Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    Az Espace kismotoros változatait pedzegették sokat elmúlt hónapban, hogy azok nem éppen reális katalógusadatokkal rendelkeznek, ezt tartom legvalószínűbbnek. A párizsi klímacsúcs és VW-ügy kombója után csak úgy izzad a hatóságok tenyere, hogy elmeszelhessék a gyártókat, s hiába részvényes a francia állam, azért ők sem olyan vadkapitalisták, hogy minden susmust a szőnyeg alá seperjenek. Ez hosszú távon előnyös folyamat lehet, ha a megaméretű egyterűeket meg óriás SUV-kat szankcionálni fogják. De ne rohanjunk előre, majd kiderül, hogy mi is volt a pontos indok - azért azt kétlem, hogy ők is milliós darabszámban csesztek volna el motorokat.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz sh4d0w #49 üzenetére

    Mi az aza "belsoegeso robbanomotor"? :F Termnius technicust csak helyesen.

    Egyébként az a motor a zöldebb, amire több, bonyolultabb és drágább kipufogógáz utánkezelő berendezést pakolnak.

    (#52) Porthoszx: Ezeket a statisztikákat általában a jelenlegi forgalmi adatokat figyelembe véve készítik - vagyis beletartozik a füstös-Ikarustól kezdve az IFA-ig sokminden (éppen csak az M62-es szovjet dieselmozdony nem). Egy modern, EURO6-os összehasonlításban is bizonyos szempontok szerint alul maradna a diesel, de igazából mindkét technológiának annyira elhanyagolható lett a kibocsátása, hogy felesleges ezen rugózni.

    (#55) bambano:
    S jó az, ha tömeg=biztonság képletre gyúrnak az autógyártók? Az elmúlt időszakban bekövetkezett súlynövekedés és hobbi-terepjáró elszaporodás a legolcsóbb megoldás volt, de nem feltétlen a legjobb (vagy inkább csak tolták maguk előtt a problémát a szabályzó szervek).
    Monocoque karosszéria vagy bukóketrec - okos megoldás, mert kis mértékben nő a tömeg (vagy csökken), ellenben a biztonság drasztikusan. Tudom, hülye példa, mert egyik technológia sem 100% közút-konform és még csak nem is problémamentes, csak azért hoztam fel őket, hogy érzékeltessem, nem kell feltétlen a feladatot erőből (tömegből) abszolválni.
    Nem vagyok anyagtechnológus szakember, de a többi anyaghoz képest pofátlanul olcsó acél végett, ha valakinek az átlagnál kicsit több pénze volt, simán vásárolhatott rendszámos golyóálló közúti tankot is (aka Hummer H-1). Mára ugyan kicsit visszaszorult a "csak a fém" szemlélet, de ahhoz képest ami elérhető volna, tulajdonképpen mégis csak papírból építjük az autóinkat, pedig mint közismert, a pókselyem sokkal szilárdabb (irónia ;) )

Új hozzászólás Aktív témák