Így számol le végleg a jelszómegosztással a Netflix, miközben bajban a Disney

Vázolta azon terveit a Netflix, amelyek segítségével végleg felszámolná a jelszómegosztást. A Disney eközben költséget csökkent és 7000 dolgozót küld el.

A Netflix régóta készül rá, hogy véglegesen is felszámolja a jelszómegosztást, most pedig vázolta a terveit erre vonatkozóan. Alapvetően egy elsődleges földrajzi helyet kell beállítani, néhány dollár kifizetésével pedig extra tag vehető fel magunkhoz.

A cég becslései szerint 100 millióan használhatnak megosztott fiókot, mostantól pedig könnyedén kezelhetik, ki fér a fiókjukhoz, átvihetik a profilokat új fiókba, és könnyedén nézhetik a Netflixet az eszközeiken vagy új tévén.

Tavaly Latin-Amerikában tesztelték a korlátozó funkciókat, mostantól azonban számos további országban bevetik, Európa egyes részein is. A Netflix normál és prémium csomagjában így „alfiókot”, vagyis extra tagot felvenni (maximum kettőt) már csak felárért lehet, ennek összege régiótól függ. Spanyolországban például 6 euróba kerül mindez, havonta.

A Netflix 2022 első felében előfizetőket veszített, ennek hatására döntött a jelszómegosztás felszámolásáról és a reklámos csomag beindításáról – utóbbi azonban nem hozta még a várt eredményeket.

Leépít a Disney

A Disney eközben megtette azt a nagy bejelentést, amire Bob Iger nagy visszatérése óta mindenki várt. A céget sokat kritizálták amiatt, hogy utat tévesztett, sokat és nem jól költ a streamingre. A riválisokhoz hasonlóan a Disney is bajba került, ebből igyekszik Iger kirángatni a vállalatot. Az óriás úgy próbál meg önmagához visszatalálni, hogy leépítenek 7000 dolgozót, és igyekeznek megtakarítani 5,5 milliárd dollárnyi költséget. Iger szerint így nyereségessé válhatnak.

Az intézkedésekre számos kritika és befektetői panasz után kerül sor, a költségcsökkentések mellett az irányítást pedig visszahelyezik a kreatív igazgatók kezébe. A céget három részre osztják: az egyik a szórakoztatási részleg lesz, amely a filmekkel, tévéműsorokkal és streaminggel foglalkozik, míg a másik a sportokkal foglalkozó ESPN, a harmadik pedig a Disney parkjaival, termékeivel dolgozik.

Azóta történt

Előzmények