Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • napocska

    tag

    válasz k.t.a. #13 üzenetére

    Abszolút egyetértek, húsz éves jegyzetekkel nem lehet oktatni, és persze hogy is lehetne bevonzani a tehetséges fiatalokat a tervezésbe? Ha valaki megkérdezné, hogyan lehet mondjuk egy 386 szintü procssszort tervezni, elméleti válaszokat kaphatsz az oktatóktól, de gyakorlatot nem.
    Ezenkivül digitális tervezést is csak minimálisan oktattak (most már legalább Verilog tervezést tanitanak), mert az analóg vonalon vannak csak tapasztalatok. Ez nem is lenne nagy baj, mert a 20 analóg tervezö jól el tud helyezkedni, de a tömegesen keresett digitális tervezők sehol sincsenek...
    Nekem például 6 félév bipoláris tranzisztor volt, mindössze 1 félév CMOS. Nulla félév napelemek vagy hasonló. És ebben a hallgatók is igencsak ludasak voltak, mert azért nem indult a napelem kurzus, mert nem volt elég jelentkező a félévben. Minden hallgató oda ment, ahol könnyen kapott jó jegyet, a nehezebb kurzusokat messze elkerülték. Igenis, ne melegedni, meg csak a papirért menjenek oda a hallgatók se. Mikor nyári gyakorlatra kerestem Angliába embert, azok is inkább otthon maradtak, gondolom egyszerübb volt az otthoni gyakorlatot végezni, igaz, annyit is ér...
    Persze a bebetonozott oktatói gárda sem semmi. Mikor megkérdeztem miért nincs külföldi előadó mondjuk az Inteltől, csak habogás volt a válasz. Igy nehéz lesz. Kellene egy oktatási alap, amiből a legjobb oktatókat megszerzik (mint pl Szingapurban). Persze ehhez a hallgatóknak is kellene legalább egy idegen nyelven tudni...

Új hozzászólás Aktív témák