-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
válasz mikrofon #15235 üzenetére
nekem ne, fent kezdett leválni a borítás, ahol a hüvelykujjat támasztom, hanem lent, a kártyaajtó mellett. de az még nem igazán volt vészes, ellenben a kártyaajtón már lassan lifegni kezdett az egész gumi.
amúgy az ilyen jellegű problémáról a Nikonosok is sokat tudnak mesélni.
-
rumos14
nagyúr
sziasztok, úgy emlékszem, h amikor megjelent a 4.0 fw az A7II-re, az egyik újdonság a gombra programozható LCD/EVF váltás volt. most pár hete felraktam az új fw-t és sehol nem találok ilyen lehetőséget. vagy rosszul emlékeztem?
-
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
válasz #31733248 #15444 üzenetére
ezt én is néztem és kicsit értetlen vagyok a jelenség előtt van mondjuk szórás a 28-70-ek között, vagy 4 megfordult a kezeim közt, de a legjobbra is azt mondtam, hogy jó, de semmi extra - persze egy kitobi nem is szokott extra lenni. erre a videóban a 42 mpixeles vázon is milyen jól teljesít.
-
rumos14
nagyúr
válasz konyi79 #15452 üzenetére
600 USD, annyival nyitott a 18-105/4 is.
55mm szűrő, 326 g, tehát érezhetően kisebb mint a tükrös társa, vélhetően agyonkorrigált és optikailag közepes darab. én a 18-105 mellett nem sok értelmét látom, de ha +200 USD-ért adják kitben, úgy fogyhat.
mindenesetre: 4+ év után új Sony aps-c obi -> juhhúúú -
rumos14
nagyúr
válasz KawaBazsy #15598 üzenetére
a Sigma 30/2.8 élesebb mint a Sony 35/1.8. F2.8-on biztosan, utána nem nagyon néztem, de nem is számít.
ahogy az 50/1.8 is élesebb mint a 35/1.8.
ugyanakkor számomra a 35/1.8 is elég éles volt, nyitva sem volt rossz, kis rekeszeléssel javult. a látószög, a kis méret, a stabi nagyon bejött nekem anno. -
rumos14
nagyúr
válasz Overcome85 #15700 üzenetére
A7II? (nem azért mondom, mert van épp egy eladó darabom )
szerintem A7 vonalon "ismerkedésre" tökéletesen megfelel és ha ráharapsz, akkor később még ráérsz feljebb lépni. addig is több zsé marad objektívekre, amik amúgy is időállóbb befektetések és a kreativitásban is jobban segítenek mint egy jobb váz. -
rumos14
nagyúr
válasz Overcome85 #15705 üzenetére
szerintem az döntsd el először, hogy full frame gépet akarsz-e vagy "elég" az aps-c is. nem sok rosszat tudok mondani az X-T2-re amúgy talán az arcfelismerő/követő AF nem annyira erős.
a Batis 85-nek a Sony 85 ellenében sok értelmét nem látom, bár nyilván fancy-bb az a kék Zeiss logo a tubuson szélesebb látószög pont hogy igen jól jöhet rendezvényfotózáson... ezért mondom, hogy obira többet "kell" költeni mint vázra. -
rumos14
nagyúr
válasz mikrofon #15722 üzenetére
a kereső crop módban, főleg kevés fényben, érezhetően gyengébb minőségű képet ad a digitális zoom miatt.
az 50-100/f1.8 50-en is, de 100-on főleg nagyobb képet ad mint az aps-c képkör. 100-on egészen közel van a FF-hez.
persze a faxnak van kedve sok-sok képet kikroppolni - az eltérő gyútávon való eltérő képkör miatt még csak batch-ben sem lehet. -
rumos14
nagyúr
válasz mikrofon #15946 üzenetére
teljesen egyetértek, nem az élességet kell minden elé venni, és azért ez a Zeiss 35/1.4 bőven elég éles nyitva is, senkinek sem lesz emiatt gyengébb egy amúgy jó képe.
de ha csak fotóznék, nem videóznék, főleg az új árakat nézve, nem kizárt, hogy a Samyang-ot venném... sőt, talán maradtam volna a Sigma 35/1.4-nél, ami aztán tényleg bivaly éles mindig, mindenhol. és A7r2-n már elég nagy a PDAF terület is.jmakk: ha vdeó akkor manuálfókusz? itt mindenki profi fizetős munkára használja a felszerelést, gyerekre, családra nem? oda teljesen jó a Sony-féle AF. igazából ez volt számomra mindig az egyik nagyon fontos érv a Sony milc-ek mellett. nyilván zavarba hozható és van, amit nem bír lekövetni, de már a NEX-5R-nél is elégedett voltam, hogy milyen szépen lekövette a mozgást. persze ehhez Sony obik kellettek, Sigma 30 már nem volt elég.
grigo: én tavaly nov-ben vettem használtam a Zeiss 35/1.4-et, akkor rövid időn belül 3 is volt használtan, szóval nem reménytelen.
neck: pár éve még a 24/18-at mondtam volna, és amúgy tényleg itűnő objektív... de meglehtősen drága. most már megfontolnám a 28/2-t aps-c vázra. a szűk keresztmetszet a stabi hiánya pl. a 35/1.8-hoz képest, videónál azért több mint hasznos. vagy A6500 kell...
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz rgranc #16007 üzenetére
ezt nem vágom, hogy akkor most minden új obi után vázfrissítés kell-e... pár éve volt egy olyan fw frissítési hullám, aminél az volt az okosság, hogy mostantól a vázak és az obik "univerzális" nyelven kommunikálnak, azaz az obi átadja a szükséges korrekciós adatokat a váznak.
na persze reszeljenek csak a fw-en, hajrá.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
ha lesz is kitben ez a 18-135, nem lesz olcsóbb mint ha külön megvennéd: lásd a 16-70 és 18-105 kiteket.
én azért mindenkit arra bíztatok hogy lehetőleg natív obit vegyen, szerintem a Sigma 17-70 a SEL 18-105 mellett "nem játszik". lehet, hogy a Sigma élesebb, de a natívság az AF-ben bizony sokat számít, ezen semmilyen szuper adapter nem változtat. videóra pedig végképp nem ajánlom az adapteres megoldást, az MC-11-et sem, mert az AF lényegesen gyengébb és az alapvetően csendes HSM motor azért folyamatos AF keresésénél hallható hangot ad ki.
-
rumos14
nagyúr
szerintem erre a hangnemre itt semmi szükség nincs, ha ez jön belőled, akkor kérlek, inkább ne írj. köszi átmentél személyeskedésbe, beszólogatsz, megmondod a tutit, hogy a másik mihez ért és mihez nem, hálisten Econ nem vette fel a kesztyűt
amúgy ez a DOF ekvivalencia a fotós világ egyik legunalmasabb témája, sztem mindenki érti, miről van szó, az F1.8 az aps-c érzékelőn is F1.8, de ha már pont a portrézásról beszélünk, van értelme hozzáadni azt az 1 és 1/6 FÉ-t.
nekem amúgy több barátom is használ Sony aps-c rendszeren 70-200/2.8 obit, igaz, nem MILC-en. sportfotózáshoz műfajtól függően kifejezetten jól jöhet az extra hossz.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz #96302336 #16371 üzenetére
kiváncsi vagyok, milyen lesz, de sztem 1000 USD alatt kéne nyitni, mert kicsit többért ott a 24-105, ami persze F4, de mégis csak Sony.
réánézésre olyan mint a tükrös 28-75, egy adapterrel meghosszabbítva
a konkrét objektíven felül, szuper, hogy végre a Tamron is beszáll a bizniszbe. remélem mind a Tamron, mind a Sigma onik normális (csendes) AF motorokkkal jönnek. -
rumos14
nagyúr
válasz OPiiPO #16386 üzenetére
Sony topikban a "70-210 F4" számsorról egy Nikon ugrik be neked, nem a Beercan? ülj le fiam, elégtelen
én örülök, hogy ebben a Tamron 28-75-ben nincs stabi, és a 28mm kedő is elfogadható kompromisszum, mert így tudnak több száz grammot (meg remélhetőleg dollárt is) lefaragni róla. a 70-210 F4-et is kihozhatták volna E bajonettel, van még rés a Sony verzió mellett (alatt).
-
rumos14
nagyúr
válasz p_adam #16435 üzenetére
lényegében mindenben hozta az elvárhatót, abszolút versenyképes, különösebb gyengék nélkül.
én év elején váltottam A7II-ről a7rII-re. Az A7III árára kiváncsi vagyok, 700k-ra saccolom, az alatt van használt A7rII. Persze sánítít az új-használt összevetés, de használt A7III egy ideig még nem lesz, újszerű A7rII meg volt
szóval egyelőre még úgy érzem, jó döntés volt az A7rII, nem kell új pótakksi , és a 18-105, igaz, hogy csak aps-c méretben, de még bőven használható 18 mpixelt ad, így az alapzoom kérdés is megoldva persze az AF joy jól jönne.a Sigma Art obik: nagyon remélem, hogy rendes, natív AF-et kapnak, nem ilyen beépített adapteres félmegoldást. vajon az árak a tükrös változatokkal egyezőek lesznek?
ill. mivel a 35 Art már "régi", lehet, hogy ott az optikán is reszelnek egy kicsit.
számomra most egyik sem instant buy, de jó, hogy jönnek. zoomot kérünk még, Yamaki-san -
rumos14
nagyúr
válasz tailor #16478 üzenetére
én 800-ra tippeltem volna, egy ideje ugye 1 USD = 400 HUF volt a szokásos átváltás, de most látom 254 az USD, tehát lement az árfolyam, de ez úgy látszik, kontraproduktívan hatott a magyar árképzésre.
azért nem tartom kizártnak h ez csak ilyen "első igyekezetben" meghatározott ár. -
rumos14
nagyúr
válasz kovsol #18573 üzenetére
én kora délután voltam, volt E bajonettes Sigma 50 és 85, meg pár aps-c (16, 30).
FE obi volt 55, 85, 12-24, 70-200, 100-400, 24-105, 90 macro, ... ezekre emlékszem.szóval volt felhozatal bőven.
nekem a Sigma 85 nagyon tetszett, gyors az AF, de nagyon gyors (A7III volt alatta) és az élesség is kittttűnőőő.
nagyon hallgatóztam h az AF mennyire hangos de ugye teljes csend lett volna a mérvadó, mindenesetre az 50-es azért eléggé halk, talán a samyang 35-nél is halkabb, és a videó közbeni AF is jó volt. -
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
válasz konyi79 #19589 üzenetére
én már be is írtam oda, de sztem a konkurrencia kibeszélése ide is beférhet.
én örülök, hogy van még valaki a piacon, ha lenne x db Nikon AF-S obim, biztos ezt venném Sony helyett. valamennyi piacot a Sony most elvesztett, és fel van adva a lecke, megint előre kell menekülniük. bár sztem nem is annyira a vázakkal, hanem- még mindig - az objektív parkkal - natív 35/1.8, hol vagy? -
rumos14
nagyúr
az A9 az AF-re van kihegyezve, magas iso-n az A7III határozottan jobb.
sajnos a vázak fejlesztése mindig jobban ment a Sonynak mint az obiké. én szentségeltem egy egészségeset, majd megvettem a használt 35/1.4-et, mert a gyútáv nagyon köll, és nem is bántam meg, de egy 35/1.8 a 85/1.8 ár és minőségi szintjén hiányzik. meg 24/1.8, 20/1.8, stb... a Nikon ezeket jól nyomja, legalábbis DSLR fronton. -
rumos14
nagyúr
sötét, alacsony kontrasztú arc, világos, kontrasztos fények a háttérben. persze hogy szenved az AF rendszer. de ha úgy kezded a videót, hogy az arcfelismerő ráállt az arcra, akkor jobb esélyed van, hogy rajta is marad.
az exponálás ("világosság") alapján is látszik, hogy a gép a háttérre állt rá inkább. -
rumos14
nagyúr
válasz konyi79 #19620 üzenetére
az FE 35/1.4 nagyon "lávcsi" üveg, imádom. az ára az annyi amennyi, de a "márkás" 35/1.4-ek kb ilyen áron mozognak, a felbecsülhetetlen értékű kék Zeiss logó nélkül is
ugyanúgy aps-c vonalon is volt nálam pár napig a Zeiss 24/1.8, és az az obi is varázslatos.
akárhogy is, egy megfizethető 35/1.8 kellene. -
rumos14
nagyúr
bevallom töredelmesen, A7-ben meghalt zárról még nem hallottam, illetve nemtom, hogy a tükörnélküliség egyátlalán hogyan hat a zárhalálra mint rizikó faktorra.
de bazz ez elég blama h ilyen megnevezések alapján nem bírják beazonosítani a saját gépüket. mondjuk ebben a Sony is ludas az ILCE-7, Alpha7KBanyámkínnya megnevezésekkel. egy Nikon D850 az tök egyértelmű.
én 20k-ért vettem A7II-re +4 év garit, a gumicsere már behozta. persze ehhez mo-i beszerzés kell... -
rumos14
nagyúr
egy 1" szenzor azért eléggé messze van egy aps-c mérettől, és bár 2 stoppal fényerősebb az obi, ennek nem kis részét elveszi a kb szintén 2 stoppal kisebb szenzorméret.
arról nem is beszélve, hogy jó fényviszonyok mellett az aps-c sokkal szebb, természetesebb képet fog adni, és a dinamikatartomány is más szinten van.
AF az mk III-ban, majd utána a IV-ben is sokat javult, dea PDAF miatt az A6000 azért itt is más dimenzió. NEX-5R persze más tészta, talán azzal már egy szinten vannak a mk III-IV-ek.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen