-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Frenky89
őstag
Ezek az univerzálisnak titulált pumpafejek tényleg azok, vagy ha már egy kicsit eltér a szelep, attól amire tervezték a fejet, akkor máris gubanc van? Illetve ezek az AV, FV, SV, és hasonló jelölések minek felelnek meg a normál elnevezések közül?
Kompresszorból kellene valami univerzális pumpát varázsolnom egyelőre autó és hagyományos/Dunlop szelepekhez, de a jövőben lehetséges Presta is, ki tudja...
-
dqdb
nagyúr
válasz Kashim #11149 üzenetére
Ha a hiányos fogazat, kulcscsont- és/vagy bordatörés, vagy a There, I Fixed It-re kerülés a cél, akkor próbálkozhatsz, de itt a tökéletes stabilitás érdekében a tizedmilliméterek is számítanak, nemhogy a 25,4 és 31,8 mm közötti különbség.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
KaraDani
addikt
-
Kashim
őstag
Még egy kérdésem lenne a kormányhoz.
Melóba való ingázáshoz + egy kis hétvégi nem extrém terephez vékony a 25,4-es és érdemes inkább 31,8-asat venni, vagy ez inkább testsúly stb. függvénye? Nem vagyok egy nagy darab alkat.
Teló most fix, mert szar egyszerűen. De 1-2 hónapon belül veszek egy újat. Gondolom a fix teleszkóp miatt nagyobb a terhelés, de ennyi idő alatt amíg lecserélem csak nem fárad el a cső. -
Kashim
őstag
válasz venember83 #11159 üzenetére
Rendben, akkor megnyugodtam, köszi.
-
dqdb
nagyúr
válasz Kashim #11160 üzenetére
Normál 580 mm széles XC kormánynál nincsen nagy különbség a 25,4 mm-es és a 31,8 mm-es OS között, sőt, ha túl sok minden szeretnél a kormányra aggatni, akkor az utóbbi a kormányszár környéki vastagítás miatt hátrányosabb lehet, mert kevesebb felhasználható helyed marad rajta. Szélesebb kormányoknál és zúzósabb felhasználás esetén (660-680-700-760 mm) van értelme az OS kialakításnak, mert azok merevebbek lesznek, és kevésbé mozog a kormány vége.
Szóval, ha nem érzed túl keskenynek a mostani kormányod, akkor felesleges a kormányszárat cserélni, bírni fogja a 25,4 mm-es kialakítás is.
rétisün: Országúti esetén van értelme az OS kormánynak (esetleg sprintnél a brutális erőhatások miatt ), vagy oda csak marketing diktálta divatból szivárgott be ez a típus?
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
KaraDani
addikt
[link]
"Mark Cavendish-nek (Team HTC – Columbia) nem sok minden maradhatott a ménesében, ugyanis az idei Eurobike-on több helyen legalább öt gépe volt megtekinthető. Ez itt éppen a Pro standon található egyik példány, igencsak masszív kormányművel. Kell is az extra anyag, hiszen a pályabringás múlttal rendelkező brit nem vacakol a hajrákban."
Forrás bikemag -
Kashim
őstag
Használtan vettem a bicajt és olyan böszme vékony csavar fogta, hogy szerelésnél sajna beletört a kormányfejbe, elég durván. Nincs kedvem flexelni meg fúrogatni és mivel egyébként is full felemás kinézete van, össze-vissza van csavarozva +kopott, karcos a kormány is, gondoltam veszek egy új kormány+fej kombót, olyat ami jól is néz ki, nem ilyen sufni tuning style.
Ez a mostani kormány alapjába véve nem lenne rossz, csak mint említettem full kopott, igénytelen és 31.8-as, amihez baromi otromba bilincseket láttam csak. Ráadásul elég valószínűnek tartom, hogy a most rajt lévő fej sem épp ehhez a mérethez való, mert nem fekszik be rendesen a furat ívébe.
Egyébként nem akarok sok mindent a kormányra aggatni. Fék-váltó egyben van + lámpa és kész. -
-
Narancs
őstag
Cső!
Szerintetek normális, ha a képen látható milliméteres távolság van a stucni és a kormánycsapágy lezáró anya között?Így vettem a kerót használtan, ha erősen direkt magam felé megrántottam, mozgott a stucni, de annyira nem volt zavaró, most viszont, hogy emeltem a kormány magasságán kicsi rántásra is felém mozdul ami már zavar
Az biztos, hogy nem a gyári stucni van benne, hanem valami B+ cucc, de lehet hogy rossz méretű?
Azért gondolok erre, mert a másik itthon lévő öreg ktm kerón nem hogy nem lötyög benne a stucni, de mikor feljebb akartam állítani csak a WD40 és a paraszti erőm használt. Ennél a kerónál a képen meg nagyon könnyen csúszik, valójában hozzá sem ér a falhoz és lötyög.Beauty is pain
-
Vasinger!
nagyúr
Nos, tervezek egy láncmosást és találtam itthon egy ezeréves Brigéciol T-11-es folyadékot, nem mai darab, anno 42 forintba került 1 liter. A kupak rajta volt, így nem nagyon tudott párologni. Kérdésem: Érdemes e újat venni, vagy használhatom a régit?
Továbbá brigéciol mennyire agresszív anyag, szóval bőrhöz érhet egyáltalán?
Láncmosáshoz elég annyi, hogy egy kis üvegbe beleteszem a lánc mellé, hogy befedje, rázogatni egy kicsit és kb. 10 perc múlva kivenni? Persze utána még fogkefével átmennék rajta még egyszer azért.Ma kb. 1 órát voltam Meménél, a hátsó fékemet csinálta, olyan hibája volt a féknek, amilyet még sosem látott: A tárcsa egyik részén vékonyabb volt mint a másikon. Így a tárcsa cserére szorult, remélem ez a tárcsa be fog válni.
Továbbá eladó egy ezresét egy pár ilyen világító szelepsapka, teljesen új, zöld, bontatlan elemekkel együtt. Ha érdekel írj rám.
[ Szerkesztve ]
-
Narancs
őstag
válasz Vasinger! #11168 üzenetére
Én úgy szoktam láncot mosni, hogy ásványvizes-palackba láncot beteszem, mellé kisebb kavicsokat, nyakon öntöm brigéciollal, rázom mint állat, hagyom állni kicsit, leöntöm a brigéciolt (nem a csatornába), letörlöm a láncot, megszárítom (legalább egy éjszakát hagyom száradni), majd szemenként olajozom.
Bőrhöz érhet, bár azért vigyázz, én megpróbálnám először a régivel, és ha már nem szedi le a koszt, akkor vennék újat.[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
-
Kashim
őstag
válasz Manitou #11170 üzenetére
Köszönöm, még esetleg annyiban tudnátok segíteni, hogy a kormánycsapágyak típusánál mit jelent az hogy félintegrált, vagy AHEAD? Sajna a lent említett probléma miatt hirtelen nem tudom szétbontani most a fejet, hogy megnézzem jelenleg milyen van. Ennek ellenére a méretet sikerült kinyerni, ha jól számoltam akkor jó lesz az 1 1/8 inches. De a típusoknál dilemmába estem. 09'-es Kona Cinder Cone váz, ha esetleg valakinek van vele tapasztalata.
Bocs az amatőr kérdésekért, kicsit belecsöppentem a mély vízbe ezzel az "ikeás" bicajjal aztán most kapkodom a fejem. -
Mewryck
tag
válasz Narancs #11167 üzenetére
3 féle méret létezik ezen kormányszárakból, 22.2, 21.1,20.0 (ebben nem vagyok biztos),lehet,hogy nem a megfelelő méretű van benne(vedd ki,mérd le tolomérővel a szár külső átméröjét és a villa belső átmérőjét,igy tuti kiderül a turpisság)
a kormányszár kihuzásnál pedig figyelj a max értékre,mert attol is tud mozogni a kormányszár a villanyakban,ja és jol huzd meg a rögzitö csavart!
Kashim
a '09 kona cindercone-hoz ahead rendszerű kormánycsapágy kell
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
fpeter07
veterán
Sikerült a gyakorlatban is megpróbálom az egykerekezést. Több problémám is adódott. Az első az volt, hogy egy jókora ág lógott rá az útra (félig-meddig a levegőben), amit későn vettem észre és csak lassítani volt időm. A második az volt, hogy átemelem az elsőfék segítségével a hátsókereket. Az emelésig rendben ment minden, csakhogy kicsit lett. A fa korrigálta ezt, feljebb lökve a kereket. Néhány másodpercig megmaradtam a levegőben, ami elég érdekes érzés volt. És akkor léptem be újra a KTT-be.
Szeretek balesetekről beszámolót írni, szerencsére nem kell túl gyakran.
-
Narancs
őstag
válasz Mewryck #11172 üzenetére
Stucni 22.2-es a neten található leírás szerint. Én egy elég gagyi tolómérővel 22mm-et mértem. Lehet, hogy az a 0,2mm hiányzik? Vagy a keró nem szabvány méretű stucnival jött gyárilag, aztán azt kicserélték erre az elvben jó B+ra, ami gyakorlatilag lötyög. Max jelzés még bő másfél centire bent van, bár tény, hogy minél kijjebb húzom, annál jobban lötyög.
Btw most már nem látok kint a szereléshez, de holnap szétszedem és lemérem a váznak az átmérőjét, ahová a stucni belecsúszik.Beauty is pain
-
theiron320
aktív tag
Sziasztok!Nem biztos, hogy ide tartozik de megkérdem hátha.Suli kezdetével kellene nekem olyan 80-90k ft környékén egy jó bringa.Mire kellene?Otthonról betekerni a sulihoz (4km) szóval nem kell profi binga.Amit szeretnék, hogy jó megbízható legyen és menjen elég könnyen, nem menjen hamar tönkre.Nem túrabringa kell csak sima.Dhs-t köszönöm nem szeretnékTudnátok valami jót ajánlani?
[ Szerkesztve ]
Nem a győzelem a részvét, hanem a fontos!
-
tekeyagd
tag
-
Muton
addikt
+ Ariadne:
egyszer tényleg rá kell szánnom magam... hogy kikalkuláljam, hogy a rövidtáv menne-eAmúgy heti lozerség: már majdnem telesírtam a kispárnámat, hogy Kompi altimetere 12m-t téved, aztán rájöttem, hogy az albi az 5-en van
Asszem a múlt heti (vagy korábbi) meg az volt, hogy azt hittem, hogy rossz a telóm, közben meg csak le volt zárva ^^
látszik, hogy nem iszok elegetMuton#2316 - $z@r a drop >_<
-
addikt
Tud valaki szerezni LIDL bicikli órát?1,5k csak most,csak mától
szerk: Itt nem volt,reggel 7-re ott voltam
[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
válasz grabber #11181 üzenetére
A szórólapon nincs információs telefon szám, mail? Én azon érdeklődnék, hogy hol melyik üzletben lehet kapni.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
szki
őstag
válasz Vasinger! #11188 üzenetére
Én pontosan ilyet vettem 2599 Ft-ért másfél hónapja a LIDL-ben. Vicces a hirdetésben szereplő 4500 Ft-os ár...
Amúgy gyakori a Lidl-ben, hogy a nyakukon maradt cuccokat jóval ár alatt próbálják elpasszolni.
Bicajos szezon vége közeleg. Egyre több cucc lesz olcsóbb. Az eBike is küldött emilt, hogy a raktáron lévő bicajokból -10% kedvezmény a webshopban szereplő árakból. Megy ez még lejjebb is! Én ráérek novemberben is outit vásárolni
Sőt lehet eltekerek az osztrákokhoz, és ott veszek majd bicajt[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Igen tudom, és az eladó is tudja, hogy ennyibe került a lidl-ben, hisz ő is ott vette. Úgy néz ki ezen akar meggazdagodni.
grabber:
Köszi, sajna a környékünkön nem nagyon van.
Esetleg ha valaki lát ilyen órát lidl-ben attól szívesen megvenném, akár ráfizetéssel is.
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
Egy jó próba, hogy menne-e a maraton: Thury maraton a Bakonyban szept. 25-én, de ez igazából teljesítménytúraként megy, ha jól látom. Első szervezés szerintem, de nagyon érdekesnek tűnik, és a Bakony csodaszép.
Bikemag fórumon általában lehet találni fuvart is az ilyenekre (benzinpénzbe beszállósan beülni valakihez), nekem majdnem az összes maratonra így sikerült eljutnom, plusz újabb bringás ismerősökre is szert lehet tenni így, ami járulékos előny.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
szki
őstag
válasz lorcsi #11191 üzenetére
Bicajcsere miatt nem lesznek nagyobb távok, csak gyorsabb átlagsebességek. Egyszer azért majd megpróbálom a 24 óra/600 km-t jövőre, ha fel tudok készülni rá
Komoly probléma mindenkinél, hogy télen hogyan lehet megőrizni az állóképességet. A futás szerintem jó lesz nekem erre a télen, aztán majd tavasszal kiderül megy-e a 42 km? -
Ariadne
őstag
Komoly probléma mindenkinél, hogy télen hogyan lehet megőrizni az állóképességet.
Görgőzéssel a legjobb, azt mondják (bár iszonyúan unalmas lehet), meg száraz téli időben aszfalton bringázással, persze megfelelő ruházat kell hozzá.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
szki
őstag
válasz Ariadne #11196 üzenetére
Görgő padom nincs. Bár nézegettem, hogy lehet kapni 40eFt körül. De nem szimpatikus, ahogy a szobabicikli sem.
Télen errefelé nem tolják le a havat az útról, illetve nagyon sok a kátyú, ami nem egészséges a bicajnak, és eléggé balesetveszélyes. 30 km/h lenne a hideg menetszél, amihez eléggé be kell öltözni. Futásnál csak 10-12 km/h.
Bár gondoltam a hegyi kerékpározásra is, ami még jó lenne télen
Vagy el kell költözni Angliába, vagy egyéb tengerparti helyre, és ott nincs hó és jég...#11198) venember83 :
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz Ariadne #11196 üzenetére
Görgőzéssel a legjobb, azt mondják (bár iszonyúan unalmas lehet)
Igen, az, iszonyúan unalmas, de legalább lekapcsolhatja az ember a fűtést, mert fázni nem fog utána egy ideig. Amúgy a görgőzés nagyon hasznos tud lenni az SPD megfelelő használatának a megtanulásához, mivel lehet folyamatosan egy lábbal tekerni.
szki: Vicces a téli helyzet, mivel sok országútis télen ül át terepbringára, míg sok hegyikerékpáros meg télen átvált országútira.
[ Szerkesztve ]
-
tzimash
őstag
Télen kb. 5x tudtam rábeszélni magam a görgőzésre, a kezdeti lelkesedésem hamar elmúlt, először még 1 órát nyomtam aztán egyre kevesebbet. Néztem közben filmet, hallgattam zenét, de sehogy sem volt ok. Tavasszal el is adtam a francba ugyanannyiért, amennyiért vettem.
-
rétisün
veterán
"amihez eléggé be kell öltözni."
annyira nem kell beöltözni., mert akkor csak befülledsz....ezeket a téli cuccokat csak egyszer kell megvenni, és évekig jók, most már te sem fogod kinőni őket
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari
- i7-es PC, i7-4790 CPU, 16 GB DDR3 RAM, 1030 2 GB VGA, 240 GB SSD
- Klipsch Promedia 5.1 + Monitor Audio Bronze BR1