladatot erőből (tömegből) abszolválni.
Nem vagyok anyagtechnológus szakember, de a többi anyaghoz képest pofátlanul olcsó acél végett, ha valakinek az átlagnál kicsit több pénze volt, simán vásárolhatott rendszámos golyóálló közúti tankot is (aka Hummer H-1). Mára ugyan kicsit visszaszorult a "csak a fém" szemlélet, de ahhoz képest ami elérhető volna, tulajdonképpen mégis csak papírból építjük az autóinkat, pedig mint közismert, a pókselyem sokkal szilárdabb (irónia )
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- D-Link DIR-842 kétsávos, Gigabites router - Foxpost az árban!
- H96 MAX RK3318 TV okosító - 2/16 GB - Új!
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen