- Microsoft Excel topic
- Mesterséges Intelligencia topik
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Linux kezdőknek
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Synology NAS
- Milyen routert?
- DIGI internet
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Jó cikk lett!
Érdekes egy járgány bár nekem nem különösebben tetszik de én is az említett Vissza a jövőbe trilógiában ismertem meg.
Viszont ha jól írtad akkor egy érdekesség: hátul nagyobb átmérőjű tárcsa van benne mint elöl. Ez számomra elég fura és logikátlan. Tényleg így volt szerelve?Tudomásom szerint ezért se volt egy nagyon keresett autó a maga idejében mert a többi sportkocsi (pl Porsche) sokkal jobb menetteljesítménnyel rendelkezett.
Megnéznék egyet élőben mert a sirályszárnyat mindig is érdekes megoldásnak találtam. Bár nálam ebben az SL300 Gullwing Mercedes az örök favorit.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
nagyúr
Megnéztem a Delorean kulbhonlapot, igényes kis oldal.
Viszont egy megjegyzés a cikkhez: ha már egy "sportkocsiról" szól az írás akkor a menettulajdonságokat is bele lehetne írni a cikkbe. Szerintem át is lehetne másolni egyeztetés után a kluboldalról az adatokat.
Így azokat elnézve kicsit csalódás is az autó, azt hittem némileg jobban megy. Egy kérdésem lenne: azt lehet tudni hogy miért ilyen nehéz? Gondolom az ajtó miatt meg hogy így a küszöbök is vastagabbak de elég tetemesnek tűnik az 1244 kg. Talán egy jobb motorválasztással nagyobb siker lehetett volna anno de ezt már ugye sose tudjuk meg.Més que un club!
-
nagyúr
Köszi a választ!
Majd még átolvasgatom az oldalatokat mert érdekelne hogy miért pont ez a motor került bele. Nálam egyértelműen ez az autó leggyengébb része. Bár azt nem néztem hogy mekkorák a méretei csak abból gondoltam hogy 80 körüli sportkocsiknál ennyi súly is lehetett már sok.
Most találtam angol wikin hogy eredetileg Citroen Wankelt akartak bele. Az nem lett volna semmi bár ott más problémák jöttek volna elő (tömítés ). De hogy pont francia (Peugeot-Citroen-Volvo) honnan jött?
Colin Chapmen besegített? A dizájn meg Giugiaro? Azért mit ne mondjak vannak nevek a kocsi mögött.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
nagyúr
Multinacionális végtermék.
Azt olvastam hogy a katalizátor nélküli verziók 170 lovasak. Sőt az angol wikin még valami 200 lovas teljesítmény is feltűnt. Kár hogy az amcsik már akkor ennyire odavoltak a "zöldségért" mert az a 33 ló elég sokat tud számítani.
Amúgy a Wankel nem csak a fogyasztás miatt jobb hogy nem lett. Ugye anno szinte az összes autógyár megvette a licenszét hogy majd ők ezzel váltják le az Otto motort. Aztán az NSU még alkotott vele valamit meg a Mazda. Utóbbi az egyetlen aki a mai napig. Vannak hátrányai ahogy tudom a tömítések tartóssága, az olajfogyasztás az ami nem túl kellemes dolog. Ebből tehát jobb a PRA motor. Attól tartok egy jobb motor még inkább megdobta volna az árát. Főleg az eredeti 12.000 $-os árhoz képest ami ugye így is 25.000 $ lett. Csak így meg nagyon lemaradt a konkurensektől.
Esetleg Colin Chapmannel kellett volna Mr. DeLoreannak többet konzultálnia. Az öreg nagyon értett a gyenge sportkocsikhoz számomra a mai napig ő az egyik legnagyobb koponya konstruktőri fonton.Més que un club!
-
nagyúr
Akkor azért lehet valamit Chapman ötleteivel faragtak.
Egy ilyen Stage II-III motor azért már elég derekasan mozgatta volna. Ha jövőre eljutok OT expóra és ott lesz a géped megszemlélem majd.
Szoktál vele közlekedni vagy inkább csak garázsban tartod féltve?Més que un club!
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
Most olvasom ezt a cikket:
Időutazás nyolcvan DeloreannelLátom Sidaries te is voltál kint.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
nagyúr