Lecserélné a Google-t a Bingre? Szavazzon!

A One News Page hírportál 1000 fős mintán végzett online felmérése meglehetősen érdekes eredményt hozott: a válaszadók 55 százaléka lecserélné a Google-t a Microsoft új keresőmotorjára, a nagy hírveréssel beharangozott Bingre. A kérdőív kitöltői mindemellett a Google domináns jelenléte miatt is aggódnak: 58 százalékuk véli úgy, hogy a világcég a kelleténél nagyobb szeletet hasított ki magának a keresőpiacon. Marketinges vizekre evezve az derült ki, hogy a fogyasztók 65 százalékának tetszik maga a Bing név, míg 90 százalékuk használná is a „bingelni” („to bing it”) kifejezést a webes keresésekre (angol nyelvterületen az internetes keresés szinonimája a „to google it” kifejezés, hazánkban a „guglizok” szót és ennek különféle változatait hallani leggyakrabban.) Hiába adtak azonban a szörfölők jórészt pozitív visszajelzéseket a Bingre, a felhasználók 55 százaléka szerint a Microsoft keresőalkalmazása nem különbözik eléggé a Google-től – ez értelmezhető úgy, hogy a szoftver nem nyújt többet, de interpretálható akként is, hogy van olyan jó, mint a „gugli.”

A Microsoft május 28-án jelentette be hivatalosan korábban Kumo kódnéven futó új keresőmotorját, mely június 3-tól Redmond alapértelmezett keresőszolgáltatásaként funkcionál. A szaklapok előzetes bemutatóiban a szerzők általában lelkesen fogadták a Binget, s úgy vélik, ez a technológia már valóban versenyképes a Google keresőjével, s ha nem is érhetik utol a nagy riválist, a verseny e téren is a felhasználók érdekeit szolgálja.

Azóta történt

  • Megszerezte a bing.hu-t a Microsoft

    Nem gazdagodott meg a domén eladásából a Szegeden élő férfi, aki eredetileg budapesti ingatlanközvetítők érdeklődésére számított. Nem tudta, hogy a szoftvercég a vevő.

  • A Google berezelt a Bing miatt

    A társalapító Sergey Brin vezényletével kutatócsoport formálódott a Microsoft keresőalgoritmusának feltérképezésére.

Előzmények