- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Mozilla Thunderbird
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Nagy botrányt okoz az EU kiberbiztonsági terve
- Linux kezdőknek
- Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
- Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Rendszergazda topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
E770
senior tag
tehát 31-gyel kell menni, hogy 30-ra állíthassa a tempomatot?
Úristen !nem is értem, miért nem mértek tört értékeket, felháborító ez az egészre való kerekítés
-
titán
Ó, te jó ég. Micsoda ész, ez egy zseni, hogy ezt felfedezte. (A Subarun is ugyanígy működik tempomat )
A többiről már nem is írok (félteni az autósokat 31-től, amikor 31-es óraállásnál jó, ha 28-cal mennek valójában)...
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
E770
senior tag
fejből nem tudtam, most megnéztem:
itthon 30km/h-s táblánál 46km/h-nál büntetnek először
Gyorshajtás büntetés kalkulátor 2015
A sebességhatár: 30 km/óra
A sebességed: 46 km/óra
A túllépés nagysága: 16 km/óra
Előéleti pontok száma: 4 pont
A várható pénzbüntetés: 30000 Ftjavítva
[ Szerkesztve ]
-
E770
senior tag
nagyon humoros, de szerintem a tesztelő hülyesége ez, nem pedig feltétlen hiba
ha publikálnák a fejlesztői doksit, amiben pont ilyen működés van specifikálva sőt még indokolva is, hogy miért, akkor nem egyszerű relációs kérdéssé degradálnának egy sosem ilyen egyszerű műszaki kérdést[ Szerkesztve ]
-
turbuczn
tag
Tragédia, most mi lesz a tulajokkal!? Szét fogják perelni az Audit!
Ez egy borzasztó nagy hiba, így nem lehet autót vezetni, elképzelhetetlennek tartom, hogy valaki így Audit vegyen valaha! XD -
sz.balazs.95
veterán
némileg off:
az a Merci k***ajól néz ki!Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.
-
dabadab
titán
Engem valahogy nem nagyon győzött meg a AH válasza, mivel láthatóan olyasvalaki írta, akinek sok köze nincs a vezérlőszoftver fejlesztéséhez és láthatóan a problémát sem igazán érti:
"Az autó kilométerórája felfelé csal egy hatóságilag megengedett tartományon belül"
Ez az egy, ami valamennyire plauzibilis, bár ezzel is van probléma: ha harmincra van beállítva a tempomat, akkor harminccal kellene mennie, amit 31-nek kellene kijeleznie a sebességmérőnek - de ahogy elnéztem, nem ezt teszi.
"ráadásul a valós sebesség függ a használt felnimérettől, de még a gumiabroncstól is"
Ennek semmi köze az ügyhöz.
"Az Audik tempomatjának 30 km/h sebességtől kell engedélyezniük a tempomat használatát. Ebbe belefér a 31."
A user manual cikkben idézett része szerint balról zárt intervallumról lenne szó, vagyis nem, a 31 nem jó alsó határnak, csak a 30.
DRM is theft
-
E770
senior tag
pedig ez az egész téma inkább valami paródia,
mert hát mit számít egy fiktív (kijelzett) érték +/- 1 egysége?az senkit nem zavar, hogy a hűtővíz, stb. értékek kijelzése sokkal nagyobb marketing torzításon megy át, mint ez a tartomány (amikor 90 C fokot mutat a műszer, akkor lehet a valós mért érték 72; 76; 83; 88; 92; ...
örök igazság: a műszerfal nem a valós élő adatok kijelzésére, hanem a vezető parasztvakítására van
(akit érdekel a valós mért adat, az foglalkozzon az ODB interfészekkel) -
dabadab
titán
"pedig ez az egész téma inkább valami paródia"
Az eredeti post azért nem igazán komoly bugreport volt, hanem a dolgot csak illusztrációnak szánta arra, hogy milyen kevésbé szembetűnő hibákba lehet belefutni meg hogy ez milyen diszkrepenciákat okozhat egy komplex rendszerben.
DRM is theft
-
E770
senior tag
egy bölcsésztől (bocsánat tőlük) még elnézné az ember filozófiai okoskodásnak
de a műszaki világban valaha járt nem lehet olyan egyszerű gondolkodású, hogy relációs programozási hibának gondolja eztez az egész szerintem jó kórképe a mai világ torzult felfogásának, attól hogy valamit most digitálisan (parasztvakítva) "pontosabban" látsz, attól még a világ nem lesz más
analóg műszeren még volt leolvasási hiba, jobban helyre tette a mérési pontosság vs. valóság kérdésétki gondolja/várja el, hogy pontosan "pontosan" működjön, amikor azt se tudja mi a pontos, valós és melyek a lehetőségek, azaz ha 30-nál beállított a tempomatot, akkor majd mindig csak is 30-val és soha nem több ne legyen a sebesség, se fekvőrendőrön, se máskor (meglehetne persze csinálni, nem picit drágábban de minek)
annyi hiba mégiscsak került a gépezetbe, hogy jobban kell vakítani a sofőrt, ha már ennyire tud hinni a műszerfalnak, a valóság meg úgyis tökmindegy
-
weiss
addikt
Másrészről hozzátette, hogy ilyen jellegű hibák a többszörösen ellenőrzött fejlesztői környezet révén nem is fordulhatnak elő.
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
nagyúr
őszintén irigylem a problémáit.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
buherton
őstag
Ha tudnád, hogy milyen szoftverek vannak egy Audiban. Én nagyon is jól tudom... Ez csak egy porszem a szikla mellett.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
buherton
őstag
Elmondom, hogy valójában ez hogy történt. A menedzser kér a fejlesztőktől egy pichart-ot, amin rajta van, hogy mennyire király a szoftver (minden zöld és minden 100%-os). Ezt megmutatja a többi menedzsernek, akik elismerően bólogatnak és boldogan csengetik ki a pénzt, és mindenki happy. A kód review még jobb .
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Zirowe
nagyúr
Geniar főleg azokban a városokban élő Audi tulajdonosokat félti, amelyekben sok a 30-as tábla és övezet
Ez az, amit sosem értettem: attól még, hogy az a max megengedett, még nem kötelező annyival mennyi, lehet nyugodtan kevesebbel is.
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
-
Zirowe
nagyúr
De eppen errol beszelek, hogy a tempomat csak 30/31en lehet bekapcsolni, ami a max/maxon tul, ami nem a kotelezoen tartando sebesseg, csak a legnagyobb megengedett.
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
hibavissza
veterán
Inkább a 150-200 E km között elkopó vezérműtengelyt emelném ki a sok-sok hiba közül. Hogy a harapós ló vegye őket a szájába.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Valószínűleg a sebességmérőnek sok köze nincs a tempomathoz- utóbbi leginkább fokozatból és motorfordulatszámból dolgozik, előbbi a kerék forgási sebességéből.
""ráadásul a valós sebesség függ a használt felnimérettől, de még a gumiabroncstól is"
Ennek semmi köze az ügyhöz"Annyiban de, hogy egy autó, n felniméret és gumiméret, nincs mindegyikhez állandóan hozzáigazítva a rendszer sebességmérésnél-akár már téli-nyári gumi között lehet n százalék. Plusz mehetnek nagyobb kerekek is a gép alá, amit elvileg utólag is kicserélhet a delikvens. Amennyiben pedig ehhez nem állítják után az elektronikát, akkor nem egy km/h, hanem több eltérés is adódhat a tempomat valós kapcsolási pontjához.
Ezen a ponton a gumiabroncsok légnyomása is figyelembe veendő, a jármű terhelésével egyetemben. Egy 50kg-os anyuka egyedül, vagy három nehézsúlyú díjbírkózó, plusz csomagok két hétre, plusz tetőbox megpakolva, nem ugyan azt a hatást fejti ki a rendszerre."A user manual cikkben idézett része szerint balról zárt intervallumról lenne szó, vagyis nem, a 31 nem jó alsó határnak, csak a 30."
Ez igaz, viszont nem tudjuk mi a valós érték: plusz nekem ez a 31 eléggé gyanús, hogy a digitális jelfeldolgozás irányába kacsintgat: 2^5-1. esetleg elég csak egyetlen bitet figyelni ahhoz, hogy kapcsolni lehessen, nem kell ötöt.
-
LordX
veterán
Kétlem, hogy egészpontos ábrázolással működne a tempomat; eléggé szaggatna a pályán a gép. Ezáltal hülyeség, hogy nagyobb helyett nagyobb-egyelőt kéne használni. Ha csak 32 bites float-on ábrázolják, akkor 1.9e-06 méretű a különbség. 2 mm / óra.
-
Cathulhu
addikt
Itt szerintem nem a hiba felháborító (amúgy számomra érdekes lenne, ha a sebességet a szoftver egész számként kezelné, ha viszont lebegőpontos, akkor már a relációs jel magyarázat nem életképes).
Engem a hivatalos válasz ami elszomorít, arrogáns és lekezelő, mintha valami politikus írta volna.Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
kisfurko
senior tag
Gyakorlati jelentősége nincsen a dolognak, de eléggé gáz a válasz. Egyrészt, lehetett volna a kezelési útmutatóhoz egy hibajavítást adni, másrészt el lehetett volna ismerni, és egy frissítéssel javítani. Nem, ehelyett jön a "mindig így szállok le".
Nem értem, egyeseknek hogy nem tűnik fel, hogy 31-nél lehet bekapcsolni (vagyis 31-et mutat aktiválás után), de 30-ra is lehet állítani (és itt most nem a 30 a fontos, lehetne 70 is az alsó határ, ezt reklamáljátok a managereknél). Hol ebben a logika? Persze, lehet a hiba a tempomat aktiváló kódban is, ami pl. felfele kerekíti a pillanatnyi értéket (biztos, ami biztos, nehogy nulla legyen ).
Nekünk, hozzáértőknek, csak az a gondunk, hogy mennyit érhet az egész minőségbiztosítás, ha ilyen egyszerű dolgok sem a specifikáció szerint működnek, vagy nem veszik észre, hogy a specifikációk nincsenek összhangban egymással. Egy ilyen nüansznyinak tűnő hiba határhelyzetben életveszélyes is lehet akár.
A mi autónk pl. légzsák hibát jelzett, mert voltam olyan elvetemült, hogy a forró autóba ülve egyből lehúztam az ablakokat és miközben azok mentek lefele, közben mertem gyújtást adni... Szervízbe kellett menni, hogy kitöröljék a hibát. Ja, nem francia, hanem VW konszernes. Majd kipróbálom ezt a tempomatot is, hátha nekünk is jár ez a feature. -
kisfurko
senior tag
Én meg kétlem a lebegőpontost, mert vagy egy impulzusszámlálóból jön a szám, vagy egy ADC-ből. Aztán nem is kell akkora tartomány, bőven jó a lineáris ábrázolás, pl. fixpontos.
Szerintem nem szaggatna, mert van annyira jó a szabályozás, hogy a célérték (javítson ki valaki szabályozástechnikában otthon levő, ha van jobb szó, mert én már nem emlékszem) távolságának a mértékében ad gázt, illetve vesz el. Legalábbis a mienk intenzíven kezd gyorsítani 100-ról 130-ra, de a végfele már szépen visszavesz, nem lő túl sose. Ha meg 120-nál aktiválom, akkor nem is kezdi már intenzíven, ahogy azt egy normális szabályozásnak tennie kell. Ja, és ez nem a motor gyengesége miatt van, ugyanez van 50 és 100 között is.
De abban egyetértek, hogy tuti nem sima int a sebesség -
csibe1
addikt
Szorosabb együttműködést tervez a Mercedes és a Renault-Nissan
Lassan már nem jelent semmit, hogy milyen embléma van a jármű elején.Itt is kezd megjelenni a matricázás, mint a mobiloknál.A lényeg a profit, vedd meg aztán pár év múlva ha lejárt a gari akkor majd egy másikat.
Amúgy jó látni, hogy milyen kényelmessé teszik embereket (vagy csak szeretnék) manapság.
Ahogy előttem is írták, valószínüleg nem véletlenül van kint a 30-as tábla bizonyos helyeken (lakóövezet,iskola stb.), ott nem ártana fokozottan figyelni, és nem tempomattal áthajtani.
A tempomat szvsz inkább az autópályára való." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
kisfurko
senior tag
Szerintem lehet egyenlőségjel hiba is, és kerekítési hiba is. Előbbi (ami sokkal valószínűtlenebb) jó kerekítés után, utóbbi meg rosszul kerekít, majd a reláció helyes (de az input már rossz a relációhoz).
A legrosszabb esetben a timer értékét küldik a buszra, aztán mindenki saját maga konvertálja sebességre -
nfsu17
veterán
kérdeznék.
itt ugye nem olyan tempomatról beszélünk (ha van ilyen), hogy kijárok a garázsból, elindulok 10-el, majd benyomom (nyomnám) a tempomatot 30-ra és az autó magától felveszi ezt a tempót?
itt a tempomat olyan, hogy megyek 30-al (pontosan), majd ON, és tartja a tempót?
első esetben még lehetne is ez probléma, de ha ez tényleg köztudott gond lenne, akkor 31-re kell aktiválni és kész... a trafi is több mint 1km/h hibahatárral dolgozik.
második esetben meg a kedves autós állandóan azt nézi, hogy most 1km/h-ként elérje a 30-at (28-29-30) és azonnal nyomja a tempomatot (amit nem fog engedni)?
még véletlenül sem lépi át a 30-at 31-re, mert utána már tudná kapcsolni a 30-at.még ha a hiba létezik is (ezek szerint igen), ennek valós problémája kb annyi, mint hogy a mobilon a százalékos kijelzés most valóban annyi-e, vagy eggyel kevesebb.
mint ha számítana, hogy 98%-on van a teló, vagy 97%-on.
közben meg a valós érték lehet hogy 85%[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Nem teljesen, amire te gondolsz az az objektív felelősség alsó határa. 35 km/h-nál is büntethetnek, de olyankor leginkább helyszínen van értelme, mert nincs objektív felelősség. [link]
(#36) nfsu17: Set - Resume - Cancel - + - - gombjai vannak a tempomatnak. 30 km/h felett tudod aktiválni (Set/Resume), a Set-tel az aktuális sebességre tudod állítani, a Resume az utoljára beadott sebességet állítja vissza, a Cancel értelemszerűen törli ezt, a +/- pedig a beállított sebességet növeli/csökkenti. Illetve előre is be lehet állítani a sebességet majd aktiválni a tempomatot, de ennek sok hasznát nem látom. Ha a képen látható distance bütyök is megtalálható a tempomaton, akkor azzal állítod a követőtempomat által tartandó távolságot az forgalomban előtted lévő autótól.
[ Szerkesztve ]
-
E770
senior tag
-
#67688960
törölt tag
ennél már csak az a jobb amikor azt mondja valaki hogy nem jó a sebességmérő mert a gps-e nem ennyit mutat
a tempomat is csak elméleti 30-at fog tartani, ami gyakorlatilag a mérési pontatlanságból eredően simán lehet 29-31 között
majd max átírják a szoftvert hogy verje át őket és ha sebmérő már 30-at mutat akkor is aktiválja a tempomatot hogy ne idegeskedjenek a drága felhasználók, inkább majd felhívják erre a figyelmet a speckóban
biztos jót vihogtak a németek magukban[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Villanyszerelés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Melyik tápegységet vegyem?
- Sorozatok
- Le Mans Ultimate
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- Be quiet! Pure Wings 2 140mm PWM High-Speed
- Ejha! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16Gb 1TB SSD FHD IPS + Táska!
- ELADÓ intel i5-9400f (igény esetén hűtővel)
- GeForce EVGA GTX 1660 SUPER 6GB
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ÚJ! Western Digital Red 4TB merevlemezek. Számlával, garanciával!
- Garmin Venu 3S okosóra - Pebble Grey, Slate rozsdamentes acél kerettel
- Új! - Univerzális Milánói fém szíj 22mm - Ezüst színben
- Philips Hue Devote fehér függesztett csillár + White Ambiance izzó
- ASUS U-65GA 650W PSU asztali számítógép 80 Plus ATX tápegység