Keresés

Aktív témák

  • Van itt olyan aki nem ilyen szar lánc váltóval nyomul hanem agyváltó párti? Illetve szerelt már inter8-ast? Vagy ilyesmi?

    re: (#15279) szki
    Ez a beszéd! :R

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz amargo #15310 üzenetére

    Én pl szedtem szét i7-est... arra gondoltam. Nem olyan marha nagy ördöngősség, csak kell hozzá hely, türelem, szerszám.
    Perpill van egy szar agyváltóm(i8). Nagyon kerreg és a shimano magyarország szerint hulla... ezért a megállapításukért fizetnem is kellett(3k)... vicces mert ezt Én is gondoltam magamtól. Csak, hogy ha mondtak volna megoldásra alternatívát és úgy fizetek az valami.
    Szóval csak annyit szeretnék tudni, hogy vajon ha cserélem a belét egy másikra akkor az is szar lesz, vagy érdemes megpróbálkoznom-e vele. Nem tudom, hogy az agy külső burkolatának belső felülete kopott el, vagy a belső résznek van-e valami baja.

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz szki #15312 üzenetére

    Agyváltó a legjobb, csak a jó darabok értelmezhetetlen áron kaphatóak... lásd 11-es alfine, vagy a Rohloff.
    Már jó pár éve azt vallom, hogy csak agyváltóm vagy egysebim lesz az életben. Vagy mind kettőt, mit hova :) boltba, városba 1sebi, hosszabb útra, túrára agyváltó. Barátnőm is megszerette a kerékpározást és nem kellett semmi extra csak a 7sebi inter.
    Apámnak sram3-asa van, de annak a kapcsolója egy szar. A marokváltó nem pontos, a kapcsoló karoshoz meg szar a bovdenvég. De amúgy azt is szeretem, igénytelen.

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz szki #15314 üzenetére

    Hosszú túrán a legjobb az agyváltó. Nem kell annyit olajozgatni a láncot. Mivel fix lánchosszod van, kiiktatva a feszítőt (csúszó papucs esetén, ugye agyváltóhoz az passzol leginkább) kevesebbet is kopik, kevésbé mocskolódik. Illetve rövidebbek a küllők és egy merevebb a kerék, szerintem jobban bírja a csomagokat.
    Szerintem az áttétel mérete a lényeg és nem az, hogy hányat tudsz váltani. Persze a láncváltóval jóval nagyobb áttételt lehet kihozni. De pl egy elől két tányér, hátul feszítő+inter7/8-al már elég jókat lehet kihozni, vagy ha nagyon vastag(anyagilag) az ember akkor Schlumpf monoblokk váltó. Na az lehet még egy szép baleset :)

    re: (#15317) Xantomas
    Köszi a tippet! :R

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz JColee #15320 üzenetére

    Külsőt cserélni? Szerintem elég kicsi az esélye, ráadásul nem is nehéz... nekem nem az, persze 15-ös kulcs kell hozzá az már biztos. Kb 15-20 perc egy defekt... gyakorlat nélkül! Amúgy ha van bent defekt elleni szalag akkor kb esélytelen a gumi probléma. Ha meg két évente kicserélem akkor meg kibírom cserébe a luxusért. A mostani bringámat amit elég keveset használok elég havonta olajozni, míg lánc váltós volt már 4-5 naponta kellett, köszönhetően az óriási felületnek amit bedob a három első és a 8 hátsó fogaskerék, plusz a két forgó a feszítőnél, nomeg lánchossz is nagyobb ami felveszi a mocskot.
    Én meg hülyülök attól, hogy ezer fokozat között kell váltogatni. Elég volt a lánc zabáló bringákból. Esténként fáradt az ember olajozni, de lánc váltóval KELL mert különben másnap érzed, hogy szarul gurul a canga. Agyváltóval meg elég 3 naponta (napi 100-150 km-t alapul véve, hegyen völgyön). Azt lehet gondolkodni, hogy sátor állítás előtt olajozol vagy utána.

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz Djuree #15326 üzenetére

    Nem is mondtam. Csak mikor elkezdene ciripelni a lánc, akkor már jó megkenni egy picit. Én pl műszer olaj és fogkefe párti vagyok. Próbáltam jó pár lánc olajat és egyéb kutyulékokat, olajokat, de eddig ez volta legtisztább. Egy csepp a fogkefére és végig sikálni, a sortól a hajtóműig, majd megint és megint, amíg végig nem érünk. Majd a felesleget lehúzni ronggyal. A felesleges olaj is csak a port szedi fel.
    Azért az Alpokban 30-40kilós csomaggal megérzi az ember mikor már száraz a lánc.

    re: (#15329) runner 125
    Csak a két véglet?
    Amúgy szerintem is rendellenes ez a mostani tél.

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz Doki-HUN1978 #15331 üzenetére

    Nekem mindig hamarabb koptak le a spray-k a láncról mint az olaj. Illetve azzal a módszerrel amit Én használok nem mocskolódik a nadrág. Nomeg finom műszer olaj kell. Egyszer kipróbáltam az autó olajat, mert Dániában egy futár azt használt... háááát... olyan fekete lett a lánc mint az állat, mintha taknyos túrós lenne. Többet az életben olyat nem fogok rátenni.
    Ja és lábra gumi, illetve zokniba/bakancsba tűrés ajánlott :) Vagy olyan gatyó aminek a szárán van feszítési lehetőség tépőzár, cipzár, gumi. Vagy házilag megoldani, rávarrni valamit.

    Amikor napi 80-at mentem akkor másfél-két naponta kellett olajzani normál körülmények között (szél, napsütés, egy pár csepp eső). Utána éreztem a fogakat a lábamban, illetve jött a finom ciripelés.

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz runner 125 #15338 üzenetére

    Szerintem óltári pénz kidobás több ezrekért venni a lánc olajat. A következő kijelentéssel sem értek egyet a mai világban: "és ez tuti erre való olaj", szerintem ez úgy hangzik hitelesen, hogy "és ezt tuti annak adják el". De hogy ezen túl mit jelent az smafu.
    Alpok túrát végig toltam, minden patika tiszta volt, sor, lánc hajtómű. 2000km után semmit nem láttál piszkosnak, pedig semmi különöset nem csináltam, csak 120-180km-enként fogkefével olajoztam, a maradékot meg rongyba töröltem. Aztán 600km-enként olajozás előtt még tiszta fogkefével végig puceváltam, majd rongyal letörölni a salakot ami kijött a fogak közül.
    Azt hiszem ezzel az eljárással feleslegessé válik a lánc mosás is. Régen Én is mostam. Egy csomó eljárást kipróbáltam, de pár hét hónap után tiszta kula volt megint minden. Mióta fogkefézem és rongyozom azóta évente egyszer kell csak a lánchoz nyúlni láncváltó esetén. Fix, egysebi, vagy agyváltó-val meg két három évente bőőőven elég a nagymosás (őszintén szerintem sok is, de mind1).
    Amikor így tartom karban a láncomat akkor napi átlag 30km használat esetén(szakadó eső, fagy, szél) elég 2-3 havonta olajozni a láncot, illetve hetente megtörölni ronggyal azt jó napot.
    Amit ezen felül csinálnak az emberek a láncukkal az szerintem csak hit, mánia és megszállottság kérdése.

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz Doki-HUN1978 #15341 üzenetére

    A motorokon lánc váltás van? Ne ez nagyon sokat ront a bringa helyzetén. Egy, hosszabb a lánc, kettő több a piszkolódási felület, elől három tányér(vagy kettő) hátul 6 és 10 között. Plusz a két görgő a lánc feszítőnél. Kisebbek a fogak és a szemek is. Az első váltó súrolva dobálja fel/le a láncot. Közben a lánc tekeredik jobbra-balra, mikor nem tökéletes szinkronban van az első és a hátsó tányér... esetleg még kereszt váltás is van.
    Nem értek hozzá de józan aggyal egy motornál sokkal feszesebb, zártabb kell, hogy legyen a rendszer.
    Olyan mint egy könyvet hasonlítanál egy filmhez. Az első sokkal lazább, szabadabb, míg a másik merev, fix úton halad.

    re: (#15343) tekeyagd
    :F

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • re: (#15345) runner 125
    A műszer olaj ára még mindig kb a negyede annak amit Te írtál. Van akinek ez számít, nekem pl igen. És az, hogy rá van írva, hogy ilyen olyan anyagok vannak benne, nem azt jelenti, hogy tényelg arra való. A 80ft-os margarint is eladják emberi fogyasztásra mégsem arra való.
    De mondom, sok anyagot próbáltam már, de eddig mind elmocskolta a láncot. Ez saját tapasztalat, engem már nem tudsz meggyőzni, de nem is kell. Én sem akarok ennél többet dumálni, mert nem akarlak meg győzni, csak szeretném ha más oldalról is meg lenne közelítve a téma.

    re: (#15348) Doki-HUN1978
    Tudom, hogy motorokon nincs lánc váltó. Ezért is kérdeztem úgy.
    Amúgy bringán is van ám már az 18x0-as évektől agyváltó, eléggé el terjedtek voltak nyugaton. Sőt már a század fordulón voltak monoblokk váltó megoldásokra próbálkozások, csak ezek valamiért nem kerültek nagyüzemi gyártásba. Manapság meg horror áron gyártja a Schlumf. Szóval itt sem elvetélt ötlet a mechanikus váltó. Sőt szerintem a mindennapi átlagos használatban sokkal értelmesebb mint bármilyen láncváltó megoldás.
    A láncváltót nem is értem minek használják egyáltalán. De ez már csak az Én "mantrám". Beton fejemmel nem tudok ilyeneket felfogni és elfogadni. De hát Én már csak ilyen maradi vagyok :P

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz csabi94 #15355 üzenetére

    Itt írtam, a metódust ami kb feleslegessé teheti a lánc mosást, ami egy hóbort vagy divat, csinálja az akinek van ideje.

    re: (#15357) sanzi89
    Én nem. Dunakesziről 1 óra Kismaros a tilosban, bringa úton 2. Jó volna ha végre nem csak a városnézőknek és a koca túrásoknak készülnének megoldások, hanem nagyüzemi utakat is mint pl a körúton a bringa sáv. Nem lenne nagy dolog kétszer 40cm-er szélesebb utakat gyártani.

    re: (#15354) Doki-HUN1978
    Súly. Egy nem számít annyira az agy helyzeténél. Inkább kifelé a felninél számít a súly. Amúgy meg amikor Pista bátyó falun mázsás kukoricát meg pb gázt cígöl a 30kilós rozsdás vascangán akkor szerintem el lehet gondolkodni azon, hogy az a pár kiló tényleg számít-e. Mert szerintem nem! Mellesleg lehet, hogy nehéz az agy, de ami súlyban egyenlíthet az: rövidebb a lánc, rövidebbek a küllők, nincs kazetta, nincs sor, nincs feszítő és külső váltó. A tartósságról meg annyit, hogy baromira tartósak ezek a holmik általában 10évig hozzájuk se kell nyúlni, csak olaj tisztítás, bovden után állítás. A kazettában a nyelvek hamarabb behalnak. Azt meg megnézem mikor cserélgeti az egyszeri/átlag felhasználó. Aki meg már a kazettában cseréli az alkatrészeket az szerintem bevállal egy 10-éves agyváltót is. Cserébe a lánc tiszta, kevesebbet is kopik, minimum 3-4* tovább él. A nincs sor sem amit cserélni kellene. Azt is általában boltban cseréltetik az emberek(láncostor már spec szerszám).

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz csabi94 #15366 üzenetére

    Elolvastad a metódust? Akkor láthatod, hogy egy fél láncmosásnak felel meg minden olajozás. Mivel a fogkefével dörzsölöm bele a cuccost. Sőt van, hogy tisztával kefélem át mielőtt beolajoznám. Illetve kevés olajat használok így nem tapad meg rajta a por, kosz, mocsok. Az, hogy ma bringa boltokban láncmosó szetteket lehet kapni mindenféle szar kemikáliákkal az vicc. Persze régen ez nem volt divat mégis évtizedekig használtak egy-egy alkatrészt. Ma meg olajozod, mosod és fele annyit bír a motyó. Minden arra van gyártva, hogy eladják, és nem arra, hogy használd.
    Amit írtál helyt áll. Érthető, csak ha mindennap esik az eső mintha dézsából öntenék akkor felesleges locsolni a kertben, vagy mosni a kocsit. Vagy valami ilyesmihez tudnám hasonlítani.

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz Xantomas #15375 üzenetére

    Bocsi a vitáért. :B

    Egyet nem értek. Akkor most osztod a véleményemet a tisztítással kapcsolatban?

    A "belső rész fontos a külső nem számít"-hoz annyit mondanék, hogy éppen ezért olajozom fogkefével a gépet. Mert a sörték belenyomatják az olajat a lánc belső részébe. Illetve kiszedik az ott lapuló mocskot. A másik, hogy a külső nem is számít, ezért is húzom le róla a maradék olajat ronggyal. Sőt inkább azért, hogy ne ragadjon rá annyi por meg mocsok.

    A 9+sebis láncokat meg már ott megette a fene ahol a 9+ sebességet. Tökre felesleges. Eladásra vannak mind gyártva.

    De azért tisztázódni látszódik a lánc karbantartás témája :)

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz Xantomas #15378 üzenetére

    Annak idején gázolajban mostam a láncot... az is egy eljárás volt a sok közül. De volt, hogy valaki azt tanácsolta mossam ki forró mosószeres vízzel. Olyat is próbáltam. Az biztos, hogy miután már áttértem erre az olajzásra azután is mostam egyszer gázolajjal, csak a próba miatt. Tizede volt a kula annak mint előtte, a láncspray és társai megoldáshoz képest. De természetesen volt mocsok bőven, még így is.

    Ja a sok váltót Én amúgy csak hülyeségnek tartom. Nem kérdőjelezem meg a minőségét. Mint az aláírásomban szereplő hirdetésben is látszik pont most fordult meg ilyesmi a kezeim között. Csak tökre feleslegesnek tartok ennyi fokozatot egy utcára, vagy egy túrára. Az élsport az más, azt más miatt tartom oltári marhaságnak, de ennek köszönhetően megint nem látom értelmét egyáltalán ezeknek. Sőt a 8is sok szerintem. Szerintem 2*6/7 bőven elég ha jól ki van találva az áttétel. Amúgy ezért is van apám gépén egy Sram T3. Mert utcára, piacra, 20-30km-es mini túrákra tök felesleges több.
    Sőt az egyszeri felhasználót aki nem barátja a biciklinek még meg is rémíti a sok kapcsoló és fokozat. Aztán csak utálni fogja az egészet.

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz tekeyagd #15390 üzenetére

    Tán nem lehet rajta ülni? Valszeg egy jobb volt rajta amit már bejáratott és megtartotta magának, de nem akarta/tudta magát költségekbe verni és feltette ezt.
    Nemtom mi ezen a különleges/fikázandó. Szerintem alap az egész bringa egy semmire nem jó hulladék, de ez csak privát vélemény.

    Amúgy ülésekkel Én is bajban vagyok. Nem lehet jókat kapni. Valami defekt minddel van. Vagy csak a seggem torz.

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz venember83 #15392 üzenetére

    pl az xtr spd pedálom milyen jól mutatna rajta :K

    ilyen platform pedált csak a sörös bicón használok hehehe... azt is mert az volt kéznél... pénzt biztos nem adtam értük

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz Xantomas #15401 üzenetére

    Teszkóbájkon luxus a bájkpozitív, nem?

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz runner 125 #15423 üzenetére

    Mos mé? Tessék megtekinteni milyen szépen összeilleszthetőek a kerékpár alkatrészek. Itt a videjón igen jól kivehető, hogy miként mutat a férfivázon a tacskó kormány. Nálam ez a favorit. Ezután már az ugribugriba is jól mutat majd a fél méteres nyeregcső. Csak érje el a kormányt a delikvens, kerékpározó.

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • Lopott Kona Cinder Cone kerékpár!

    Ellopták a Barátomtól a közös, még csak félkész kerékpárunkat. Értékesíteni szerettük volna, de idő előtt behúzta egy tolvaj.
    Július 12. délutántól, 17. délelőttjéig betörtek egy szigethalmi faházba, ahol a bicó a következő szerelési napra várt.

    A váz az enyém volt a rajta lévő szett az övé. Mivel elkutyultam valahol a vázam papírjait, ezért az a kínos szituáció áll fenn, hogy nincs meg az alvázszám.
    A cuccról itt egy régi kép. Csak a váz miatt linkelem. Mert a rajta lévő cuccok azóta már le lettek cserélve a következőkre:
    Shimano LX fékváltó kombi + Vfékek + hajtómű, XT első-hátsó váltó, Novatec agyak, Mavic felni, DT küllő, WTB nyereg
    Jellegzetességek: a hajtómű második tányér magasságában a vázon bemaródás van, amit kék festékkel takartunk el, komolyabb karcok az első váltó felfogatási pontjainál.

    IDE vagy a képre kattintva megtekinthető eredeti méretben.

    Aki lát ilyet vagy találkozik ilyesmivel az szóljon ha lehet! Előre is köszönöm!

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz ludsimon #31949 üzenetére

    Én sem számítok semmire, de egy próbát megér úgy gondolom. Hátha valaki rátalál és eljuttatja ide, vagy ad egy info-t hogy merre keressem. Illetve feldobtam egy bizonyos nagy itthoni kerékpáros fórumra és annak hirdetési részlegére is.
    Úgy gondolom, hogy a semminél többet kell tennem, de nem számítok se jóra se rosszra. Ha meglesz meglesz ha nem nem. Tudom milyen ez a dolog. :O

    A Barátom is feltette arckönyvre a dolgot. Többet úgysem tehetünk.

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • Szerintem a legjobb megelőzés amúgy egy GPS/rádiós/vagy akármilyen követhető jeladó betelepítése a kormányrúdba és ha ellopják utána tudsz nyomozni.
    Koppenhágában voltak ilyen próbálkozások, de valami rettenet segg módon oldották meg, így egy óriási bukta lett belőle, természetesen a lakosság a buktából nem tud semmit, jóhiszeműen azt hiszik a mai napig, hogy egy jól működő rendszerről van szó.
    Ha jól emlékszem valami olyan baromságról van szó, hogy egy matricát ragasztanak a vázra. Abban van a jeladó. De nem emlékszem már pontosan részletekre. Namármost mivel ezerrel hirdették a technológiát ezért a legsötétebb tolvaj figurák is tudták, hogy csak le kell szedni a matricát az monoblokk alatti részről aztán hipp-hopp meg is szűnt a szuper védelem.

    Amúgy, hogy mit lehet csinálni? Le kell követni a tagot. Utána jelenteni a rendőrségnek. Persze nem biztos, hogy a felhasználó a tolvaj. Az is lehet, hogy egy jóhiszemű vásárló. Ezért előbb mindig kérdezni kell utána rugdosódni ;) (azért a kérdés után érdemes megtudni/várni a választ is ;] )

    re: norbee2244
    Személyes tapasztalat, hogy egy Avid 5-höz képes jobb az alap Shimano v-fék (BR-M4x2). Jóval kevesebbet is állítódik el. De lehet , csak kifogtunk jó pár szarabbat.

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz #56474624 #31982 üzenetére

    Koppenhágában minden futár/amatőr vagy akár profi csapatban edzők illetve az utcai kerékpárosok fele legalább defekt elleni szalagot használ. Itthon mindenütt tűzzel vassal irtják ezeket a megoldásokat. Ha tudtam is szerezni akkor olyan szart kaptam, hogy csak néztem (persze tudtam végül hozatni normálisat, de akaratosnak kell lenni)! A bringa boltokban a szerelők azt mondják, hogy felvágja a belsőt :U . Érdekes haver mikor 11bart tolt a gumiba akkor sem volt vele baja. Amúgy itthon is lehet kapni rendeset. Csak szeretik a boltosok a szarabbnál szarabb megoldásokat. Illetve azt a fos folyadékot reklámozzák mindenütt, ami szerintem egy hulladék.
    Egy ilyen szalagot beteszel és akár tíz évig használsz.
    Megtörtént eset: Maxxis Xenith 1,5 kapott egy 2x00 km-es (nagy részben alpok) túrát. A gumi nem erre lett kitalálva mégis erre használtam(60kilós bicó a túra csomaggal, plusz a 90kg-om). Aztán mikor Koppenhágában megsokszorozódtak a defektjeim(a túlméretezett súlyok miatt bazi hamar lekopott a futófelület). Konkrétan 25 folt volt már a belsőmön. Akkor döntöttem úgy, hogy veszek egy szalagot. Akkor még vagy plusz egy 500-800 km-t tettem bele, mire a külső nem bírta tovább és hosszában a futófelületen felhasadt kb egy öt cm-es szakaszon. Szalag bent volt, azt láttam kívülről. Felmértem a kárt és az 5.5bar-t leengedtem kb 3-4bar-ra aztán mentem még vele egy bő15-20 km-t és csak utána álltam neki a külső cserének.

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz D.Orion #32008 üzenetére

    Ja, azt beletolod és akkor is belsőt cserélsz két év múlva ha nincs semmi baja, mert utána már nem jó a folyadék, megromlik.
    Barátnőmnek 5 éve ugyanaz az egy pár szalag van a bicójában. Edddig egy darab defektje sem volt. Nekem volt már szalaggal defektem, de mint utóbb kiderült, csak kezdőként tettem bele, nem tűnt fel, hogy egy darabon nincs... felpöndörödött. Hülyén raktam bele, nem a szalag a hibás.
    Azóta amúgy nincs defektem. De külső cserém már volt, mert bele ment egy nagy szög a gumiba és a belsővédő szalagon vissza is csúszott, szóval mintha horgolnál úgy tűzte át a külsőt a szög :D vicces volt. Azzal is elmentem még pár hétig... eléggé lusta vagyok :D

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz Nyugdíjas #32022 üzenetére

    Nekem 5 évente legyen max egy defektem azt vallom. Illetve ha valaki melóba jár annak szintén. Mert emiatt késni negyed-fél órát elég nagy luxus.

    Amúgy azokkal a külsőkkel amik defekt védő réteggel van ellátva az a baj, hogy szintén gumiból van, csak tömörebb az anyag. A jó minőségű belsővédő szalagok meg csúszósak így lecsúszik róla még a szög is. Igaz ilyenkor már célszerű külsőt cserélni, de azzal is ráérsz addig, míg hazaérsz vagy elviszed boltba (ki hogy oldja meg) - bár egy boltosra se bíznám ár a belső védő szalagot. Teli a burám a szervizesekkel, lehet hogy értenek hozzá és nem kóklerek egyesek, de aki nem is kókler az is tegnapra dolgozik (van egy főnöke akinek jó elvárásai vannak) és ezért sok a pocsék munka, de ez sem vígasztal. Eddig túl sok gány és szar munkát láttam.
    Szóval mindenkinek mások az igényei. Én lusta vagyok ezért szeretem akkor szétszedni a gumit, ha a külsőt kell cserélni amúgy nem áll szándékomban.
    A másik fele a dolognak, hogy attól is függ, hogy milyen terpen teker a delikvens. Ha sok szelíd gesztenye mellett teker nap mint nap az emberfia akkor sűrűbben megeshet a defekt.
    Amúgy Koppenhága elég szar volt ebből a szempontból, hétfőnként elég magas volt a sörösüveg szilánk koncentráció a kerékpár utakon. Jóval magasabb mint Pesten.

    re: (#32016) rii
    Itthoni webshopban(vagy a bolt weboldalán) még nem láttam ilyet, de zefal termékeket forgalmaznak itthon, ők is gyártanak megfelelő minőségű szalagot. Kedves barátom Dániában szerelő, ők valami taiwani noname szart használnak az x-ezer eurós versenygépekben. Baromi vékony, alig van súlya (ez manapság sokaknak fontos :U - mind1) de baromi masszív. Megpróbáltam a szemfogaimmal kilukasztani, de nyomot se tudtam hagyni rajta, pedig marcangoltam ahogy tudtam. Azok 1x bar nyomás mellett sem súrolják ki a belsőt.
    Itthon meg nézelődni kell.

    Mi ilyet használunk bőmmel. Nekünk ez baromira bejött, de hogy itthon hol lehet hozzájutni... azt nem tudom. Sokféle színű van belőle, a szín meghatározza a méretet.

    szerk: Na! Hat szerkesztés után elkészült a hsz. :D

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz D.Orion #32087 üzenetére

    Rossz az aki rosszra gondol. Bár valakinek nem rossz a gumi! :P

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • Remélem nem veszitek rossz néven, hogy ide posztolom a mai agymenésemet, illetve megosztom veletek az új bicóm részleteit.

    Kiakadásos agymenés:
    "Figyelem felhívás bringaszerelőknek és karbantartóknak! (szarkazmussal átitatott sorok következnek)
    1.: Használjunk nyugati módra (csak a felzárkózás végett), motorolajat a láncolajozáshoz, de ne sajnáljuk a szert, adjunk belőle rendesen, de minden más egyéb helyre is jusson ne csak a láncnak... olyan fogalmakat, hogy filmréteg vagy műszerolaj irtsuk ki az embereke agyából! Ha így jársz el te is vehetsz évente (félévente, mert úgyis csak nyáron tekersz, télen luxus) újat. Jut is eszembe láncnak jobb lesz a zsír! Akkor félévente cserléheted a teljes hajtást. De akkor már jobban megéri új bringát venni.
    2.: Összeszerelésnél nem szabad zsírt használni! Ha használsz akkor valószínűleg lecsavarodnak az alkatrészek, lecsúsznak a csavarok, szétcsúszik a bicikli. Mint vizes szappan a kezedből úgy repkednek majd az anyák és a csavarok. Ha nem használsz az mindenkinek jó. Legfőképpen a gazdaságnak, mert nem hiába termeli a sok szemetet a sok multi. Ha zsírozol akkor hozzájárulsz a munkanélküliséghez, elveszed a munkát azoktól akik a gépsoron dolgoznak. Szóval zsír nuku!

    Többek közt annak köszönhetően, hogy a nyugati tulaj így járt el, úgy összerohadtak a dolgok, hogy kuka a kerék. Príma! Pörögjön a gazdaság, előre!" - idézet magamtól ;)
    olajprobléma:

    zsírprobléma:

    -------------------------------------------------------
    Amúgy meg az új kerékpárom az ellopott pótlására:
    szerelés közben:

    készen:

    A gépezt oldalról. majd még kap pár finomítást, küllőprizmát, mert arra jogszabály kötelez, a pedálra már bepattintottam a macskaszemeket, és ha minden jól megy akkor még kap egy piros kormány bandázst is, csak azzal még várok, nem vagyok túl profi a bandázsolásban, kormány dugónak meg majd keresek pezsgősdugót, csak, hogy "igazi" legyen a bringa. A márkajelzés csak kamu. Amúgy ez egy Centurion váz. A Heino meg egy szerviz Dániában.


    Vót, nemtom honnan, de előkerült egy rekeszből. Remélem használható lesz... majd kiderül.


    A rollerfék (nekem akkor is dobfék marad) és környezete. Jól kivehető, hogy a papucsok szét vannak már rohadva. Szerencsémre jól passzol a gyári bilincs helyettesítő is.


    Egyedi? Okádék? Az a cél, így talán kevésbé akarják eltolni.


    A piros macskaszem leddel is el van látva. A csomagtartó enyhén balra húz. Ez van, kicsire nem adunk.


    Csodajó a gumibelső, kapott egy kis szigszalagot és máris kész van a kormánycsutka. Vagy mondhatni parasztbandázs.


    Egy fixre szerelt hátsókerék lakat. Már csak a vázra kéne hegeszteni :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz Mr.Csizmás #49261 üzenetére

    Hót mindegy. Jól érezték magukat és kész. Illetve a kellő helyekre is eljut, hogy van igény több/jobb minőségű kerékpár sávokra (utakra).

    Mellesleg nincs autós kerékpáros gyalogos buszvezető. Csak ember. Amíg nem így éltek, addig szerintem szívni "fogtok" (akinek nem inge ne vegye magára) az autósok miatt.
    Mostanában nem is anyáznak nekem, nem dudálnak, csak napi max egyszer. Azt is csak a főúton szoktak, hogy takarodjak mert nem lehet ott bringázni, persze tiltótábla nincs és máshol nem is mehetnék, mert kerékpár út sincs, de nembaj. Szóval szerintem sokat fejlődtünk és látni a javuló tendenciákat.

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz rii #49268 üzenetére

    Ebben egyet értünk. A legjobb mondjuk a térkő. Azért mert nemcsak az ízületeidet vágja haza, de felnyomja az idegedet is, a kerékpár meg kimondottan szereti, hogy röcög.
    De ez ilyen. Néha én is a kijelölt kerékpárútra kotródom, de sokáig nem bírom, -5-10km/h a tempóból, +az előbb felsoroltak. Sokan nem veszik az adást, hogy nem kirándulok, hanem bemennék Pestre ami nekem innen 30+km, onnan meg még haza is szeretnék jönni. Nehéz ügy az már biztos.
    Dániában volt király, egyszer a híradó utáni műsorban csináltak valami vita paryt, amiben azt mutogatták, hogy a városhatártól 30km-re eltűnik a kerékpár sáv... milyen dolog az ilyesmi... ja mondom akkor jól van. ;]
    Nálunk meg az volt egy időben a normális, hogy a "sárga festék" kerülgette a villanyoszlopokat. Pl ami a csepeli gyorsforgalmin van az már alakul (jó, épp beszakadt, nagy ügy... ki lehet kerülni, csak a fele vastagságú a luk az útnak és mivel középenb van így a két oldalán lehet kerülni :U ), bár én az itt is látható félmagas padkás kerékpár utakra szavaznék,de az a bilibe lóg kategória.

    re: (#49273) Stauffenberg
    Normális PR kellene (nem itthon, itthon inkább bringa út kellene előbb) és akkor nem történnének ilyenek. Amiben elmagyarázzák a két dolgot. Pro és kontra, miért hoznak ilyen törvényrendeleteket, miért működik így valami és miért lenne érdemesebb x-y helyzetben kerékpárt választani automobil helyett.
    Dániában nem kérdés, ha jobra kanyarodsz autóval akkor szépen megvárod, míg elhúznak mellőled a kerékpárosok, majd csak utána indulsz. 2,5 év alatt egyetlen incidensem volt Dániában, az idősödő hölgy nem tudta mi az, hogy jobb kéz szabály. Ennyi. De, hogy autós beszólt volna vagy bármi egyéb. Semmi. Pedig minden áldott nap ültem kerékpáron. Minden nap! Munka miatt napi min 6órát, egyéb elfoglaltságokból meg min 1-2 órát.

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • Most olvasom az első hsz-ben linkelt kresz-es pdf-et. Azt írja, hogy megállást is jelezni kell. Azt hogyan? Azt tudom, hogy Dániában jelzik, ami rettentő hasznos, de amikor itthon jeleztem, senki sem értette, volt, hogy megállás előtt jeleztem és majdnem belém jött egy bringás és anyázott, pedig eléggé láthatóan a magasba emeltem a kezemet. Szóval elvileg itthon is ugyanígy kellene eljárni, magasba emelni a kezet?

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz pengemetal #49292 üzenetére

    Miben lett volna más a szituáció ha nem anyázol? Szerinted ha majdnem elcsapják az nem tűnik fel neki anélkül, hogy anyáznál?

    Nagyon elmentetek ebbe az anyázós megmondóemberes vonalba, szerintem ez nem a legjobb irány. Főleg nem az, hogy egymást hergelitek itt a fórumon.

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz cekkk #49295 üzenetére

    Ez elmondható mindegyik "fajtáról" (mert úgy látom még mindig így gondolkodtok). Nyugodtan kijelenthetném, hogy a kerékpárosok sem figyelnek oda.

    re: (#49297) hoffman_
    Ne forgasd ki, értelmezz. Az, hogy nem anyázol nem jelenti azt, hogy nem hívhatnád fel a figyelmét a másik embernek. Vagy nem állnál ki magadért.
    Ha odadurrantasz valami kulturálatlant abból kevésbé tanul, minthogy szólsz, vagy valami figyelmem felkeltőt cselekszel. Ráadásul egy anyázás csak még jobban fokozza az emberekben lévő agressziót.

    Kicsit más, de példának jó: az utóbbi pár évben annyira beszűkültek az emberek, hogy villamosról metróról alig lehet leszállni, mert a tülekedők beállnak az ajtóba. Ilyenkor megállok egy pillanatra középen és kitárom a kezem, ha nem mozdulnak akkor megkérem, hogy húzódjanak odébb és részben kinyújtott kézzel terelem szét az embereket, szerintem sokkal elgondolkodtatóbb és sikeresebb, mint mikor valaki úgy teszi ezt, hogy fellök másokat és közben az orra alatt dünnyög kőkemény mocskolódásokat.

    re: (#49299) Gyufaaa
    Az idősek megint más tészta, iszonyatosan felgyorsult a világ ahhoz képest amiben ők nőttek fel. Azt hiszem jobban megérthető, hogy nem igazán tudnak odafigyelni. Ettől függetlenül nem menteném fel őket sem, de egy időssel több türelmet kell tanúsítani, mert lassabban is veszik a dolgokat.

    re: (#49303) pengemetal
    Kár, hogy nincs meg a hangfelvétel, kíváncsi lettem volna a hangsúlyodra. Mellesleg, az, hogy mit reagál nem egyenlő azzal, hogy minden más ember is így tett volna. Amire még kíváncsi lettem volna, mekkora erőfeszítésbe került kikerülnöd őket? Kresz által is előírt csengőd van-e?

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • Én sisakot csak magam miatt hordok. Saját hülyeségből estem vagy 5*, persze másokat nem veszélyeztettem. Kivéve a szerpentines borulásnál mikor unokatesóm jött mögöttem 50-el.

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

Aktív témák