Új hozzászólás Aktív témák
-
PeL
addikt
Szösszenet SG-ről:
zmok
Nem lettem volna a GSC-s srácok helyében, amikor bejelentették, hogy nem lesz S.T.A.L.K.E.R.2.
Hogyan élték meg? Biztosan a szívükhöz nőtt az évek alatt.
Tudom, hogy lesz majd Cradle, meg Survarium.... , ezekről mi a véleményed?dez0wave
zmok: eléggé ledöbbentek, de ugyanakkor a tulajdonos kezében van a döntés. Azt tudni kell G-ről, hogy sosem tesz elhamarkodott döntéseket, és utána sosem változtat azokon. Nem igazán pénzzel volt a gond, hanem inkább azzal, hogy látta hol áll a project, plusz ebben a mai világban eléggé rizikós pc exclusive játékokat csinálni, más platformokra meg nem volt felkészülni a régi stalker-team, ezért inkább úgy döntött, hogy nem csinál pénztemetőt, hanem még idejében leájjítja a folyamatokat. A játék maga nincs eltemetve, se nem kidobva, csak majd ha lesz rá elég ember, és elég tapasztalattal más platformokra is, akkor folytatják. A cég még nem zárt be, elég sok kósza pletya megy a neten, de ezt én cáfolni tudom, mivel napi kapcsolatban vagyok velük, és látom, hogy melóznak. Aki kicsit utána is jár, a dtf és linkedin oldalakon lelhet jócskán gsc alkalmazottat, van ott pálya szerkesztő, modellező, minden ami kell. Egy éra véget ért, a stalker team lelépett, "majd lesz más", én nem aggódnék feleslegesen.
------
Cradle pálya dizájnja személy szerint nem tetszik, túl sivár, elbírna még jó pár fát, bokrot a terep, a házak berendezése tetszik, és a sztori is jól hangzik. Habár manapság inkább játszom poszt-apokokaliptikus játékokkal, mint fantazi kalandokkal. Survarium az nagyon jól néz ki, végre nem szűkölködik a táj a növényzetben sem, egyedül csak az online játékmóddal nem vagyok kibékülve, de biztos meg fogom nézni, ha kész lesz. Ami még érdekes most, az a Nuclear Union.
----
Gépigényről annyit, hogy a SoC-hoz képest magas, mai viszonylatban normál. Nekem egy régi 2009es konfigom van, e8400as proci, 8g ddr2 1044mhz ramok, meg egy ati hd5770 1gb vga, és zökkenőmentesen fut 1920x1080ban maxon. A pályák nagyok, sok a növényzet rajtuk, meg a fű is sűrűbb és nagyobb, ezek összességében eléggé terhelik a gépet, ezért is írtam, hogy a SoC-énál magasabb a gépigénye.
-
PeL
addikt
válasz capulet75 #133 üzenetére
Ezt nem gépigénynek szánta gondolom, csak leírta a saját konfigját és hogy jól megy nála. Amúgy ha 8GB nem is, 2GB minimum de inkább 4 tuti kelleni fog a zökkenőmentes futtatáshoz...
Misi007
Ha ő azt mondja hogy nem teljesen halott a Stalker 2 akkor még van remény
[ Szerkesztve ]
-
PeL
addikt
A Stalker pedig pont jól szerepelt az eladási listákon, a SHoC-ból 1 év alatt kb 1,5 millió ment el, Call of Pripyatból meg 2 milla fél év alatt. Clear Sky-t nem tudom. Előbbi 2009-es adat, utóbbi 2010 májusi. Szerintem ez egyáltalán nem rossz, sőt kiemelkedő. Azóta meg ez a szám biztos hogy még nagyobb. Az meg hogy konzolon jobbak az eladások csupán annak köszönhető hogy a sok noob pc-hez nem értő amerikai kisgyereknek megvették otthonra a konzolt és elterjedt. De ez nem idevaló téma, nem akarok pc vs. konzol flamewart indítani, csak remélni tudom hogy ez a "PC-t minden fejlesztő leszarja" trend változni fog.
[ Szerkesztve ]
-
PeL
addikt
válasz Physicist03 #142 üzenetére
Akkor igen szépen csődbe mennének a hardware gyártók, mert senki nem venne százezres VGA-kat a gépbe, meg "kórájhetet" játékra
-
PeL
addikt
válasz Psychopeti #200 üzenetére
Igen, nem is baj mert nem lesz nagy a gépigény. Akkor már inkább Bethesda féle enginen, azon még modolni is könnyű lenne. Meg nem kéne atomerőmű alá...
[ Szerkesztve ]
-
PeL
addikt
válasz Psychopeti #202 üzenetére
modderek majd úgyis csinálnak hozzá graf tuning modokat előbb utóbb, mint az összes többi stalker részhez
-
PeL
addikt
válasz Psychopeti #204 üzenetére
Hát ja jól néz ki de mivel nem szeretek diavetítést nézni ezért inkább meg se próbálnám futtatni, a Crysis 2-t se tettem fel erre a gépre.
-
PeL
addikt
A 40 óra az kb 3-4 napnyi játék, a halálokat, bolyongást, "nem tudom mit kell csinálni", alvást, evést, mindent beleszámolva. Ha még mellette dolgozol is az a 40 óra bizony felrúghat 1 hétre is.
Ha 80 óra akkor meg simán bele fog telleni egy hétbe egy átlag gamernek sztem, még a tapasztaltabb STALKER-eknek is
[ Szerkesztve ]
-
PeL
addikt
válasz Balathruin #256 üzenetére
És public vagy zártkörű lesz?
-
PeL
addikt
válasz Balathruin #277 üzenetére
És ez hogy jön ide amúgy? Semmi köze a Lost Alpha-hoz, én még bízok a csodában hogy az LA-t még idén megkapjuk váratlanul. Az OL2012 meg nem lesz más mint az OL 2.2 feljavított csillivilli grafikával meg beleraktak egy rakás fegyvert ami amúgy teljesen felesleges. Képen pl. láttam a Crysis-ből a SCAR-t. Szerintem hülyeség mindenféle idétlen fegyvert beletenni, nem nagyon illik bele a STALKER koncepciójába. STALKER-ben amúgy sincs jobb fegyver a jó öreg ruszki daraboknál (AK széria)
[ Szerkesztve ]
-
PeL
addikt
-
PeL
addikt
válasz Physicist03 #329 üzenetére
Engem nem zavar az angol, legalább értem mit motyognak
-
PeL
addikt
Nem hiszem mert Dez0 nem reagált semmit arra mikor felajánlottam a segítségemet, referenciának nem tudom mennyire lenne jó az SGM mod amit magyarítottam / magyarítottunk, vagy lehet már megvan a csapat a magyarításhoz is. Pedig egy ilyen volumenű projectben szívesen részt vennék
-
PeL
addikt
válasz Plazmacucci #372 üzenetére
Dez0 szerint beletették a többszálas kezelést, de az kelleni is fog a játéknak a nagyobb tartalom miatt gondolom.
-
PeL
addikt
válasz Plazmacucci #375 üzenetére
VGA nem kell olyan nagy neki amúgy, egy 64MB-os Radeon 9500-on vittem végig először a játékot. Gyanítom hogy az 5770 lazán elég neki. Processzorból viszont semmi az egy szál miatt, ez bottleneckel bármilyen rendszert
-
PeL
addikt
dezodor Apr 26 2013, 3:53pm replied:
We posted on our fansite, facebook group as well. GSC reviewed LA in March, and they sent us a list which we need to fix/improve, don't worry it has nothing about cutting content, more likely gameplay matters. There was an interview with the sales representative a few weeks ago, where he said LA might be the last project officially released in the series, if it reaches the quality level, which is required to be released. They tested an early Marc build, actually they got it on the 27th of Feb, and the conclusion was the game is not yet ready to be released. They liked many things in it, so we are heading to the good direction, but if we want it to be released, the gameplay should be more smooth, with more interaction, and more informative tasks, with tons of descriptions and help for the player, plus we need to make the empty parts of the levels a bit more interesting. As for graphics, they liked it, but some old tree models are too outdated, the gui looks "not so nice", so we have a lot to fix. They liked the voice acting also, and the rest is private There was an other interview with the head of GSC a week ago, which content was summarized by a guy, where he said "la wont be released under ths stalker brand, because it hasnt reached the quality level". It's a bit misleading, he forgot one word, which is "yet". But that's how media works, ine nothing new was said about LA since the previous interview. We are working hard to make our dream, let's see what we can do! A little note to those, who are trying to make panic on forums: plz don't do that, we need peace, and support, instead of false alarms. thx!
Fordítás nagyjából (valszeg nem tökéletes)
Írtunk az oldalunkra és a facebook csoportunkba is. A GSC átnézte a Lost Alphát márciusban és küldtek egy listát arról hogy mit kéne javítanunk/finomítanunk, ne aggódjatok ez nem content kivágásról szól, a játékmenet számít. Beszéltünk az értékesítési képviselővel néhány héttel ezelőtt aki elmondta hogy a Lost Alpha lehet az utolsó hivatalosan kiadott játék a sorozatban, ha eléri a megfelelő minőségi szintet ami kell a kiadáshoz. Teszteltek egy kora márciusi buildet amit február 27-én megkaptak és a konklúzió az hogy a játék még nem áll készen a kiadásra. Sok dolog tetszett nekik benne, tehát jó irányba haladunk, de ha ki szeretnénk adatni akkor a játékmenetnek simábbnak kell lennie több interakcióval és információdúsabb küldetésekkel, tonnányi feliratozással segítve a játékost, plusz a pályák üresebb részeit érdekesebbé kell tennünk. A grafikát is értékelték de néhány régi fa modell túlságosan idejétmúlt, a GUI "nem túl jó", tehát sok javítanivalónk van. Tetszett nekik a hanganyag, a többi pedig személyes Volt egy megbeszélés még a GSC vezetőjével egy hete, ahol a tartalom összesítve lett és elmondta hogy "a Lost Alpha nem adható ki STALKER márkanév alatt, mert nem haladja meg a minimális minőségi szintet". Ez egy kissé félrevezető, elfelejtett egy szót ami a "még". De a média így műküdik, semmi újat nem mondtunk a LA-ról az előző interjú óta. Keményen dolgozunk hogy valóra váltsuk álmunkat, megnézzük mit tudunk kihozni! Egy megjegyzés azoknak akik próbálnak pánikot kelteni a fórumokon: kérjük ne tegyétek, békére vágyunk és támogatásra a félrevezetések és rossz hír keltések helyett. Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
PeL
addikt
válasz capulet75 #487 üzenetére
Én csak azért aggódom hogy a GSC befolyásolni akarja a projectet, esetleg tényleg nehogy az legyen hogy túl jól sikerült Dez0-éknak a dolog és hagyják magukat befolyásolni és elrontsák... Amúgy én már csak azért sem hallgatnék a GSC-re (bár lehet lehetőséget kaptak arra hogy megtérüljön valamelyest a befektetett munkájuk és élnének is vele, hát tudjuk hogy a pénz nagy úr, csak nehogy a GSC ezt kihasználja esetleg) mert ők eleve szakmai szemmel nézik szerintem inkább a játékot, technikai rálátással. Ezzel szemben mivel Dez0-ék igazi játékosok, sztem jobban érzik hogy mi az ami hiányzik, mi az ami kell még vagy mi felesleges, mert ők meg inkább játékos szemmel nézik az egészet.
[ Szerkesztve ]
-
PeL
addikt
Az a mod már annyira komplex hogy szinte esélytelen hogy valaha teljesen bugmentes épkézláb verzió lesz belőle. Ráadásul a mapok nagyrészt üresek. Bár nem tudom azóta mit csináltak vele mióta próbáltam. Engem az tántorított el leginkább attól a modtól hogy kegyetlen nagy az erőforrásigénye, 4GB RAM mellett is 1-2 perceket tölt.
-
PeL
addikt
válasz mickemoto #516 üzenetére
Erre gondoltam én is amúgy mikor írtam erről a hsz-em után. De amúgy írva vagyon a szövegben hogy csak designbeli gondok vannak még a projecttel, több tereptárgy, részletesebb/kidolgozottabb küldetésszövegek meg ilyesmik kellenek bele. A mechanikával gondolom már nincs gond.
-
PeL
addikt
-
PeL
addikt
válasz M@trixfan #550 üzenetére
Nekem az ilyen modoknál leginkább az veszi el a kedvem hogy olyan kihalt minden, nincs semmi érdekes dolog a mapokon. Az SGM mapokkal is ez a gondom, pár NPC-t leszámítva semmi nincs rajta. Nem népesednek be mint az alap térképek, nincs értelme felfedezni és bejárni a helyeket.
[ Szerkesztve ]
-
PeL
addikt
válasz M@trixfan #552 üzenetére
Még mindig az SGM-et ajánlom a COP-hoz, a Way in Pripyat is jó mod de tartalomban az SGM közelébe nem ér, ha lehet még kihaltabb és puritánabb minden ez már csak a modban lévő szöveg mennyiségén is meglátszik. A Clear Skyhoz sajna nem jött sok mod pedig maga az integrált faction war baromi sok lehetőséget rejt a játékmenetben, moddal nagyon durva dolgokat ki lehetne belőle hozni, csak rendes SDK sincs a játékokhoz ami ezt lehetővé tenné, na meg az engine korlátai... SHoC-hoz a Secret Trails 2.-t tudom ajánlani, igaz van benne pár üresjárat meg ide oda rohangászás de azt a modot élveztem a legjobban a SHoC-ban azok közül ami lényeges új tartalmat is akar hozzáadni a játékmenethez és nem csak a meglévőket módosítani mint az Oblivion Lost pl.
[ Szerkesztve ]
-
PeL
addikt
Tegnap találtam GSC-n egy email beszélgetést beszúrva, a lényegét leírom ide, dezo írta a választ:
A Lost Alpha motor elméleti limitjei :
Map size X x Z: [5116 x 1838]
Total static vertices: 873723
Total mu vertices: 6973104Gondolom ez sokaknak nem mond semmit, viszont összehasonlítási alapként leírta hogy a régi motor durván 1,5 millió Polygon-t tudott megjeleníteni egy adott pályán maximum, ez a limit a mostani motorban úgy 7.8 millió Polygon körül van ami lehetővé tesz hatalmas méretű pályák kezelését is. Továbbá kiadnak egy SDK-t majd a modhoz ami stabilabb, tartósabb és naprakész shader editor is lesz benne. Elárulta még hogy ez a Stalker könnyebben modolható lesz mint az eddigi 3 Stalker epizód együttvéve, és ki fognak adni hibakeresési eljárásokat (vagy nem tudom mire gondolt itt pontosan "debug binaries") ami még alaposabb finomhangolásokat tesz lehetővé majd.
Saját személyes gondolat: Ez lehet majd pár mod projectet vissza fog vetni, mert páran megvárják inkább a Lost Alphat hogy könnyebb legyen arra megcsinálni az adott modot
[ Szerkesztve ]
-
PeL
addikt
Azt írta Dez0 GSC fórumon erről (április 17.), hogy jelenleg még mindig mod státuszban van a project még akkor is ha ez egy teljesen új játék lesz de még mindig nem felel meg a GSC-s elvárásoknak hogy kiadhassák. A következő szűrés most lesz valamikor a nyár folyamán. Próbálkoznak, de pénzbeli támogatás nélkül nem tudják úgy tartani az ütemtervet mintha ez a fizetett munkájuk lenne és hobbiként napi 1 óra vagy kevesebb idővel ez lassan halad. Úgy vettem ki hogy ha a most nyáron lévő csekkolásra nem végeznek akkor maradnak ingyenes mod fázisban mint a Black Mesa vagy más nagyobb mod project de szavazhatunk rájuk a Greenlight-on (egy rendszer ami a befutott ingyenes projecteket fizetőssé avanzsálja és támogatást kap, ha jól tudom). Mindegy mi lesz, megpróbálnak valami egyedit alkotni és úgy gondolja meg is tették már. És még arról írt hogy a Zóna benépesítésén ill tartalommal megtöltésén ügyködtek éppen.
(ezt április 17.-én írta, nem tudni azóta mi(k) történt(ek) )
-
PeL
addikt
válasz M@trixfan #573 üzenetére
Szerintem is, mikor minden bokorba, minden törmelék alá/mögé bekukkantva, a pályák minden zegzugát átkutatva halad az ember végig a játékon. Kell lennie felfedeznivalónak, a STALKER-ek élete a portyázás és kutakodás mint egyfajta guberálók, ők a Zóna guberálói Az összes Stalker részt ezzel a módszerrel vittem végig, órákat-napokat elvoltam egy egy mapon. A WiP-ből számomra pont ez hiányzott, kevés az élet a térképeken, a tartalom és a felfedezni való. A Cordonban volt vagy 3-4 küldetés? Aztán már küldött is át a köv. mapra. A CoP volt a legjobb ebből a szempontból, szinte bárhol belefuthatott az ember valami harcba, mutáns támadásba (legalábbis amíg az ember ki nem ismeri a zónát és nem tudja hogy hol van biztonságban és hol érzi azt hogy bármikor rátörhetnek az életére)