A Microsoft masszív offenzívát tervez a Google ellen: új keresőjének bemutatkozását egy 80-100 millió dolláros (kurrens árfolyamon nagyjából 16-20 milliárd forintos) reklámkampánnyal fogja megtámogatni – írja az Advertising Age. A médiával és a reklámszakmával foglalkozó szaklap úgy tudja, hogy a teljesen átszabott motor fejlesztés során használt kódnevét, a Kumót lecserélik, és a terméket Bing néven vezetik majd be, amikor elkészül. Az, hogy ez mikor várható, egyelőre nem szivárgott ki, a média azonban azt várja, hogy a héten egy vezetői konferencián nyilvánosan is bemutatják a keresőt.
A szoftvercég dolgozói által hónapok óta tesztelt fejlesztés célja, hogy kényelmesebbé tegye, egyszerűsítse az internetes kereséseket, és relevánsabb információkat adjon a felhasználóknak. Többek között úgy, hogy kategóriákba sorolja a találatokat: például ha egy adott autótípusra keresünk, külön csoportosítja az alkatrészekre, a használt kocsikra mutató oldalakat, a modellel kapcsolatos fórumokat és videókat. Állítólag az új keresőmotor, a Bing része lesz a Powerset tavalyi felvásárlásával a cég birtokába került szemantikus keresőtechnológia is.
A 80-100 millió dolláros a kampánybüdzsé nem kevés. Főleg ha tekintetbe vesszük, hogy – állítja a lap – egy grandiózus amerikai termékbevezetést 50 millió dollárból meg lehet valósítani, vagy hogy a Google a tavalyi év egészében 25 millió dollárt fordított reklámra. (A Microsoft ugyanebben az időszakban 361 milliót.)
A kampány nem fogja közvetlenül támadni a Google-t vagy a Yahoo!-t, inkább arra helyezi a hangsúlyt, hogy a mai keresők nem elég jók. Ezt a Microsoft saját vizsgálatának adataival fogják alátámasztani. Ezek szerint például a keresések 42 százalékát pontosítani kell, és a találati oldalon a kattintások 25 százaléka a böngésző „vissza” gombját célozza. A reklámok arra akarják majd ráébreszteni az embereket, hogy ennek nem feltétlenül kell így lennie, létezik egy alternatíva, új funkciókkal, amely több sikerélményt nyújt.
De szakértők szerint nem egyszerű a felhasználók keresési preferenciáinak megváltoztatása, még akkor sem, ha csupán egy URL lecserélésére kell rábeszélni őket. Egyrészt az emberek 65 százaléka elégedett vagy nagyon elégedett az internetes keresőkkel, másrészt a Google brandje gyakorlatilag bevehetetlen erődként magasodik a piac hadszínterén. A lap felidézi egy korábbi Google-vizsgálat eredményét: a vállalat a riválisok keresőit a saját logójával címkézte fel egy kísérlet erejéig, és kiderült: az internetezők azt a motort preferálták, amelyiken a Google logója virított. Az Ask.com új keresőjének propagálására 2007-ben elköltött 57 millió dollár is ablakon kidobott pénznek tűnik a jelen távlatából.