- Milyen program, ami...?
- Windows 11
- Hálózati / IP kamera
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- OpenMediaVault
- Milyen routert?
- Microsoft Excel topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz LordAxwell #2691 üzenetére
Hát én 850-ért vettem azóta ráköltöttem 300-at eddig. Ebből egy nagyobb tétel a fényezés volt, mert rengeteg esztétikai hiba volt rajta, amit ki nem állhatok.
Ezek a teljesség igénye nélkül:
- kőfelverődéses motorház
- bal oldali visszapillantótükör lemaródott lakk
- első lökhátító javítása (távtartó csavar belülről átnyomta) és újrafényezése
- bal hátsó sárvédő ív javítás és újrafényezése
- bal hátsó lökhárító javítása, fényezéseAmi hátra van:
- első lökhárító újboli fényezése, bal első sárvédő csere és fényezés (végig húztak oldalról)
- hátsó lökhárító és jobb hátsó sárvédőív újrafényezése (valami faszparaszt nem fért el a TESCO parkolóban )
- bal oldali vezető ajtó komplett újrafényezése, mert az előző tulaj (német hölgyike) össze vissza karistolta a kilincs körülHa ezekkel megvagyok, akkor pedig jöhet ez: Blitz Compressor kit Toyota Yaris T-Sport (2000-2005)
Elvileg 150-160 paci lesz vele. Kell mellé még 4db 2ZZ-GE motorhoz való injektor, de az már bagóért szerezhető.
-
válasz LordAxwell #2694 üzenetére
Rövid távon nézve drágább, mintha turbosítanám, ugyanakkor hosszú távon olcsóbb, mert nem kell mindenre figyelni a későbbiekben. Ellenben a turbóval, ahol vigyázni kell a csigaházra, hidegen nem nyomni neki, melegen visszahűteni, olajhűtés rendszert figyelni, intercoolerrel tökölni. Plusz a compresszor alacsony fordulatról már húz. Plusz az a hang.
Itt meg a beépítése. Nem egy nagy ördöngősség.
[ Szerkesztve ]
-
válasz LordAxwell #2696 üzenetére
Az nehéz mint a sár hiába 192 LE. Legalábbis a TC-n azt írták, hogy csak egy felpumpált bevásárló autó anyunak, ami annyira nem fekszi a kanyarokat. Én jobb szeretem a Colin Chapman féle irányvonalat. Könnyű autó és ahhoz mérten sok lóerő, persze a kezelhetőság rovására ne menjen. Súly/lóerő arányt így 5,9 kg/le-re lecsökkenne a jelenlegi 8,9-ről, ami nem rossz.
A kinézet maradna gyári (fék, futómű persze upgradelve lenne), így lehetne meglepetést okozni a sok nyomulósnak az utakon. Már ezzel a gyári 106 lóval is meg lehet majmolni jópár szívó 1.4, 1.6-ost akik valamiért azt hiszik, hogy versenyautót vettek és a kis kék puncimobilt, majd most jól lenyomják. Bár gondolom ezzel kapcsolatban neked is van tapasztalatod.
Gondolkoztam egy Corolla TS motor+váltó átültetésen de az sajnos joval nagyobb átalakítással járna.
-
válasz LordAxwell #2699 üzenetére
A Yaris TS a gyári könyve alapján 950 kg. A gyorsulás egy dolog. Hála Istennek az utak nem csak egyenesekből állnak. Nem azt mondom hogy a Corolla TS rossz, de sok helyen azt írták, hogy kanyarba elbutul hamar, sport futómű ide vagy oda.
Külsőleg max üveg fólia lesz meg az első lökhárító középső részét - ami keresztezi az alsó és a motorháztető alján lévő hűtőrácsot - fogom makd feketére fóliáztatni.
-
válasz Ragadozó #2702 üzenetére
A kanyarra vonatkozó mondat melyik része butaság? Ne sértődjön meg senki, de egyenesben minden retard tud menni ezerrel, ahhoz nem kell semmi extra tudás. Halálom, amikor megyek el az 51-esen nagyszüleimhez,a sok fittipaldi egyenesben fekgyorsít 120-ra, majd amikor jön a kanyar akkor jujj-jujj fékezzünk 60-ra, mert különben biztos leesünk az útról.
A Corolla-t nem írtam le (igazából egyik japán autót sem írom le, mert japán fan vagyok) csupán ezen cikk alapján alkotam véleményt.
A sport kocsi pedig tág fogalom, ha egy gyártó egy adott modelljéből készít egy sport változatot, akkor számomra az az. Persze nem egy GT86, de ha a gyártó szerint egy sport modell akkor az sport. De ez csak az én álláspontom.
-
válasz LordAxwell #2704 üzenetére
A csodálatos magyar műszaki vizsgázató helyeket hagyjuk inkább, mert lövésük sincs sok alapvető adatról sem. Szerintük az én TS-em 1015kg, legalábbis a forgalmiba ezt írták. Maradjunk annyiban, hogy a saját farkukat sem találják meg a gatyájukban még leírással sem.
Info innen van, erre kicsit többet adok.
- Yaris 1.0 (1999): 914 kg
- Yaris 1.5 TS (2000): 950 kg
- Yaris 1.4 D-4D (2001): 941 kg
- Yaris 1.3 (2005): 1011 kg
- Yaris Verso 1.5 (2006): 1004 kg
- Yaris 1.8 TS (2007) 1120 kg -
válasz LordAxwell #2706 üzenetére
Hát nem tudom. Másik oldalon 1015 kg írnak, egy harmadikon 980 kg-ot. Tényleg az marad, hogy az ember elmegy egy MÉH telepre és leméreti.
[ Szerkesztve ]
-
válasz kolosanyi #2708 üzenetére
Aki a kanyarban fékez az ugyan legyen már olyan bájos és tegyen egy szívességet a többi normális autósnak és adja vissza a pics@ba a jogosítványát. Ha gyorsan mész be egy kanyarba és érzed, hogy elkezd lesodródni az autó és emiatt fékezel a következő történik:
- a már amőgy is tapadás határon lévő első kerekeidet még jobban beterheled, mert a fékezésből adódóan szinte az összes súly előre terhelődik, ami nem éppen jó
- ebből következően autótól függően frankón elbutul a hátulja (megszűnik a tapadás) és adott esetben úgy beleng, hogy már keresztbe is álltál (tudom, mert jártam már így a ringen )Drenadar-nál a pont:
1. Fék a kanyar előtt
2. Kanyarbejáratnál annyi gáz, hogy tartsd a sebességet
3. A kanyar képzeletbeli apex-től pedig már gyorsíthat az ember kifeléFélre értés ne essen nem én vagyok az új Emerson Fittipaldi vagy Michael Schumacher, de a pályanapok erre pont jók, hogy megtanuld az autód határait.
Akikhez a tűzoltóknak ki kell menni, azok általában sajnos olyan emberek akik nincsenek tisztában a saját maguk és az autójuk határaival. Elhiszik, hogyha vettek egy használt luxusautót, akkor, majd az kihúzza őket a csávából. De sem az ESP, sem az ABS, meg egyéb kisegítő technikák sem mindenhatóak.
Ugyanakkor minden nyálasságtól mentesen szeretném itt megköszönni mind a te, mind pedig az összes kollegád munkáját amit végeztek, főleg, hogy egyáltalán nem vagytok jól megfizetve, ahogy hallottam. Hatalmas respect nektek.
Aki csikorgó kerekkel vesz egy kanyart az szimplán balf@x. Erre nem lehet mást mondani. Mindig lassan kell kezdeni és utána tolni a határig (Ami alatt nem a csikorgós kanyar bevételt értem, kivéve, ha drifter az illető és épp versenyen van )
[ Szerkesztve ]
-
válasz kolosanyi #2713 üzenetére
Az a baj, hogy a műgyantás (főleg ha fel is van locsolva) gyakorlás elvileg a csúszós, jeges úton való gépjármű kezelést hivatott gyakoroltatni, ha emlékeim nem csalnak. Nos aki ilyen körülmények között ezerrel bedobja az autóját a kanyarba, az sajnos hülye. Nem lehet másképp jellemezni.
-
válasz Drenadar #2715 üzenetére
TS Corolla?
Adrenalint közúton keresni nem a legjobb. Nekem még az előző autómnál (Nissan EXA) volt olyan, hogy autópálya lehajtó, 40-es táblával kitáblázva beestem a kanyarbejáratba 110-el címszóval, hogy elfér ez, mert sport autó (rohadt lapos, eléggé lent van a súlypontja) és egyszer csak elindult a külső íven lévő szalagkorlát felé, annyit csináltam, hogy gáz elvesz és már peregtek le a 10.000-sek a szemem előtt, amit a javításra kell költenem, de 80-al elfordult végül. Na az volt az életemben az első és utolsó, hogy túltoltam a dolgokat.
-
-
válasz LordAxwell #2717 üzenetére
Óóóóó. Napi szinten 75 km-t vezetek az M0 déli szakaszán. Ott aztán vannak finomságok. 3 sávos részen a középsőben 80-al rejszolgató, tejködben szürke autóval csak nappali menetfényt felkapcsolókon át a kibaszott kamionversenyekig van ott minden.
-
válasz Drenadar #2721 üzenetére
Hát igen, mindenkinek mások a szempontjai. Mivel az előző autóm 128 LE volt, azért a cserénél szempont volt, hogy 100+ legyen a paripák száma. Október elején vettem, azóta belement 20.000 km, most van 169.000-nél, meg amit visszatekertek, bár a németekre ez nem jellemző állítólag.
Ami most lesz az egy vezérműlánc csere, mert kezd hangja lenni. Elvileg örök életet írnak rá, de azért ezt nem eszem meg. 5000 km-en eszik kb. 2 deci olajat, de ez ennél a motornál ismert "hiba". Lehet jövőre kap egy szelepszár-szimering cserét, ami ezt orvosolja.
Az elmúlt 20.000 km alatt nagyon megszerettem, főleg a fogyasztását. 5,5l/100 km szemben a korábbi 10l/100 km-el, amit a régi produkált (igaz az automata volt).
-
-
válasz Ragadozó #2724 üzenetére
Szerencsés ember. Most kicsit irigy vagyok. Hát ha leesz valamikor valami PH! autós meeting (múlthéten pont volt) és jó neked, meg nem gond, akkor összefuthatnánk. Kíváncsi lennék mit lép. Amúgy nagyon birizgálja a fantáziámat egy szívátültetés 2 hónapja volt egy TS Corolla motor+váltó eladó a duen-en azt hiszem.
Aztán elhanyagoltam a dolgot, mert teljesen máshol van a 2 blokk felfogatási pontja, meg szvsz a váltóé is, ami már nem kis átépítést igényel.
Az biztos, hogy a barátnőm teljesen rá van zizzenve a kocsira, amióta megvettem. Abban reménykedek, hogy most a legutolsó generációsból is csinálnak valami TS-t, mert ugye idén vagy jövőre indulnak a gyári Toyotások a WRC-ben és épp Yarisokkal. Arra várok igazán. Ha lesz és megfelel az elképzeléseimnek, akkor szeretnék egyet venni ezt meg megkapja asszony pajti.
Corolla TS, hol adja le a max nyomatékot? Az enyém elvileg olyan 6400 környékén.
-
válasz LordAxwell #2728 üzenetére
-
válasz LordAxwell #2730 üzenetére
Hát a gyárin, hála Istennek gyári van, de amit a télivel vettem azt hagyjuk 2 fajta, abból kettőt az előző tulaj egy-egy energiaitalos doboz aljából vágta kis és tekerte körbe szig szalaggal, hogy passzentos legyen.
Majd megnézem hátha jó hozzá a gyári kupak. Amúgy ilyen porvédő kupakot hol lehet venni?
-
-
válasz LordAxwell #2736 üzenetére
Nekem is ingerszegénynek tűntek a gyári felnik, de sokkal jobban szeretem. Amit a téli gumihoz vettem, azok mazda felnik és nehezebbek is, amit igencsak érzeni vezetés közben, meg az úthibákon. Nem hülye a japán, kiszámolta, hogy mennyi a megfelelő rugózatlan tömeg, hogy jó legyen a vezetési élmény.
Kép előlról hátulról nincs, de még a gen 1-es lökösök:
Tervbe van amúgy, hogy beszerzek gen 2-es eslő lámpákat, valamint gen2-es első és hátsó lökösöket, mert azok jobban tetszenek.
-
-
válasz LordAxwell #2744 üzenetére
Igen. Ő egy Nissan EXA NX Canopy. Jövőre lesz 30 éves. Sajnos egyre többet kellett rá költenem, valamint 8-10 liter alatt nem éri be (1.8 automata, 128 LE), úgyhogy kellett egy kisebb fogyasztású autó munkába járáshoz.
Nekem a kék volt fókuszban, mert abból elég keveset adtak el, a szürke ment nagyon, illetve a fekete. Feketében elég morcosan néz ki.
Igen elvileg ez így gyári, annyi hogy az első lökös "lóg" 2 centit (felfogató pantenttel valami nem kerek, ahol összefogja a fém sárvédőt és a műanyag lököst, olyan mintha kissé vastagabb lenne, majd le kell szednem és meg kell néznem).Az a baj, hogy nem tudom mit csináltak vele előtte, az biztos, hogy elől Eibach, hátul Sach gátlók vannak.... (német precizitás, a f@szom, az ) HA minden jól megy jövőre kap 4 KYB (Kayaba) gátlót, meg hátulra egy gyári ültető rugót és akkor egy szintben lesz.
Mondjuk ennek is feljebb van a segge.
[ Szerkesztve ]
-
válasz LordAxwell #2746 üzenetére
Nincs, de találtam egy ilyet, amire örök élet gari van.
-
válasz LordAxwell #2748 üzenetére
Le kell mérni, de szerintem a 3 cm az már sok. Nem marad sok hely elől a kerék és a kerékjárati ív között. Még a 2,5 cm is kérdéses.
A 16-os felnire milyen gumit raktál? Én a gyári 185/55-t váltottam 195/50-re de maradt a 15 coll. többek között ezzela felnivel szemezek és ez 16-os, azért érdekelne a gumi méreted.
-
válasz LordAxwell #2750 üzenetére
Én úgy értelmezem, hogy igen, a meglévőből kell még levenni 3 cm-t. A segge feljebb lesz de szerintem így jobban néz ki.
Igen van 16-osban, ha lejjebb görgetsz az oldalon, akkor lesz egy szürke sáv Size-Price felirattal, azt ha lenyitod, akkor látod, hogy milyen méretben milyen körösztással érhető el. 4x100 van, bár az ET-je az 48 a gyári 39 helyett, valamint max 45-ös ET-ig lehet felrakni elvileg, mert utána kilóg a kasztni vonalából a felni
-
válasz LordAxwell #2752 üzenetére
A második szerintem vállalható, az első az nekem túúúúúl sok.
-
válasz LordAxwell #2754 üzenetére
Ott leszek
-
-
@LordAxwell. @Ragadozó: Örülök, hogy tegnap személyesen is össze tudtunk futni. A Corolla beteg, hogy mit lép. A Yaris meg a zöld felnivel nagyon szép volt, bárki bármit mond.
Köszi a sok jó tanácsot srácok.
-
válasz Satan_Claus #2862 üzenetére
A szerviz sosem volt hosszú i. Emberek 95% rosszul írja.
-
-
-
válasz Silentfrog #2900 üzenetére
Yaris-ból melyik generáció?
-
válasz Silentfrog #2902 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
válasz Silentfrog #2904 üzenetére
A második amit linkeltem ugyan az mint a tied csak fekete. Színte nem tudok mit mondani sajnos. TF0411 a "neve". [link] ez elvileg keret nélküli.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Silentfrog #2907 üzenetére
Ezzel megfogtál. Van elvileg gumi/felni topic ahol tudnak segíteni.
-
válasz intensa_man #2964 üzenetére
800 ezer alatt ne vegyél. Onnantól vannak jók. Anyámé 1999-es és a kötelezőkön kivul eddig semmit nem kért. Jómagam 850-ért vettem egy TS-t tavaly és semmi baja.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Silentfrog #2970 üzenetére
Toyotáknak mindig is magasabb volt a használtautó ára, főleg egy megbízható típusról van szó. Ez sajnos ilyen.
-
válasz Silentfrog #2973 üzenetére
Az maximum akkor annyi, ha állandóan üvegelik mint az állat. Sajnos az én fogyasztásom sem mérvadó, mert én M0 déli-szakaszán járok oda-vissza 70 km-t. Így az átlag 5,7 - 6,5 között szokott lenni, annak függvényében, hogy mennyire nyomom ki a szemét. Város alig. Normális felhasználási körülmények között 6,5 - 7 liter reális lehet.
Egyszer volt egy 4,7 l/100 km, de azt úgy hoztam összes, hogy minden nap beálltam egy kamion segge mögé szélárnyékba.
-
válasz Silentfrog #2975 üzenetére
Hát igen. Egy-két tulaj azt hiszi, hogy versenyautót vett, aztán gyilkolja. 3500-nél elváltok általában, mondjuk pont akkor kezdene el húzni. Maximum akkor szoktam vele keményebben bánni, ha valaki elkezd púposkodni ( ez főleg a hasonló kategóriájú de gyengébb autósokra jellemző. Kéthete egy 1.0-s Yarissal akart legyorsulni a gyerek. Mondtam is, hogy WTF. ).
Hát igen a futómű az kemény. Bár engem nem zavar, mert az előző autómé is ilyen kemény volt. Cserébe iszonyat jól tapad kanyarban és nem dől a bódé. Ami még meglepően hangos az a gyári kipufogó anyám 1.0-s Yarisához képest.
Összességében szeretem, mert keveset eszik, megy is ha kell, az elmúlt 1 évben a kötelező cuccokon kívül semmit nem kért. Meg vagyok vele elégedve.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Silentfrog #2977 üzenetére
Mennyi az a kicsivel szélesebb?
Én anno 850-ért vettem kisebb esztétikai hibákkal, amelyeket megcsináltattam + egyéb költségek, amik nem fedezik a kötelező csere halmazt. Teljesség igénye nélkül:
- Hibás elemek fényezése (bal tükör, motorháztető, első lökhárító, hátsó lökhárító): 100 000,00 Ft
- Első és hátsó féktárcsa csere (4db): 21 587,00 Ft
- Első és hátsó fékbetétek cseréje (4db) 2: 9 247,00 Ft
- 4db nyári gumi (Kumho ECSTA 195/50/R15): 52 630,00 Ft
- 4db alufelni (téligumikhoz): 40 000,00 FtÍgy durván 1,1 misiben állt meg, de megérte.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
válasz Silentfrog #2991 üzenetére
Emlékeim szerint a kulsô burkolat külön van.
-
Méret ügyileg mindenképp Corolla kell, hogy legyen főleg, ha egyedül utazol? Vagy esetleg tervben van, hogy időszakosan cuccolni fogsz vele?
Ha a fenti 2 kérdésre nem a válasz, akkor a helyedben előbb vennék egy ilyet, mint egy 1.4-es Corollát. (Illetve én már egy éve megvettem a sajátomat )
[ Szerkesztve ]
-
-
-
válasz HellGreg #3042 üzenetére
Na mi történt. Le akarod cserélni az S-Max-ot?
Kérdésedre válaszolva, alapvetően valóban jobbak a JApán gyártású egyedek. Saját példa: édesanyám '99 év végén vett egy alap 1.0-ás Yaris-t (japán gyártás). 120 km/h-nál semmi szélzaj. Kolleganője pár évre rá szinten vett egy első generációs Yarist, amit már a britteknél raktak össze. Nos annál az autónál 90 km/h vagy a fölött süvölt a szél.
Innentől kezdve én személy szerint csak J-s alvázszámút vennék, hiába mondja azt az importőr, hogy ugyanazzal a minőségi követelményekkel készülének a Japánon kívüli autóik.