Új hozzászólás Aktív témák
-
oriic
HÁZIGAZDA
Ez egyelőre csak engem érdekel?
Live-Die-Respawn
-
alevan
őstag
Miután elolvastam a weblapjukon az információkat, engem is
Csak ne csesszék el. Ennyit kérek. Üljenek le, gondolják ki alaposan, ne siessenek a kiadással, tudom, hogy drága az éled, de ez elle nincs mit tenni. Mikor készen van, akkor adják ki.
Ja és adják ki konzolokra (konkrétan XOra) is.
[ Szerkesztve ]
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
Akos96
senior tag
Megnézem a videót, hát ez cel shaded Firefly. Ránézek a hivatalos weboldalra, hát ez majdnem valami retro sci-fi képregény. Szóval minden megvan, hogy kimerítse a menő fogalmát, kapnak sok-sok szurkolást.
"A tévében nézed a szaxofonost, És azt gondolod, hogy de jó neki."
-
perempe
addikt
készül a folytatás is: Verona 2 - Bologna
* Brahms: 4. szimfónia *
-
fasterware
aktív tag
Olyan borderlands feeling jutott eszembe erről a videórol, biztos jó lesz .
-
saelin
veterán
Ha jó lesz, akkor persze egy szavam nem lesz. De amíg nem látok gameplay-t egy játékból, addig inkább nem csigázom feleslegesen magam.
A koncepció tesztik, főleg hogy az érzelmi elemekre is odafigyelnek benne, de a döntő akkor is a játékmenet. Annak örülnék a legjobban, ha valami nagy bejárható világot csinálnákak - ha már gyüjtögetés is lesz benne -, vagy legalább egy hosszú sztorit, ami tényleg odacsap! A legjobb, pedig a kettő kombinációja lehetne.Az mondjuk érdekelne, hogy milyen engine dolgozik majd alatta, abból már lehetne vizionálni dolgokat.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
Peat;)
veterán
Ilyen stílusnál szerintem mindegy az engine, nem azon van a lényeg. Ha egy fallout 3 -at ma adnának ki azzal a grafikával én akkor is élvezném, csak merjenek már kimozdulni a játékgyártás, általuk biztonságosnak ítélt intervallumából. Lásd ubisoft ahol csak a grafikát cserélik le szinte, amúgy az ember azt sem tudja mivel játszik kicsit túlozva.
Itt egy látszólag új koncepcióval, hangulati elemekkel próbálják megkavarni az állóvizet, majd kiderül komolyan gondolják-e vagy valami susmus van mögötte. Szerintem is várni kell, de nem a grafikára.
-
saelin
veterán
Félreérthetően fogalmaztam. Nem a grafika miatt érdekel az engine fajtája, hanem a megvalósítás miatt. Az a tapasztalatom, hogy egy kis fejlesztő cég ha saját motorral dolgozik, akkor gyarktan lesz valamilyen oldalon "egyszerű" a játékuk - vagy bugos xar -, mintha nem tudnák megoldani a saját fejlesztésű motorjukkal azt, amit akarnak. Míg ha licenszelnek egy unityt pl, akkor annak segítségével kisebb az esélye, hogy valami technikai korlátba ütközzenek. De bizony a grafika is fontos, csak nem a poligonok számára értendő, hanem a művészi megvalósításra. Az hidegen hagy, ha a főhős haját fizikailag szimulálják.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
DWENNON
tag
A Rómeó és Júliából mit vehettek vajon?
-
VinoRosso
veterán
ahhh ennyire rossz konceptet komolyan... a rossznak van az a kategóriáka amikor nincs ötlet és választanak egy klisét (alienek, terroristák, zombik, stb...) van amikor megpróbálják valami gyagyi egyedi koncepcióval pótolni. Nos ez ennek a kettőnek a keveréke. Komolyan vegyenek elő egy 60-70-es évek beli tucat szovjet sci-fi regényt és dolgozzák fel azt, még úgy is jobban járnak mint ezzel borzadállyal, Pirx kapitány forog a sírjában amikor meglátja.
-
hodigy
csendes tag
A videó hatásos, ha a játéknak is meglesz a hangulata akkor jó lesz.
Írj emailt, a privátot sokszor nem látom...
-
VinoRosso
veterán
Az ötlet, a kivitelezés, az egész.Mi igzalmas van a Mount Rushmore előtt a fegyverét mutogató duplo figurában meg egy fejét forgató robotkutyában ? Szerintem semmi, ha valakit ezzel fel lehet csigázni annak szvsz marha alacsonyan lehet az ingerküszöbe. Arról nem is beszélve, hogy a figurák úgy néznek ki mintha a toy story-ból szalajtották volna őket a fegyver is inkább hasonlít valami vizipisztolyra annyira egyszerű a modell. A textúrákról meg ne is beszéljünk, bár ezektől van igazán lego feelingje a dolognak. Az űrgammák című sorozat jut az eszembe, abban voltak ilyen gyagyi díszletek, na meg a Pirx kalandjai csak mondjuk az a maga idejében úttörőnek számított . Ha ilyen teasert csinálnak akkor az legyen már valami normális CG minőség, ne olyan mint egy PS2-es érából szedett játéké. Ha meg nem tudnak olyat akkor csináljanak egy hanulatos 2D-s artokból összarakott reelt.
De maga a setting is üres és semmitmondó.Most a romos Mount Rushmore-t akarják bemutatni, ennek kéne valami poszt apokaliptikus feelinget kölcsönöznie a videónak vagy a szkafanderes figurát ? Mert ezen a hegy nem nagyon látszik, túl közeli a kamera hozzá, így nem nagyon lehet felismerni, és az meg a másik, hogy az emberek jó része azt sem tudja, hogy mi az a Mount Rushmore és hol van, annak ellenére, hogy már biztos látta valahol. Jobban játrak volna egy ismertebb motívummal, pl mint a Szabadságszobor, ráadásul annak van némi szimbolikus és művészi értéke is, ha egy romos szabadság jelképet mutatnak be. Ahogy van az egész jelenet üres és semmitmondó, a karakterek is csak állnak és nézelődnek, legalább ugrálna, vagy szimatolna vagy keresne valamit az a kutya, vagy valami történne, vagy látnád a mozdulataikon valahogy hogy kifejeznének valamit, hogy valamilyen céllal vannak ott, és nem azzal a céllal hogy bemutassa valaki tud egy egyébként grafikailag nem kiemelkedő karakter modellt készíteni.Egy valamire való post apokaliptikus trailer így néz ki [link] Ég és föld a kettő szeritnem.
-
Akos96
senior tag
válasz VinoRosso #19 üzenetére
"Mi igzalmas van a Mount Rushmore előtt a fegyverét mutogató duplo figurában meg egy fejét forgató robotkutyában ? Szerintem semmi, ha valakit ezzel fel lehet csigázni annak szvsz marha alacsonyan lehet az ingerküszöbe."
Így bármiről le lehet vezetni, hogy az unalmas. Most tényleg, mi volt jó a Terminátor 2-ben? Jött egy meztelen faszi, szerzett motort és bőrdzsekit oszt ment ide-oda. Akinek felboruló folyékony nitrogénes kamion kell, annak tényleg nincsenek igényei.
A komment második fele meg full kötekedés. Nem nagy szám trailer, elismerem. Viszont nem lenne nagyobb szám akkor sem, ha a romos Országház előtt játszódna. Jó, az valóban menőbb lenne. De totál nem a helyszínről szól, ez egy teaser, egy kis hangulatmorzsa - amiből nem annyinak kell lejönnie, hogy ez most poszt-apokaliptikus és akkor mostan az a lényeg, hogy apokalipszissesscifi. Amúgy annyi köze van a Metróhoz, mint a Battlestar Galacticához. Sci-fi? Ja. Legalább hasonló a világ? Nem."a Pirx kalandjai csak mondjuk az a maga idejében úttörőnek számított"
Az azért túlzás."A tévében nézed a szaxofonost, És azt gondolod, hogy de jó neki."
-
oriic
HÁZIGAZDA
Btw a játék még mindig nem poszt-apokaliptikus, hanem pre-apokaliptikus. Csak hogy kötekedjek én is. Egyelőre kevés ez a videó, de én bízok a magyarokban.
Live-Die-Respawn
-
VinoRosso
veterán
Most tényleg, mi volt jó a Terminátor 2-ben? Jött egy meztelen faszi, szerzett motort és bőrdzsekit oszt ment ide-oda. Akinek felboruló folyékony nitrogénes kamion kell, annak tényleg nincsenek igényei.
Meg mondjuk olyan filozófiai és etikai dolgokat feszegetett mint az időparadoxon, determinizmus, a mesterséges vs emberi intelligencia,neurális hálók, transzhumanizmus, és ezt az alapötlet tette lehetővé. Abból, hogy kincsvadászkodnak egy pusztulófélben lévő planétán kötve hiszem, hogy fongak ilyen mélységű könyvek születni. Persze nem lehetetlen, csak idáig ez számomra nem derült ki, de ha tudsz valamit erről az oldaláról a játéknak akkor ne tartsd magadban.
Egyébként a 2 utáni részek nagyjából csak a bőrdzsekiről és a kamionokról szóltak, szarok is lettek.
Pirxre szvsz nem túlzás az üttőrő jelző, ez volt az első hazai produkció ami blue box-ot használt. -
Akos96
senior tag
válasz VinoRosso #22 üzenetére
"Abból, hogy kincsvadászkodnak egy pusztulófélben lévő planétán"
Na de honnan derült ki, hogy nem csinálnak mást is, mondjuk nem vetnek fel kérdéseket bármivel kapcsolatban? A Terminátor teaser trailer (már ha létezett ilyen) sem a sorsról szólt. Majd ha megjelenik a teljes termék (amúgy is csak abból derül ki valami), akkor lehet megmondani, hogy ez a történet most mond-e valamit.
A Pirx használhatta először a blueboxot, csak épp arra használta, hogy két citromfacsaró űrhajó között lebegjenek emberek, ami miatt kicsit nehéz komoly arccal ráhúzni, hogy úttörő. Inkább nevezzük kiemelkedőnek és sajátosnak, mivel a gagyiság egy olyan szintjét érte el, ahová még ember nem merészkedett.
"A tévében nézed a szaxofonost, És azt gondolod, hogy de jó neki."
-
VinoRosso
veterán
Nem mondtam, hogy tökéletes, csak épp ez jutott eszembe és persze, hogy klisés de legalább kommunikál valamit kifelé, nem csak azért van ott hogy legyen ott valami, és ha lehet választani a rossz és a kevésbé rossz között akkor inkább a kevésbé rosszat választom.
Akos96
Trailer nélkül is lehet látni, hogy miben van potenciál és miben nincs. A forgatókönyveket általában egy egymondatos összefoglaló alapján szanálják, tehát egyetlen mondatban kell leírni a koncepciót, és ha ebben nem sikerül olyat produkálni ami megragadja a figyelmet akkor el sem olvassák hanem megy a kukába. Egyébként én nem kizárólag a trailer alapján írtam kritikát, megnéztem a weboldalon található infókat (ott elég sokat leírnak a storyról is) is illetve rágugliztam a címre. Az, hogy a trailerből nem derül ki túl sok info a játékkal kapcsolatban egy külön baki, hiszen a trailer pont azzal a céllal jön létre, hogy minél jobban felkeltse az érdeklődést a játék iránt és ezt ilyen módon elég nehéz elérni. Terjedelmi okokból nyilván főleg nem mélyenszántó gondolatokról kell szólnia, de irányt kell mutasson hogy milyen élmény vár arra aki megnézi/veszi a végterméket, azt az atmoszférát, miliőt kell megpróbálni kivonatolni és belesüríteni abba a fél perc-percbe amilyen a product lesz. Az a trailer amiben nem történik semmi, egy árva kavicsot nem tesznek odébb az milyen irányba mutat szerinted ?
Ha már szóba került érdemes összevetni a T2 91-es trailerjével, hogy mennyi információ van abba sürítve és mennyi a másikba [link][link]-You just can't go around killing people.
-Why ?[ Szerkesztve ]
-
saelin
veterán
válasz VinoRosso #25 üzenetére
Teh, most tényleg egy story trailert hasonlítasz egy teaser (előzetes) trailerhez? Ha már ennyire a T2-vel pédálózól, legalább tennéd azt hitelesen és nem félrevezetően. Nézd meg a második linkedet és azt hasonlítsd a játék beharangozó videójához. Mondhatni ez még csak arra szólgált, hogy bejelentsék a játék címét és hogy kb miről fog szólni. Magáról a játékról még semmit nem lehet tudni... Egy filmmel összehasonlítani meg egyenesen badarság - főleg a terminátorral, wtf!
Amíg nem láttunk belőle gameplayt vagy legalább egy olyan videót, amiben látszik, hogy hogy fog mozogni a játék, addig kb felesleges az ilyen komment mint a tiéd. Semmit nem lehet tudni a játékról, ergó mi alapján írod le? De azért kezet foghatsz magaddal, hogy eddig eljutottál a diskurációban, mert ennek így semmi értelme.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
VinoRosso
veterán
Ha elolvastad volna rendesen a hsz-eket akkor pl tudhatnád hogy nem én hozakodtam elő a T2-vel hanem csak reflektáltam egy felvetésre, vagy azt hogy utánanéztem a játéknak, vagy hogy eredetileg a nem a játékot hanem konceptet kritizáltam, ehhez ugye nem kell gameplay videó.
Példák szvsz jó teaser trailerekre:
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]lehet hasonlítgatni. Az én véleményem az, hogy ezekhez képest a Verona gagyi minden tekintetben. Sajnálom ha ez pár embert bánt, de nem tudok mást mondani, mint amit valójában gondolok.
-
wikings2
őstag
Én valamilyen téren egyet tudok a kollegával érteni. A "mi alapján írod le" másik oldala hogy a másik ~10 kommentelő mi alapján csigázódik fel/várja eszeveszettül a játékot? Amíg nincs normális gameplay videó addig természetesen nem lehet leírni, na de éljenezni lehet? kicsit egyoldalú a vita így
Nekem a videó önmagában eléggé semmit mondó, azon törtem nézés közben a fejem hogy vajon osg/ogl szinten mennyi idő lenne egyedül megalkotni a színteret rajta a fazonnal Vegyük a nem túl fényes grafikához hozzá hogy oké ez valami kaland játék, rögtön engedünk az elvárásokból, aztán magyar gárda fejleszti ----> húha biztos jólesz. no
Várjuk csak meg a gameplay videót, és folytatódhat a kakasviadal.Talán én is Pest vagyok... Pest a pestiségem. Pest,hogy rég Pesten lakok, s nem lettem pesti mégsem.
-
Akos96
senior tag
válasz VinoRosso #27 üzenetére
Attól, hogy a videók nevében szerepel, hogy teaser, még nem feltétlen jelent bármit (mint ahogy pl. a gameplay szócska sem), ezek a videók (néhány Bioshockosat leszámítva - ami annyira zseniális játék, hogy nehéz lett volna rossz trailert csinálni hozzá) nem igazán játszanak egy ligában a legfeljebb 40 másodperces teaserekkel. Arról lehet elmélkedni, mennyire "életképes" műfaj is a semmitmondó trailer (mert műfaj, tömegesen érkeznek). Azért kár leírni a játékot, mert a 40 másodperces teaser trailere gyenge - főleg, hogy ez egy indie csapat, nem igazán van benn a pakliban egy nagy CGI trailer. Az oldalán található infókból sem nagyon lehet összeállítani, hogy most mennyire lesz értékelhető a játék, fent van a háttérmese, 1-2 kép és karakterleírás, amiből az irányt meg lehet tippelni, de arról semmit sem tudunk, mindez hogyan lesz előadva, a teaser nem mondja el, de nem is kell neki, bár illene. Az irány szerintem egész jó, ha rendes karakterekkel, történettel és játékmenettel lesz prezentálva, akkor lehet ebből valami.
"A tévében nézed a szaxofonost, És azt gondolod, hogy de jó neki."
-
VinoRosso
veterán
A teasert nem a terjedelme definiálja, hanem az, hogy milyen fejlesztési fázisban jelenik meg, bőven lehet hosszabb 40 másodpercnél. A fő különbség a szóban forgó trailerek közt az, hogy az egyik oldalról látni, hogy olyanok készítették akiknek van valamiféle művészeti képzettsége, ami nem csak annyit fed, hogy bejárt egy egyetemre vagy tanfolyamra ahol megszerzett egy papírt hanem ért is ahhoz amit csinál. Akármilyen rövid is egy trailer kell legyen valamiféle dramaturgiai íve, kell legyen bevezetése, keltenie kell valamiféle feszültséget a nézőben, és fokozáson keresztül el kell jutnia egy katarzisig. Lennie kell egy szerkezetének ami a formába önti azt amit üzenni akar (ha akar egyátalán üzenni valamit). Ez a lényegi különbség ezek között azok a trailerek ezért jobbak, van stílusuk van formájuk van tartalmuk ami a Veronaéból teljesen hiányzik. A Bioshockhoz is baromira egyszerű lenne rossz trailert készíteni, egyszerűbb mint jót, pl csak le kéne másolni a Verona trailerét, kicserélni az embert egy big daddyre, a kutyát egy little sisterre a környezetet meg akvárium szerűre, csak nézelődnének, jobbra balra forgatnák a fejüket úszkálnának a halak a háttérben és történne a nagy büdös semmi.
Ez ugyanazon okok miatt lenne rossz lenne. Nem tudnád,hogy milyen karakterek ezek, hogy a kiscsaj értékes, de védtelen, hogy nagy búvár erős de ostoba és hogy ezek egymást kiegészítve valami furcsa szimbiózisban élnek egy olyan helyen ahol veszélyek leselkednek rájuk. Ilyen okok miatt lesz az egyik jó míg a másik nem. Ezek azok a dolgok ami miatt az egyik képes a potenciális vásárlók felé egy emocionális kapcsot létrehozni amivel fenntartja az érdeklődést, a másik meg nem.
A Veronából is lehetne többet kihozni. Mondjuk lehetne ez a jelenet egy olyan helyen ahol egy kincset ásnak ki, és elkezd valamit kaparni a kutya és előás valamit amire nem számítanak. Mondjuk valami szórólapot vagy plakátot, hogy mentsük meg a fákat és ahogy elkezd távolodni a kamera muatatja hogy le van pörkölve az egész táj minden sivár és a fáknak csak a csonkjai maradtak. Vagy pl kiás egy ládát amit a csávó kinyit és közben csak annyit látni hogy egy nagyon erős fény tör elő a ládából és a csávó elájul és amikor a kutya odamegy hozzá hogy felpiszkálja hirtelen kinyitja a szemét és a szemgolyói teljesen feketék. Egy ilyen már képes arra, hogy valamit elindítson abban aki megnézi. Mi az amit kerestek ? Mi volt a ládában ? Mi történt azzal aki elájult ? És akkor majd várni fogja a játékot, hogy megtalálja a válaszokat a kérdéseire. A mostani trailer alapján mi az amit várhat a user, milyen kérdései lehetnek, milyen folyamatokat indít el benne ? Azt várja, hogy majd de jó lesz nézegetni a holdat a sivatagból ? Talán a magyarok kiváncsiak rá, hogy mi lesz ebből mert nem sok magyar játék készül, de mondjuk aki nem az mit csinál ? Az azt mondja: booooring, és nyom egy x-et a jobb felső sarokban.A minőség kérdése: ehhez sem kell megavállalatnak lenni. Tudni kell normális modelleket meg textúrát készíteni, és meg kell etetni egy olyan rendererrel ami nem dx8 szintű képeket gyárt, és utómunka is van világon lehet effektezni a rondább részeket. Ezt pl egyetlen ember készítette ingame resourcokból maxban, otthon, hobbiból pár hét alatt. De ha megnézed a Maffia II a Kingdome come vagy a We Happy Few trailereket azok sem a Pixar stúdiójában készültek. A Warhorse vagy Compulsion kifejezetten kis csapat, az utóbbiban azt hiszem összesen nyolcan vannak. Viszont jó ötletekkel pótolják a hiányosságaikat. Pl a trailer eleje egy élőszereplős snitt, sítlusos grafikai elemekkel díszitve, aztán ez kerül bevágásra egy ingame jelenetbe egy tv-n keresztül. Ez igazán nem kerül sokba. És az is lényeges amit közöl: mindenki happy, minden csoálatos, de kiderül, hogy csak egy felszín egy álarc, egy kikényszerített állapot mint a mosoly az arcokon, és belül súlyos konfliktusok vannak ami elől inkább menekülni érdemes, és a végén látunk egy széttöredező maszkot, és ebből már tudod, hogy milyen lesz a játék. Ilyen egy jó koncepció és ilyen egy jó trailer.
-
Akos96
senior tag
válasz VinoRosso #30 üzenetére
Azt nem tagadom, hogy a trailer valóban gyenge. De... *de szerintem most megegyezés alapján fejezzük be ezt a vitát, mert már totál nincs értelme, elkezdjük taglalni a trailerkészítés receptjét, holott a vita nem a trailerekkel kezdődött.
"egyetlen ember készítette ingame resourcokból maxban, otthon, hobbiból pár hét alatt"
Ha modell, textúra, animáció (ott valszeg vannak sajátok is), egyéb dolgok (részecskék, materialok, ilyenek) és hangok kreálása nélkül sem rövid mutatvány egy egyperces, nem túl komplex mondandóval bíró (megy a hadsereg, jaj a mutánsoknak és sztalkereknek) trailer megkreálása, akkor mindezekkel már nem apró feladat. Persze, azt valószínűleg nem egy ember csinálná hobbiból, de akkor sem nulla perc alatt készülnének el ezek az elemek. Goto *."A tévében nézed a szaxofonost, És azt gondolod, hogy de jó neki."
-
GICA666
tag
Sziasztok.Ha jól emlékszem a Van Helsing-et is magyarok fejlesztették.Nagyon tetszett.Szerintem ez se lesz rossz.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest