Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz arn #217 üzenetére

    Igen, ebből látszik amit írsz, hogy alapvetőn a nyers erőre mentek nem a hatékonyságra.
    1. A dupla fp32 ereje nem jön ki a jelenlegi játékokban.
    2. Ha ki is használható majd nagyobb mértékben, azért a leírt működési limitációk alapján soha nem lesz igazán jól (100% közelébe se fog kerülni szvsz) kihasználva.
    3. A raszteres részek háttérbe vannak szorítva. Az órajel, túl magas/instabil frekik/nagy fogyasztás mind ebből jön. Ez is nagyon kis hatásfokú, ahogy az fp32 "duplázás" is. Az említett CB tesztben 320 vs 270W-ra -4%-ot mértek.
    4. RT oldalon nem látjuk mi lesz de várhatóan a nagy számítási igény miatt én arra tippelnék, hogy ott sem lehet óriási ugrásokban fejlődni. Talán a kiforratlan technológia és azok miatti váltásában (DXR) azért van potenciál de ez egy nagyon ingoványos terület. Eleve az RT megítélése és haszna miatt is.
    Szerintem a render realisztikusságán nagyot dob még a jelenlegi 1-2 effekt is, de főleg egy összetákolt, harmadrangú árnyalás. Sokaknak viszont erre már nem áll rá a szeme. És igazuk van, mert abszolút értelemben viszont, ha eltekintünk a relaisztikussági igénytől, a képi összehatás minimálisat változik. Amit ráadásul játék közben észre sem vesz az ember, csak shotokat bámulva. Az RT-nek szerintem ez egy nagy marketing hátulütője. A "tökéletes" és a majdnem tökéletes között egyfelől óriási a különbség, másfelől meg alig van.

    Gyk: Totálisan megfordult a világ. A "jelenben" látható és hatékonyan működő dolgokat az NV kidobta a kukába míg az AMD erre koncentrált.
    Amit pedig belegyúrt az NV a vga-kba az a klasszikus, eddig AMD-nek tulajdonított hozzáállás alapján a "felesleges nyers erő ami egyszer majd kijön" + "biztosan javul majd a hatékonysága/kihasználtsága is" + az RT ami "tuti egyszer majd nagyot durrant" (de amúgy nem látszik rá alkalmasnak rövid-középtávon).
    És ez több sebből vérzik a fentiek alapján. Van ami alapvetően nem várható, hogy alkalmas lesz erre. Van ami azért mert most nincs és majdlesz. A sor végén ott vannak a konzolok amik végképp valószínűtlenné teszik ez utóbbi, megvalósítható fejlesztési irányokat is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák