Új hozzászólás Aktív témák
-
XtremLor
őstag
Az ara huzosra sikerult ahoz kepest hogy TV, boven van alternativa a studio monitorok kozott neves gyartoktol is, de meghallgatnam szivesen.
"Legen...Wait for it...Dary"
-
Bodz
nagyúr
Kicsit nekem úgy jött le, hogy vacak felvételekkel próbáltátok és még maga a hangfal is szar.
[ Szerkesztve ]
-
pechman8
aktív tag
Egy HI-FI cucc tesztelése mindig nehéz ügy.
Általában az a megoldás a nyerő, hogy egy teljesen kész és beállított lánc valamelyik tagját cseréljük csak a tesztelni kívánt újra. Sajnos most nem tudom, hogy más hangfalakkal az említett környezet miként szól. Ez azért fontos mert egy jó hangfal a hibákat is jól mutatja! Azt is szeretném leírni, hogy máig nem sikerült lineáris hangfalat megalkotnia az emberiségnek. Pedig ez lenne a cél. Egy olyan hangfal ami nem csal.
Azt szeretném még kihangsúlyozni, hogy egy "vájtfülű" aki esetleg ilyen hangfalat vesz, régen nem hallgat már magas meg mély hangokat. Őket inkább az érdekli mennyire igazi a hangszer. Ilyen kérdések foglalkoztatják: Rézből volt a cintányér? Ha igen mekkora volt? Lehetett hallani, hogy fa ütővel ütötték meg? ... és ez csak a dob.ui: A "vájtfülűség" Isten verése...
Saját korlátaimból nem léphetek ki, mások adottságaiba nem léphetek be.
-
CounterBoci
senior tag
Erősen túlárazott szerintem is, előttem szintén alsó kategóriás near field monitorok vannak, ettől olcsóbban vettem, neves gyártó, (szándékosan nem írok márkát) van két fajta digitális bemenetem is, fejhallgató kimenet és két bemenet hangerejét külön tudom szabályozni.
Érzékeny a forrásra, viszont meghálálja a minőségi hanganyagot. Egy-egy számban sokadik hallgatásra is fel lehet fedezni apró részleteket, az ember látja maga előtt a színpadot. Mióta megvannak más hangját nem nagyon bírom sokáig hallgatni. -
D.Va
senior tag
Az egyik lényeges dolog ami a cikk közben lejött hogy nem igazán tettszett a cikkírónak a hang zenehallgatáskor. Ami talán lehet hogy pozitívum egy studio monitornál. Ugyanis a legendás Yamaha NS10 hangja is borzasztó és kellemetlen ha valaki zenehallgatásra fogja be, mégis monitorozáshoz tökéletes, minden nagy és közepes studio-ban ott figyel. Mégis a legtöbb ember számára borzalmas hangja van...
Én szívesen meghallgatnám egy normális környezetben hogy mit tud ez a cucc. Szimpatikus. KRK-t pl pont nem vennék, mert bár manapság "DIVAT" lett a KRK (nagyon sok klip-ben is ott figyel a háttérben sőt most néztem a Daddy's Home filmvígjátékot és abban is ez van a studiós jelenetekben ), de mindenhol azt írják róluk hogy túl sok a mélye, azaz pont azt a célt nem szolgálja tökéletesen hogy semleges és flat legyen... Gondolom ezért is veszik mint a cukrot mert a sok home kontárkavaró meg vanabídízsé a fülére hallgat nem az eszére. Nem egy zenekészítőtől hallottam már hogy lecserélte a KRK-t mert túl sok a mély. Nem mondom hogy rosszak meg használhatatlanok mert nyilván nem, de hát aki a tökéletes masterelésre törekszik az vegyen minél semlegesebb hangú cuccot, szóval KRK-t én nem vennék. Akkor már inkább Yamaha vagy M-Audio. (vagy van itt még sok más neves régi gyártó...) Vagy akár ez a Thonet & Vander de csakis meghallgatás uán. (és sub ládával kiegészítve) Mert ugye aki zenét csinál (főleg modern mai hangzásvilágú zenét) annak nem árt ha azt is hallja mi történik 40 Hz alatt, nehogy aztán meglepetések legyenek mikor máshol (házimozin, hi-fi-n, autóhifin, diszkóban) visszahallgatja milyen szörnyűséget kevert a művészúr...
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
" a legendás Yamaha NS10 hangja is borzasztó és kellemetlen ha valaki zenehallgatásra fogja be, mégis monitorozáshoz tökéletes"
Az NS10-et nem monitorozásra használták, az arra volt, hogy a végleges mixet ellenőrizzék, hogy ilyen vackon is relatív elfogadhatóan szóljon. Szóval az NS10-et nem azért használták, mert bármiben jó lett volna, hanem elrettentő példának
DRM is theft
-
#16939776
törölt tag
Nagyon támogatnám, ha több ilyen jellegű cikk születne, ebbe az irányba is el lehetne indulnia a lapcsaládnak.
Megjegyezném hogy: ezek az egyszerű szerkezetek nagyon érzékenyek a forrás meghajtó képességére, ezért teljesen értelmetlen keverőpult vagy egységnyi erősítésű kábelmeghajtó nélkül tesztelni, mert dinamikátlanul mosottan, mély-közép tartomány nélkül fognak megszólalni.
Ezek maximum ellenőrzésre/hibakeresésre alkalmasak, ami a sáv zajosságát, ének/gitár pontosságát, hamisságát lehet összehasonlításában ki is merül. A hangszerek egymáshoz képesti hangossága(energia) nem egyezik meg a felvételével, így tovább nem érdemes ezekkel menni, mert csak az erdőbe vezet be.
[ Szerkesztve ]
-
D.Va
senior tag
Azért ez nem teljesen csak erről szólt, hogy azért használták mert szarul szól... Lehet nem mindenki, (mert hát vannak itt 10-20 milliós csoda studió monitorok...) de azért sokan használják monitorozásra is, a hibákat ugyanis elég jól előhozza, és végsősoron ez a monitorozás egyik lényege. Tehát azt is egyfajta referenciának használják, ami azon "jól" (elfogadhatóan) szól, akkor ott nagy baj nem lehet. Persze egy zenét én sem bíznék szimplán egy ns10-re. De azért valamit mégis nagyon eltaláltak ott yamaháék, mégha véletlenül is..., amin sokat segít az is hogy nem reflexes hanem zárt ládás, tehát nem emeli ki a mélyeket annyira se mint a mai új monitorok... Nekem nincs ns10-em de van itthon kb 5 teljesen különböző hangfal amiken mindig végighallgatom az alkotásokat... ez így összesen helyettesít egy ns10-est, de 10x annyi időbe kerül a masterelés
[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
válasz User64476 #10 üzenetére
Ha megnézel egy hordozható rádiót, annak pont ilyen az átvitele.
Hiába zárt és alúról sáv határolt, ha túlzásba vitted az alját, akkor hallhatóan mossa az intermoduláció a teljes középtartományt. Azt a kiemelést azért hagyták benne, hogy oda véletlenül se ne rakjál hangszert, mert teljesen élvezhetetlen lesz, ezeken az eszközökön reprodukálva.
Ha össze tudtad rakni úgy a sávszélességeket/energiákat hogy ezen érthetőek hangszerekkel, tisztán "röcsögés nélkül" megszólalt az anyag, akkor azzal biztos nem volt gond.Szerintem sok most dolgozó vagy szárnyát bontogató hangmérnök tökön szúrná magát, ha a koncepcióját ezen meghallgatva megbukna, vagy hibásnak ítéltetne, és inkább nem használják és fikázzák az NS10-et.
Persze kell egy "nagy" monitor mellé amin a végén be lehet állítani a masteringet és a mély energiákat, de addig hasznosabb lehet egy ns-10, mint egy olcsó teljes sávú "studio monitor" aminél első meghallgatásra minden felvett sáv "szarul szól" és elkezdjük hiába EQ-ni kompresszálni, hogy valami értékelhető hang kijöjjön rajta, közben megyünk be a sűrű erdőbe vele.[ Szerkesztve ]
-
Én vájtfülőnek vallom magam, de nem akusztikus zenét szólaltatok meg a "milliós" láncomon, hanem elektronikust, azon belül is vastelepi csörömpölős dnb-t. Akkor én most valójában azt hallgatom, hogy XY optimuszprájm hang vajon mi volt eredetileg a reszintézis / agyoneffektelés előtt?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
#16939776
törölt tag
Optimális esetben hallod hogy mi volt a száraz, effekt nélküli hang, és mi az effekt rajta/mellette mert hallhatóan elkülönül a kettő, persze ha meghagyták a felvételen.
Ehhez a műfajhoz kell a legjobb cucc, sűrűségéből, nagy energiájú, gyors "hangszerek" miatt.
"Kicsiben" egy mély-közepet/magas-közepet tisztán, arányosan hozó, nem búgós fülest és egy nagyon jó füles erősítőt ajánlok, mint egy belépő stúdiómonitort. Sokkal élvezetesebb lesz vele dolgozni.[ Szerkesztve ]
-
AGE-T
senior tag
KRK szerintem nagyon jó ár/érték arányú cuccokat gyárt. Nekem VXT8-am van és bár alapból valóban "sok" lehet a mély, de ezt be tudod állítani magadnak. Én speciel szeretem, ha van mély bár nem zenét keverek rajta, csak hallgatom. Egyáltalán nem érzem, hogy dübörögnének vagy tolakodnának a mélyek. Nagyon szépen szólnak, és nem kell kifizetni értük egy autó árát.
For SALE: http://bit.ly/1aepGxI
-
fuvi
senior tag
nemtudom ezek mennyire megbízhatóak, de fejhallgató vásárlásánál nekem bejött, amit olcsóként ajánlottak
[ Szerkesztve ]
-
darealkilla
aktív tag
Az aktív keresztváltós, bi-amp rendszer mindig sokkal-sokkal jobb, mint a passzív keresztváltós (mezei, otthoni) hi-fi. A passzív keresztváltón veszteségek, dinamika romlás van, míg az aktív keresztváltásnál csak a vezeték van a végfok és a hangszóró között, nem a passzív alkatrészek (tekercs, kondi)
.
Passzív cuccoknak mindnek saját hangja van, a keresztváltót a hangszórókhoz kell tervezni. Csak aktív bi-amp rendszereket építettem, yamaha HS8-on hallgatok-készítek zenét otthon, de egy ilyennek csak az érti meg a hangját, aki már hallott élőben dobot, cintányért, akusztikus gitárt, mert itt tényleg az szólal meg, ami a felvételen van, se több, se kevesebb. Persze ehhez egy jó album is kell (és nem mp3), mert ha a studióban bénáztak, akkor az is kihallatszik.én vagyok az ördög
-
D.Va
senior tag
-
pumpedlix
tag
ha megfizethető árú stúdiómonitort akar az ember akkor JBL LSR305 és LSR308
-
D.Va
senior tag
ha sokkal jobb akkor például:
ATC SCM25A Pro
[link]de nyilván még ez se a plafon... és ez csak egy a sok közül... de ha tele lennék lével én ezt venném.
Megfizethető (1000 dollár/pár alatti) kategóriában pedig az M-Audio M3-8-ra esküszöm. Ami ráadásul 3 utas (!)
[link](de a kolega által írt JBL-ek se rosszak, főleg a 8-as)
[ Szerkesztve ]
-
_lAc_
csendes tag
Szerintem nem kell elkölteni milliókat ahhoz, hogy tiszta hangzású monitort kapjon az ember, persze mindig van jobb, de azok árban is többet kóstálnak.
Nekem Mackie MR6 Mk3-asaim vannak és nagyon meg vagyok velük elégedve. Lehet nem vagyok vájtfülű, de számomra elképesztően tisztán szólnak és mindenkinek csak ajánlani tudom. Aki meg a túlzott mélyeit említené, elmondanám, hogy az mk2 óta ezen javítottak és ugyan ki lehet emelni a mélyeket egy kapcsolóval a hátulján, de erre semmi szükség, mert akkor már túlzóvá válik ez a tartomány. Hasonló árkategóriában én még a Presonus Eris E8-ast mondanám aminek szintén elég sima a hangképe.Nem hallottam még ezt a Thonet & Vander M6-ost, de árban a Mackie MR6 szintjén van, ha azt is tudná mint az enyémek (ami biztosan nem igaz, mert már a keresztváltási frekvenciában is nagy különbség van), akkor kifejezetten jó hangfalnak kéne lennie, de a cikkből nekem nem ez jön le. Ráadásul ránézésre sem egy kategória. Gondolok itt a külső kialakításra, a kiálló csavarokra, meg a mélyközép hangszóró beszerelésére. Bár ettől még szólhatna jól...
Ne vitatkozz idiótákkal, mert lesüllyedsz a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
-
#16939776
törölt tag
válasz User64476 #25 üzenetére
Idejét múlt, mert a 2-10K tartomány csinálja az "érthetőséget" a modern felfogás szerint oda rakják a hangszerek energiáját, nem az 0,2..1KHz közé.
Pedig de
Ugye ott volt a forduló pont, amikor a stack-elt lomot felváltotta a Line-aray... ami máshogy szolt szarul, de már nem volt energia 1,5K alatt, max 80hz-től lefelé... igen, régen még a fagyi is nagyobb volt, és messzebbre is gurult... -
D.Va
senior tag
Persze tudom hogy nem kell milliókat költeni ahhoz hogy valaki oscar díjas track-et csináljon, azt csak mflex válaszára írtam, ő kérdezte hogy szerintem mi az ami sokkal jobb.
Amint írtam, én M-Audio M3-8-ra szavazok, szinte csak jókat írnak róla. Valahol azt írták róla hogy kb úgy szól mint más márkánál 3-5 ezer dolláros hangfalak, pedig ez csak 700 dollár/pár... (itthon 99 ezer darabja)
Persze a Thonet & Vander-nál ez is majdnem 2x drágább szóval nem egy kategória...
-
F34R
nagyúr
En igen nehezen talalnam meg a magamnak valot, mert eleg sok stilust hallgatok/hallgattam mindig is.
Es meg lehetne napestig sorolnom, lelkem sotet zajait.
Kiprobalnam a Thonet & Vander-t, adnek egy eselyt neki hogy a harcmezon verezzen el.
-
Z10N
veterán
Adam Audio (akar regebbi is)
Genelec (szinten regebbi is)
Focal es Neumann
Dynaudio es ATCA cikkhez. Ennyiert inkabb: mackie mr6 mk3, yamaha hs7, az uj tannoy reveal-t meg nem hallottam, adam f5 a ribbon tweeter miatt.
En A7X-rol most A77X-re tervezem.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
dabadab
titán
"Amint írtam, én M-Audio M3-8-ra szavazok, szinte csak jókat írnak róla."
Azt hittem, hogy hallottad is őket Egyébként home studionál azért játszanak olyan szempontok is, hogy pl. az Adam F7-nek (hogy árkategóriában maradjunk) előre néz a bass portja, nem hátra, így nem kell olyan messze tenni a faltól.
"azt írták róla hogy kb úgy szól mint más márkánál 3-5 ezer dolláros hangfalak, pedig ez csak 700 dollár/pár"
Én még nem láttam olyan hangfalreview-t, amiben ne írták volna, hogy "úgy szól, mintha x-szer ennyibe kerülne"
DRM is theft
-
D.Va
senior tag
M3-8-at hallottam képzeld, és jövő hónapban veszem a sajátomat. (Most éppen a szoba akusztika átalakítása van folyamatban...)
Jó hogy említetted az Adam-ot, ugyanis másodiknak pont az szerepel a listámon.
Nos, az említett írás amiben írják az "ÁR" dolgot az itt van:
De egyébként ez egy "home review", egy kis egyéni SZUBJEKTÍV írás, nem pedig official review egy nagy laptól. Az ilyen otthoni review-okat amúgy én többre tartom sokszor mint az "official" review-okat, mert ott ki tudja ki mennyit fizet egy-egy pozitív tesztért...
Lehet itt jönni az ATC-vel meg a társaival, de az ÁRAT se hagyjuk már figyelmen kívül...
[ Szerkesztve ]
-
Bootyhunter
tag
Szerintem sokan örülnénk hasonló teszteknek, jó lenne ha több hangfallal vagy hangkártyával foglalkozó teszt lenne! Kívancsi lennék pl milyen hangfalakat ajánlanátok otthoni számítógépes zenehallgatáshoz!
-
M@trixfan
addikt
Érdekes, hogy a képen látható Event Opal monitorokat senki nem említette. Olyan aranyos ahogy odatették mellé a Thonet & Vandert
[ Szerkesztve ]
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n