- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Fogalmam sincs? Nem tudom, hogy mennyi idős vagy. Én megéltem ezeket az olaj, gáz, villany beetetős lehúzásokat.
Vettem egy telket, kértem rá bővítést 3X16A -re. Én még megkaptam, de akik utánam vásároltak telket, azokkal közölték, hogy ennyi volt, ha több áramot akarnak, akkor be kell szállniuk a hálózat fejlesztésébe.
Most is azért kevés a villámtöltős oszlop, mert nem tudják megtáplálni. Most közel 4 milló autó van Magyarországon. Mi lesz, ha ebből mondjuk egymillió elektromos lesz? Ráadásul ezek területileg a városokban koncentrálódnak, időszakilag pedig éjszaka töltődnek. Ne mondd nekem, hogy a jelenlegi elektromos hálózatunk elbír egy ekkora terhelésnövekedést. A fejlesztést valakikkel ki fogják fizettetni. Vajon kikkel?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Igen, a napelem is ilyen behúzás. A megtérülésbe belekalkulálják a szolgáltatónak eladott áramot. Csak az a bibi, hogy a szolgáltató nem akarja megvenni, hanem kényszerítik rá. Más lesz a matek, ha ez a kényszer megszűnik és a szolgáltató fityiszt mutat, mert nappal nem kell neki az áram. Ugyanez lesz az autó töltéssel is. Eleinte ingyenesek voltak az oszlopos töltések, de már kezdik fizetőssé tenni. Mennyi idő után? Két év? Csak idő kérdése, hogy az otthoni töltésnek is külön tarifája legyen. Az ingyen parkolás sem fog örökké tartani.
Az én felhasználói szokásaimhoz amúgy sem passzol az e-autó. Inkább a dízel autó + e-bike. Az viszont biztos, hogy a dízelbe rakatok olyan állófűtést, ami a vizet is melegíti. Cirka 1200 Euró, ami sztem nagyon megéri. Úgy már nem gond, ha csak napi pár Km -t megy az autó (mondjuk, arra meg inkább benzines való).[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Kiherélt? Mit számít egy új autó vásárlónak, hogy van-e egy részecskeszűrő a kipufogórendszeren? A felhasználásnak megfelelőt kell venni. Aki 99% városozik annak jó a villany. Még annak is jó lehet, akinek messzebbre kell mennie néha vagy messzebbre ingázik. A mai akksik már elegendő kapacitással bírnak.
De a villanyautót nem a méretkategória társaival érdemes összehasonlítani, mert azok annyival olcsóbbak, hogy komolytalanná teszi az összehasonlítást. És amennyiből villany kisautót veszel, abból belsőégésűből sokkal komolyabbat autót vehetsz. Ez a csavar a dologban. -
bambano
titán
"Leírom neked is : 10A - es a hálózati töltő.": persze, írd csak le sokszor, én meg hozzáírom: értelmetlen információ, nem jelent semmit.
az, hogy a töltő 10 ampert vesz fel a hálózatból vagy 100-at, az csak annyit jelenet, hogy azt az egy adott autót mennyi idő alatt tölti fel. ettől még egy parkolóban parkoló összes autó teljesítményigénye nem változik, amennyiben az akkumulátorpakk kapacitása nem változik attól, hogy milyen töltővel töltöd.panelben miért akarnék itthon tölteni??? mert lemerült?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Snoop-y
veterán
Igen meg jartunk a patakra mosni de eltelt par ev es mar nem szeretnem ha ezt kellene csinalni.
A sajat auto minden elonyet megolod amikor az a kompromisszum, hogy egy total atlag helyre nem lehet vele eljutni es berelni kell(ultra macera) mert:A, nem tudod tolteni
B, nem fertek el benne kenyelmesenNew level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
8th
addikt
A világ végére nem e-autóval megy az ember. Az viszont már necces, hogy pl. a debreceni virágkarneválra vagy a bajai halászlé fesztiválra (egyik sem a világ vége) úgy kell elindulni a fővárosból, hogy előtte számolgatni kell meg útvonalat tervezni, hogy hol van olyan töltő amit a lehető legkisebb kitérővel útba lehet ejteni mert egyáltalán nem biztos, hogy hazaérsz rátöltés nélkül. A töltési pontokon meg állhatsz családdal gyerekkel autótól függően x-y időt feltéve ha azonnal rá tudsz csatlakozni és nem töltik éppen mások az autóikat. Az meg egy nyűgös kölökkel nem akkora poén mert húsz percig még csak lekötöd a figyelmét valahogy aztán elkezd unatkozni és kezdődnek a bajok.
-
veterán
Mi fejlődött 15 év alatt ebben a technológiában? Az enyém is 16 szelepes, változó szelepvezérlésű motor, common rail befecskendezés 1500 bar nyomáson, piezó befecskendezővel, EGR szelep, változó geometriájú turbó töltőlevegő visszahűtéssel, kettőstömegű lendkerék.
Egyedül adblue nincs benne (mert nincs DPF), de az adblue adagolás nem növeli lényegesen egy TDI motor meghibásodási lehetőségeit.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
8th
addikt
Nézelődik leköti magát? Sétálgattok és el tudod terelni a figyelmét. Ha egy töltőponton - ami ráadásul általában elég forgalmas hely - kell ülnie a seggén egy autóban egy órát (vagy többet) akkor hiába adsz oda neki játékot, hogy lefoglalja magát vagy a mobilodat, hogy játsszon rajta tuti nem fog egy órát nyugton ülni. Mert gyerek. Idővel a legnyugisabb gyerek is ficeregni kezd, hogy hülyére unja magát.
Új hozzászólás Aktív témák
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- További aktív témák...