Új hozzászólás Aktív témák
-
ukornel
aktív tag
"akkor csak utolérte az nv-t egy 10x kisebb cég...a fene a peches mindenét ennek az nv-nek"
Az az érzésem, hogy nem (csak) peches volt az Nvidia, hanem kapzsi (is).
Jó ötletnek tűnt a gyártást átvinni a TSMC-től a Samsunghoz, mert olcsóbb, és kb ugyanazt tudja.
Hát úgy tűnik, mégsem tudja ugyanazt a Samu. Sem kihozatalban, sem hatékonyságban.Marha kíváncsi lennék, mit tudna az Ampere a TSMC 7+ node-ján. Valószínűnek tartom , hogy a Big Navi csak megközelíteni tudta volna, utolérni nem.
[szerk. közben látom, Alogonomusnak is kb. ugyanezt írta a #378-ban]
Úgy hírlik, már vissza is pártolnak a tajvaniakhoz; akiknek főhet a fejük, hogy bővítsék a gyártókapacitást; meg hogy mit kezdjenek a sok dellával, amikor a fokozatosan erősödő AMD, és a jól kitömött Intel meg Nvidia fog a Apple, Qualcomm, satöbbivel versengve licitálni a gyártókapacitására...
[ Szerkesztve ]
-
ukornel
aktív tag
Ha Katinka az edzésen (amikor nem úszik mellette senki más) javít a saját legjobb idején, az nem verseny.
A verseny az, amikor a Katinka melletti sávokban ott úszik a világ többi legjobb úszója is.Lásd még: versenyeztem saját magammal, és második (első?) lettem
[ Szerkesztve ]
-
ukornel
aktív tag
Úgy tűnik, mintha az AMD a grafikus csipek Szent Grálját találta volna meg az Infinity Cache-el.
Számos módon igyekeztek a GPU gyártók megoldást találni a sávszélesség problémára: memóriabusz kímélő tömörítő eljárásokkal (Delta Color Compression technikák), illetve új, nagyobb sávszélességű memóriatípusok fejlesztésével (HBM, GDDR6X).
Ezek több-kevesebb előnyt adtak, de az IC messze a leghatékonyabb fejlesztésnek tűnik.Ha a sávszélességet összehasonlítom a korábbi GPU generációkéval, megdöbbentő, hogy arányaiban milyen csoffadt sávszélességgel érkezik az RX6000 sorozat.
Az FP32 teljesítmény és a sávszélesség hányadosa hagyományosan azt mutatta, hogy 0,3 bit/FLOP alatt már nagyon "éheznek" a feldolgozók, a szűkös sávszél lefojtja a teljesítményt. Igazán 0,4 bit/FLOP fölött kezdtek élni a kártyák, persze architektúrától függően. Compute feladatokban nyilván inkább 0,5 bit/FLOP fölött volt a célérték.
Az RDNA2 meg vígan elvan 0,2 bit/FLOP körüli számokkal.
(Nyilván ehhez elengedhetetlen volt az RDNA-CDNA szétválasztás; a compute feladatokat nem biztos, hogy ilyen hatékonyan meg lehet tolni a 128MB-os gyorsítótárral.)(Tulajdonképpen az Ampere relatív sávszélessége is hasonló, de ez betudható a lebegőpontos feldolgozók számának megduplázásának, miközben a többi részegység nem arányosan nőtt - a GPU úgymond "compute-nehéz" lett.)
Nagy kérdés, hogy vajon hogyan skálázódik majd az IC hatékonysága lefelé?
A kisebb felbontásra (pl. FHD) érkező lapkákba elég lesz arányosan kisebb cache méret?
Ha igen, akkor még akár az IGP-k teljesítményében is jöhet egy komolyabb ugrás.Nem csodálkoznék, ha az Nvidia valamelyik következő generációjában szintén alkalmazna valamilyen hasonló cache megoldást.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- További aktív témák...