Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • XharX

    aktív tag

    válasz GeryFlash #3 üzenetére

    Gondlom míg az egész DDR4 szerver szinten mozog, addig a desktop piacot nem nagyon fogja "zavarni".

  • lvb

    aktív tag

    válasz GeryFlash #3 üzenetére

    Amint a gyártókapacitások zömét DDR4-re allokálják, folyamatosan emelkedni fog a DDR3 ára. Legalábbis ez volt az EDO-SD, SD-DDR, DDR-DDR2, valamint a DDR2-DDR3 váltásnál is.

  • dezz

    nagyúr

    válasz GeryFlash #18 üzenetére

    Az APU-kban lévő IGP jelenleg egy belépőkategóriás grafkártyával ér fel... És igen hosszú az út odáig, amikor már egy alaplapra tehető APU kvázi minden igényt ki fog elégíteni (már ha ez elérhető).

    Részletesebben:
    Az egyre nagyobb és nagyobb grafikus teljesítményre még jó ideig lesz igény, hiszen bőven van még hová fejlődni. A nagyteljesítményű diszkrét kártyák addig bizonyosan megmaradnak, amíg csak ilyen formában elégíthető ki ez az igény. Gondoljunk arra, hogy a nagyteljesítményű grafikus chipnek igen nagy memória-sávszélességre, azaz pl. széles memóriabuszra van szüksége, amit pl. egy alaplapon túl drága lenne kialakítani. És a fogyasztásuk sem éppen kicsi.

    A lassan bevezetésre kerülő stacking technológia lehetővé teszi a memórialapkák közvetlenül a GPU/APU mellé (esetleg fölé, bár ez nehezítené a hűtést) helyezését, megspórolva ezzel számos NYÁK-réteget és nem kevés helyet. Azonban a fogyasztáson ez önmagában nem változtat.

    Egy nagyteljesítményű chip esetén az így készülő "chip-komplexum" továbbra is nagyobb méretű és fogyasztású lesz, mint egy akár hasonlóan kiképzett mainstream APU. Ezért aztán vélhetően továbbra is jó ideig külön kártyán foglal majd helyet...

    Szerintem kell még néhány gyártástechnológiai generációváltás, amíg egy kvázi minden igényt kielégítő(?) GPU/APU+stacked memória "komplexum" kellően kicsivé és alacsony fogyasztásúvá válik ahhoz, hogy az alaplapokra kerülhessen.

    (#19) Kopi31415: A mai GPU-k számolóegységei (és kapcsolódó részei, mint pl. thread-vezérlés) jóval összetettebbek és rugalmasabbak, mint a korábbiaké, és ez egyre inkább így lesz... Sőt elvileg a kettő (CPU és GPU) össze lesz gyúrva, lényegében az FPU-k helyét átveszik a SIMD tömbök (úgy központosítva, hogy akár egy, akár sok szálat is ki tudjon szolgálni). A sok-magos hagyományos CPU-k csak speciális terülteken lesznek alkalmazva.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz GeryFlash #33 üzenetére

    Azért a 2. mondat egy kissé durva volt... :U Igenis, igaza van P.H.-nak. Hozzáértőként látja, mi sülhet ki belőle, ha nincsenek ezek a dolgok előre lefektetve. Ez nem egy könnyed téma. Egyébként valószínűleg ő lenne az első, aki segít! De talán éppen te vetted most el az ő kedvét ettől.

  • P.H.

    senior tag

    válasz GeryFlash #33 üzenetére

    Meg sem fordult a fejemben - dezz jól írta; ha így jött le, elnézést kérek -, hogy a hozzászólásomban felfedezhető lehet bármilyen rossz indulat, viszont a témába némi belelátással rendelkezve nem tudom, hogy mi a kérdés. Ez olyan, mintha meglátnál más fórumon egy olyan témát, hogy "A Nagy VGA Topic" vagy "Mindent a VGA-kről". Te mit írnál bele? Vagy írnál bele, ha az egyik hsz egy Matrox-ról szólna, egy másik meg egy HD6990-ről, a következő pedig megint a 6600GT-ről?

    Ha az a kérdés - és erre bátorítom is cer-t -, hogy mi az az AVX2, akkor erről lehet írni; nyilván ha ez a kérdés felvetődik és nem elég ez a dokumentáció, akkor érdemes lenne egy cikkben onnan indulni, hogy mi az a SIMD és miért is SISD az x86/x87. De arról ne essen szó akkor a topikban, hogy de hát az ARM... (mert erre meg jövök én azzal, hogy de hát az Itanium; ne rémisszen meg a barátságos felület, bármikor átküldöm a 4000 oldalas Instruction Set Reference-t :) ).
    De azt érdemes figyelembe venni, hogy egy ilyen x86/x64 leírás 20-25 oldalas is lehet, mire elér az AVX2-ig, és ez még a linkelt dokumentációk nagyságát figyelembe véve elég silány (kb. 1-2%) lefedettséget és magyarázatot adna. Tehát billentyűzetet ragadni akkor fog valaki is, ha definiálva van, hogy miről is kellene írni.

    Azt is érdemes figyelembe venni, hogy egy x86/x64 utasításkészlet megértése kb. alapvető assembly programozási tudással is felruházza az embert, tehát azt érdemes lefektetni előre, hogy kell-e ilyen mélység, vagy nem.

    A harmadik kérdés pedig azt takarja, hogy "x86" alatt manapság legalább az i386-ot értik (Linux-kerneleknél főleg, az első is erre készült), de Pentium Pro/Pentium2/PIII alatt ma már nem igazán van igény ilyesmire.

    Ha ezek a kérdések tisztázva vannak, akkor nem elképzelhetetlen, hogy valaki "tollat ragad" és ír erről a témáról. De az biztos, hogy a processzorok két dologra jók:
    - vitrinbe, gyűjteménybe
    - programozni őket, erre vannak a (több ezer oldalas) utasításkészlet-leírások, amit a legkisebb CPU-gyártó is közzétesz (már alig van olyan, hogy reverse engineering ebben a témában): mindegyik gyártónak érdeke, hogy minél többen programozzák az ő termékeit. Tehát x86/x64- vagy ARM-alapú CPU-t bárki készíthet (vagy emulálhat akármin) saját szórakozására; viszont a megoldását továbbadni nincs joga sem pénzért, sem ingyen.

    [ Szerkesztve ]

    Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still ... ˙˙˙ Real Eyes Realize Real Lies ˙˙˙

Új hozzászólás Aktív témák