Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlackPriest

    őstag

    válasz bambano #37 üzenetére

    Itt nem a biztonsagrol volt szo, hanem a fogyasztasrol es a karosanyagrol. De az insigniad ellen barmikor kiallok az altalad emlitett versenyre egy t72-es tankkal. Mindig tudok egy nagyobb dolgot mondani, marha ertelmes pelda volt. (Bogaraval, nem bogarjaval).

    Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz bambano #38 üzenetére

    "gyengébbek kedvéért, ha az egy lóerővel mozgatandó tömeg kevesebb, akkor nőtt a fajlagos teljesítmény."

    Jogos, ezt összekevertem (mert ugye normálisan pont a reciprok mértékegységgel szoktak számolni*). De olyan nagy eltérés azért nincs a kettő között, hogy az indokolná az előírások teljes semmibevételét.

    Viszont ha a LE/t-t nézem, akkor is érdekes dolgok jönnek ki. Pl a fenti két jármű esetén 62,03 és 68,88 értékek adódnak. Egy M1A2 esetén ez 24,15. Ehhez képest utóbbi 7s alatt felgyorsul 36 km/h-ra, és a végsebességet eléri 20s alatt. Mindezt úgy, hogy az erőátviteli rendszere korlátozza a lánctalpakra jutó teljesítményt, és a 67 km/h végsebesség is csak korlátozás, egyébként bírna menni 100-zal is. Szóval kevesebb, mint fele akkora fajlagos teljesítménnyel, jelentősen nagyobb gördülési ellenállással is simán képes olyan mozgásdinamikára, ami a városi közlekedéshez szükséges. (Az már csak aporóság, hogy a gázturbinája tisztább égésterméket bocsájt ki, mint a dízelek, de apróság.) És akkor azt mondják egyesek, hogy 100 LE kell egy 1,2t-s autóba, hogy ne kínlódjon... Érdekes fogalmai vannak egyeseknek a kínlódásról.

  • #40553216

    törölt tag

    válasz bambano #37 üzenetére

    Két történet.
    Ismerős full felújított (a fékhez nem nyúltak) Trabival első út, Szolnok elkerülő. Előtte egy másik autó, azzal szembe egy mérsékelten szabályos és figyelmes előzés. Első (a Trabinál jelentősen modernebb, pár éves) autó satufék, Trabi szintén, de a követési távolság nem volt elég a fékerőhöz, így kb. 25 km/h-val hátulról bele. Hátsó ülésen ülő lefejelte az első ülést, orrsérülés. Ez még a kisebb (bár jogsi elvétellel járt). A Trabi viszont totálkár, még az alváz is meghajlott.

    Az évtized törésteszt-botrányai
    Nem a szöveg a lényeges (bár az is érdekes), hanem két videó. A Chevrolet 2009-es Malibuja és az 1959-es Bel Air-je, alul pedig a Renault Modus és a Volvo 940 ütközése. Mennyit számít a kor és a kisebb korhoz tartozó tervezés.

  • -=RelakS=-

    veterán

    válasz bambano #37 üzenetére

    kisköbcentis motor fűnyíróba való,

    Erről egy kanadai fickó jut eszembe, aki teljesen ki volt akadva, hogy spórolás miatt vállalati autónak már csak 4 hengeres motorral szerelt járművet választhat

    Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

  • Diopapa

    addikt

    válasz bambano #58 üzenetére

    Meg ugye almát a körtével.. általában szívó benzinest a CR turbó dízelekhez hasonlítanak bonyolultságban. Persze, hogy így bonyolultabb a dízel. De egy "hagyományos" szívó dízel egyszerű mint a faék. (lásd még: zöldséges Merci :) )

    Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"

  • Barret001

    addikt

    válasz bambano #58 üzenetére

    "Az en elvarasom az, hogy az auto teljesitse a 10 kg/LE teljesitmenyaranyt.": erre mondták itt a topicban, hogy:
    szekééééér :P"

    Ilyen szekerem van, 10.5 alatt van százon. 150-nél már negyedikbe kell váltani...

    Azért eldöcögni a városba nekem megfelel. Ja,ezt 30 éve építették! VW forever!

  • vodkaboy22

    addikt

    válasz bambano #92 üzenetére

    Így van. A gyárban sem véletlen van matek meg sok gauss görbe...

    Mostani dízel se jobb a mostani benzinnél. A régi benzin meg megint más téma. Mindkét világnak megvan az előnye hátránya. Egyiket ilyen felhasználásra másikat olyanra. 1.2-es TSI csoda benzinnel ne akarj évi 40ekm-t autózni gyakori 100km+ utakkal mert tényleg ráfázol pénzügyileg. De a csoda új TDI 1.6-os 115Le-vassal se akarj napi 2szer 5-10km-t utazgatni be munkahelyre meg vissza. :R

    Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.

  • 8th

    addikt

    válasz bambano #92 üzenetére

    "a gyárak pontosan tudják, mi mibe kerül és pontosan tudják..."

    Szerintem a gyárak nem matekolnak ennyit. Meg amúgy is pont telibe szarják mi lesz az autóikkal 10+ évesen. Nekik egy ember fontos az aki kiviszi a szalonból az új autót, senki más. Hogy a harmadik negyedik tulaj mekkorát fog cummantani vele az már nem az ő bajuk.

    "azért ez lol. azt a dízelt, ami meg se nyikkan alacsony fordulatszámokon, jobb vezetni?"

    1500-as fordulatszámon 53lóerőt és 246Nm-t tud. 2000-nél 78lovat 273Nm-t. Végül is... most, hogy mondod tényleg meg se nyikkan alacsony fordulatszámokon. :U Ezzel szemben mit tud az 1.8 20v? Semmit. 4100-as fordulaton présel ki magából 87lóerőt és 149Nm-t? lol. Ezt a dízel 2200-as fordulaton tudja 276Nm mellett. Akkor melyik a jobban vezethető? Az amit visszaváltás nélkül 5.-ben lecipőzől és nekilódul kimehetsz előzhetsz vagy az amiben folyamatosan bűvészkedni kell a váltóval, hogy be ne zuhanjon a fordulat abba a halott tartományba ahol fos gyenge a motor? Na?

    "a dízelnek sokkal kisebb a jól autózható fordulatszám tartománya"

    Benzines megy 3000 és 6000 között alatta meg semmi. Hiába nyomod keresztül két lábbal a pedált a tűzfalon, a semmi akkor is semmi marad. Pont abban a tartományban gyenge ahol kéne az erő. Ezt a ~3000rpm széles tartományt amúgy is tudja bármelyik mai dízel 1800 és 4500/5000 között. Erről ennyit.

    "váltasz kézzel és vered a habot a váltóbottal."

    Pont a dízellel nem kell állandótan a váltó után nyúlkálni, sebességi fokozattól függetlenül lenyomod a gázt és megy. Lent nyomatékból fent erőből. Ezzel szemben a benzinesnek nem ritkán kettőt is vissza kell tolni egy előzéshez (emelkedőn főleg) és elkergetni jóval 5000 fölé, hogy történjen már végre valami. És ez a nem mindegy...

  • Diopapa

    addikt

    válasz bambano #98 üzenetére

    Nekem 3 literes szívó benzinesem volt (270Nm) és pont így van ahogy mondod.

    Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"

  • 8th

    addikt

    válasz bambano #98 üzenetére

    Én adott modell azonos teljesítményű benzines és dízel verzióját hasonlítottam össze üzemeltetési szempontból. Végig adott autóról beszéltem így nem tudom, hogy ebből te, hogy keveredtél el egészen a 3.2 v6 gts vectrához ami aztán fúdejólmegy 180felett.

    na szóval ha azt akarod tudni, hogy milyen a rendes motor, ülj bele egy 3.2-es vectrába. azt már nyugodtan használhatod 800-as fordulattól, mert van elég nyomatéka.

    Egy motor nem attól lesz "rendes motor" mert nagy ccm vagy sok hengeres. Ez bullshit. Abból kiindulva, hogy az a motor 1500-as fordulaton tud 44lovat és 206Nm-t, 800-as fordulaton lepadlózva jó ha 30lóerőt és 130Nm-t kiizzad magából. Ismétlem padlógáznál vért pisálva! Az aztán tényleg karaj. Biztos markolni kell a kormányt rendesen ki ne tépje az ember kezéből. Na meg aztán igen nagy agysebésznek kell lenni ahhoz, hogy egy motort alapjáraton gyilkoljon az ember. Biztos szereti v6. :))

    "elég jól gyorsul kb. 140-160-ig, de az 180 körül kifullad és elfogy az a rettenetes sok nyomaték meg lóerő, és a 3.2-es benzines 180 után úgy elmegy mellette, hogy csak pislog."

    Napi autóskártya posztunkat hallottuk. Köszönöm én csak simán közlekedni szeretnék nem másokkal 180 felett versenyezgeti. Azt meghagyom a ricereknek. ;)

    "Benzines megy 3000 és 6000 között alatta meg semmi.": közkeletű fudunkat hallották..."

    Mint már mondtam az 1.8 20v benzines 3000rpm körül kezd éledni, alatta siralmasan teljesít egy 1,3+ tonnás tepsiben. Én konkrét autóról beszéltem mindvégig...

    "még annyit, hogy melyik autóval lehet jobban besorolni a forgalomba: egy böszme turbólyukkal felszerelt dízellel vagy egy szabadszívású, hasonló szintű benzinessel? eltaláltad: a benzinessel nem szoktak lefulladni. (olvass totalcart)"

    Mindkettővel be lehet sorolni. Aki nem először használja azt a dízel autót amiben ül elinduláskor mégis rendre lefullasztja az egyszerűen béna nem kell ezt túlmisztifikálni. Talán meg kell tanulni vezetni és nem fog lefulladni. (nyugi, olvasom a bibliádat)

  • Depression

    veterán

    válasz bambano #98 üzenetére

    "3.2-es benzines 180 után úgy elmegy mellette, hogy csak pislog." remélem nem csak a leelőzött, hanem a traffi is ;]

    Én akárhányszor ülök át benzinesbe, mindig fulladással indulok. De az elején a biturbo dízellel is pont így jártam.

    Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

Új hozzászólás Aktív témák