Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Superman

    nagyúr

    válasz wwenigma #1504 üzenetére

    Melyik ez a bolt konrétan? ha nem akarod leírni a nevét, akkor privátban is jöhet, mert én is miskolci vagyok és sok számtech boltban megfordultam már.....

  • Superman

    nagyúr

    Már régóta olvasgatom itt a ''vevőből hülyét csinálok'', meg a ''vevő mindig hülye'' típusú hozzászólásokat, de engedjetek meg egy szösszenetet nekem is. Tudom, hogy nagyon elterjedt lett az informatikus-mérnökök lenézése, meg hogy kóklerek hozzátok képest. Abban egyetértek, hogy egy tudományterület (márha az informatikát annak vesszük) szerteágazó és nem tudhat mindenki mindent. De akkor ez rátok is igaz.

    Például a hardver-szoftver bolt eladója nem akarjon már rámtukmálni egy alap delphi szoftvert, amikor világosan megmondom neki, hogy olyan kell, amelyikben az adatbázis kezelés is benne van, ez pedig csak az Enterprise verzióban van benne.

    Azt érzem, mintha ez a dolog, hogy ott ültök egész nap a boltban és be mer tévedni egy vevő, nektek óriási nyűg lenne és még ő kérjen elnézést, vagy legyen megtisztelve, hogy foglalkoztok vele. Sok boltban - tisztelet a kivételnek - még szervízvezetőnek is olyan 18 éves suhancokat alkalmaznak, akik csak a falat támasztják és ha bemegyek és köszönök, akkor csak bámulnak, mint a borjú arra a bizonyosra....

    Ha az informatikusi szakma felhígult - ez bizonyos értelemben igaz - akkor mit mondjunk a számtek boltosok, eladók seregéról? Itt már 8 általánossal is szervízvezető lehet valaki, ha családi, vagy haveri vállalkozásról van szó....
    Tényleg vannak gázos figurák, de vannak olyan jóhiszemű emberek, akik tényleg csak számítógépet szeretnének, de nem értenek hozzá. Én nem hülyézném le ezeket.

    És már elnézéseteket kérem, de én többre tartom, ha valaki több hónap kemény munkával megír, letesztel és beüzemel egy szoftvert, mintha kábeleket dugdos egy boltban. Erre ugyanis mindenki képes, csak bizonyos tapasztalat kell hozzá és ha nem antitálentum valaki, akkor csak tájékozódnia kell az új technikákról és a gyakorlatból mindent elsajátíthat. De programozni, szoftvert fejleszteni, tesztelni és egyebeket, amelyek a szűkebben vett informatikai munka részét képezik, már nem mindenki alkalmas.

    Ezzel nem azt mondom, hogy nem értékelem a számtek boltosok munkáját, hanem azt, hogy ez is egy munka, de ti folyton panaszkodtok, tisztelet a kivételnek. Ez is egy munka, amit el kell végezni. ha nem tetszik, vagy ennyire nem tudjátok kezelni a ''hülye vevőket'', akkor érdemes lenne megfontolni, hogy másik szakma után nézzetek...

  • Superman

    nagyúr

    válasz blueMerle #3344 üzenetére

    Mi a bajod, elgurult a gyógyszered? Ne ordíts már le valakit, csak azért, mert be mert ide írni és nem számtechboltos. Máskor is írtak már ide vevők, elmondták a tapasztalataikat, vita is volt, valamikor elég kemény hangú, de amit csinálsz, az gyerekes.

    Ha felbosszantott, akkor igyál egy hideg sört, vagy hűtsd le magad valamivel....

  • Superman

    nagyúr

    Én nem akarok provokálni, csak elmondok egy rövidke esetet, amely egy miskolci számtekboltban esett meg velem. Az aláírásomban szereplő gépet akartam összeállíttatni, meg még jónéhány kiegészítőt, amelyek nem fértek bele a gépleírásba az adatlapon. A lényeg az, hogy 400k fölötti összeg jött ki nekem, ismervén ennek a boltnak az árait, amely még az olcsóbb üzletek közül való. Bemegyek, elmondom mit szeretnék, sőt, még egy listát is összeírtam, hogy ne kelljen bogarászniuk.

    Pultos srác unottan nézi, majd a következő beszélgetés alakul ki közöttünk:

    Eladó: -Háát...ezek egyike sincs a webáruházunkban....
    Sup: -Talán meg lehetne rendelni nagykerből, én sem azonnalra gondoltam...
    Eladó: -Háát...mondom ezek nincsenek nekünk...
    Sup: -Értem én, de épp az előbb említettem, hogy várhatok. Ha a webáruházból akartam volna rendelni, akkor azt tettem volna.

    Elmegy, mutatja a kollégájának az alkatrészlistámat, ő még tanácstalabb arcot vág. Visszajön.

    -Eladó: -Egy ilyen géphez legalább 2-3 hét kell. Oda kell adni a beszerző kollégáknak, ők 3 héten belül választ adnak arra, hogy mit mennyiért lehet megszerezni.
    Sup:-Értem. És akkor januárban már lesz is új gépem, igaz?
    Eladó:-Jaja...
    Sup:-Ugye ez most csak valami vicc?
    Eladó:-Ööö...nem...
    Sup:-Esetleg nem lehetne megnézni, hogy azokban a nagykerekben, amelyekkel kapcsolatban álltok, mennyibe kerülnek ezek a cuccok és rögtön megrendelni őkat?

    Eladó tanácstalanul bámul, erre Sup kiveszi a kezéből az alkatrészlistát és átmegy egy másik boltba, ahol 4 napon belül minden megvolt, amit kért. Tanulság: ha nem kell a pénz, nem kell erőltetni..:DDD

  • Superman

    nagyúr

    válasz BirdPC #6559 üzenetére

    A kérdés mostmár csak az, hogy beszámoltad-e neki. :DDD Komolyan érdekel. :DDD

  • Superman

    nagyúr

    válasz biker #6901 üzenetére

    Aha...ezek szerint nem él az RMA, mint az Asus-nál, hogy a sz@r, hibás vackot vissza lehet küldeni? Bár én még nem küldtem ilyesmit a Távol-Keletre, de ezek szerint nem sokat ér a dolog.....

  • Superman

    nagyúr

    válasz ML320 #6905 üzenetére

    Helyi kisboltban, mivel nagyon jó áraik vannak, rendszeres vevő vagyok, múltkor 400k-t hagytam ott. Alaplapom tropa lett, én is megkérdeztem, amit a kedves bevizsgáltatód :DDD és azt mondta a tulaj: -Persze, hogyne..:D

    De persze nem ugyanolyan kaliberű lap volt. :)

  • Superman

    nagyúr

    válasz net84 #8339 üzenetére

    Azért van egy másik megközelítése is a dolognak. Van olyan ember is, aki ténylegesen vásárolni akar és ténylegesen van is pénze rá. S valamiért tényleg nagyon sürgős neki. Erre te:

    "Jakérem! Én először megveszem az eszközt, amivel dolgozni tudok, és utánna kezdek el munkákat bevállálni...
    az ilyet nagyon szájon tudnám csapni..."

    Én meg azt tudnám szájon csapni, aki ilyeneket mond. Honnan a jó égből tudod te azt, hogy mi volt az oka annak, hogy először a munkát szerezte meg, utána pedig gépet akart venni (ha egyáltalán így történt)? Persze, előbb vegyen gépet 2 milláért és majd utána próbáljon munkát szerezni vele, teljesen logikus....

    Megsúgom, hogy ismerős helyeken én is otthagytam már pár százezret, szerintem inkább milliós nagyságrendű az összeg, de pár napnál többet sehol sem kellett várnom, ha megrendeltem valamit. Ha látom, hogy az eladó kelletlen, húzza a száját és utána még - feltételezve - ki is beszél a hátam mögött, hogy mekkora balfasz vagyok, úgy otthagyom, mint vak ember a vadkörtét.

    Verseny van, ha nem tudsz nekem normális határidőre szállítani, akkor átmegyek egy másik helyre, másik kereskedőhöz, aki a pénzemért nem balfaszoz le, hanem a lehetetlent is megpróbálja.

    Sosem értettem itt egyesek viselkedését: a balfaszokból éltek, de mindig van valami bajotok velük.

  • Superman

    nagyúr

    Míg ütitek egymást, én kérdeznék valamit a boltosoktól: kaptam egy Belkin márkájú laptop hűtőpadot. Számla, minden megvan hozzá. Három napig örültem is neki, majd a negyedik napon valami történt a ventijével, mert alig forog, iszonyat módon elkezdett zörögni, mintha csapágyas lenne. Persze 3 nap alatt ez elég gáz, ráadásul meg se lett mozdítva, a laptop rajta van az asztalon. Néztem mindenhonnan, de csak szétszedni tudnám.

    Kérdés: visszavihetem én ezt oda, ahonnan vették nekem (számlával), vagy el fognak hajtani?

    A Cooling pad így használhatatlan, amint bedugoma noti valamelyik USB portjába, majdnem szétrázza a készüléket úgy zörög a venti és nem is forog normálisan. Persze nem nagy érték, kábé 7k, ezért is kérdem....

Új hozzászólás Aktív témák