-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
Ha egyszer ellopják a biciklid, akkor fizetheted ki a zár háromszorosát... nem biztos, hogy nem éri meg akár 120ezer Ft-os kategóriához is.
Korábbi kérdésre válaszolva, én U-zárat használok, és én csak a hátsót szoktam lekötni. Igaz, hogy eddig nem nagyon hagytam ott túl nyilvános helyen (túrázáskor nem hagytam ott sehol, itthon a lakás előtt van, télem meg garázsban), szóval ez nem feltétlen mérvadó.
Mondjuk az új biciklihez szerintem mindenképp beszerzek majd egy olyan hurokkábelt, mint amit Jofi81 linkelt. -
Xantomas
őstag
Zárat kb 1x kell megvenni, bőven tovább tart, mint egy kerékpár, az aktuális állapotában.
Mellesleg bőven elég 2 citadell lakat. Ma már amugy is az a szokás, pl a BME-nél is, hogy már nem szarakodnak azzal, hogy a a lakatot vágják le. Nemes egyszerűséggel elvágják azt, aminek lakatoltad. És mivel a kerékpr tartó P oszlopok belülről nincsenek betonnal kiöntve, ahogy az ajánlás szól, így kb 3 perc alatt el is vágják egy kézi fűrésszel.A BME-nél, a belső udvaron nemes egyszerűséggel, a fedett kerekpártárolónak a lábait elvágták amihez lakatolták, eldöntötték, és elvittek a bringákat lakatostul.
Hasonló okok miatt szoktam rá, hogy nem a vázat lakatolom, hanem a hátsó háromszögön belül, a hátsó felnit. Egyrészt, mert így nem tud vele eltekerni, nem tudják ellopni a gyorszáras kereket, másrészt eléggé feltűnő, ha egy lakattal viszik a bicajt vállon."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
DopeBob
addikt
-
Vasinger!
nagyúr
Valóban sokkal erősebb.
A Flea-ban engem is az usb-s mókesz csábított el, tényleg nagyon praktikus, bár kérdés meddig bírná az akksija.
Szerintem Mars 3 vagy 4 lesz, de egyre húzok a 4 felé. Egyszer akarok költeni rá, de akkor egy rendeset. Bár nem mintha nagyon sokat mennék este, de azért szoktam.
-
sanzi89
addikt
Ezzel tisztában vagyok. Kartonpapírból kivágtam egy kb formát, és azzal amennyire néztem le tudom zárni a bringát. De én csak a hátsó kereket fogatom le a váz hátsó háromszögén belül, mivel így se lehet kivenni a kereket.
Az Abus Bordo-ról meg én is jókat hallottam, de valamiért idegenkedek tőle. Egy olyan képzetem van, hogy amit így hajtogatni meg összecsukni lehet az biztos nem erős. Aztán lehet tévedek.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
dudi6
senior tag
Szia! Én most keresgélek bicikliket és rábukkantam egy nagyon akciósra. Én nem értek hozzá, nem tudom jó e neked, de elküldöm. CAPRIOLO AGAMA SX.5 250 ezer az új ára...
-
dqdb
nagyúr
Ha hátulra fel tudsz szerelni hagyományos, csavarral rögzíthető sárvédőt, akkor érdemes azt használni. Ha nincsen lyuk a csavarnak, vagy a támvilla olyan szögben áll, hogy a sárvédő eláll a keréktől, akkor nyeregcsőre rögzíthetőt kell venni. Ebből érdemes olyat, ahol egy csuklós szerkezettel rögzül a sárvédő, mert ilyenkor kevésbé mozog a sárvédő, és a rögzítési ponton túlnyúló rész jobban véd. A hagyományos csavaros rögzítésűt másfél perc felszerelni (ősszel-télen használok ilyet állandóra), a nyeregcsőre rögzíthetőt 10 másodperc felrakni (nyáron, ha kell). Eléggé jól véd mindkettő, én a linkelt típusú SKS-t használom (drága, de jó).
Előre a villád a meghatározó. Ha van lehetőség csavaros rögzítésre, akkor azt ajánlom ismét, ha nincsen, akkor valószínűleg krosszsárvédőt tudsz felszerelni. Ezeknek a rögzítőrészét alulról lehet beszerelni a villanyakba, és egy laza mozdulattal lehet felrakni/leszedni (10 másodperc ez is). Nekem a linkelt SKS ősszel-télen állandóan fent van, nyáron, amikor szükséges, simán bírja a terepet is.
A cipőd védelme érdekében jól tud jönni az alsócsőre szerelhető sárvédő. Nekem egy ilyen egész évben van (nem a linkelt, a legolcsóbb kapható darab), a cipődet nagyon meg tudja kímélni a víztől-sártól.
A fenti trióval bármilyen időjárási körülmények között tudok tekerni, esőben is, terepen kisebb sárban is (nagy esetén nem megyek oda ...), eléggé jól véd a felszerelt készlet. Árakat nem néztem, amit linkeltem, az szerintem drágább, de itt nem a konkrét modell, hanem a konstrukció a lényeges. Egy drága SKS és az olcsó kínai között a műanyag minőségében van nagy különbség, az előbbi nagyságrendekkel több feszítő-csavaró erőhatást bír ki. Hátulra a konstrukció miatt használok SKS-t, előre a szimmetria kedvéért, az alsócsőre pedig költséghatékony.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
-
dqdb
nagyúr
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.04. 21:17:27
ki vesz 80 ezerér' bringát?
ti megőrültetektesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.09. 21:59:34
@Csajbringa: hadd válaszoljak, 80 ezerért már motort veszek.
20 ezerért most majdnem vettem egy monte carlót, de lekéstem róla, max 30-at költenék bringára, de 30-ért vidéken már motort lehet venni.amargo:
a Decathlon saját márkás termékeit is nézd megmegnéztem, nincsen normális méretű lendkerékkel szerelt darab kedvező áron[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
-
dqdb
nagyúr
válasz SOAD19 #11438 üzenetére
anno gyúrtam vagy 4 évet, úgyhogy az erőnlétem felől ne legyen szemernyi kétséged se
Ha aktívan gyúrnál, akkor is bringázás simán megalázhatna olyasvalaki, akiből nem nézed ki. Más izomcsoport, másfajta terhelés.Nézz meg egy rövidtávfutót, komoly mennyiségű izom, hogy a szükséges oxigénmennyiséget tudja tárolni. Nézzél meg egy hosszútávfutót ezután: őt a konditeremben körberöhögnék, pár km-nyi futás után pedig ő röhögné körbe a levegőért kapkodó konditermeseket.
Aki gyors, az nem lockolt telóval (nagyobb emelkedőn tud valamennyit számítani, de aszfalton nem olyan vészes a hatása, és az átlagos magyar útminőség mellett én inkább nem lockolok ) és traktorgumikon is gyors. 3-4 km igen kevés városon belül, annyi idő alatt be sem lehet melegedni igazán.
Eddzél sokat
szerk: Szép lassan megírom, mosogatok közben egy kicsit, erre ezalatt ketten is elmondják ugyanazt.
venember83: A gyúrásod meg bringázás szempontjából nem biztos, hogy jót tett, lehetséges, hogy van rajtad sok kiló izom, ami csak halott teher tekeréskor.
Az ideális biciklis a pálcikaember hús-vér megfelelője végletekig szálkás combbal, nulla zsír- és izomfelesleggel[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz SOAD19 #11449 üzenetére
Egy Abus Bordo 6500 tartóval együtt 2 kg, egy alsó kategóriás teleszkóp 2,5 kg szokott lenni (de bőven 2 kg felett), szóval 4-4,5 kg csak ez a két komponens. Nekem ezek 0,7 kg + 1,5 kg súlyt jelentenek városi közlekedésnél (Abus mini U-lakat és egy jó/könnyű teleszkóp). Na most a teló helyére képzelj el egy 0,8 kg-s merev karbonvillát ...
Városban én, ha dinamikusan szeretnék haladni, akkor középső tányéron nyomulok, mert ott pont úgy vannak a fokozatok, hogy rövid idő alatt nagyon jól fel tudok gyorsulni. Ha csak haladni szeretnék, akkor nagytányér, és szinte SS módban tekerek (vagy maximum 1 fokozatnyi oda-visszaváltás).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
CL Smooth
tag
válasz SOAD19 #11573 üzenetére
Nem szólnak semmit sem ha bringát mosol vele, bedobod a pénzt te használod, ennyi! Viszont nem a leg megfelelőbb a bicaj tisztítására a gőzborotva. Én csak vég szükség esetén alkalmazom, ha nagyon összesarazom a bicajt. Arra figyelj, hogy a csapágyaknál közelről ne nyomd neki mert akkor esetleg belenyomhat valami koszt vagy kimossa a zsírt. Legjobb az lenne, ha szétszednéd és egy vizes szivaccsal tisztogatnád.
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz SOAD19 #11592 üzenetére
Elég könnyű a testsúlyod. És szerintem a széles monti gumiknál amúgy a 4 Barra fújt gumi elég kemény még városi használatnál is. Persze külső gumija válogatja...
Én 23 kilóval nehezebb vagyok nálad, és 2,5 Barra fújtam a 49 mm széles gumikat. Pedig mindig cipekedek plusz 5-10 kilót, ha montival tekerek.
Attól tartok nem az alacsony guminyomás lesz a lassító tényeződ... -
belaazallat
addikt
válasz SOAD19 #11597 üzenetére
Én is így kezdtem. És kiderült tényleg a bringával volt a probléma, meg hogy sok az emelkedő.
Más:
Ma a szokásos 18km-es útvonalamon (korábbi log), ami tele van szép emelkedőkkel elkövettem azt a hibát, hogy megnéztem mit tudok rövidtávon max sebességet elérni. 5 percig tartottam a 42km/óra sebességet sík, majd enyhe emelkedőn. 5 perc után úgy éreztem nem kapok elég levegőt és el kezdtem szédülni.
Alig bírtam haza tekerni. Ilyen hülyeséget sem csinálok többet."Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
fpeter07
veterán
válasz SOAD19 #11592 üzenetére
2.5 baron nekem már elég kemény (így szó szerint) a terepezés. Ez az ajánlott minimum. A teleszkópom orrnehezéknek tökéletes. 2 baron érzem azt, hogy jól lehet lejtőn lefelé engedni neki. Így könnyen össze is jött a 40+ kph. Mondjuk a talajnak is köszönhetem, mert teljesen szép volt. Nem kellett kis gödröket kerülgetnem.
(#11598) belaazallat: Akkor megvolt a havi intervall edzésed.
(#11599) Ariadne: Ez már túra! Én tegnap a város széléig tekertem el és vissza. Azt hívják túrácskának.ui: Ez a pálya teljesen megfertőzött. [link]
-
szki
őstag
válasz SOAD19 #14924 üzenetére
Inkább téli abrakolásnak
Csípem ezt a bringás életet, mert akármennyit ehetek. Fagyi ma a desszert. Lehet eszkimó voltam előző életemben(#14919) venember83: Legjobb gyógyszer a testmozgás, és egyben megelőzése is minden betegségnek. Bár nem biztos, hogy hosszabb életet fogunk élni, de legalább egészségesen halunk majd meg
Én is futogatni (is) fogok mostantól egyre többet. Hogy február 5.-én egyéni csúcsot fussak itt: Kaposvár Dombjai Farsangi Félmarathon. Hideg lesz, és lesz benne szint is szépen
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Ezért jött hardveres sugárkövetés nélkül a Hellblade II
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Fotók, videók mobillal
- RAM topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen