Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Piftuka

    veterán

    válasz sb #7 üzenetére

    "edge led (homogenitás lesz*rva)."

    Ez egy nagyon régi tévedés! Ugyanis LCD televíziók esetében jobb esély van a homogén panelra, ha Edge LED a háttérvilágítás.

    A FALD nélküli Direct LED esetében ugyanis a több alkalmazott LED miatt sokkal nagyobb a valószínűsége annak is, hogy a panel több pontján lesz fényszivárgási probléma.

    Márpedig a gyakorlatban az sokkal komolyabb problémát jelent a "látott kép" minőségére nézve, mint az, ha az amúgy fényszivárgástól mentes panel felületén nem minden képpontban egyforma a fényerő.

    Utóbbit gyakran nem is érzékeled (mozgóképről beszélünk ugyebár), előbbit viszont egészen biztosan.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    Köszönjük a tesztet, kedves Elefant! :K

    Egy kiegészítés: ebben a szériában csak a 65 colos modell kapott valódi 10 bites panelt. Az 55 és 50 colos példányok "8 bit + dithering" megoldással dolgoznak.

    És egy kérés:

    Mivel kapcsolatban vagy az importőrrel, és a gyártóval, megkérdeznéd kérlek, hogy Európában - így hazánkban is - elérhető lesz-e a TCL R635 készülék?

    És ha igen, akkor mikor várható a megjelenése a boltokban?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz headhunter #15 üzenetére

    "Nincs DVB-T-T2, DVB-C, DVB-S-S2 tuner."

    Azért nincsen, mert ez amerikai modell. Az ott használatos ATSC tuner van benne.

    A fő kérdés az, hogy a TCL Európában is kiadja-e ezt a modellt, vagy csak az USA és Kanada piacain...!?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz #41635072 #33 üzenetére

    Azt ugye tudod, hogy a "Dolby Vision" és a "Local Dimming" között nincsen reláció?

    Az tény, hogy a fényerő elmarad a várttól, de a 65 colos változatnak 10 bites panelja van, jó kontrasztja... Hidd el, hogy adott tartalom HDR-ben jobban néz ki rajta.

    Ennél sokkal gyengébb képességű, 8 + 2 bites tévéket is teszteltem HDR tartalmakkal, és bizony érezhetően javított a végeredményen.

    Ár/érték arányban ez egy nagyon jó tévé, példás felszereltséggel.

    Aki pedig a maximális HDR élményre vágyik, az talál a piacon pár LCD-t ~2.000-4.000 nit-es csúcs fényerővel, 10 bites panellal, bőven 5.000:1 feletti kontraszttal. Vagy megveszi a Panasonic csúcs OLED tévéjét. ;) (Ám egyik sem fog kikerülni 240.000 forintból... :N )

    Szerk.:

    Ennek az árazása láttán pedig nagyon remélem, hogy a Telekom a 100 colos változatot is forgalmazza majd! Szívesen vennék egy 100 colos televíziót 250.000 forintért! :P :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz sb #40 üzenetére

    Napjainkra ez már összemosódik. Egyszerűen évek óta nem lehet karakteresen kijelenteni, hogy "ne vegyél Edge LED-et/Direct LED-et, ezért, vagy azért".

    Az összes fajta ismert - technológiára jellemző - "anomália" megjelenhet mindkét típuson. Ráadásul az utóbbi években a - FALD nélküli - "Direct LED" jellemzően a "belépő" kategóriába szorult.

    A közép-, és felsőkategóriában gyakoribb az "Edge LED". Nyilván figyelembe vették azt is, hogy utóbbival vékonyabb készülékeket is tudnak gyártani, az emberek pedig azt kívánják.

    Ám könnyen lehet, hogy tényező a már említett fényszivárgás lehetősége is. Direct LED technológia alkalmazásánál -a több dióda felhasználása miatt -sokkal komolyabb és precízebb szűrést kell megvalósítani a "panel szendvicsben", hogy elkerüljék ezt a problémát a képernyő teljes felületén. Az pedig nagyobb erőforrás ráfordítást igényel a tervezés, a megvalósítás fázisaiban, és (ezek miatt is) anyagi szempontból is.

    Ami biztos, hogy tényleg nem szabad egyiket, vagy másikat "élből elvetni". Most nincsen a kezem ügyében teszt, viszont általánosságban a lényeg, hogy adott gyártók, adott modelljei tipikusan jók, vagy rosszak ilyen szempontból.

    Ha a világ több pontján, több tesztelő, és felhasználó is azt tapasztalja, hogy XYZ készüléke példás, homogén panelt kapott, szinte zéró, vagy tényleg nulla a fényszivárgás, akkor jó esély van rá, hogy azt a típust a gyártó ilyen szempontból jól összerakta. (Ha pedig sok a vonatkozó negatív hang, akkor arra van jó esély, hogy neked sem lesz szerencséd, amikor az XYZ készüléket itthon megvásárolod majd.)

    És tényleg sokszor "nüanszokon" múlik. Hogy milyen szűrőt használtak, hogy mennyire precízen illesztették a rétegeket, hogy milyen a burkolat illesztése, sőt... hogy azon mennyire húzták meg a csavarokat.

    Itt a fórumon több felhasználó is panaszkodott arra, hogy gyárilag túlhúzott csavarokat talált; "felhős" volt a kép, de amikor lazított a csavarokon, elmúlt a fényszivárgás.

    Olyan is volt több, hogy a fali konzolra szerelt, esetleg kicsit előre döntött készülék burkolatának mind a négy sarka megfeszült, és a sarkokban bevilágítási problémát eredményezett mindez.

    A csúcs történet pedig éppen az itteni TCL topic-hoz fűződik. Az itteni TCL tulajok oda-vissza pakolgatják a tévéikre a mindenféle béta és gyári firmware-t. (Ugyanis a TCL televíziókon ez lehetséges.)

    Az egyik fórumtársunk C715-ösén az egyik béta szoftver annyira túlvezérelte a háttérvilágítás LED-jeit, hogy erős felhősödést idézett elő.

    Hát ilyen ez. :)

    Ami a képernyő területének egyenletes megvilágítását, tehát az ilyen szempontból vizsgált homogenitást... Maximálisan egyetértek azzal, hogy ez fontos.

    Ám tudomásul kell venni, hogy a jelenlegi technológiai szint mellett nem találsz ilyen szempontból homogén készüléket. Még a közelmúlt egyes OLED tévé tesztjeiben is lehetett olvasni ~18-20%-os fényerő eltérésről a kép egyes területei között.
    (Persze ott a technológia sajátossága miatt a fényszivárgás problémaköre nem létezik, és pazar a kontraszt, vibrálóak a színek.)

    Szerintem napjaink gyártói előtt ez az egyik legnagyobb kihívás. Mert azt garantálni, hogy minden egyes készülékben, minden egyes, fényt kibocsátó dióda 100%-ban azonos, és konstans fényerőt produkáljon... Szerintem ez meghaladja a jelenlegi technológiai fejlettségi szintet.

    Másfelől továbbra is azt gondolom, hogy ez nem akkora probléma a gyakorlatban.

    Csak a példa kedvéért... Ha mozgás közben nézel egy ilyen tartalmat:

    Forma1 közvetítés
    Film
    Film

    Akkor a képek gyors váltakozása miatt úgysem érzékeled, hogy a képernyő jobb felső sarkában 16%-kal nagyobb a fényerő, mint középen, a bal alsó és középső részen pedig 4%-kal kevesebb...

    Sőt, állítom, hogy ha "belassult" filmeket nézel, drámákat, sok statikus kamerakezeléssel, akkor sem fogod ezt észlelni.

    Ha viszont kifogsz egy ilyen panelt:
    alt="" title=""

    Az minimum sötét képtartalmaknál, de amúgy "en bloc" el fogja rontani a képi élményt, az egészen biztos.

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

Új hozzászólás Aktív témák