- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Proxmox VE
- Mozilla Thunderbird
- Crypto Trade
- Pokémon-tolvajnak mondják, beperelték a fejlesztőt
- Mobilinternet
- Bevált az AI, egy nagy cégnél sorra váltják le az embereket
- Windows 11
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
Aktív témák
-
NandoXXL
senior tag
A Street View-en lehet egy szőrös férfinak a te formás férfi popsidon akad majd meg a szeme Hozzá járult? Nem, csak arra járt.
https://www.google.hu/maps/@47.5043918,19.0483824,3a,15y,235.94h,84.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfI21ua8zV3SXPQW0emVbCQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu[ Szerkesztve ]
V.R.S.N.S.M.V.-- S.M.Q.L.I.V.B
-
arnyekxxx
veterán
ettől függetlenül az okostelefonok 100%-val lehet telefonálni (és kb mindegyiket használják is erre, még ha kevesebbet is mint facebookra) mig a tabletek jelentős részében nincs is sim.
A smartphone tökéletesen leírja a készüléket egy szóban. Ráadásul már akkor létezett ugyanezekkel a funkciókkal amikor a tablet egy érintőképernyős, billentyűzetnélküli laptopot jelentett windows XP-vel.
-
félisten
Nem közötködésként, csak a pontosság kedvéért:
2002-ben vettem az első Garmin GPS-emet, egy eMapet, 130e Ft-ért. Ez monokróm LCD volt, útvonaltervezés nélkül.
2004-ben ugyanennyiért már GPSMap 76CS-t kaptam, színes kijelzővel, útvonaltervezéssel, barométerrel, iránytűvel. A hozzá kapott Naviguide Magyarország-térképet a mai napig ingyen tudom frissíteni.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
stellaz
addikt
-
Attila0
őstag
"Ok, csak arra utaltam, hogy akkoriban annak volt ilyen eszköze, akinek szüksége volt rá."
Én ezt egy percig sem vitattam.
"Az okostelefonok egyik tényleg nagy előnye ez, amit nem nagyon lehet mással pótolni."
Dehogynem, még 2024-ben vehetsz dedikált navigációt. Az egy más kérdés hogy a tabletek korában még van-e értelme
[ Szerkesztve ]
-
emelhu
aktív tag
"aztán lehet, hogy meggondolnák, kell-e a fülhallgató használatához a hívás lista, meg a gps adat, vagy, hogy nézegessék-e az autó által felvett családi jeleneteket."
Mondjuk a fogyasztóvédelem alapból betiltja azoknak a termékeknek a forgalmazását, amelyek nem tudják korrekten megindokolni milyen adat milyen célból kell és hogy a GDPR-t betartják. (ugyanezt megkövetelik az alkalamzásboltoktól is).
Én egészen odáig mentem el,. hogy egy termék forgalombahozatalának feltétele a többi műszaki adat mellett a netes forgalom definíciója: mikor, milyen okból, milyen célból, milyen szerverre, milyen adatot küld át, ott azt milyen célból használják, milyen az adatkezelése és ki férhet hozzá.
Ha 50 apihívást végez 20 szereven, akkor egy vastag könyvet kell írnia (PDF elbírja)... a vevő meg látja hogy mi van (miért ez a túlzás). A hatóság meg könnyen átnézheti, ha meg olyan adatforgalom van, ami nem szerepel a doksiban, az onnan szándékos és rosszhiszemű... sokba kell hogy kerüljön a cégnek. -
HThomas
senior tag
Nekem amióta van Google Maps meg Waze, eszembe sem jutna az offline navival küzdeni (esetleg külföldön olyan helyen, ahol épp nincs mobilnetem). Szív a fene a frissítgetéssel, térkép előfizetésekkel, meg ugye így vannak normális valós idejű forgalmi adatok.
Túrázni használom a mapy.cz offlne térképeit, de az meg egy másik történet... -
félisten
Telefonra is vannak offline navigációs lehetőségek, mint például maga a GoogleMaps. Vagy Here, Sygic...
A dedikált GPS-eknek nem teljesen szokványos körülmények között azért van még létjogosultsága, pl.:
- kézbe, mondjuk kiránduláshoz, amikor nem a méregrdága telefonodat akarod elejteni, eláztatni,
- autóba, mert nem akarod minden induláskor a telefont felszerelni, a navigációt indítani,
- motorra, biciklire...MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
HThomas
senior tag
Anno megvettem a Sygicet full térképpel, talán egyszer használtam külföldön mert nem érte volna meg csak a naviért simet venni, másra meg nem kellett. Ráadásul a címek beírása is nehézkesebb, ha épp nincs pontos címem, csak keresek valamit. Nem tudom, nekem a Google Maps jobban kézreáll. Az iGO-s navi a szekrényben porosodott évek óta, egyszer megpróbáltam térképet frissíteni rajta (elvileg lifetime support), aztán kidobott valami hibát, hogy lejárt a licenszem, na akkor hagytam a francba az egészet és kivágtam a következő lomtalanításkor, vigye akinek kell... A telefon egy régi kocsiban meg tök kényelmes a Xiaomi MI töltővel, csak berakom és tölti, az újabbakban meg ott az Android Auto vagy a gyári navi, ha épp van és nem túl szar. Bringán / túrán én sokszor csak órával navigálok, ha van előre tervezett track... szóval nekem abszolút nem hiányzik, de megértem, ha valakinek igen
-
bambano
titán
"Mondjuk a fogyasztóvédelem alapból betiltja azoknak a termékeknek a forgalmazását, amelyek nem tudják korrekten megindokolni": a telekom már legalább két éve minden hónapban küld legalább egy sms-t, hogy változik a domino ászf.
tartok tőle, hogy havi 1+ ászf változást *senki* nem tud követni. ha meg is írták az ászf változásban, hogy minden adatodat kiküldték a bantukhoz, anyádat eladták rabszolgának, azt se vennéd észre.a telekom ddos-t csinált az ászf-ből.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
aktív tag
-
félisten
Neked így kényelmes. Kinek mi áll kézre. Ha a telefonom csak úgy bepattanna egy helyre és nem kellene a kábellel szórakozni, és a navigációs program kijelzője nem közeli nézésre lenne optimalizálva, egyértelműbb lenne a helyzet.
De titokban megsúgom: én is a telefont használom. Csak kényelmetlennek tartom.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
btprg
senior tag
Nem kell venni ilyen foshalmokat, és szevasz. Akinél nem veri ki a biztosítékot, hogy a bugos szoftvereken keresztül bármikor egy guruló koporsóvá változhat az "autója", és rábízza ilyenekre az életét, azon nem lehet segíteni... A megfigyelésről nem is beszélve.
Ha a bankoknak meg lehetett mondani, hogy küldjenek az ügyfeleknek levelet a befektetés nélkül tárolt pénz értékvesztéséről, akkor az autókereskedéseket is rá lehetne kényszeríteni arra, hogy a négy kerekű számítógépek biztonsági kockázatairól és esetleges javítási költségeiről is tájékoztassák a leendő vevőket.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
HThomas
senior tag
Ha a telefonom csak úgy bepattanna egy helyre és nem kellene a kábellel szórakozni
Az említett töltő egyébként pont ezt tudja, a kábelt egyszer kell jól elvezetni, onnantól nincs vele gond, a telót tölti vezeték nélkül, ráadásul a rögzítőfüleket is automatikusan nyitja és zárja. -
bambano
titán
"tájékoztassák a leendő vevőket.": ezzel az a személyes bajom, hogy lassan nem fogsz tudni autót venni.
Odamész reggel 6-ra a kereskedésbe, körbe lesz tapétázva a kerítés 42 darab, összesen 3000 oldalnyi tájékoztatásról, mert a kerítésen kamera van. Mire 9-kor kinyit a kereskedés, egy részét el is olvastad, meg is értetted. A kereskedésen belül megint van párezer oldal, mert az eladóteret is kamerázzák. Utána kapsz 8-10 ezer oldalnyi tájékoztatást arról, hogy melyik autóról mit kell tudni, majd kihozzák neked a háború és békét a szerződéskötéssel és a számlázással kapcsolatos adatkezelésről. Levezetésnek kapsz még valami papírt a bankkártya használatról. Majd amikor átveszed az autót, kapsz újabb párezer oldalt a környezetvédelmi tudnnivalókról.Ja, és mindegyik doksiban az első kétszáz oldal a kereskedés mosakodásáról szól, hogy ők viszont semmiért sem vállalnak felelősséget.
szügyig tele van a hócipőm a tájékoztatási kötelezettségekkel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
a huszonx éves autókkal meg az a baj, hogy azok nem egyenlőek egy mai modern autóval, amiből kiszedték a számítógépet. a 2x éves kasztni már elfáradt, stb.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
félisten
-
ngnr5
csendes tag
azert fura a cikkben "Az FCC elnöknője kilenc nagy autógyártónak, köztük a Teslának..." es ezek utan egy kis ekezese kovetkezik a szerzotol a o megszokott modjan Musk/Tesla temaban... a tobbi gyarto miert nincs megemlive sem? szentek vagy csak nem gyuloli ugy oket az szerzo?
-
Attila0
őstag
Szerintem csak azért mert, a kezdetektől Musk/tesla kezdett a full elektromos autók terjesztésébe Persze tudom, hogy most már egy belső égésű is teli van kényelmielektronikával. Viszont ha akarnának, akkor ők talán még vissza tudnának állni egy mechanikusabb technológiára.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Ellenben a Tesla belső informatikai megoldása (talán) a legészszerűbb és legrugalmasabb. Persze, nyilván vannak ellenérvek is, de én általában arról olvasok, hogy a Tesla szoftverapalú megközelítése a helyes út, szemben az autóiparban megszokott, miniatűr számítógépekkel telezsúfolt autókkal.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
emelhu
aktív tag
Én azért komoly biztonsági kockázatot látok ha mindent egy központ irányít... ha lemered a "központ" akkor elmennek a fékek 200-nál és zárva maradnak az égő autó ajtajai, fogva tartva a bentlévőket?
Ez a probléma a sok mikroszervízre szétosztott rendszer és a nagy monolitikus rendszer vitája, ugyanaz.
Egyensúlyozni kell, optimális megoldást találni, egyik véglet sem tökéletes. -
swtrooper
csendes tag
Üdv bocsánat hogy ebbe a topikba de ide írtam utoljára .
Nektek is új féle üzenet funckió van hardveraprón?
Most ezt írja ha jön valami:
Xy 3 dbtegnap 18:04Hirdetés Régi laptop memóriák kilós áron ddr ddr2
Ki lehet ezt kapcsolni hogy ne írja a hírdetést? Nagyon idegesitő .Csak személyes átvétel! A találkozóra FELKÉSZÜLTEN érkezzen, nem tudok mindig visszaadni, nem vagyok pénzváltó, sem ATM kezelő, kérem a pénzt előre kikészíteni köszönöm. Unatkozók, imbecilek, "bocsimégsemkell", link alakok ne írjanak!!!!
-
swtrooper
csendes tag
Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Mobil flották
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Premier előzetesen a God of War: Ragnarök PC-s kiadása
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Spórolós topik
- Baba-Apa topic
- Ukrajnai háború
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen