Megérkeztek a reklámok a Disney+ streamingszolgáltatásba is

Több mint 100 márka hirdet a Disney+ reklámos csomagjában, a normál csomag megdrágult: a cél a cég nyereségessé tétele.

Az utóbbi hetekben a streaming kapcsán kizárólag a profit és a költségcsökkentés (esetleg a reklám) szavak kerülnek elő a médiában, a Disney+ streamingszolgáltatásnak pedig el is indult múlt hét végén a beígért, reklámokkal támogatott verziója.

A Disney nyereség felé tartó útján rengeteg nagy hirdető kíséri ezt a csomagot, több mint 100 márka már aláírt velük.

A legutóbbi negyedévében a Disney 1,5 milliárd dolláros veszteséget hozott össze, így belső és befektetői nyomásra is nagyon erősen a streamingágazat nyereségessé tételén dolgoznak. Ebben segíthet a korábbi vezérigazgató, Bob Iger visszahozása is.

A Disney+ az előfizetési díjak mellett már reklámbevételekből is hoz pénzt a cégnek, a Hulu és az ESPN+ eddig is kínált már reklámokat.

December 8-án egyébként áremelést is eszközöltek, így a reklámos csomag 7,99 dollár, a reklámmentes 10,99 dollár. A Kantar elemzőcég szerint minden negyedik előfizető kérheti az olcsóbb csomagot.

Hasonló irányt vett a Netflix is, amely éves szinten 17 milliárd dollárt költ tartalmakra. Reklmás csomagja pedig az HBO Max, Paramount+ és Peacock szolgáltatásoknak is van már, így mindenki átvette a tévés ágazat üzleti modelljét.

A Disney+ egyébként óránként 4 perc reklámot tesz a tartalmakba, 15 és 30 másodperces darabokban. A napi és heti szintű megjelenését korlátozzák egy-egy reklámnak. Kreatív reklámokat is kértek, így ha egy márkától egy nap kettő jelenhet meg, akkor az nem ugyanaz lesz. A jövőben pedig régió, nem és életkor alapján célozzák reklámokkal a nézőket.

Azóta történt

Előzmények