Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • *Ropi*

    félisten

    válasz hun005a #7730 üzenetére

    Nem. Csak teljesen egyforma paraméterekkel rendelkezőket: gyártó, típus és gyártási idő egyezzen meg! És cserélni is egyszerre kell az akkukat ugyanilyen módszerrel.

    Weboldalam: http://karpatisandor.hu

  • *Ropi*

    félisten

    válasz hun005a #7789 üzenetére

    Természetesen ki lehet, ha van műszered. Van műszered?

    Weboldalam: http://karpatisandor.hu

  • *Ropi*

    félisten

    válasz hun005a #7791 üzenetére

    Akkor 20V-os egyenáram állásban 10V feletti értéket kell mérj az akku kapcsain.

    Weboldalam: http://karpatisandor.hu

  • *Ropi*

    félisten

    válasz hun005a #7794 üzenetére

    Halott (cellazárlatos) akkuban akár 0-ra is eshet a feszültség, de még az is lehet, hogy pár volt marad benne évek alatt is. Kíváncsiságból 1.5 év állás után még 3-4V-ot mértem félretett akkukon.

    Az akkuk ellensége a szulfátosodás: akkor kezdődik, amikor a savsűrűség 1,225 (kilogramm / liter), vagy az akkufeszültség 12,4V alá esik az adott cellában (ez 75%: teljesen feltöltve 12,7V). Az akkumulátorok 80%-ának a meghibásodása az elszulfátosodásra vezethető vissza. Szulfátosodás akkor következik be, amikor a szulfát molekulák az elektrolitból (kénsav) kiválnak és az ólomlemezekre rakódnak. Hamarosan a lemezeken akkora lesz a szulfát réteg, hogy az akku nem tud töltést felvenni és töltést leadni. A szulfátlerakódásnak több oka is van:

    - Az akku túl sokat pihen két újratöltés között, pl. 24 óra nagyon meleg időben vagy több nap hideg időben már megindíthatja a fokozott szulfátosodást.
    - Az akkumulátort úgy tárolják, hogy időszakonként nincs újratöltve.
    - Túlzott mértékű kisütés (mélykisütés).
    - Az akku nem teljes mértékű feltöltése, pl. 90%-os újratöltés mellett megkezdődik a szulfátosodás abban a 10%-nyi, nem reaktivált anyagban, amit a befejezetlen töltési ciklus hagyott fenn.
    - A 38C fölötti hőmérséklet megnöveli a cellák önkisülését, ráadásul a hőmérséklet növekedésével együtt növekszik az önkisülés mértéke is. Ha egy vadonatúj, teljesen feltöltött akkumulátort 38C fokos hőmérsékleten hagyunk napi 24 órában 30 napon keresztül, az utána nem fog tudni nagy áramot leadni.
    - A túl hideg is megviseli az akkumulátort: olyankor az akkumulátor kapacitása alacsonyabb, mint normál hőmérsékleten. Extrém példa: egy teljesen lemerített akku akár be is tud fagyni, ha tartósan 0 fok alatt marad a környezeti hőmérséklet.
    - Alacsony elektrolit-szint (ez az UPS-ekben használt SLA akkukra nem jellemző, de ha sérül az akku borítása, akkor előfordulhat): a levegőnek kitett ólomlemezeken azonnal megindul a szulfát képződés.
    - Nem megfelelő töltőfeszültség vagy töltési karakterisztika: az UPS-ek töltőelektronikája néha megkergül, ekkor túltöltheti az akkut, ami gázképződéshez vezet: a cella előbb felpúposodik, később a kiszabaduló gázok
    kicsapódnak a környéken és kárt okoznak a fémekben, mint pl. a nyák lemezek réz felületei (tehát az UPS elektronikája is).

    Válaszolva a kérdésedre: halmozottan extrém esetben akár napok alatt is tönkre tud menni egy akku.

    [ Szerkesztve ]

    Weboldalam: http://karpatisandor.hu

Új hozzászólás Aktív témák