Új hozzászólás Aktív témák

  • nkmedve

    őstag

    válasz komi77 #51 üzenetére

    Nem tudok róla, hogy a múltban lett volna hasonló próbálkozás arra, hogy játékokba rakják be a valós idejű RT-t, úgyhogy nem mondanám, hogy egy periodikusan visszatérő dologról beszélünk (mint pl. a moziban a 3D vagy a virtuális valóság), az RT sokkal inkább lineárisan fejlődött az idők folyamán és fokozatosan terjedt.
    Maga a ray tracing eljárás nagyon régi találmány és széleskörűen használják már évtizedek óta pl. filmeknél (vagy említhetjük a játékok cutscene animációit is).
    Én kb. 9 éve találkoztam először vele és azóta is gyakran kellett javítgassak RT-vel kapcsolatos dolgokat több projektünkön is (persze nem valós idejű RT-ről beszélünk most, hanem olyanról aminek percek kellenek, hogy egy frame-et kirajzoljanak, egy erős CPU-n).

    Az "álom" már nagyon rég az lenne, hogy RT-re építsünk minden 3D grafikát használó alkalmazást (pl. játékok) mivel ezzel lehet a legvalósághűbb kinézetet elérni, de a hatalmas számításigény ezt lehetetlenné teszi egyelőre. Ami most történik az annyi, hogy a játék grafikájának néhány nehezebben modellezhető elemét (pl. tükröződések, árnyékok) RT segítségével számoltatják, hogy így valamivel közelebb kerüljünk a valósághű grafikához. Persze RT nélkül is meg lehet ezeket oldani (eddig is voltak tükröződések pl.), de az nem a legszebb, és lassan kezdjük elérni a határát annak amit ki lehet hozni a raszter alapú grafikából.

    (#52) schwartz A Vega compute-ban talán valamivel erősebb, mint a 1080 Ti, de kétlem, hogy ez elég lenne arra, hogy a 2080 Ti RT teljesítményének így izomból akár csak felét/harmadát hozza (ahogy már írtam a 2080 Ti kb. 6x gyorsabb, mint az 1080 Ti ilyen felhasználás mellett).
    Amúgy a Vega memória-sávszéllben jelentősen lemarad a 2080Ti-től (484 GB/s vs 616 GB/s), inkább az 1080 Ti szintjén van.

Új hozzászólás Aktív témák