Új hozzászólás Aktív témák
-
BonFire
veterán
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Szerintem simán custom font. Azaz ezt a két árva betűt megrajzolták öt perc alatt egy görbéből meg egy hozzáillesztett egyenesből. Nem kizárt, hogy hasonlót találsz, de két betűből nehéz megítélni, hogy tényleg olyan-e.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Egyébként szándékosan ilyen szabálytalan? Mert nincs benne két egyforma vastagságú vonal, és a két félkör is nagyon furcsán görbül. Egyszerűbb a nulláról újat rajzolni, ami arányos és kerek, mint ezt a csálét kipofozgatni.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Csak azért mondja, mert Illustratorban elég csak egy vonalat húzni, aztán annak adsz vonalvastagságot és máris kész a téglalap. A "B" hasát néhány pen kattintással kialakítod görbéből, aztán stroke és OK. Viszont hogy valódi betűből lett faragva, ez azt eredményezi, hogy a vízszintesek nem egyforma vastagok a függőlegessel, és nem rendes körívet követnek.
Ha nem az az elvárás, hogy felismerhető legyen a konkrét betűtípus, kettő darab félkör egymáshoz illesztésével a legkönnyebb létrehozni. Olyat lehet Ps-ben is, ha jól tudom.
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Próbáld meg, bár importálás nincs benne. Szerintem csak Smart Object-ként tudod PS-ben kezelni, azt meg nem tudod natívan szerkeszteni, mert Illustratort óhajt, bár tehetsz egy próbát. De ott van még a mentés problémája, mert PS-ből AI-t vagy vektoros PDF-et nem tudsz menteni, ha nem tévedek.
Szerezd be az Illustratort, egy csomó ősz hajszáltól megkíméled magad!
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Arra azért készülj fel lelkileg, hogy teljesen más gondolkodásmódot kíván, mint a Ps. Én sajnos sok év Ps rutinja után magabiztosan ültem elé, és nagyon sokat sírtam a rossz berögződések miatt. De hátha neked nagyobb szerencséd lesz.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
A Direct Selection Tool-lal [A] az F szárának az alját bekerítő mozdulattal kijelölöd. Ezzel a két sarokpont kijelölődik, amit aztán a kurzormozgató billentyűkkel tudsz hajszálpontosan igazítani, vagy megfogod a két kijelölt pont közötti vízszintes vonalat és lehúzod egérrel. Ha jól dolgozol, a Smart Guide felvillan és hajszálpontosan oda illeszti, ahová kell.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Nemhogy vannak Smart Guide-ok, de sokkal jobbak mint a Ps-ben. Talán azért, mert minden vektoros itt. Külön segédvonalakat ugyanúgy a vonalzóról tudsz behúzni az artboard-ra, mint Photoshopban. Ami lényeges különbség, hogy itt úgy tudod őket törölni, ha kijelölöd (ugyanis ezek is önálló objektumok), és Delete, vagy Layer palettáról húzod a kuka ikonra.
Másik lényeges különbség, hogy a Direct Selection Tool [A] alkalmas egy objektum/alakzat egyes pontjainak mozgatására, míg a Move Tool [V] az egész objektumot mozgatja. Majd megszokod az A és V betű közötti gyors automatikus váltogatást. Az A eszközzel próbáld meg bekeríteni a csomópontot, nem pedig kattintani, mert sokszor könnyen elránthatod, főleg, ha tollal és táblával dolgozol. Nekem az egér kezesebb Illustratorban, míg Ps-ben inkább a tábla a nyerő.
+1 A Photoshop Layer palettájának struktúráját Illustratorban felejtsd el. Itt nem muszáj minden cuccot új rétegre tenni, hiszen minden shape egy-egy önálló, egymástól független objektum.
+2 Még valami eszembe jutott, ami szopatós lehet. A színtárakban (Swatches) létrehozott színeket nem a program tárolja, hanem a dokumentum! Tehát ha tetszik egy szép szín, azt érdemes külön elmenteni, mert minden új dokumentum az alapértelmezett színtárat nyitja meg. Ugyanígy az ecsetvonásokkal. Ha egyéni ecsetvonást és színeket hozol létre, azokat elmentheted és új dokumentumban megnyithatod.
Kezdetnek talán ennyi elég...
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Illustratorban egy csomó dolgot össze lehet állítani primitívekből. Két gömb és közte egy téglalap: kész a kézisúlyzó. Én kifejezetten szeretek vele afféle piktogramokat fabrikálni. Pathfinder és Shape Builder Tool lesz a barátod. Persze van, ahol Pennel is be kell segíteni, de ha használod a fenti eszközöket, megtanulsz fejben alakzatokban látni a dolgokat, ami nagyon hasznos ilyen munkánál.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Flyer design basic rules – innen indulnék meg. Viszont az első biztos nem fog jól sikerülni. Majd a századik környékén kezded érezni a dolgokat. Kitartás! Gyakorlat teszi a mestert.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Én azt tanácsolom, ha már egy kicsit beleuntál a körökbe és téglalapokba, vedd elő a tipográfiát, mert néhány meztelen betűvel és pár tagoló elválasztóvonallal csodálatos dizájnt lehet rittyenteni, ami mellett a grafika szinte csak szimbolikus jelentőségű.
Lehet, hogy első hallásra kissé száraznak és érdektelennek tűnik a téma, de ha jó kiadványtervező szeretnél lenni, ez egy megkerülhetetlen része. A grafikai alapok, amelyhez a kezdők nagyon szigorúan ragaszkodnak, néhány egyszerű ökölszabályból állnak. Természetesen nagyobb rutinnal az ember már ösztönösen tudja, mit hogyan lehet kicsit kibillenteni, mikor lehet átlépni merészen a szabályokon.
Egy rendkívül vicces (kitalált vagy sem?) történet az elveszett macskáról, ami gyönyörűen példázza, hogy egy témát hogyan lehet százféleképpen feldolgozni, hogy az a stílustól függően mindig más és más jelentést hordozzon.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Illustratorban a görbésítés azt jelenti, hogy a betűk megszűnnek betűk lenni, és akakzatokká, shape-ekké válnak. Ezt kétféle módon érheted el Illustratorban, vagy jobb klikk a szövegre és ott -->Create Outlines, vagy kijelölöd a szöveget és Expand.
Ez azért jó, mert a nyomda nem nyúl bele a szövegbe, mert nem szerkeszthető többé.
Szöveget sose raszterizálj, hanem alakzattá alakítsd.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
ToBeY
nagyúr
Megoldás a problémára,nálam is működött ps 2018-nál
Run regedit, go to: hkey current user > software > adobe > photoshop elements > 16.0
Right click in right pane > new dword 32 bit value
Type > OverridePhysicalMemoryMB
Open it > change to decimal > enter 8000 (eg 8000 MB for 8 GB RAM)
Click ok and close regedit
-
BonFire
veterán
Te most szívatsz? Két különböző expót mutatsz. A kettő között eltelt annyi idő, míg egy kicsit lejjebb ment a nap és felkapcsoltak pár világítást! Ha más nem is, a sztrádán elsuhanó autók fénycsíkjai elárulják. Egyiken jobb, másikon a bal oldalt van a fényszóró!
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
#16514048
törölt tag
Ilyenkor sok esetben újra kell rajzolni rá a hajszálakat: [link]
Én úgy szoktam csinálni, hogy a select subject-et használva jelölöm ki, quick selection tool-lal pontosítok rajta, majd refine edge.
(Utóbbinál fontos, hogy a klasszikus refine edge, nem az új select and mask. A select menüben érhető el, ha a shift-et lenyomva kattintasz a select and mask-ra.)Itt először a hajjal nem foglalkozom, csak a többi résszel, az Adjust Edge opciókkal játszva. (A remember settings-et nem szoktam bekapcsolni, az output to pedig layer mask-ra legyen állítva).
Majd leokézom, megnyitom a refine edge-t megint és a haj szélén végigmegyek rajta. Alul a Decontaminate Colors-t érdemes lehet bekapcsolni.Utána a létrehozott maszkon a Dodge és Burn tool-t használva finomítok még rajta (előbbi highlights, utóbbi shadows-ra legyen állítva, az exposure helyzet függő). Ha esetleg eddig nem tetted, akkor érdemes egy új, egyszínű réteget létrehozni ez alá, hogy jobban lehessen látni mit csinálsz.
Ha a layer style-nál bekapcsolod a stroke-ot (size: 1, position: center), akkor láthatod ha esetleg a háttéren ki van még jelölve valami, aminek nem kéne.Arra a célra, amire nekem kell, általában elég szokott ez lenni. Ha mégsem, akkor jön a linkelt videóban lévő haj rajzolás.
[ Szerkesztve ]
-
BonFire
veterán
Igen. Csak az újrarajzolás segít, amit könnyű elrontani és természetellenessé tenni, még digitalizáló táblával is. Nekem nincs túl nagy gyakorlatom ebben, tehát igyekszem a képet úgy elkészíteni, hogy később könnyebb könnyű legyen kivágni. Persze sok kép eleve nem azzal a céllal készül.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Jó, de a faltól jó távol legyen, mert ha mögé kerül az árnyéka, ami vakunál garantált, akkor az megint szopóág.
A legjobb DSLR-rel tág rekesszel nagy zoommal távolról portrézni, így a háttérben lévő dolgok nagyra nőnek és kellőképp homályosak lesznek hozzá, hogy szépen le lehessen választani őket a képről. >>PÉLDA<<
Ha csak telefon van, az nem a legszerencsésebb a nagy látószög miatt, de nem teljesen lehetetlen a dolog.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
#81999360
törölt tag
-
BonFire
veterán
Most volt az Adobe seminaron egy megjegyzés róla, hogy most kitalálta huszonöt év után az Adobe, hogy milyen logikátlan dolog segédbillentyűvel csinálni az aránytartó méretezést, amikor annak kéne az alapértelmezettnek lennie, ezért a Ps-ben megcserélték, Tehát mostantól Shifttel nyomva lesz nyomorék, és Shift nélkül méretarányos az átméretezés.
Arról nem volt szó, hogy a többi szoftver követte-e ezt a változtatást, tehát ha Illustratorban maradt minden a régiben, akkor lesz anyázás bő nyállal.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.