Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • viraga

    tag

    válasz bocsika #31 üzenetére

    Gyártókról szólt a cikk, te pedig belekevered a kereskedőket is. Tudjuk, hogy minél több lépcsőn keresztül jut el egy termék a fogyasztóhoz, annál többször fog rárakódni az egyre-egyre nagyobb kereskedői árrés. Pl. egy márkás póló: az indiai gyártó 50 Ft-ért adja el, hajóval elviszik egy afrikai raktárba, szállítás, tárolás, stb: 80 Ft-ra felmegy az ára, áthozzák európába, ahol 200 Ft-ért veszi meg az eu-s központi elosztó, és tovább adja mondjuk 300-ért az országos nagykereknek (magyar, olasz, francia, stb.). A nagyker eladja 500-800 Ft-ért, vagy közvetlenül a butiknak, vagy újabb kereskedőknek. Hogy a butik és az országos nagyker között vannak-e még lépcsők, teljesen mindegy, te úgyis 10-15000-ért fogod megvenni, mert Szandikával annyit írat a címkére a főnöke. Elektronikai cikkeknél nyilván sokkal magasabbról indul az ár, de az utolsó lépés, ami igazán irritáló, az ugyanúgy megvan. K-ra nincs tisztességes árrés meg árképzés, egyszerűen ráírnak egy pofátlan árat, egyrészt, mert luxusjószág, másrészt mert úgyis megveszik annyiért is. Hogy lehet, hogy pár éve minden 32" belépő lcd tévé 99.999 Ft volt? Egyszerű: a samsungot 51-ért, az LG-t 46-ért, az oriont 44-ért, a panasonicot meg 57-ért vette a media markt. A pana azért lett mondjuk 120, mert pana, nem azért, mert 100-ért nem lett volna meg rajta a pofátlan haszon. 1,3$ egy akksi? Simán el tudom képzelni, ahogy azt is, hogy ronggyá verik a kínai gyereket ha naponta 4000 db-nál kevesebbet rak össze.

Új hozzászólás Aktív témák