Az autonóm járművek fejlesztésében már nem ismeretlen Mattias Geniar neve, aki érdekes hibát talált az Audi egyik szoftverében. Azt vette észre ugyanis, hogy a Cruise Control (tempomat) bár elméletben 30 km/h sebességtől kapcsolható, egy hiányszó egyenlőségjel miatt először legalább 31-re kell gyorsítani, csak ekkor engedélyezi a fedélzeti számítógép a tempomat bekapcsolását. Igaz, állíthatjuk 30 km/órára, tehát a forráskódot író programozó itt már figyelt arra, hogy mennyire nem mindegy hogy valami nagyobb, vagy nagyobb-egyenlő mint az adott érték.
A szerző részletesen bemutatja a problémát, töredelmesen bevallva, hogy az Audi gyári forráskódjával nem rendelkezik, a bemutatott példája ettől még megállja a helyét. Apró, kicsi, bosszantó probléma ez, Geniar főleg azokban a városokban élő Audi tulajdonosokat félti, amelyekben sok a 30-as tábla és övezet.
Az esetleírásból sajnos egy dolog hiányzik, az viszont nagyon: nem derül ki, hogy mely típusok érintettek, de még az sem, konkrétan melyik típusban tapasztalta a hibát. Mi rákérdezünk a Porsche Hungáriánál, tudnak-e a beépített szoftverek ellenőrzésének, tesztelésének menetéről részleteket elárulni.
Frissítés: A Porsche Hungária oktatási vezetője, Papp László kérdésünkre elmondta, hogy egyrészt a probléma nem létezik, két okból:
- „Az autó kilométerórája felfelé csal egy hatóságilag megengedett tartományon belül, ráadásul a valós sebesség függ a használt felnimérettől, de még a gumiabroncstól is.”
- „Az Audik tempomatjának 30 km/h sebességtől kell engedélyezniük a tempomat használatát. Ebbe belefér a 31.”
Másrészről hozzátette, hogy ilyen jellegű hibák a többszörösen ellenőrzött fejlesztői környezet révén nem is fordulhatnak elő.
Nagyon sok a hibalehetőség, nem véletlen, hogy mindenki óvatos az önvezető autók tekintetében. Azért a Mercedes bepillantást engedett a jövő autóiba a CES-en – a videón sofőr nélkül viszi utasait a célba Las Vegas forgalmában (egyelőre még felvezetéssel).