-
IT café
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
lszlogal
senior tag
Sziasztok.
Van nekem egy Telekom IPTV-m két STB-vel (Tatung, és CISCO ISB 6030) és egy kábelnetem (150/5Mbps, Sagemcom modem). Ehhez a kábelnethez olyan dinamikus IP címet adnak ami évente, vagy modemcserekor változik.
Felhívtam az ügyfélszolgálatot, megkérdeztem tőlük hogy van-e lehetőség olyan dinamikus IPcímet állítani mint az xDSL-nél volt mikor rebootolom a modemet, hogy új IP-t kapjak.
Azt a választ kaptam, hogy nem, mert az esetek 90%-ában ugyanazt az IPcímet kapja az eszköz reboot után, ez technikai sajátosság.Valahogy meg lehet oldani a dinamikus IPcímet? Esetleg el lehet érni azt valahogy, hogy a koaxról visszakössenek a 30 éves rézre? Mekkora sávszélesség kell az IPTV szolgálatatásnak? A CISCO felvenni is tud.
[ Szerkesztve ]
-
lszlogal
senior tag
válasz DJ. Ru$y #97991 üzenetére
Már írtam nekik egy szép hosszú e-mail-t ezzel kapcsolatban, a válaszukra várok. Tudom, tisztában vagyok vele hogy az xDSL egy elavult technológia és nem tudnak ekkora sávszélességet biztosítani. 20Mbps-re gondolok maximum, ami jöhetne rajta, de ez tökéletes lenne.
Régebben az IPTV is azon jött, két STB-vel (Cisco Cis 2001).
Tudom hogy átlagosan a koax-al sokkal kevesebb a probléma mint a DSL-el, de nálam valahogy ez fordítva volt. Mióta a Sagemcom modem van, azóta kétnaponta rebootolhatom az egész rendszert, mert hol net, hol TV nincs. Hiába nyittattam egy ügyintézővel hibajegyet azzal kapcsolatban, 10 perc múlva lezárták, hogy nincs probléma.
Nem szereti ha saját routert csatlakoztatok rá
A DSL-el nem voltak ilyen problémáim, max. kétévente egy modem csere volt
[ Szerkesztve ]
-
lszlogal
senior tag
válasz ggg666 #98038 üzenetére
Nekem az IPTV-vel voltak akkor problémák. Koaxon jött a 120/10Mbps sávszél, Sagemcom modem. Amint elindítottam a torrent klienst kb. 100 torrentel, abban a pillanatban fagyott a TV. Te is koaxon kapod a netet?
Még az is megzavarhatja, ha streamelsz. Az IPTV stream IGMP csomagokat használ, és ha a gépről streamelsz, akkor megáll minden. Legalábbis az eddigi tapasztalataim szerint.
-
lszlogal
senior tag
válasz ggg666 #98043 üzenetére
Évekkel ezelőtt mondta nekem azt a Telekomos szerelő, hogy nagyon nem szeretik ha torrenteznek a hálózatukon.
Fogalmam sincs hogy milyen csomagokat használ a torrent kliens. Azt tudom, hogy az IPTV-t az nagyon zavarja, ha IGMP-t használsz (ki is fagyhat tőle az egész rendszer).
-
lszlogal
senior tag
válasz ggg666 #98049 üzenetére
Akkor fogalmam sincs. Ha rebootolod a rendszert akkor is jelentkezik a hiba? (kapcsolj ki mindent, ha a Sagem összeállt, csak akkor kapcsold vissza a TV boxokat).
Esetleg nem konfiguráltál félre valamit? Nézd át a beállításokat.
Ha nem jó szerintem jelents hibát, bár úgy sem nagyon foglalkoznak az ilyen problémákkal (saját tapasztalat.)
A DNS névfeloldást leellenőrizted?
[ Szerkesztve ]
-
lszlogal
senior tag
válasz DJ. Ru$y #98053 üzenetére
Értem én hogy nem illegális dolog, nem is arra akartam kilyukadni, hogy szűrik a forgalmat. Az én modemem is haldoklik, ha elindítok rajta vagy 100 torrentet. A D-Link kábelmodem nem csinált hasonló dolgot, a Sagemcomnál kezdett el szórakozni minden. (nekem koaxom van)
-
lszlogal
senior tag
Akkor szerintem eszközcsere.
-
lszlogal
senior tag
válasz Intel fan11 #98067 üzenetére
Az ügyintézők sem tudják ezt pontosan, nekem ezt a linket szokták küldeni, mikor rákérdezek.
[ Szerkesztve ]
-
lszlogal
senior tag
válasz gabor_01 #98200 üzenetére
Addig hívogasd őket, míg meg nem csinálják. Nekem is volt hasonló hiba, a fizetős ügyfélszolgálathoz küldtek. Ha távolról nem észlelik a hibajelenséget, akkor azt a hibajegyet bizony lezárják, a szerelőt sem küldik ki.
[ Szerkesztve ]
-
lszlogal
senior tag
válasz Stylerr #98208 üzenetére
Nem találtam beállítási lehetőséget, szerintem nincs is (nekem is ilyenem van). Régebben egy 5.000 Ft-os TP-Link routerrel oldottam meg, amire DD-WRT-t telepítettem. Beállítottam a QoS-t WLAN-ra, és minden rendben ment akkora sávszéllel, amekkorával én szerettem volna. Mekkora sávszélességed van, hogy szükség van erre?
[ Szerkesztve ]
-
lszlogal
senior tag
válasz gabor_01 #98234 üzenetére
Az én boxom csak 720p-t és 1080i-t tud. Vigyázz, mert a 720p (szerintem) jobb minőségű mint a 1080 interlaced.
A 1080p (progressive), a teljes képkocka lesz elküldve a TV részére, 1920x1080 pixelt jelent.
A 1080i (interlaced) fél képkockákat küld a TV-nek, amik minden harmincad másodpercben váltakoznak. Ez 1920x540 pixelt jelent.
Bővebben itt olvashatsz róla.
[ Szerkesztve ]
-
lszlogal
senior tag
-
lszlogal
senior tag
Sziasztok,
Most nekem lenne egy kérdésem hozzátok:
Van egy IPTV szolgáltatásom a Telekomtól, két STB-vel (CISCO ISB 6030, Tatung 3112 CDA - a CISCO felvenni is tud). Ha a CISCO huzamosabb ideig be van kapcsolva (2-3 óra), akkor felforrósodik, a menürendszer és a stream elkezd akadozni. Úgy oldódik meg a probléma, ha teljesen kikapcsolom és megvárom hogy lehűljön. Ha erre jelentek hibát, akkor mennyire fognak velem foglalkozni? PC ventillátorral mennyire érdemes próbálkozni?
A Tatunggal semmi gond nincs, 0-24 be van kapcsolva, sosem helyezzük standby állapotba.
-
lszlogal
senior tag
válasz dvtkfan #98293 üzenetére
A Telekom általában CCA (Copper Clad Aluminum - rézzel körbefuttatott alumínium) kábelt szokott adni mert az olcsó, de sokan nem tudják hogy iszonyatosan oxidálódik és könnyen törik. Általában két-három évnél nem bírnak többet. Nekem is ilyen volt behúzva, és ezért tavaly újra kellett kábelezni a házat, mert sorra döglöttek meg. Itt olvashatsz róla bővebben.
Célszerűbb Cu (Cuprum, magyarul réz) eres UTP-t venni. Drágább, de cserébe sokkal jobb minőségű, és nem lesz vele annyi problémád.
[ Szerkesztve ]
-
lszlogal
senior tag
válasz DJ. Ru$y #98388 üzenetére
Régebben nekem azt mondták hogy nyugodtan le lehet vágni a réz kábelt ami a házadhoz jön, ezzel kapcsolatban nem küldenek ki szerelőt. Le is vágtam, nem problémáztak. Évekig ott lógott feltekerve. Akkor már újat húztak mikor visszaköttettem az xDSL-t, mert errefelé a koax hálózatuk minősége minősíthetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
lszlogal
senior tag
válasz pigster #98427 üzenetére
TVGO-n sima SD stream érhető el, HD stream nincs, és tapasztalataim szerint teljesen jól működik. Elvileg egyszerre maximum két felhasználóval lehetsz bejelentkezve. Viszont bizonyos csatornák nem érhetők el TVGO-n.
Ide kattintva tudod megnézni a csatornakínálatot.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
lszlogal
senior tag
válasz chungee #98520 üzenetére
Írtam múltkor, hogy bekapcsolják. Hibajegyet kellett nyitni, mert valami probláma van az előfizetésemmel kapcsolatban (legalábbis ezt mondták a telefonban). Érdekes, hogy a hibajegy eltűnt a Telekom fiókomból, reggel még ott volt. És csak a megnyitásáról kaptam SMS-t. A Fon természetesen továbbra sem működik.
[ Szerkesztve ]
-
lszlogal
senior tag
válasz chungee #98522 üzenetére
Kérj egy műszakis kollégát, mert a sima ügyfélszolgálatos csak ennyit fog tudni mondani. Központilag fogják neked bekapcsolni. Ha nem sikerül (lásd: az én példám) akkor fognak nyitni neked egy hibajegyet (ha nem, akkor kérd hogy nyissanak). Azóta már jött nekem az SMS, hogy csinálják.
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.