Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    válasz Emilió #1 üzenetére

    mi alapján gyorsabb? van teszt már?
    az 'akár 10%' szöveg, semmit nem jelent mennyit is hoz. lehet egyes címekben csak 0.5%-1%lesz vagy annyi se, de "gondot nem okoz" és került a listába.

    Abból kiindulva, hogy mire jó ez a technika, nem hiszem, hogy lenne jelentős sebességkülönbség a 2 implementáció között (hacsak a driver késleltetés be nem kavar erősen). A sebesség hozam inkább attól függ a játék motorja hogy lett megírva, mennyire épít erre a technikára (amire értelemszerűen a jelenlegi motorok "nem nagyon" mert nem volt miért, amikor készültek, ez is olyan, mint a "többszálas feldolgozás" a sokmagos CPU-k esetén, fel kell rá készülni, hogy hatékony legyen a dolog).

    A másik. Végül itt se ment vissza Intel a támogatási lehetőségben a régi platformokhoz (pedig valahol lobogtatták, hogy "képes rá").. csak 10 és 11 generációk HA alaplapgyártó is "úgy akarja".

    De ha a játék motorja és a játék geometriája épít majd erre a technikára, akkor erős különbség lehet a 2 üzemmód között, hogy van-e ilyen aktív technika vagy nincs. De aktív elterjedésére 3-4 éven belül szerintem nem lehet számítani. (túl kevés az "új gép").

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    válasz hokuszpk #10 üzenetére

    a késleltetés fontos lehet.
    ha jól tudom a VGA már egy ideje képes elérni a rendszer memóriáját, de a CPU eddig csak korlátozottan tudta elérni a VGA memóriáját. Így ha valamit a CPU-nak kellett számolnia, az a rész vagy az "elérhető részben" volt (ha belefért), vagy ki lett másolva előtte a rendszermemóriába, hogy a CPU dolgozhasson vele majd vissza a Videó ramba. Ezt a lépést lehet kihagyni.
    Azonban a jelenlegi motorok kerülik ezen használati módot , így "minimális" az elérhető sebességtöbblet. Később azonban ez okozhat egy "generációs szakadékot", és esetleg egy-egy olyan hardveren el se fog indulni valami ami nem támogatja ezt az eljárást.

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    válasz ShiTmano #13 üzenetére

    Elméletben teljesítményben "elvi szinten" azonosnak kellene lenni HA nincs különbség implementációban és megoldásokban.
    Gyakorlatban leginkább szerintem a driver felépítés különbsége miatt lehet különbség (ha lesz).

    Ha csak nincs valami "extra" képesség az AMD féle megoldásban a "szabványos PCIE" megoldáshoz képest (pl. kisebb időzítésű és/vagy gyorsabb protokoll a PCIE sajátja helyett, és elvileg ilyen elvileg nincs, csak "brandesítéttek" a PCIE úgy 10 éve létező megoldását SAM -nek)
    Persze a drivert csiszolni és ezen parancs "bekötését a struktúrába" nagyon nem 5 perc vagy pár hónap, elégge mélyen benyúló funkció ez (és a stabilitásra figyelni kell, a memóriaműveletek "nem játékok", komoly adatvesztés is lehet a vége).

    így elsődlegesen a driver minőség okozhat különbségeket (ha van, DE nem néztem utána az "elérhető" alkalmazások teljesítménye milyen a 2 gyártó kártyái esetén... már ha már van összehasonlítás).

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák