A nagyközönségnek először a jövő héten, egy illusztris előadókat felvonultató szakmai konferencián mutatja be új, Kumo kódnéven fejlesztett internetes keresőjét a Microsoft – írja a Wall Street Journal. A gazdasági lapnak ezúttal érdeke is fűződik a „projekthez közelálló forrásoktól” származó hír megszellőztetéséhez, mert a kérdéses rendezvényt, az D: All Things Digitalt, melyen több meghatározó informatikai vállalat vezére is beszél majd, az újság maga szervezi.
A szoftvercég dolgozói által hónapok óta tesztelt fejlesztés célja, hogy kényelmesebbé tegye, egyszerűsítse az internetes kereséseket, és relevánsabb információkat adjon a felhasználóknak. Többek között úgy, hogy kategóriákba sorolja a találatokat: például ha egy adott autótípusra keresünk, külön csoportosítja az alkatrészekre, a használt kocsikra mutató oldalakat, a modellel kapcsolatos fórumokat és videókat. Állítólag az új keresőmotor része lesz a Powerset tavalyi felvásárlásával a cég birtokába került szemantikus keresőtechnológia is.
Forrás: allthingsd.com
A lap szerint a Microsoft nagyszabású reklámkampánnyal tervezi népszerűsíteni a Kumót (bár korántsem biztos, hogy ezen a néven), és már le is szerződött e célból egy brit ügynökséggel. A Microsoft nem kommentálta a Wall Street Journal értesülését.
Szakértők egyetértenek abban, hogy a szoftvervállalatnak szüksége lenne valami igazán nagy dobásra, mert jelenleg utcahosszal van lemaradva ezen a piacon a riválisai mögött. A comScore adatai szerint az Egyesült Államokban a Live Search részesedése mindössze 8,2 százalék volt az elmúlt hónapban – ráadásul csökkenő tendenciát mutat –, miközben a Yahoo!-é 20,4, a Google-é pedig 64,2 százalék. Nem véletlen, hogy a Yahoo! és a Microsoft még mindig nem tett le arról, hogy az akvizíciós tervek kútba esése után valamilyen módon szövetkezzen a piacvezető ellen.
Az elmúlt hetekben egyébként mozgolódás volt tapasztalható az internetes keresők piacán, köszönhetően az újszerű megközelítést használó Wolfram Alpha nyilvános bemutatkozásának. Kérdés azonban, hogy egy, adott esetben a Google-lel összevethető színvonalú vagy annál jobb technológia önmagában elegendő-e az internetezők preferenciáinak átrendezéséhez. A szkeptikusok szerint egyáltalán nem biztos, hogy a Kumónak – legyen bármilyen forradalmi – sikerül nagy tömegeket leszoktatni a Google-ről.
A rivális Yahoo! szintén tegnap jelentette be, hogy továbbfejleszti keresőmotorját, amely elemezni fogja a találatokat és csoportosítja majd a felhasználó számára.