-
IT café
Az eBay használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz outdoor #69663 üzenetére
Annyiszor leírtam már és az Összefoglalóban is benne van, 15. Vám ügyintézésről néhány gondolat hogy a legtöbb magánszemélyként, saját felhasználásra vásárolt dologra 0 % a vám. Valójában vám esetén nincs összeghatár. Mert ha úgy gondolják egy adott termékre akár 200 % vám is lehet ha 2 $-ba kerül akkor is.
A 45 € az meg semmiféle összeghatár vásárolt dolog esetén, fizetsz érte, nem ajándék.
Vásárlás esetén 22 €, 150 $ és 1000 € ami számít
22 €-t (mai árfolyamon 26,22 $) meghaladó érték után áfát-kell fizetni. Posta eljárási költsége 2500 Ft[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz outdoor #69665 üzenetére
Ennyi erővel a 0 áfa 0 vám is megállapításra kerül, az sem megy eljárás nélkül, így a 2500Ft esetleg ott is felszámítható.
Ez hülyeség.
Minden, akár 0,5 $-os tétel EU-n kívülről vámeljárás után kerül be a vámjogi szabadforgalomba az országba, az értékhatár alattiak egyszerűsített eljárással, míg a feletti értékűekhez be kell nyújtani a vásárlási igazolásokat.
Az egyszerűsített nem díjköteles.Vámeljárásnak hívjuk az egyszerűbb és a már megszokott értelmezésben ezt: Postai vámügynöki szolgáltatási és futár cég esetén Közterhek halasztott megfizetése – készpénzes partnerek szolgáltatást.
-
Topikgazda
válasz outdoor #69667 üzenetére
Idézem a leírásokból:
Vámmal terhelt küldemények kézbesítése Magyar Posta általi vámkezelés során:
A Magyar Posta a küldeményhez mellékeli a vámhatározatot, a CN23 vám-árunyilatkozatot, illetve a díjjegyzéket, amely tartalmazza a vámteher összegét és a vámkezelés szolgáltatási díját.A Magyar Posta küldeményforgalmát ellenőrző vámhatóság a hatályos vámjogszabályok alapján állapítja meg az egyes küldeményekre kirótt vámterheket.
Magánszemély által megrendelt áru (vásárolt áru)
0-22 euró között vámmentes küldemény
22,1-150 euró között vámmentes, de 27% áfa terheli a küldeményt
150,1 euró felett kereskedelmi vámtarifa* +27% áfa terheli a küldeménytA vámteher = áfa és vámtarifa, amelyik 0 az kiesik.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz outdoor #69667 üzenetére
Kínából miért vásárolnál €-ban?
De rosszul számolsz.
Ha 23 € átkonvertálva, az 1 € miatt nem valószínű az eljárás. De ha szeretsz matekozni akkor írom
Kínai viszonylat $ az elszámolás. Vettél valamit ami 27,42 $, ez egyenlő 23 €-val átszámítva.
Mivel meghaladja a 22 €-t ezért áfa köteles.
Az áfa számítás: a beérkezés napi MNB $ árfolyam alapján az áfa alap 7035 Ft. (vételár forintban)
Amit fizetsz a postásnak az a 1899 Ft Áfa és a 2500 Ft postai vámügynöki szolgáltatási díj.
Így amit megvettél az 11434 Ft-ba kerül összesen.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz outdoor #69766 üzenetére
Pontosan, de a nyomkövetési számosnál is ez van egyszer csak jön, vagy nem. Az az összeg Kínában az ajánlottnak az alapára, bár ők ugye jüanban fizetik.
Az eladók köthetik értékhatárhoz, de azért 15 $-os értékű küldeményhez már célszerű neki is biztosíttatni magát ezzel. -
Topikgazda
válasz outdoor #69847 üzenetére
Akkor nem kell semmit sem csinálnod hanem várni.
Szóval akkor idézek egy kicsit.
A fizetés után ezt látjuk az adott vásárlásnál:Itt a példán amiről a szövegben szó van 2017 november 13.-a (legkésőbbi becsült - Estimated Delivery)
Abban az esetben, ha a rendelt küldemény nem érkezik meg, vagy nem azt kapod, amit rendeltél (nem olyan minőség, eltérés stb.), lehetőséged van egy Case-t (ügy, vita) indítani, itt tudsz kommunikálni az eladóval, a kártérítés vagy refund ügyében.
Case-t a (legkésőbbi becsült - Estimated Delivery) érkezéstől számított 30 napon belül tudsz nyitni az eBay felületén keresztül, ha nem egy országban vagy az eladóval, ha azonos az ország, akkor 7 nap.
Ha egy vásárlásnál nincs megadva Estimated delivery, akkor a vásárlás napjától 30 nappal kell számolni a várható szállítási időt, és ha az letelt, attól a naptól 30 napig van vásárlói védelem.A fenti terméket szeptember 13-án fizettem, ha nem lenne a novemberi dátum, akkor október 13-ig jöhetne, ha nem érkezik meg, akkor november 13-án van vége a vásárlói védelmemnek.
A példánál maradva a vásárlói védelmem végső időpontja 2017 december 13. Ha november 13.-ig nem érkezik meg, várok még 10 napot. Ha november 23-ig nem jön meg indítom a nem érkezett meg requestet, ekkor még van a vásárlói védelmemből hátra 20 nap.
De az eBay is segít, amíg szállítás alatt van (Estimated Delivery időszakon belül) nem lehet meg nem érkezett requestet indítani.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz outdoor #69849 üzenetére
Az érvénytelen az úgy nem egészen igaz, mert a küldemény azonosítót is csak oda tudják beírni az eBay felületen, hogy tracking number, az a mező inkább univerzális azonosító mező, ha olyan szám van ami követhető akkor tracking adatmező, ha olyan ami nem követhető akkor meg küldemény azonosító mező. Ha ide írnak valamit akkor azzal azt igazolja, hogy valamilyen azonosítóval elküldte, feladta. Ezt kéri is az eBay, hogy legyen feltöltve a vevő tájékoztatása céljából elsődlegesen.
Ezek a számok ha igaziak, akkor rajta vannak a küldeményen.[ Szerkesztve ]
-
-
Topikgazda
válasz outdoor #70327 üzenetére
Ez esetben a fizetés napjától a várható szállítási idő 30 nap, a 31. naptól indul a vásárlói védelmed 30 napja.
Ha Kínából jön, akkor felesleges a 31. napon indítani, mert a Magyar Posta is lassan dolgozik, adj neki még 2 hetet a megérkezéshez. Az utóbbi időben azért 45-55 napos szállítási idők is gyakoriak.
Az Összefoglaló segít:
3. Mikor nyissunk Case-t?Amennyiben a becsült érkezési időn belül nem kapod meg a küldeményed, először érdemes az eladóval felvenni a kapcsolatot, és tőle érdeklődni a csomag holléte felől.
Abban az esetben, ha az eladó nem válaszol, vagy nem tesz lépéseket a megoldás érdekében, akkor érdemes megnyitni a Case-t.3.a) eBay-en Case indítás, ha nem érkezett meg a vásárolt termék
Leírás itt található.[ Szerkesztve ]
-
-
cidalain
veterán
válasz outdoor #70564 üzenetére
mi az hogy nem adja vissza? ne direkt levelezgess vele, hanem nyissál case-t.
itt az ebay szerint van 1 hetetek megoldani a problémát, ha nem, akkor jelezheted az ebaynek, hogy az eladó szarakodik, nem akarja visszafizetni, stb.
ha valami nem jön meg, hibásan jön meg, nyugodtan lehet egyből a case-zel nyitni a problémamegoldást. és ha arra az eladó egyből jól, értelmesen reagál, akkor utána még mindig értékelheted 5 csillagosra.>> GearBest Club Veszprém << >> https://www.facebook.com/gbc.veszprem <<
-
Topikgazda
válasz outdoor #70564 üzenetére
Az eBaytől? Ha megnézed a szerződési feltételeket, akkor ilyen esetre, hogy nem kapod meg a terméket, feléjük nincs lehetőség kártérítési igénnyel élni. Ehhez a szituációhoz közvetlen felelősségük nincs.
Jelezted hogy van ez a problémád és ők semmit sem reagáltak?
Igényelted a vásárlói védelem lehetőségeit és ők nem biztosították? Akkor lehetne számonkérni valamit.Ha nem kaptad, akkor függetlenül, hogy az eladó mit írogat, meg nem érkezett request teljes refundra és amikor megnyílik a lehetőség eBay beavatkozás kérése, case. Rövid időn belül visszakapod a pénzt.
Lényeg az, hogy ne fuss ki az eBay védelmi időből. Ha meg itt már nincs rá lehetőség, akkor PayPal dispute.Azt pedig írtam néhányszor, ez nem befolyásol téged és az eBay vásárlói védelmét, a case esetén be kell ezt is írni, hogy ilyeneket kér.
Nem hajlandó visszafizetni, amíg nem adjuk be az 5 csillagot!
Ilyet leírni hülyeség, eBay szabálysértés[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz outdoor #70651 üzenetére
Az hogy a mi értelmezésünkben a Büntessen meg az Úr! szöveget leírta ez még nem igazán tekinthető sértésnek.
Ebben a sorban a Description current Shipping and payments Report item-nél lehet jelezni az eladóval kapcsolatos gondot, de hogy a fenti szöveg melyik kategóriába tartozik, azt neked kell kitalálni, emlékeim szerint nincs ilyen, meg már a negatív értékelésre negatívabb értékelést nem lehet adni. -
Topikgazda
válasz outdoor #70700 üzenetére
Ez volt az első vásárlásod? Mert ha igen, akkor értem a kérdést.
Amikor megvásárolok valamit az eBay visszaigazolás azonnal látszik a képernyőn és jön e-mail is róla. Ha visszalépek a My eBay: Purchase history-ba már ott van. A PayPal visszaigazoló e-mail is pár percen belül meg jön. Nem igazán kell figyelni semmit.
Ez jól működik, az elfogadhatatlan részedről nem világos. Hívjanak fel telefonon, vagy mit szeretnél?Az Estimated delivery-t az eBay rendszer számolja, nem az eladó adja meg, Ő ugyan választ szállítási módot és feladási időt, ezt adja hozzá a rendszer motor az értékelések során beérkező szállítási statisztikai adatokhoz az adott országra vonatkozóan.
A szállítás esetén jön egy e-mail ORDER SHIPPED: .. tárggyal, a vásárlási sor szállítási ikonja (2. balról) szürkéről fekete lesz és megjelenik ez a szöveg is: This item has been shipped.. Ha van nyomkövetési szám, küldemény azonosító és beírja, akkor az is látszódni fog, nem mindegyik nyomonkövethető a mező megnevezésétől függetlenül.
De itt is csak a képernyőt és az e-mailjeidet kell nézegetni és az figyeléssel történik, más módszert nem igazán tudok.Feladásra az általa vállalt a Delivery:-nél megadott Seller ships within X day after receiving cleared payment munkanapon belül van ideje, miután a pénzt megkapta.Ha ezaz idő letelt és nem adja fel, én rászoktam kérdezni, hogy mikor szeretné elküldeni.
Még annyit, hogy lehet, hogy az eladó vissza lép a vásárlástól és az is előfordulhat hogy ez csak egy teszt (csaló) hirdetése volt.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz outdoor #70789 üzenetére
Írj az eladónak kérd meg hogy ne fogadja el, ő elfogja utasítani és annyi. Gond akkor van ha elfogadja, mert abból már csak úgy tudsz visszalépni, ha nem fizeted ki.
Ha több darabot akarsz egy dologból és nincs szállítási költségnél a darabszám miatti csökkentett ár,
ez a Each additional item lenneakkor meg kell kérdezni az eladót mielőtt vásárolnál, hogy meg tudja-e oldani, hogy ne a darabonkénti ár legyen összegezve a szállítási költség.
De lehet, hogy nem is lesz rá szükséged, mert alapból elutasítja.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz outdoor #70791 üzenetére
Nem egészen értelek. Ez úgy működik hogy megadod ha 5 darabot vennél belőle akkor az eredeti 1,5 $-os darabonkénti ár helyett te 1,1 $ ajánlasz. Az összesítő azt írja ki hogy a 7,5 $ helyett te az 5 db-ra fizetnél 5,5 $-t.
Persze hogy szorozza, mert te 1 db-ra adtál meg árajánlatot. A szöveg egyébként szerintem egyértelmű Your Offer......per item
Mennyiség meg azért kell, mert eladóként inkább akkor adok kedvezményt, ha többet venne meg belőle a leendő vásárló.
Megoldás az amit írtam.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz outdoor #70816 üzenetére
Nem világos, ha kifizettél valamit, akkor minek állítanád át ki nem fizetett státuszra, én nem nyomtam volna rá.
Nincs köze ahhoz, hogy neked nem kell a dolog.írtam az eladónak, hogy ha nincs ellenére, nem kérném. Ha ezt egy sima üzenetként írtad, akkor az nem jó mert ha sztornózni szeretnéd a vásárlást akkor azt külön kell kérni.
Ez a két menüpont közül valamelyikkel, amelyik elérhető számodra:
More actions, Request to cancel this order vagy a Contact seller, Request to change an orderA képek ebben a hozzászólásban.
-
Topikgazda
válasz outdoor #70836 üzenetére
Ezt írtad: Ma reggel látom, hogy Order shipped.
El van küldve, várod hogy megérkezzen. Más megoldás egyenlőre nincs.
Hozzáteszem a fizetés után 1 órán belül lehet kérni a vásárlás törlését és erre 3 napon belül kell az eladónak reagálni.
Az eladó a fizetésnapjától számított 30 napig törölheti a szállításra nem került vásárlást.
Ha egy órán túl jut eszünkbe, hogy nem kell, akkor megfelelő indokkal és udvariasan meg lehet próbálni a kérni a törlést. de nem ez a vevőre vonatkozó kitétel.Az értesítő e-mailt is megkaptad és vásárlásnál van várható érkezésre dátum?
[ Szerkesztve ]
-
outdoor
aktív tag
válasz outdoor #70845 üzenetére
Időközben mínuszba engedett a bank. Ez most jó megoldás. Ugyan két hónapja, amikor elkezdtem vásárolni, külön bementem, szóltam, hogy nem engedhetik mínuszba a kártyát, és elvileg be is állították, mégis mínuszba lépett. Szerintem rászoktam nagyon a Bayre. Már örülök, hogy tartozom a bankomnak, de az Ebayen minden a legnagyobb rendben van.
Már a szárnyalásban az sem zavar, ha ki kell fizetnem a pluszba rendelt cuccot. Azon agyalok, kinek adjam oda Karácsonyra. Lehet, hogy megkapja V/. Jó cucc.[ Szerkesztve ]
A proper digital assistant could be my best friend
-
Topikgazda
válasz outdoor #70893 üzenetére
Nem azért mert nem akartam, de nem tudok rá válaszolni. Az egész szituáció számomra bonyolult és nem találkoztam ilyennel.
a termék jelentősen eltér a kiírttól-al indítottál valamilyen eBay requestet, pedig te előtte törlést requestet küldtél el, a PayPal - sem értem, (mert közben a bank visszakérte a paypaltől a pénzt) vásárlóként ilyet sem szokott történni. -
Topikgazda
válasz outdoor #70901 üzenetére
Ha kifizetted, akkor miért kapnál felszólító üzenetet a PayPal-tól?
Ha bankkártyával fizettél akor a bankodtól nem ment ki a pénz, ha a PayPal egyenlegről, akkor arról sem ment ki a pénz, így az eladó nem kaphatott semmit. Biztos átment a pénz?
Írtam hogy nekem bonyolult, nem értem, erre nem tudok mit írni. -
Topikgazda
válasz outdoor #70905 üzenetére
Mi az hogy mínuszba megy?
A PayPal egyenleged a fizetés előtt 0 Ft. (PayPal balance)
Ha kártyával fizetsz, akkor lesz egy fizetési sorod amelynél fekete - karakterekkel a levont összeg.A PayPal balance továbbra is 0 Ft marad, mert kártyával fizettél. Nem kerülhet mínuszba a PayPal számlád, egyenleged.
Ha te a bankszámládról írod hogy az kerül mínuszba, akkor gond van a bankodnál, ha nincs a kártyán elegendő pénz ki sem lehetett volna fizetni. De ez nem PayPal és eBay probléma és tényleg célszerű lenne pontos megfogalmazást használni a dolgokra.
Egyébként ha rákattintasz erre a sorra amikor lenyílik ott azt látod hogy rendben kifizetve? Ha nincs kifizetve, mert amit írsz abból arra lehet következtetni, akkor még is mit szeretnél?
De nem fizetem be, hanem az eladó fogja visszafizetni. Ennek sincs értelme.
Ilyen nincs: Ezután pár nappal furcsamód visszavette a bank a pénzt a paypaltől.
Több éve használom és remélem ismerem is a rendszert de egy vásárlás összegét nem lehet visszavonni a banknak, mert köztudott hogy a banki chargeback eljárás indítással lehet a kártyás fizetés összegét sztornóztatni.Azt is írtam, hogy 1 órád van a fizetéstől számítva kérni megfelelő indokkal a vásárlás törlését. Ha ezt túllépted, nincs rá lehetőséged az eBay szabályai szerint visszalépni a vásárlástól.
Kérheted az eladót akár 100* is, de nincs kötelezve a vásárlás törlésére. Van akimegteszi, mert amíg nem adja fel addig törölheti. De hangsúlyozom, hiába kéred nem kell vele foglalkoznia, nem kell reagálnia, nem kell törölnie. Lekésted az előírt határidőt.
De ezt tényleg leírtam már.De nekem mindegy, mert eleve nem megfelelően küldi ki az árut, erre is tudok hivatkozni.
Ha ezt te már előre tudod az érdekes. Azt is írhatod, hogy nem érkezett meg annak ellenére, hogy megkapod és így kéred vissza a pénzt. De ez mennyire korrekt hozzáállás?
Én inkább úgy fogalmazom, hogy megfontoltabban kellene vásárolni és nem kerülsz olyan helyzetbe, hogy kérni kell a törlést.
De már 4* olvasva a dolgot, egy darab vásárlásról van szó a sztoriban? Ami kifizetve, de mégse kifizetve?
[ Szerkesztve ]
-
-
Sir Sparrow
aktív tag
válasz outdoor #70956 üzenetére
Jó értékelése van (99,8%), 2002 óta tag, feedback score: 4858, ezért is mertem tőle megrendelni az objektívet.
Azt hiszem kérek tőle egy szállítási költség refund-ot és akkor win-win.
Ő nem teljesen úgy írta le az állapotot ahogy az a valóságban van én meg nem húzom le negatívval és akkor case-t sem nyitok. Megpróbálok venni hozzá egy új objektívsapkát a szar helyett és kész.V/: Inboxing videot ugyan csináltam, de sajnos nem részletes. Legközelebb jobban odafigyelek és csak olyan helyről rendelek, ahol vállal garit vagy visszavételt is az illető.
-
agroman
senior tag
válasz outdoor #70996 üzenetére
"Mindez kitűnően működik más európai országokhoz képest, ahol napokig csak bámulják a kínai csomagot, hogy vajon mi ez."
messze van meg aprilis elseje..
egy angliai csomagom 2 nap alatt ert el a magyar kicserelobe, ahol 1 hetet ultek rajta..
mult honapban egy elsobbsegi ajanlott levelemet 2 nap utan sem vittek ki a cimzetthez, majd kapott egy cetlit ha kell neki menjen be a postara erte.------
-
zoolio
tag
válasz outdoor #70996 üzenetére
A 'local courier' biztos, hogy magyar szállítót jelöl, bemásolom a tracking listet:
Item being handed over to the local courier, tracking ended.HUN
Nov-13-17, 19:05 PMItem in transitTransit processing center, Netherlands
Nov-09-17, 19:05 PMFlight landed to transit destinationSchiphol Airport, Netherlands
Nov-08-17, 19:05 PMFlight dispatched,transit destination: Netherlands, flight #L888Chek Lap Kok International Airport, Hong Kong
Nov-08-17, 13:35 PMItem being handed over to the airline.Chek Lap Kok International Airport, Hong Kong
Nov-04-17, 18:55 PMItem in transit.Flyt Express's sorting centre, Hong Kong
Nov-03-17, 18:54 PMItem dispatched. PKG#: PKG04431159Flyt Express's sorting centre, Guangzhou
Nov-02-17, 18:53 PMItem in transitFlyt Express's sorting centre, Guangzhou
Nov-02-17, 13:27 PMItem receivedFlyt Express's sorting centre, Guangzhou
Nov-02-17, 12:27 PMSzóval hol kéne utánanéznem, hogy hol jár a csomagom?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az eBay szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Melyik tápegységet vegyem?
- Politika
- A Princeton újraértelmezte az ultrakompakt hordozható SSD fogalmát
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- TCL LCD és LED TV-k
- Napelem
- Kupon kunyeráló
- További aktív témák...
- AKCIÓ!!! Gigabyte GAMER G5 KD i5-11400H 32GB RAM 2x1000GB NVMe SSD RTX 3060 6GB 15" 144Hz
- AKCIÓ!!! Gigabyte GAMER G5 KD i5-11400H 16GB RAM 512GB NVMe SSD RTX 3060 6GB 15" 144Hz
- 11900KF / 32GB 3600MHZ CL16 / 3080 TI Suprim X
- EPSON TM-t20II blokk nyomtató
- ÚJ HP VICTUS Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
- TP-LINK Wireless N Router 300Mpbs
- Canon EOS 1100D + Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II
- Új Windows 7, 8.1, 10, 11 telepítő pendrive-ok, pendrájvok és telepítőlemezek, DVD-k
- Macbook Air Retina 13" M3 CHIP - (2024) - 256 GB SSD- Magyar billentyűzet - Bontatlan
- LevelOne FGP 2472 Layer 2 switch 24Portos Fa, 2 Gi
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs