Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz fuvi #4 üzenetére

    De hatékony lesz 6 mag felett is, csak nem biztos, hogy az extra magokkal lineárisan skálázódik a rendszer.

    Az egész változás abból ered, hogy a következő kör fejlesztése a legacy API-k kiműtése a rendszerből. A Vulkan mellett nincs szükség a DX11 és az OpenGL API támogatására, mert a Vulkan ugyanazokon a platformokon elérhető. A SPIR-V-re is egyszerű lesz HLSL-t fordítani a Microsoft nyílt forráskódú törekvéseivel. Ergo most jött el az idő, hogy a motorok megváljanak a legacy kódoktól, és ezeket új váltsa fel, mert az akadályok elhárultak, a hardverek támogatják és hátránya igazából nincs. Ezekkel a változásokkal párhuzamosan jelentős lehet a motorok strukturális átalakítása, hogy az eddigieknél sokkal jobb legyen a skálázódás. Ez nem ismeretlen a fejlesztők előtt, régóta csinálják a konzolokra, csak a PC-n az API limitált. Hát most már nem fog. Emellett a rajzolási parancsokkal rendkívül jól lehet játszani. Tulajdonképpen berakható egy játékba több beállítás is, amely arra vonatkozik, hogy milyen távolságig rajzoljon bizonyos objektumokat, bizonyos árnyékokat, stb. Ezt manapság is alkalmazzák, csak a legacy API-k limitációi miatt még a maximális beállítás is igen korlátozott. Az új API-kkal ebből a szempontból el lehet szállni, és tulajdonképpen csak a processzormagok számától függ az egész. Nyilván a kétmagos/négyszálas modellekre lesz low beállítás, míg a hatmagosokra egy high. A négymagosok ellesznek a medium szinttel. Ha nagyon akarják a fejlesztők, akkor a nyolc-tíz-mégtöbb magra is lehet további paraméterezést csinálni. A skálázás ilyen formában az explicit párhuzamos parancskreálással dolgozó API-kkal sokkal egyszerűbbé válik. Még jobb egyébként, ha a fejlesztők egy százalékos csúszkát csinálnak erre. Annak az átmenetei nagyon finomak lehetnek, és a paraméterezést el lehet vinni a legkisebb támogatott négyszálas procitól, a legnagyobb támogatott 24 szálasig, vagy még tovább, ha később jönne 32 szálas, és a motor skálázódni fog azokra is. Ez az új API-k szuperképessége, csak addig nem lehet használni, amíg a legacy API-kra is kell támogatás.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák