Felvásárlási láz tört ki a navigációs piacon

A GPS-navigációs hardverek legnagyobb gyártója, a Garmin – 15 százalékkal ráígérve riválisára, az akvizíciós szándékát még júliusban kinyilvánító TomTomra – 2,3 milliárd eurós felvásárlási ajánlatot tett a digitális térképi adatokat szolgáltató holland Tele Atlas NV-nek. A Tele Atlas, bár igazgatótanácsa korábban már rábólintott a TomTom ajánlatára, most mindkét opciót mérlegre teszi. Szakértők biztosak abban, hogy a két érdeklődő fél licitháborúba kezd.

Az eset érdekessége, hogy a TomTom indította el a konszolidációs folyamatot a digitálistérkép-piacon, amikor a nyáron 2 milliárd eurós ajánlatot tett térképszolgáltató partnerére. A felállás akkor változott meg, amikor – nagy meglepetésre – a Nokia október elején bejelentette, hogy 8,1 milliárd dollárért megveszi a kétszereplős globális térképszolgáltatói piac másik óriáscégét, a Navteqet.

A Tele Atlas részvényei ezt követően ugrottak meg, és az árfolyam a TomTom által megajánlott szint felett állandósult. A piac ugyanis úgy spekulált, hogy a Nokia-ügylet miatt újabb ajánlatok várhatók majd olyan piaci szereplőktől, mint a Garmin vagy a Google. A tipp bejött. Akárcsak a TomTom és a Nokia korábban, most a Garmin is azt ígéri: az akvizíciót követően is megőrzi majd függetlenségét a bekebelezett térképszolgáltató, amelynek termékeihez továbbra is hozzáférhet majd az egész piac.

Azóta történt

Előzmények