Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tlac

    nagyúr

    válasz DigitXT #11 üzenetére

    Ui: csak annyi a különbség, hogy itt nincs szükség skálázásra / nem lesznek
    köztes pixelek: elméletileg pont ugyanúgy kéne kinéznie, mint ha fullhd lenne,

    de lesznek köztes pixelek, ha nem a natív felbontás megy ki, mert vagy a monitor vagy a videokártya drivere beteszi (attól függően hogy van beállítva)

    viszont az igényesebben megírt játékok támogatják azt, hogy a skálázást már maga a játék elvégezze

    pl. az új doom-ban így tudok 4k-val is játszani, egyébként csak a full hd-t bírná el a kártyám
    a hud, feliratok azok rendesen natív 4k-ban vannak, a játékmenet pedig full hd-ról van felskálázva, de nem lesz homályos, mert az élességet pedig max.-ra húztam

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz DigitXT #33 üzenetére

    "A 4K pont kétszerese az 1080p-nek (mindkét tengelyen): hova kéne köztes pixel?"

    A pixeleknek arra a 75%-ára, amit nem specifikál a fullHD-s kép. Persze, rakhatsz oda köztes pixeleket kőbuta pixelnégyszerező algoritmussal is, az is elég jó eredménnyel fog működni, de akkor is kell valami (és persze az sincs megtiltva, hogy Lánczos interpolációt használjon az ember).

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • tlac

    nagyúr

    válasz DigitXT #33 üzenetére

    az új pixeleket úgy teszi ki, hogy az eredetileg egymás mellett levő pixelek közé számol egyet, az átlagot
    emiatt lesz homályos

    ha csak duplázná a pixeleket mindkét tengelynél, akkor nem homályos lenne a kép, hanem pixeles

    ez utóbbi jobb egyébként nekem jobban tetszene, de nem így működik

    [ Szerkesztve ]

  • tlac

    nagyúr

    válasz DigitXT #37 üzenetére

    És nem is tud így működni?

    nem jellemző

    talán 1-2 monitor van, amit tudja a pixelduplázást

    viszont az lg monitoromban van hasonló dolog, ami felskálázásnál segít elvileg "super resolution+" néven

    nvidia oldalról pedig van egy több éves feature request nem sok sikerrel
    [link]

    amd-nél nem tudom mi a helyzet

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz DigitXT #37 üzenetére

    Az esetek többségében nem fog ugyanúgy kinézni a 1080p anyag egy 2160p megjelenítőn, mintha Full HD monitoron néznéd. A pixelek többszörözésével közelíteni fog, de a felskálázók általában inkább interpolálnak, ez pedig homályosít. Előbbi pixeles, utóbbi simább, de hatással van a relatív élesség érzetre. Ugyanez van az SD - HD viszonylatban is, öregapád SD televízióján az SD adás sokkal élesebbnek hat, mint a saját HDTV-den, pedig semmivel nem részletesebb a régi TV-n.

    Ugyanezt a relatív élességérzetet használja ki a checkerboard rendering, ami nem is igazán felskálázás, inkább ügyes erőforrás menedzsment. Ez nem interpolál (bár szűrőként alkalmazható valamilyen interpolációs függvény is), hanem extrapolál (nem két minta közé átlagol, hanem egy még nem létező információt állít elő múltbéli mintákat alapul véve). Ez a PS4 Pro és az Xbox One X esetén is úgy néz ki, hogy egy valamekkora pixel rácsnak ki van töltve a fele, mert ezt rendereli a motor, hozzá vesz egy irányvektort és így becsli meg a rács másik felének a tartalmát.

    Ennek az az értelme, hogy ebben az esetben nagyobb a megengedett hibalehetőség (szóval az extrapolált pixelek nem feltétlenül lesznek annyira pontosak, mintha eleve kiszámolta volna a motor, de beiktathatók szűrők a pontosság javítására ha bírja a vas, a képkockának időben el kell készülnie), így jelentős erőforrások takaríthatók meg, de közben a relatív élességérzet nagyon közel lesz a valódi natív 4K-hoz és a játék hevében gyakorlatilag teljesen észrevehetetlenek a hibák (amik amúgy is kifejezetten apró pixeleken mutatkozhatnak). A Digital Foundry teszteknél is mindig kihangsúlyozzák, hogy kimerevített képen, 200%-os nagyításnál lehet leginkább észrevenni, a játék hevében nem.

    Szerintem (meg a Digital Foundry szerint is) ez sokkal jobb módszer, mint mondjuk 1440p-ben renderelni és onnan felskálázni. A kép élesebbnek tűnik tőle. Arról nem beszélve, hogy a checkerboard rendering egy kalap alatt akár AA-szűrőként is befogható.

Új hozzászólás Aktív témák