- Amazon Prime Video
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Hálózatokról alaposan
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Adobe Illustrator kérdések
- DIGI internet
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
sb
veterán
Igen, ebből látszik amit írsz, hogy alapvetőn a nyers erőre mentek nem a hatékonyságra.
1. A dupla fp32 ereje nem jön ki a jelenlegi játékokban.
2. Ha ki is használható majd nagyobb mértékben, azért a leírt működési limitációk alapján soha nem lesz igazán jól (100% közelébe se fog kerülni szvsz) kihasználva.
3. A raszteres részek háttérbe vannak szorítva. Az órajel, túl magas/instabil frekik/nagy fogyasztás mind ebből jön. Ez is nagyon kis hatásfokú, ahogy az fp32 "duplázás" is. Az említett CB tesztben 320 vs 270W-ra -4%-ot mértek.
4. RT oldalon nem látjuk mi lesz de várhatóan a nagy számítási igény miatt én arra tippelnék, hogy ott sem lehet óriási ugrásokban fejlődni. Talán a kiforratlan technológia és azok miatti váltásában (DXR) azért van potenciál de ez egy nagyon ingoványos terület. Eleve az RT megítélése és haszna miatt is.
Szerintem a render realisztikusságán nagyot dob még a jelenlegi 1-2 effekt is, de főleg egy összetákolt, harmadrangú árnyalás. Sokaknak viszont erre már nem áll rá a szeme. És igazuk van, mert abszolút értelemben viszont, ha eltekintünk a relaisztikussági igénytől, a képi összehatás minimálisat változik. Amit ráadásul játék közben észre sem vesz az ember, csak shotokat bámulva. Az RT-nek szerintem ez egy nagy marketing hátulütője. A "tökéletes" és a majdnem tökéletes között egyfelől óriási a különbség, másfelől meg alig van.Gyk: Totálisan megfordult a világ. A "jelenben" látható és hatékonyan működő dolgokat az NV kidobta a kukába míg az AMD erre koncentrált.
Amit pedig belegyúrt az NV a vga-kba az a klasszikus, eddig AMD-nek tulajdonított hozzáállás alapján a "felesleges nyers erő ami egyszer majd kijön" + "biztosan javul majd a hatékonysága/kihasználtsága is" + az RT ami "tuti egyszer majd nagyot durrant" (de amúgy nem látszik rá alkalmasnak rövid-középtávon).
És ez több sebből vérzik a fentiek alapján. Van ami alapvetően nem várható, hogy alkalmas lesz erre. Van ami azért mert most nincs és majdlesz. A sor végén ott vannak a konzolok amik végképp valószínűtlenné teszik ez utóbbi, megvalósítható fejlesztési irányokat is.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI RTX 3070 8GB Gaming X Trio - 1 év magyar garanciával - eladó!
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- Gainward Phoenix RTX3080
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen