- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
csabi94
őstag
válasz norbee2244 #33700 üzenetére
Nem vagyok rá allergiás, kalciumot szedtem be, igaz csak most, 24 órával a csípés után. Nem gondoltam volna, hogy ez lesz belőle, sose volt ilyen jellegű problémám.
-
Lacces
őstag
Sziasztok
A neten van központi hely, ahol használható kerékpár térképet lehet letölteni?
Elsősorban a Bükk érdekelne, de nagyon régi térképet találtam a Miskolci Egyetem honlapján. -
Lacces
őstag
válasz venember83 #33705 üzenetére
Ezt hogy kell letölteni? .kmz formátum, és teló nem olvassa be.
Pedig jó lenne valahogy a Bükk térképét leszedni nagy változatban
-
Toomy
senior tag
Ejha mik vannak errefelé mostanában. Ne bántsátok már egymást! Mert minek veszekedni, ha verekedni is lehet
Na én a mai hazajövetelemnél egy fő célt tűztem ki. Épségben hazaérni
Brutális idő van. Ez már nem fehér embernek való!
Simon szerintem a célravezető az lenne, ha bringára ülnél és tekernél minél többet. Majd jövőre nyomhatod a célirányos edzésterveket.
Bár lehet, hogy ez Nálad nem működik, de nálam nagyon bevált. 2év sportolás teljesen kimaradt az életemből. Valamint az elmúlt 10-12év alatt mindig fixen rám rakódott 1-2kg zsír évente. Igaz van bringás múlta, de mindig csak és kizárólag hobbi szinten. De a dunántúlt bejárkáltam már bringával (mountival) rendesen.
Januárban így nézem ki! Ez amúgy tavaly nyaralási kép. A 2. meg a Pannon Maratonos.
Egy párszor már nekiálltam hogy lefogyok, de soha nem lett belőle semmi. Nálam 1,5-2 hónap volt a kritikus szakasz. Míg átállt a szervezetem, mert az elején mindig nekiállt tartalékolni és nemhogy fogytam hanem még híztam is. Most viszont a szó szoros értelemben zabálok és nem kivételezek semmivel. Mert másnap úgy is mindig elégetemszki - Szerintem ha alattad is outi lett volna akkor teperhettünk volna együtt simán. Bár az utolsó 12% os emelkedőn majdnem megrogytam, mert ott már karcolta a 178-at a pulzusom és olyat még sosem mértem Valamint kezdett beszűkülni a látómező is.
Köszönhetem annak, hogy 39/23-as volt a legkisebb áttételem és a 60-as fordulattal kemény volt felküzdeni. Azóta már 39/25 a legkisebbA kékes-t kicsit sajnálom, de majd jövőre. Attól még most egy kicsit félek, meg a Pilis-től is. De most már itt az ideje, hogy nekimenjek.
(#33703) norbee2244 - Nekem egy vagy két hete az orrnyereg és a szemüveg közé szállt be a darázs és vagy 3x is belém szúrt a rohadék. Azt hittem leesek a bringáról. Majdnem meg is kellett állni, mert nem tudtam, hogy reagál majd a szervezetem. Mert bringa közben nagyobb terhelésnél még nem csípett meg. De kb. 5-1 perc után már csak viszketett. Szerencsére én sem vagyok allergiás rá.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
-
Toomy
senior tag
válasz ludsimon #33709 üzenetére
Abba a rózsaszín pólóba majdnem 2x beleférek akkor volt a hasam
Véletlen 2 pizza lett rendelve a neten, mert a párom is rendelt egyet míg lent voltam a kutyával és utána meg én is. le akartuk mondani telefonon a másodikat, de nem tudtuk, mert a telefon nem kapcsolható. Nem gond mind a kettőt bepuszilom még az este, mert a párom max. 3 szeletet ha eszik belőle.
Pedig amikor hazajöttem megettem vagy 1kg barackot is. De még hátra van a chip-mogyoró-jégkrém kombó is Na meg 2-3 fürt szőlő. -
ludsimon
veterán
Kellemes hangulatú XC-s videó egy kellemes csajszival
Tamás:
Az nem célravezető, ha ész nélkül megyek.
Neked van/volt tartalékod amiből le tudott a szervezeted adni, nekem nem volt, soha nem sportoltam, utáltam/utálok futni és még ha bicikliztem is szinte mindig suliba még télen is, az se vezet semmi célhoz, azon kívül, hogy gyorsabban eljutok A-ból B-be.Egy cél eléréséhez nem lehet össze vissza csinálni, mert visszaüt.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
belaazallat
addikt
Már megint Kaposváron jártál, vagy csak rossz track-et linkeltél be?
(#33711) ludsimon
Volt már!
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Toomy
senior tag
válasz ludsimon #33711 üzenetére
Na igen, úgy kell csinálni akkor ahogy Te érzed jónak.
Végül is pont a Havasi Gyuri mondta az endo-n miszerint neki is a tesi tanára mondta, hogy a kiépült izomzat és a szervezet nem felejt akár 10-év távlatából is emlékezni fog a korábbi terhelésekre. Hát nálam ez nagyon igaz. Nem hittem volna soha, hogy ilyen idősen én még ilyen elmebeteg tekeréseket fogok művelni
Ezeket a sorokat áprilisban írtam...
Azóta már van egy 420-as két 380-as meg egy jó pár 200-as és a fölötti távom meg a napi 80-100km-ek. Ja és mindig egyedül tekerés van, mert még egy ilyen idiótát nem találok az biztos. Azt sajnálom hogy pl. január februárban nem ültem bringára, mert akkor most év végére tuti meglenne a 20.000km bár ki tudja Talán most ez lesz a fő cél -
deicide
veterán
Ezen gondolkodtam én is. 10 éve még aktívan teljesítménytúráztam (50+ km, pl írottkő 70, mátrabérc 56km). Aztán munka miatt ez abbamaradt és most áprilisban a combom egy nagy zsírpacni volt, aztán 4 hónap alatt, mintha az izomnak memóriája lenne, visszajött a régi comb, amikor ha befeszítem, azért látszik az izom
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Toomy
senior tag
válasz deicide #33714 üzenetére
Hát ez az! Nálam is pont ez volt a szitu Sok meló meló után haza, bezabálás és tespedés DVD/Filmek/net/sütemény hegyek. Szóval abbahagytam teljesen a mozgást csak heti 1 fallabda maradt a 10év alatt. De az karcsú volt a fogyáshoz. Most meg mintha kicseréltek volna. Napi 5-6 max 7. óra alvás is elég még akkor is ha letolok egy 200-as utat. Pedig nem ártana a nagy utak utáni napon pihenni, de még azt sem engedélyezem magamnak. Teljesen elkapott a gépszíj. A mostani hónap az durva lesz úgy érzem, mert az endo-n nekiálltak kergetni 6-a van és idáig 620-nál tartok. Szerintem meglesz az augusztusi 3000km simán
-
deicide
veterán
Hajrá. Én is így vagyok, most már minden nap felváltva futás és bringa. Szombaton pedig 10 év után megpróbálkozom egy 50km-es gyalogos teljesítménytúrával, aztán másnap pedig ugyanott kerékpáros teljesítménytúra, 70km, plusz még 70 az oda/vissza út. Kíváncsi vagyok hogy bírom majd az 50km séta után.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
norbee2244
senior tag
Gratulálok! Bátyámat is hasonló célből vettem rá még 2 éve az országutizásra ő 95-100 közt ingázott mára már csak 75 környékén mozog. Rólam is van hasonló kép,de én azóta nem fogytam hanem híztam ill átalakultam majd belinkelem ha érdeklődés lesz rá
Még egyszer gratulálok!
-
Toomy
senior tag
válasz norbee2244 #33718 üzenetére
Köszi!
Jöhet rólad is az előtte ill. utána. Gondolom Te csenevész voltál és azóta izmot növesztettél -
szki
őstag
Jó képek! Nekem is van hasonló, mert a két lányom születésekor én is felszedtem pár kilót az asszonnyal együtt Csak aztán ő sokkal gyorsabban szabadult meg a túlsúlytólMa este nekem is szőlő volt a gyümölcs. Reggel meg rengeteg fekete szeder (ma is). Jól megy a vérképzés tőle, mert a tegnapi félmaratoni terepfutás után ma bicajon könnyedén pörgött a lábam a hőségben, szélben. És még úsztam is ma este
-
lecsokolbi
aktív tag
válasz ludsimon #33685 üzenetére
Köszi
Csütörtökön én voltam egy Kékest, hogy megnézzem megvan e még, kicsit meghaltam 1:15 lett, aztán pénteken felb@sztam magam kimentem az új cipőmbe futni egyet.
Az eredménye olyan izomláz, hogy hajlítani nem bírtam
Vasárnap úgy szálltam rá a bringára mintha falábam lenne. Mivel nincs pénz terepgumira ezt az évet a szlik Geax -ommal fejezem be betonyon.Ezt erősen ajánlom figyelmetekbe!!!
Előzőekhez visszatérve főleg genetika Peti haverom 48:03 -at ment most. Montizik ő is csak presztizsből ment
Tavaly szét edzette az agyát és nem volt egy cseppet se jobb mint idén mikor semmit szinte. Versenyeken hozza skillből Neki is más edzésre kéne váltani, hogy túltudjon lépni a mostani állapotán.
Szóval edzéssel sok mindent ellehet érni, de ahhoz jól kell összerakva lenni így szép magyarosan.- Mindenki hazudik! -
-
ludsimon
veterán
válasz lecsokolbi #33722 üzenetére
Lehet tudni melyik rendszerű edzéstervet követte?
Az essünk neki és akkor 600+km-t 1 hét alatt, vagy valami tervszerűt követett?Köszi, de ez nem annyira érdekel most, idén már csak 1-re szeretnék menni, de az egy jó nagy buli lesz az 100, hogy mindenki indulni fog aki idén bármelyik velo-s tósporton indult, mert HATALMAS buli én tudom.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
amargo
addikt
Az új SLX tárcsás féket az eddigi tapasztalatok alapján bátran merem ajánlani, egy problémám van vele, hogy újra meg kell tanulnom fékezni.
Ma aszfalton majdnem fejre álltam miatta, pedig töredék erővel húztam meg, mint előtte..“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
amargo
addikt
válasz venember83 #33725 üzenetére
Amit nem értek, hogy a Te XT-hez képest itt koppanás után már egyből harap, kvázi nincs az a holtjáték, amit beszéltünk.
Én aszfalton piros lámpánál húztam meg kicsit erélyesebben és komolyan, a hányinger jött rám attól a lassulástól, fejben még simán tovább mentem, miközben már rég állt a bringa az orrán.
Hogy őszinte legyek ilyen félelmetes lassulás mellett nem mertem még blokkolni, de majd az érzés miatt ki kell próbálnom - érezzem a határt. Az is lehet, hogy az NN utánzatok egyből az aszfaltba haraptak ebben a melegben így nem vettem észre a blokkolást. Majd holnap eljátszok vele“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
venember83
nagyúr
-
GeneraL_XTX
veterán
szétbaxott menetes hajtókarral mit lehet kezdeni? Új korában ferdén csavartam bele az egyik pedált (ne kérdezzétek hogyan mert én se tudom ) aztán elkezdett kattogni meg döcögni minden tekerés után. Ma megpróbáltuk leszedni a pedált de egyszerűen jó hogynem erőkar kellett a leszedéséhez, majd be szartunk.
A menet nem kicsit kész van Nem tom mi legyen próbáljak meg új pedált belevenni?
Vagy érdemes lenne amúgy is valami jobb integráltra váltani? jelenleg Truativ blaze van rajta, az azt se tudom milyen négyszöges?
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz GeneraL_XTX #33729 üzenetére
Esélytelen, ha széthajtottad a menetet a régi pedállal, akkor az új se lesz benne jó. Ha nagyon drága, akkor meg kéne próbálni újramenetelni, ha olcsó, akkor ki kell baszni a méhtelepre.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #33729 üzenetére
Esetleg ha maga a hajtókar többi része még nem annyira használt, akkor meg lehetne próbálni újraperselyezni. Egy nagyobb lyukat fúrnak a hajtókarba, aztán úgy tesznek bele egy menetet.
Meméék így szokták megjavítani az elcseszett menetű hajtókarokat.
-
amargo
addikt
válasz venember83 #33728 üzenetére
Én arra tippelnék, hogy az XT finomabban mozoghat, de franc se tudja, majd megnézem az SLX tárcsával milyen, most Deore van rajta.
Szerintem biztos elégedett leszek vele, főként, amint megtanulom kezelni“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
GeneraL_XTX
veterán
válasz Vasinger! #33732 üzenetére
Ha egy pedál betekerése se megy akkor valszeg az újraperselyezés se fog
Egyáltalán milyen hajtómű ez a Truativ Blaze? Jó? Négyszöges? Vagy isis? Egyáltalán mi különbség van közöttuk?
Láttam boltban 8k-ért Octalinkes Shimano Olivio-t, azt fel lehet rá szerelni úgy h minden más sram? (lánc, első és középső váltó [X5])
Faxom többet se veszek új bringát ezzel is csak a baj van
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz GeneraL_XTX #33734 üzenetére
Megfelelő szerszám és tudás esetén bármit újra lehet perselyezni. Nálunk a cégnél 2 hónapja lehalt az egyik lemezlyukasztó gép, mert a tengelyt mozgató motor egyik csapágy szétcseszte a perselyt. Az AMADA(aki gyártja a gépet) azt mondta, hogy ez pech, mert nem lehet megcsinálni, cserélni kell az egész motort tengellyel együtt, laza 180ezer Euro. Erre jött egy magyar cég aki közölte, hogy ezt lazán megcsinálják. Elvitték és 1 hét múlva kész volt az újraperselyezett csapágyház...180ezer Forintba se került...
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz GeneraL_XTX #33734 üzenetére
Pedálmenet javítóval megcsinálja egy jó szerviz, nekünk is van.
Mondjuk jó lenne látni a menetet, mert lehet ha egy kicsit átmész rajta menet vágóval, akkor még lehet használni.
De ha már kopottak a tányérok, meg akarsz újat, jobbat venni, akkor inkább vegyél valami normális hajtóművet, pl Shimano SLX vagy ha az drága, akkor integrált deore.[ Szerkesztve ]
-
GeneraL_XTX
veterán
válasz ---Lasali--- #33736 üzenetére
Miben mások ezek a hajtóművek gondolok itt négyszög-octalink-integrált vonalra. Tehát miben jobb?
És nem lesz baj hogy shimano hajtókart építek be amikor minden más sram? Kompatibilisek ezek egymással? Pl nem lesz gond az X5-ös első váltómmal?
-
Vasinger!
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #33737 üzenetére
A kérdéseidre nem tudok válaszolni, de én is azt javaslom, hogy egy integrált Deore vagy SLX hajtókart vegyél, az SLX attól jobb, mert merevebb, mint a Deore és könnyebb is, ebből állítólag a merevséget észrevenni tekerés közben is.
Amúgy nem tudom miért jobb az integrált, de ha mindenki azt használja már szinte, akkor csak nem lehet rossz
-
hoffman_
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #33739 üzenetére
Deore már 22-ért van, az nem vészes egy jó htk-ért. Bár van aki annyiért vesz bringát, ez relatív.
mod:
Valaki nálam okosabb felvilágosítana, ha szépen kérem, hogy ezek a szérián kívüli hatjókarok hova sorolandóak? Ez pl deore-ra hajaz, de hát ez most mit is jelent, fene tudja.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
hoffman_
nagyúr
válasz ---Lasali--- #33741 üzenetére
Az egy dolog, hogy nagyjából hova valósi De miért vannak, engem inkább az érdekelne
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
ludsimon
veterán
'Jelöljétek' be (írjátok ide ), rajta vagytok valahol?
Kékes csúcstámadás 2012[ Szerkesztve ]
undefined
-
hoffman_
nagyúr
Ehhez a géphez mit szóltok? Ránézésre zsír új. Én már nem tervezek semmit, sose jön össze. De ha még se üt be az a krach amire várunk, és minden összejön, illetve még nem adják el(1-2 hónap alatt úgyis elmegy), akkor lehet, hogy egy családon belüli kölcsön megoldaná a részletfizetési problémám, és akkor benevezek rá. Ha elmegy, akkor lehet, hogy új bringát nézek, amennyiben nem találok jó alternatívát. Most elég üres az apró.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
LordAxwell
senior tag
Valaki linkelt egy oldalt, ahol a turista utak vannak feltüntetve, az olyanok is ahol lehet bicajozni, kerestem de nem találtam meg Be tudná linkelni megint valaki?
Amikor megszülettél, mindenki mosolygott, csak Te sírtál! Élj úgy, hogy ha meghalsz, mindenki sírjon, csak Te mosolyogjál.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz GeneraL_XTX #33737 üzenetére
Négyszög tengely a legrégebbi tengely-hajtókar rögzítési típus, ha az ékestől eltekintünk.
Nézzük a monoblokkos rendszereket. Halálosan egyszerű, van egy komplett egység, általában bonthatatlan, van egy tömör tengely, rajta két ipari csapágy, mély hornyú golyós, jobbaknál középütt van egy tűgörgős is.
A négyszög alak a tengely vége fele keskenyedik, szóval a hajtókart úgy húzod rá a négyszögre, egy bizonyos nyomatékkal, és a felhúzó csavart akár ki is veheted. De a támasztási pont elég kicsi, és ha meglazul, akkor szét nyekteted a négyszög alakot hajtókarban, és tönkre megy. Valamint elég rugalmas, mert a tengely tömör, és egy tömör vasrúd könnyebben hajlik mint ugyan annyi anyagból készült vas cső. Valamint elég kis felületen érintkezik a kar a tengellyel.
Az octalinknél nem egy négyszögre húzod rá, hanem egy csőre, viszont az elforgást egy 8 ágú borda akadályozza meg a tengely végén, ami nagyobb nyomatékot tud átvinni, nem nyalódik el. Ha nem megfelelő nyomatékkal húzod meg, vagy szét ugrálod, akkor örök életre kattogni fog.
Valamint az octalinkes monoblokk tengelye már nem tömör, hanem egy cső, és kicsivel nagyobb átmérőjű, és ezáltal könnyebb, és merevebb.
Az integrált megoldásnál nincsen monoblokk. Hanem két darab a monoblokkban levő csapágynál nagyobbat csavarsz fel a váz oldalára, egy csapágy ház segítségével. Ez azért is jobb megoldás, mert a hajtókar felől érkező terhelést azonnal felveszi a csapágy, nem kell bevezetni egy tengelyen a váz belsejében levő csapágyhoz.
A tengelyre rá van préselve gyárilag a jobb oldali hajtómű a lánctányérokkal együtt, és itt a tengely is vastagabb, üreges jószág. Át kell csak dugni a csapágyon. A bal oldali hajtókart kell csak rögzíteni a tengelyen. A tengelyen van sok kis borda, és ezekbe illeszkedik bele a hajtókar, ami meg van vágva, és 2 darab erős 5 ös imbusszal van összehuzatva, mint egy bilincs.
Mechanikailag ez a legegyszerűbb, legegyértelműbb megoldás, a legkevesebb stressz ponttal. Ez a legmerevebb, egyszerű szerelni, tartós, nagyon könnyű szerkezetet lehet belőle kihozni. Mellesleg jól is néz ki. És csak kétféle malőrt lehet elkövetni, az imbuszokat nem húzod meg a ráírt nyomatékkal, vagy a csapágy házhoz nem jó méretű alátéteket választasz. Mind a kettő a bordázott rész és a bal hajtókart vágja tönkre.[ Szerkesztve ]
-
fungeld
aktív tag
válasz LordAxwell #33745 üzenetére
turistautak.hu-ra gondolsz?
https://www.flickr.com/photos/118824533@N04/
-
ludsimon
veterán
undefined
-
ludsimon
veterán
undefined
-
szki
őstag
válasz ludsimon #33748 üzenetére
Nagyvárosi forgatagban könnyű beelőzni az autókat még gyalog is! Az a nagy szám, amikor helyközi közlekedésben vagy gyorsabb, mint más járművek!
A 2. "videóhoz": kedvencem, amikor egy lomha busz kínszenvedve megelőz, bevág elém, és megáll a sávomban a megállóban.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen